Auteur Topic: [Theorie] Hint in de groepsfoto's?  (gelezen 21294 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Theorie] Hint in de groepsfoto's?
« Reactie #20 Gepost op: 15-02-2012, 10:18:02 »
Mooie hint, Theoreticus!
Ich bin ein Bärliner!

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Hint in de groepsfoto's?
« Reactie #21 Gepost op: 15-02-2012, 13:39:11 »
Heel mooi gevonden Theoreticus!

Ik denk het wel  :)
Ga naar huis, molletje. Two can play that game!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Theorie] Hint in de groepsfoto's?
« Reactie #22 Gepost op: 15-02-2012, 13:40:25 »
Goed gevonden! En goed om in de gaten te blijven houden.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Hint in de groepsfoto's?
« Reactie #23 Gepost op: 15-02-2012, 19:24:29 »
Hij lijkt steeds kloppender te worden! Leuk!
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline TheBakerS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hint in de groepsfoto's?
« Reactie #24 Gepost op: 15-02-2012, 20:03:52 »
Als dat toeval is eet ik het strikje van hadewych op :P

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Theorie] Hint in de groepsfoto's?
« Reactie #25 Gepost op: 15-02-2012, 23:46:47 »
Vind het nog niet sterk genoeg, maar dat kan natuurlijk nog komen.

...
Tim staat nl ALTIJD in het midden. Behalve aflevering 4 dan staat Marit in het midden. Titel aflevering 4: iemand anders.

Ook staat Tim om en om achter of voor in het midden op de foto. Titel aflevering 5: Van achter naar voren.

Beetje flauw misschien maar je kunt ook nog eens stellen: "De mol is in ons midden"

Er is al een paar jaar niks meer gedaan met de groepsfoto. Stel dat Tim de mol is, zou dit een hint kunnen zijn? Ziet iemand anders ook een patroon of zie ik spoken?  ::spook::

Dat Tim ALTIJD in het midden staat bijvoorbeeld. Puur theoretisch :P gezien kan dat ook niet. Dat kan enkel bij een oneven groepsaantal, tot nu toe enkel in afl. 2, en 4 en 5. In afl. 4 staat hij niet in het midden. 'Iemand anders' koppelen aan aflevering 4 vind ik een slimme uitleg daarvoor. De volgende aflevering zou hij dan wel weer precies in het midden moeten staan. Dan maakt het de theorie weer wat stabieler.

Dat van achter naar voren wisselen vind ik goed gevonden, alleen klopt ook dat weer niet bij aflevering 6. Ik vind toch dat hij meer achter Liesbeth staat dan ervoor (ja je kan wel stellen dat iedereen een beetje vanvoor staat, maar dat gaat nu elke keer voorvallen - de groep is te klein om een voorste en achterste rij te vormen), maar daarvóór is hij wel degelijk elke keer gewisseld van achter naar voren. En hij startte inderdaad van achter, nadien in afl. 2 staat hij van voor enz...

De eerste 2 uur slaat op de 3-1 = 2 van de klok en van Tim bij de bunkeropdracht.

In de min = Rood staan.
Afl. 3 zegt de dame in het rode pak tegen Tim in minuut 33: "Speciaal voor jou" als Tim haar complimenteerd met haar looks. Dat was wellicht geen toneelstukje.

Afl. 4 Iemand anders. Marit staat dit keer in het midden ipv Tim op de groepsfoto.

Afl. 5 Van achter naar voren. Tim staat steeds om en om achter of voor op de groepsfoto en als je zijn molverdachten van deze aflevering van achter naar voren neemt ...

