Ik was dus afgelopen maandag bij Marina in Tilburg!
We gingen op tijd heen zodat we niet helemaal achteraan zouden staan. Als je één ding weet van Marina fans is dat als ze fan zijn, ze ook écht fan zijn. Dat bleek al bij de wachtrij, die meerdere hoeken van straten omging
. Het regende ook keihard en sommige mensen willen er goed uitzien voor een concert en dan is het lijden (zie: ik had een legging aan, vrij koud). Eindelijk binnen deden we opsplitsen hidm muntjes halen, ik geld wisselen en vervolgens naar de merchandise om een awesome Marina trui te kopen (die ik nu alweer twee dagen aan heb want
). Tijdens het concert merk je dat dit ander soort fans zijn, de sfeer was gemoedelijk er werd nauwelijks geduwd of getrokken, er werd heel veel meegezongen met de nummers en mensen hadden leuke outfits aangetrokken. Veel ook met een getekend hartje op hun wang zoals Marina had in haar Electra Heart periode.
Het voorprogramma was de Canadese Allie X, waar ik ook fan van ben. Het geluid tijdens haar optreden was een stuk minder goed dan bij Marina maar pfoe ze kan wel zingen hoor. Met minimale middelen maakte ze er ook echt een show van. Ze zette gelijk de toon met haar openingsnummer "B*tch" en deed iedereen laten juichen met haar aparte dansbewegingen.
Een half uur later begon Marina (alles was precies op tijd thank god). Ze deed een goeie mix van al haar nummers, had twee dansers, twee achtergrondzangeressen die ook mee deden dansen en een drummer. Ze maakte er duidelijk meer een show van dan voorheen. Zo was er een intense moderne dans tijdens het nummer "Believe in Love", had ze videoclip beelden bij "To be human", lichtgevende ballen bij "End of the Earth" en neonsticks bij "Froot". Eén van mijn favoriete momenten was toen ze een unreleased track "I'm not hungry anymore" op de piano vertolkte
.
Ik kon eigenlijk alles meezingen en het was echt fantastisch