Haha in godsnaam waar slaan die opmerkingen op van:
Ruud als je rijst wilt sparen had jij dan niks gegeten en Min Hee wel? Alsof Ruud geen rijst wil aanraken om Min Hee te pesten.
Ruud wilt nog geen rijst zodat ze hun voedsel voorraad kunnen verspreiden over alle resterende dagen. En iedereen dus een maaltijd heeft elke dag.
Als men zich goed volgepropt, worden ook reserves opgebouwd die van pas kunnen komen bij een proef. Ruud is op dit punt simpelweg egoïstisch en zoals eerder gepost tactisch dom bezig.
Ook zijn gelul bij de hangproef om proberen af te leiden is gewoon mensen onnodig zich tegen je in het harnas jagen.
Ruud was ook de enige die hier een probleem van maakte en de rest heeft zich niet echt uitgesproken, indien er een soort van stemming over had geweest denk ik dat de rest hier geen probleem van gemaakt had.
Ik vind dus zelfs dat je als Min Hee aanhanger Ruud dankbaar mag zijn. Want als Min Hee perse elke dag een maal wilt en nu al grote porties eet, dus dalijk uiteindelijk nog minder te eten heeft per dag en het uiteindelijk opgeeft of het niet meer kan volhouden.
Dit slaat nergens op, dankbaar
hij denkt waarschijnlijk enkel aan de hoeveelheid porties hij persoonlijk zou moeten missen, indien hij geen proef wint en ze hem niet meenemen naar
eet-je-buikje-rond-eiland.
Ik vind hem een irritant, egoïstisch betweterig ratje dat goed is voor tv maar een aanwinst in je team zou ik hem echt niet durven noemen.
Vergeet niet dat Min Hee haar lichaam als geen ander kent, haar beroep is gelijkaardig met topsport.
En wat je al achter de kiezen hebt, kunnen ze je ook niet meer afnemen.
Wat mij een beetje stoort is het zo lang en zo veel mogelijk opsparen van gekregen voedsel.
Qua overlevingsaspect heeft rantsoeneren alleen zin al je geen zicht hebt op een verandering van de situatie. Bij ER zijn er om de 2-3 dagen proeven dus mogelijkheden zat om extra voedsel te winnen en in deze fase duurt het maximum nog 14 dagen dat je op iets ander moet overleven dan die gekregen rijst en bloem. Zo'n grote pot is ook niet optimaal om deze zaken lang te bewaren in dat klimaat aangezien deze regelmatig open gaat en er telkens relatief vochtige lucht aankan.
Op zich lijkt dat me dan niet een echt een grote opgave als je qua survival weet waar je mee bezig bent, indien de rijst ook werkelijk op zou zijn.