Niet mee eens. Fatima heeft een grote bijdrage geleverd aan de blokkenpuzzel door de leidersrol op zich te nemen en aan de touwbrug door alle knopen te leggen. Bovendien kwam één van de broertjes (weliswaar vanaf de zijlijn) op het idee om eerst alle knopen te leggen, wat uiteindelijk van doorslaggevend belang was. Min Hee en Aagje hebben ook een beslissende rol gespeeld bij de openingsproef en de waterproef, maar verder zijn alle overwinningen voornamelijk een teamprestatie. Ook de broertjes hebben daar dus een aandeel in gehad.
Verder vraag ik me af wat Min Hee nou werkelijk meer heeft bijgedragen aan het kamp dan Fatima en de tweeling. Volgens mij hebben we die in het begin ook zien vissen en op pad zien gaan naar voedsel. Bovendien wordt natuurlijk niet alles getoond. Alleen bij Lodewijk kun je uit beelden en commentaren afleiden dat hij daadwerkelijk veel heeft gedaan in het kamp.
Ok, daar heb je inderdaad wel punten waar ik je gelijk moet in geven.
Zeker wat betreft Fatima. Bij die 2 proeven was ze enorm sterk. Ik heb misschien een vertekend beeld door de andere proeven: de proef in het water waar ze niet vlot over die muur ging, schieten met pijl en boog, niet lang blijven hangen aan de balken van vorige week. Van de broertjes ben ik nog altijd minder overtuigd. Ze hebben volgens mij veel proeven gewonnen door sterke mensen in het team zoals Aagje, Min Hee en lodewijk.
Waarom ik Min Hee zo sterk vind? Wel in die eerste proef was zij degene die de puzzel oploste waardoor de opdracht gewonnen werd. In de proef met stelten op het water kwam Min Hee ook alweer aanzetten met de tactiek om vlotter vooruit te gaan. Toen Min Hee al in het andere kamp zat deed ze de zwemproef keigoed en heeft ze ook in de opdracht met pijl en boog het voortouw genomen om uit de constructie te geraken en heeft ze er voor gezorgd dat het team heel rustig was.
In het kamp is ze ook degene die de teamgeest hoog houdt, een goede kok heb ik begrepen (kan lekker koken werd gezegd), ze vond de bananenbomen.
Het klopt dat ze niet alles op tv tonen. Maar ik hoorde Fajah ook zeggen dat Christophe zo lui is als het achtereind van een koe. Vandaar mijn mening hierover.