Grappig dat veel mensen vinden dat Lodewijk dit had kunnen zien aankomen... en dat hij geen tactisch inzicht heeft. Dat eerste is grote onzin. Dat tweede klopt inderdaad wel, maar dat geldt voor bijna alle kandidaten in alle jaargangen. Dit was gewoon een van de allerbeste complotten in ER ooit, door mensen die het zowel aandurven als het inzicht hebben om écht rücksichtslos tactisch te werk te gaan. Ik kijk al sinds het begin en kan me niet herinneren zoiets ooit eerder te hebben gezien. Meestal zijn de complotjes vooral bedoeld om de zwakkeren of minst leuken eruit te werken en worden gedoodverfde winnaars in een fauteuil naar in elk geval de samensmelting gedragen. Pas dan wordt de strijd wat individueler en moeten de sterke kandidaten wat meer op hun hoede zijn. Maar zelfs dan blijft de gunfactor nog steeds ruimschoots aanwezig. Als men iemand "robinsonwaardig" vindt, kan die vaak zo doorlopen naar de finale.
Dit is dus ook weleens leuk, al ben ik Lodewijk-fan en hoop ik dat hij terugkomt en iedereen eruit werkt. Maar die kans lijkt me zeer klein, omdat Fajah een enorme voorsprong heeft met haar duelervaring. Wat mij betreft een grote fout van de productie en ik denk dat de makers er zelf ook niet blij mee zijn.