Auteur Topic: Aflevering 8  (gelezen 116308 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #120 Gepost op: 24-02-2012, 02:43:47 »
Voor mij is het duidelijk dat Liesbeth de mol is.
Van de 3 kandidaten die rood konden gestemd hebben in het Höfdihuis is zij de enigste die nog over blijft...
Zij is dus de enige die ook groen kan gestemd hebben en zo de pot op 0 euro kan gebracht hebben...

Offline Dominic023

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #121 Gepost op: 24-02-2012, 03:58:13 »
Ik heb deze aflevering trouwens niet overduidelijk gele bloemen of houten kruizen gespot, jullie wel?  ???

Heb juist wel een aantal kruizen weer voorbij zien komen, en een aantal engelen.
En nog een paar voor mij onbekende symbolen.

Gele bloemen niet, wel gele volgels in een wapenschild ?  ::)
En Anne Marie die op 11:55 zegt "Overal bloemen".

Ik zag "Avonasac'' deze:  http://www.cubra.nl/poezie/bikkelhardepoezie/poosplaatsen/poosplaats25.htm

op het Hadewych forum posten, valt wel op dat dat type kruis EXACT hetzelfde is als het type kruis van het landhuis waar ze nu in verblijven. ::)
En op die pagina staat ook;
De ‘minne’, waarmee zij de liefde tot God bedoelde, was een belangrijk thema in haar werk.
Wat eventueel de - 'en & de Titel In de Min enz. verklaart.?
En natuurlijk het Labyrint verhaal, iemand in de vorige afleveringen Pelikanen gezien?
« Laatst bewerkt op: 24-02-2012, 04:45:05 door Dominic023 »
WIDM 2012: Afl. 1 Anne Marie, Afl. 2 Anne Marie Afl. 3 Marit, Afl. 4 Anne Marie  Afl.5 Anne Marie  Afl. 6 Tim, Afl. 7Anne Marie Afl. 8,9,10 Anne Marie

Offline Dominic023

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #122 Gepost op: 24-02-2012, 04:10:51 »
De aflevering was weer geweldig, god wat stond ik te stuiteren voor de televisie bij de eliminatie.
Jammer van Tim, had persoonlijk liever Liesbeth zien gaan  ::zwaai::

De stemmen:

Tim       -->  AM
Hadewych  -->  Tim
Liesbeth  -->  AM
AM        -->  Liesbeth

Heeeel blij dat mijn Mol er vanaf aflevering 1 t/m 10 inzit,  ::jaja:: het spel is toch wel minder leuk, als je mol afvalt !

Lieve Anne Marie, met je mooie rode lippenstift. ::love::
Deze aflevering weer - 1250 euro,  ::ok:: jij wist natuurlijk welke envelop je moest hebben.En dan ook nog eens de vrijstelling pakken, net zoals eerder Patrick en Yvon.
Als je de mol niet bent, dan, dan, dan ben ik heel erg verdrietig  ;D

PS: Alweer gele nagellak? Was je potje nog niet op ?  ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 25-02-2012, 00:25:11 door Dominic023 »
WIDM 2012: Afl. 1 Anne Marie, Afl. 2 Anne Marie Afl. 3 Marit, Afl. 4 Anne Marie  Afl.5 Anne Marie  Afl. 6 Tim, Afl. 7Anne Marie Afl. 8,9,10 Anne Marie

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: Aflevering 8
« Reactie #123 Gepost op: 24-02-2012, 07:44:08 »
ik heb soms zo'n hekel aan am haar opvallende rode lippen. het ziet er echt niet uit vind ik. maar ja, ze heeft een leuke gezeligge persoonlijkheid dus dat maakt het weer goed
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline Anonymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #124 Gepost op: 24-02-2012, 08:33:05 »
Citaat
Lieve Anne Marie, met je mooie rode lippenstift. ::love::
Deze aflevering weer - 1250 euro,  ::ok:: jij wist natuurlijk welke envelop je moest hebben.

