Dat ze Min Hee een bedreiging vinden is een open deur die ik al had ingetrapt. De pokerspelers moeten echter kijken naar wie ze er het makkelijkste uit kunnen krijgen en niet naar de grootste bedreiging, hun spel begint namelijk veel te doorzichtig te worden.
Dat ben ik met je eens. Het enige dat voor hun van belang is, is dat ze de eerste 2 stemmingsrondes overleven. Dan staat het 4-4 in personen ( er vanuitgaande dat Peggy het pact trouw blijft)
Ze zitten in zekere zin niet zelf in de machtspositie om te kiezen wie er gaat omdat ze nog steeds een minderheid hebben. Ze moeten hopen op verdeeldheid binnen de andere groep en daar op inhaken.
Weten ze bijv dat Ruud of Fajah stemmen krijgen van anderen dan moeten ze daar als collectief op inhaken. Want vier stemmen zal in de meeste gevallen denk ik niet genoeg zijn om iemand te elimineren. En dat zeker niet 2x.
Als ik heel eerlijk ben denk ik dat ze te vroeg geweest zijn met het elimineren van Lodewijk. Die was zo hondstrouw en goedgelovig dat ze hem ( ondanks de munten) later hadden kunnen wegsturen. Als ze Peggy ipv Lodewijk hadden weggestemd dan had niemand van Noord dat raar gevonden omdat je dan de sterkste vier over gehad had.
Maar goed, ik ben benieuwd. Ik ben allang blij dat er tactisch gedacht wordt deze expeditie door het trio, ruud, fajah en gene. Stukken interessanter dan 2 jaar terug toen Tatiana en Antony duel na duel moesten spelen zonder daar zelf wat aan te veranderen.