Hillo, je pleidooi toen ik de PoV had gewonnen, welk stukje daarvan meende je niet?
Even kijken. De situatie was toen dat ik de ronde daarvoor erachter gekomen was dat er waarschijnlijk een pact was tussen Addie, NextGP, Niek en D*N. Ik had toen geprobeerd Molcrazy in het spel te houden en Addie te elimineren, maar LdHmolletje bleek de kant van de jongens gekozen te hebben. Toen werden ik en Vieffan genomineerd. Ik ging er op dat moment oprecht vanuit dat jij aan onze kant stond en ik was dan ook ontzettend verbaasd toen dat niet zo was. Ik zal even het hele pleidooi samenvatten voor iedereen, want het was echt superlang:
Swifty wou de veto niet gebruiken omdat ze dacht dat ik haar alleen gebruikte als dat nodig was en omdat ik lijntjes met iedereen had waardoor ze me niet kon vertrouwen.
Ik zei toen onder andere: "En for your information: ik zou in dit hele spel waarschijnlijk nooit achter jou aan gekomen zijn. Want ondanks dat iemand somehow jou het idee gegeven hebt dat jij niet mijn main complotgenoot bent, zag ik jou eerlijk gezegd wel zo. En zelfs al zou ik liever met Vieffan spelen, dan nog zou ik je nooit nomineren, omdat ik naast Vieffan momenteel helemaal niemand in dit huis heb."
Vervolgens zei Swifty dat we nooit echt contact hadden over tactieken en opdrachten en toen heb ik haar een hele lijst gestuurd met voorbeelden dat ik altijd als eerste naar haar toe ging bij een HoH of PoV (bijvoorbeeld dat ik koos dat zij mee mocht spelen bij PoV 2 en dat ik de veto in week drie niet gebruikt had omdat zij dat wou, hoewel het voor mij beter geweest was 'm op Molcrazy in te zetten en D*N te backdoor'en.). En ik heb ontkracht dat ik lijntjes met alle spelers had door te zeggen dat ik in eerste instantie alleen oprecht tegen haar was en pas later tegen Vieffan (en dat ik de rest alleen maar voorloog).
Swifty antwoordde en ik kreeg niet het idee dat ik haar op andere gedachten kon brengen, dus toen besloot ik een gok te wagen en het complot van Addie, NextGP, D*N, LdH en Niek als feit te presenteren. Ik wist het niet zeker natuurlijk, maar ik wilde zaadjes van twijfel planten bij Swifty. Ik kreeg het idee dat Swifty onopvallend wou spelen en daarom geen kant binnen het huis wou kiezen, dus ik heb gezegd dat ze al ingedeeld was bij een kant en daar niks meer aan kon veranderen.
Goed Swifty, dan nu een antwoord op jouw vraag. Bottom line is dat ik eigenlijk alles wel meende in mijn pleidooi, maar dat ik het zo goed mogelijk heb proberen te verkopen aan jou. Op dat moment zag ik je absoluut als alliantie en ik zou me voorlopig niet tegen jou keren (niet "waarschijnlijk nooit" natuurlijk, zoals ik wel zei in het pleidooi). Wel heb ik mijn contact met Vieffan behoorlijk afgezwakt door te zeggen dat ik pas bij HoH 4 contact met haar kreeg, terwijl ik van begin af aan al contact met haar had. En het belangrijkste wat ik overdreven heb in mijn pleidooi was het complot van de jongens. Ik dacht wel echt dat dat er was, maar ik had je een goede kans gegeven hoger te staan bij D*N dan de rest van zijn alliantie. Ik wilde alleen totale verdeeldheid creëren in het huis, omdat mensen die tussen twee allianties zweven op zo'n moment nooit een target hebben (en aangezien ik wel openlijk een kant gekozen had, moest ik van mijn eigen target af door hem deels aan jou en Vieffan af te kunnen geven).
Oja, en ik heb nog meer vertrouwen van je proberen te winnen door te zeggen dat als je de veto niet zou gebruiken, je mij ook weg moest stemmen zodat D*N en Niek zouden denken dat je aan hun kant stond. Omdat jij zei dat je Vieffan weg zou stemmen zegmaar. Dat meende ik natuurlijk ook niet, maar ik hoopte er een soort sympathie mee op te wekken