Ze ging als laatste dus er viel helemaal niets te kiezen voor Anne Marie.

Offline DanielleH

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #125 Gepost op: 24-02-2012, 08:34:36 »
Ze ging als laatste dus er viel helemaal niets te kiezen voor Anne Marie.

::rofl:: prachtig  ::rofl::

Offline JOMU

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #126 Gepost op: 24-02-2012, 09:09:24 »
Ik snap niet dat iedereen zo uitgaat van allerlei hints (ooievaars etc.) die in het spel zitten. Ik denk dat je echt puur naar wat de spelers aan geld binnenhalen moet kijken wie de mol is.

Hoe kunnen mensen dan nog op Hadewyc zitten?

Deze aflevering --> pakt geld bij het doolhof (het was echt niet verdacht als je je zou laten vangen) en pakt 500 euro op het plein (dat ze de kandidaten herkende was niet zo moeilijk op zo'n leeg plein).

Aflevering 7 --> de groep pakt geld doordat de mol fout voorspelde dat Hadewych wel de brugopdracht doet. Een mol zou toch nooit zichzelf niet goed voorspellen. Bij deze opdracht is het totaal niet verdacht als ze van zichzelf had voorspelt dat ze wel ging.

Alleen al op basis van deze twee afleveringen kan ze absoluut niet de mol zijn. Daarnaast pakt ze tim bij de torenopdracht vast om hem te beletten dat hij naar binnen moet gaan.

Dan kunnen wat mij betreft 100 ooievaars overvliegen als hint, als je puur naar het geld wat binnenkomt kijkt, kan ze het niet zijn en anders is het gewoon een hele slechte mol

Dan zou het alleen om Anne Marie en Liesbeth gaan. Zelf denk ik al een aantal afleveringen dat het Liesbeth is, aangezien ze echt niets bijdraagt aan de pot en ik Annemarie heb afgeschreven tijdens de schietopdracht. Dit is wel tricky aangezien de aflevering rookgordijn heet en dat het dus kan zijn dat Annemarie die pijl helemaal niet op het vlot schoot. Daarnaast is Liesbeth steeds degene die bij alle opdrachten in de sleutelrol wil zitten en in het Hoftihuis ook de beslissende stem gegeven kan hebben.

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #127 Gepost op: 24-02-2012, 09:52:31 »
Aflevering 7 --> de groep pakt geld doordat de mol fout voorspelde dat Hadewych wel de brugopdracht doet. Een mol zou toch nooit zichzelf niet goed voorspellen. Bij deze opdracht is het totaal niet verdacht als ze van zichzelf had voorspelt dat ze wel ging.

Als je zeker weet dat de Mol zichzelf niet goed zou voorspellen, hoe kun je dan beweren dat het niet verdacht is als ze zichzelf fout zou voorspellen? Dan lijkt het me juist super verdacht want de Mol MOET volgens jouw bewering in het clubje zitten die geld verliezen. En aangezien de andere 4 voor de Mol een pure gok zou zijn heb je ook de kans dat je als enige het fout doet.

Zonder tunnelvisie kijken is trouwens ook wel een verademing na die tim tunnel ;-)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #128 Gepost op: 24-02-2012, 09:56:52 »
Ik zie dat juist als slim molgedrag hoor. Een paar keer 500 euro pakken en juist jezelf goed raden bij de abseilopdracht om de verdenking helemaal van je af te gooien (500 erin maar 1500 uit de pot!) En nogmaals waarom ontmaskerde zij Annemarie en Liesbeth terwijl Tim net gezegd had dat dit geld uit de pot kostte??? Ik zie geen reden om Hadewych in dit stadium niet als potiëntele mol te zien.