Aflevering 6. Rooksignalen. Tim werkt als mol mee met de visopdracht (rooksignaal). Tim's maatje Frits vliegt er uit (rooksignaal). Frits benadrukt dat de mol 2012 wel een vrouw MOET zijn (rooksignaal)

Je ziet dat Tim aan iedere titel te koppelen is. Maar wil je het ook zien of zijn deze verklaingen alleen logisch in de Tim-tunnel?  ::tandpastasmiley::

Dan de titels, 'De eerste 2 uur', 'Iemand Anders' en 'Van achter naar voren' vind ik allemaal wel slaan op Tim zoals jij het uitlegt.

Maar 'In de Min', 'Geen toneel' en 'Rookgordijn' vind ik dan weer de zwaktes in je theorie. Maar wie weet slaan niet alle titels op de Mol. Vorig jaar gaven ze maar twee titels op als officiële hint. Dus in principe zou het kunnen volstaan. Tot nu toe sterk gevonden, maar we zijn er nog niet helemaal. Benieuwd wat de volgende afleveringen brengen, en of Tim er niet gewoon uitvliegt. ;D

Offline zwft

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hint in de groepsfoto's?
« Reactie #26 Gepost op: 16-02-2012, 02:04:09 »
Ik heb eerder gekeken naar wie de titels van de afleveringen uitsprak.
Grappig genoeg spreekt juist Tim de titel van aflevering 4 in aflevering 3 uit.
Bij de toren, als hij gebeld wordt door Marit zegt hij: 'iemand anders'.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hint in de groepsfoto's?
« Reactie #27 Gepost op: 16-02-2012, 11:16:53 »
Misschien lukte het Tim die aflevering gewoon niet om in het midden te belanden, en hebben ze toen de aflevering maar Iemand Anders genoemd  :P .
Haha, juist! Ik maak daar eens een vraagje van bij het Vragenvuur. Over de exits. Want het zou om de theorie van Moedermol kloppend te maken wel een hele stoelendans voor Tim worden als hij daar ook een bepaalde plek moet bemachtigen. Dus ik denk dat ze vaste plekken krijgen aangewezen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline molroy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hint in de groepsfoto's?
« Reactie #28 Gepost op: 16-02-2012, 16:21:57 »
ik weet niet of het al ergens is gezegd, maar het past hier wel dacht ik

in de groepsfoto aan het eind staat telkens de volgende afvaller schuin voor de vorige afvaller
met deze theorie zou liesbeth afvallen en als je verder kijkt zou tim de mol kunnen zijn en anne-marie de winnares

zie de foto hieronder

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hint in de groepsfoto's?
« Reactie #29 Gepost op: 16-02-2012, 16:50:48 »
@MolRoy

Hoe ga je van Dio naar Maarten?

dat was ook het eerste wat ik mezelf afvroeg

Offline Stylo1972

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hint in de groepsfoto's?
« Reactie #30 Gepost op: 16-02-2012, 16:57:39 »
Vandaag gaat of William of Liesbeth naar huis.

Offline molroy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hint in de groepsfoto's?
« Reactie #31 Gepost op: 16-02-2012, 17:14:39 »
@MolRoy

Hoe ga je van Dio naar Maarten?
niet je kan alleen zien wie de afvaller is nadat er iemand van achter is afgevallen
het viel me alleen op en vermelden waard
misschien dat iemand anders hier wat op weet?

Offline WIDMhints

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hint in de groepsfoto's?
« Reactie #32 Gepost op: 16-02-2012, 18:17:09 »
Vanavond even in de gaten houden wie waar zit (executie)/staat (groepsfoto) dus!  ;D
Niets is wat het lijkt, dus dit ook niet.

Offline loveyou

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Hint in de groepsfoto's?
« Reactie #33 Gepost op: 16-02-2012, 19:44:14 »
ik weet niet of het al ergens is gezegd, maar het past hier wel dacht ik

in de groepsfoto aan het eind staat telkens de volgende afvaller schuin voor de vorige afvaller
met deze theorie zou liesbeth afvallen en als je verder kijkt zou tim de mol kunnen zijn en anne-marie de winnares

zie de foto hieronder

in aflevering 4 ging er toch niemand uit? dan klopt het toch eigenlijk niet? of zit ik nu helemaal verkeerd te denken?  ???
WIDM ♥

Offline WIDMhints

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hint in de groepsfoto's?
« Reactie #34 Gepost op: 16-02-2012, 19:47:11 »
in aflevering 4 ging er toch niemand uit? dan klopt het toch eigenlijk niet? of zit ik nu helemaal verkeerd te denken?  ???