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #129 Gepost op: 24-02-2012, 10:02:59 »
Ik zie dat juist als slim molgedrag hoor. Een paar keer 500 euro pakken en juist jezelf goed raden bij de abseilopdracht om de verdenking helemaal van je af te gooien (500 erin maar 1500 uit de pot!) En nogmaals waarom ontmaskerde zij Annemarie en Liesbeth terwijl Tim net gezegd had dat dit geld uit de pot kostte??? Ik zie geen reden om Hadewych in dit stadium niet als potiëntele mol te zien.

Ik snap je punt, en als ze inderdaad 1500 uit de pot zou halen zou ik het sterker vinden. Ze haald ze er alleen niet uit, ze zorgt er mede voor met de andere 3 dat die 1500 niet verdient wordt. De pot blijft gewoon gelijk. Vervolgens zorgt zei er persoonlijk voor dat de pot wel met 500 toeneemt en dat vind ik vreemd gedrag voor een Mol.

Ik vond Tim ook niet erg duidelijk in zijn verwoording dat het geld koste, misschien vertrouwde ze Tim niet, er was tenslotte tegen haar gezegd: "Let goed op".

Offline JOMU

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #130 Gepost op: 24-02-2012, 10:12:27 »
Ik zie dat juist als slim molgedrag hoor. Een paar keer 500 euro pakken en juist jezelf goed raden bij de abseilopdracht om de verdenking helemaal van je af te gooien (500 erin maar 1500 uit de pot!) En nogmaals waarom ontmaskerde zij Annemarie en Liesbeth terwijl Tim net gezegd had dat dit geld uit de pot kostte??? Ik zie geen reden om Hadewych in dit stadium niet als potiëntele mol te zien.

Dat zou ik dan heel raar vinden. 1 keer kan ik me nog voorstellen, maar niet een aantal maal achter elkaar. Liesbeth bijvoorbeeld wordt nu ook niet meer verdacht, omdat de mol goed geraden had dat zij wel ging, dus ik vind het erg vreemd dat ze zoveel geld pakt.

En kun je mij dan uitleggen, waarom ze zich niet laat pakken bij het doolhof? Of is dit ook om zichzelf minder verdacht te maken? Hier kun je als mol enorm mollen door veel lawaai te maken, zodat de man duidelijk weet waar je in het doolhof zit en je kan pakken.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #131 Gepost op: 24-02-2012, 10:37:08 »
Wat Hadewych betreft vind ik het argument 'verdenking afschudden' niet zo sterk, aangezien ze door de groep (naar wij weten) totaal niet verdacht wordt. Bij Liesbeth en met name AM zou dat argument opgaan, bij Hadewych niet.

Enne Liesbeth... ik heb het elders al gezegd, maar zij is in mijn ogen een typisch haantje-de-voorste. Daarom zit ze zo vaak in een strategische positie en heeft ze vaak in een positie gezeten waarin ze controle had. Alleen doet ze er vervolgens niets mee, wat m.i. een teken is dat ze juist niet de mol is.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #132 Gepost op: 24-02-2012, 10:50:33 »
Als je puur op het geld verdienen afgaat zou Liesbeth de mol moeten zijn.
Toch wordt deze zo duidelijk in beeld gebracht dat ik daardoor op zoek ben gegaan naar een nieuwe mol.

AM is me een te fanatieke kandidaat en haalt ook redelijk wat geld binnen.

Blijft Hade  ::love:: dus over....


Vond deze uitzending eigelijk alleen de doolhofopdracht echt interessant.

Op een leeg plein ongemerkt foto's maken is een mission impossible. ::niet-ok::

Het kwartetten was heel erg spannend maar de mol was volledig buitenspel gezet.

Geen geld te winnen of te verliezen dus geen reden voor molacties.
Eigenlijk zou er 2000 euro of zo achteraf uit de pot moeten gaan als de mol de vrijstelling zou pakken. >:D
Nu zat de mol er bij en keek toe als ze dat zou willen...
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #133 Gepost op: 24-02-2012, 11:10:14 »
Als je puur op het geld verdienen afgaat zou Liesbeth de mol moeten zijn.
Toch wordt deze zo duidelijk in beeld gebracht dat ik daardoor op zoek ben gegaan naar een nieuwe mol.

AM is me een te fanatieke kandidaat en haalt ook redelijk wat geld binnen.

Blijft Hade  ::love:: dus over....


Vond deze uitzending eigelijk alleen de doolhofopdracht echt interessant.

Op een leeg plein ongemerkt foto's maken is een mission impossible. ::niet-ok::

Het kwartetten was heel erg spannend maar de mol was volledig buitenspel gezet.

Geen geld te winnen of te verliezen dus geen reden voor molacties.
Eigenlijk zou er 2000 euro of zo achteraf uit de pot moeten gaan als de mol de vrijstelling zou pakken. >:D
Nu zat de mol er bij en keek toe als ze dat zou willen...

Ik zag deze aflevering toch anders. Volgensmij hebben ze de foto-opdracht helemaal niet goed begrepen (misschien een suggestie van de mol), maar ik vatte de omschrijving op als dat ze een foto moesten maken waarbij zowel 1 van hun als Hadewych herkenbaar in beeld moest zijn. En dat zou per foto dan 500 euro opleveren. Er is dus helemaal niet gezegd dat ze zich moesten vermommen en pal naast Hadewych moesten staan voor de foto..? Ik denk dat ze gewoon voor 50 euro in de paardenkoets konden gaan zitten, waarop ze een foto konden maken van kandidaat in de koets en Hadewych zoekend op de achtergrond.

Wat betreft het kwartetten snap ik niet helemaal hoe je dit voor je ziet, dan weet iedereen toch gelijk wie de mol is als die wint? 'Jongens, jullie gaan kwartetten. De inzet: een vrijstelling voor de finale. Maar let op, als de mol het spel wint gaat er 2000 uit de pot'. - kandidaten spelen het spel - 'Jongens, Anne-Marie heeft de vrijstelling gewonnen.. Jammer, 2000 euro uit de pot'

Offline WIDMhints

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #134 Gepost op: 24-02-2012, 11:12:41 »
Dan kunnen wat mij betreft 100 ooievaars overvliegen als hint, als je puur naar het geld wat binnenkomt kijkt, kan ze het niet zijn en anders is het gewoon een hele slechte mol

Een slechte Mol? Wie het ook is, het moet een hele goede Mol zijn aangezien de pot historisch laag staat!  ::rofl::
Niets is wat het lijkt, dus dit ook niet.

Offline TheBakerS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #135 Gepost op: 24-02-2012, 11:15:58 »
Wat zeuren jullie nou allemaal een slechte mol ??? De mol is zo goed dat wij geen hints krijgen maar zelf voor een zwaar lage pot zorgt ;)

Offline The Marsmellow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Zonder licht is een tunnel erg donker
Re: Aflevering 8
« Reactie #136 Gepost op: 24-02-2012, 11:18:05 »
Wat betreft het kwartetten snap ik niet helemaal hoe je dit voor je ziet, dan weet iedereen toch gelijk wie de mol is als die wint? 'Jongens, jullie gaan kwartetten. De inzet: een vrijstelling voor de finale. Maar let op, als de mol het spel wint gaat er 2000 uit de pot'. - kandidaten spelen het spel - 'Jongens, Anne-Marie heeft de vrijstelling gewonnen.. Jammer, 2000 euro uit de pot'

Er zijn al diverse series geweest dat dit pas bij de bekendmaking van de mol in de laatste aflevering de pot beinvloed.

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #137 Gepost op: 24-02-2012, 11:34:10 »
Er zijn al diverse series geweest dat dit pas bij de bekendmaking van de mol in de laatste aflevering de pot beinvloed.

Waardoor mijn punt hetzelfde blijft:

..

Vond deze uitzending eigelijk alleen de doolhofopdracht echt interessant.