Het klopt inderdaad dat er in aflevering 4 niemand uit ging. De onderhandelingen (oftewel: de laatste opdracht) in het witte huisje leidden tot géén executie.
Niets is wat het lijkt, dus dit ook niet.

Offline molroy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hint in de groepsfoto's?
« Reactie #35 Gepost op: 16-02-2012, 22:09:27 »
Idd beide hints kunnen de prullenbak in

Offline keek

  • Forumlid
  • Trust Nobuddy!
Re: [Theorie] Hint in de groepsfoto's?
« Reactie #36 Gepost op: 17-02-2012, 15:00:57 »
Hoezo op slot? Tim stond niet precies maar wel redelijk in het middel. Helemaal lukt het je nooit omdat je natuurlijk niet tegen de rest kan zeggen dat je in het midden moet staan om een geheime aanwijzing aan de kijker door te geven. En bij de executie zat hij weer buiten de groep. Voor mij staat die theorie nog prima.

Wat betreft de afvallersfoto. De eerste twee afvallers stonden op precies dezelfde plek als vorig jaar. Daarna klopte het niet meer. Wat nog wel steeds kan is dat het ook de laatste twee aan gaat wijzen. Opvallend is dat Liesbeth pontificaal wijdbeens in het midden staat, net als Art vorig jaar. Is zij de winnaar? En kijkt mol Tim over haar linkerschouder mee, net als Patrick vorig jaar?

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hint in de groepsfoto's?
« Reactie #37 Gepost op: 17-02-2012, 15:04:50 »
Hoezo op slot? Tim stond niet precies maar wel redelijk in het middel. Helemaal lukt het je nooit omdat je natuurlijk niet tegen de rest kan zeggen dat je in het midden moet staan om een geheime aanwijzing aan de kijker door te geven.

Natuurlijk lukt je dat wel helemaal, de productie kan prima regelen wie waar moet staan voor de foto, dat hoeft Tim heus niet zelf te doen.

Ik zie het al voor me in de laatste aflevering, ja de hint was dat ik overal in het midden stond, naja overal, daar waar het gelukt is alleen natuurlijk :) lekker hint dan

Offline keek

  • Forumlid
  • Trust Nobuddy!
Re: [Theorie] Hint in de groepsfoto's?
« Reactie #38 Gepost op: 17-02-2012, 15:38:08 »
Dus iemand van de productie zegt: Hadewych, ga jij alsjeblieft aan de kant want Tim moet in het midden staan. Nee dat valt niet op :S ! Als de productie de groepsfoto's precies gaat regisseren gaan ze sowieso meteen argwaan krijgen. En precies in het midden lukt sowieso nooit als het getal even is. Dus een links of rechts van het midden vind ik ook midden.

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hint in de groepsfoto's?
« Reactie #39 Gepost op: 17-02-2012, 15:39:53 »
Dus iemand van de productie zegt: Hadewych, ga jij alsjeblieft aan de kant want Tim moet in het midden staan. Nee dat valt niet op :S ! Als de productie de groepsfoto's precies gaat regisseren gaan ze sowieso meteen argwaan krijgen. En precies in het midden lukt sowieso nooit als het getal even is. Dus een links of rechts van het midden vind ik ook midden.

ja als je het zo zegt wel, maar ik denk dat jij zelf ook wel andere manieren kunt bedenken om een groepsfoto te maken zonder speciaal 1 iemand verdacht te maken, gewoon even nadenken.