Op een leeg plein ongemerkt foto's maken is een mission impossible. ::niet-ok::

Het kwartetten was heel erg spannend maar de mol was volledig buitenspel gezet.

Geen geld te winnen of te verliezen dus geen reden voor molacties.
Eigenlijk zou er 2000 euro of zo achteraf uit de pot moeten gaan als de mol de vrijstelling zou pakken. >:D
Nu zat de mol er bij en keek toe als ze dat zou willen...

Mijn reactie was dus bedoeld om er achter te komen waarom deze aflevering misschien minder interessant zou zijn. De foto-opdracht was uit zichzelf moeilijk, maar volgensmij niet onmogelijk. Ook vind ik de gevolgde strategie niet direct de meest kanshebbende (tenzij ik de opdracht zelf verkeerd begrepen heb). Ook de doolhofopdracht vond ik interessant, en kunnen ons zeker helpen/verwarren in de speurtocht naar de mol.

Dat wij niet weten wat de mol te winnen/verliezen had tijdens het kwartetten maakt de opdracht voor mij niet minder interessant. Ik zie in het kwartetten in ieder geval een leuke opdracht om de laatste vrijstelling binnen te halen. Of aan de hand van deze opdracht de mol aan te wijzen is weet ik niet, maar ik vind de conclusie 'de mol heeft niets te winnen/verliezen en dus geen reden om te mollen' erg snel genomen. Vandaar dat ik om uitleg vroeg, omdat ik dit misschien zelf verkeerd zie.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #138 Gepost op: 24-02-2012, 11:48:23 »
Waardoor mijn punt hetzelfde blijft:

Mijn reactie was dus bedoeld om er achter te komen waarom deze aflevering misschien minder interessant zou zijn. De foto-opdracht was uit zichzelf moeilijk, maar volgensmij niet onmogelijk. Ook vind ik de gevolgde strategie niet direct de meest kanshebbende (tenzij ik de opdracht zelf verkeerd begrepen heb). Ook de doolhofopdracht vond ik interessant, en kunnen ons zeker helpen/verwarren in de speurtocht naar de mol.

Er werd gezegd dat beiden herkenbaar op de foto moesten staan. Zij zijn er waarschijnlijk vanuit gegaan dat ze dus kort bij Hade moesten zien te komen. Beter hadden ze zich als toerist verkleed en niet zo opzichtig als nu. Extra handicap is dat zo wel de fotograaf als beide personen op de foto dus binnen een redelijk bereik moeten zijn. M.i. vrijwel onmogelijk op een leeg plein.

Het doolhof was zeker interessant.

Dat wij niet weten wat de mol te winnen/verliezen had tijdens het kwartetten maakt de opdracht voor mij niet minder interessant. Ik zie in het kwartetten in ieder geval een leuke opdracht om de laatste vrijstelling binnen te halen. Of aan de hand van deze opdracht de mol aan te wijzen is weet ik niet, maar ik vind de conclusie 'de mol heeft niets te winnen/verliezen en dus geen reden om te mollen' erg snel genomen. Vandaar dat ik om uitleg vroeg, omdat ik dit misschien zelf verkeerd zie.

Het doel van de mol is om de pot zo laag mogelijk te houden. Als je dan een opdracht doet waarbij geen geld te verdienen (weg te spelen) valt. Zet je de mol volgens mij buiten spel. De vrijstelling is voor de mol niet belangrijk.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline valentino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #139 Gepost op: 24-02-2012, 11:51:02 »
nou weet ik wat een tunnelvisie is  ::rofl::
zat steeds op Tim, maar achteraf kon ik weten het nu een vrouw zal zijn, omdat vorig jaar de mol een man was
hadden jullie ook het gezien bij het begin bij die foto van de groep leek net of er stond IMOL Liesbeth stond als I en de rest als letter M kijk maar eens dan kan Liesbeth de Mol zij omdat zijn apart stond als letter I
misschien kan iemand hier een foto van maken bedankt