Titel: Nederlanders in ‘expeditie robinson ‘zijn keihard voor Gene Thomas.
Intro: Expeditie robinson dat net van start is gegaan, staat bol van intriges en afspraakjes. Het blijkt vooral op een strijd tussen Vlaanderen en Nederland uit te draaien, waarbij Gene Thomas op de minste sympathie kan rekenen bij ons noorderburen.
Tekst bij foto’s:
- De Nederlandse rapper Willie Wartaal kon het wel goed vinden met Joke Van De Velde: ‘Ik ben zelfs een beetje verliefd op haar geworden.’
-Pieter Loridon’s vriendin Zoë Van Gastel in expeditie robinson. ‘Met haar had ik ook problemen.’ Zegt de Nederlandse Fajah Lourens.
Uiteindelijke tekst:
Veel lachende gezichten bij de voorstelling van de nieuwste reeks van ‘expeditie robinson’, vorige week in Amsterdam. Het lijkt een hartelijk weerzien tussen de Vlamingen en de Nederlanders die in de jungle van Maleisië op mekaars lippen hebben geleefd. Maar da’s slechts schijn: op een enkele uitzondering na, hebben ze bitter weinig sympathie voor elkaar. En kop van jut voor onze noorderburen is Gene Thomas. Geen enkele Nederlander die een goed woord voor hem overheeft. De ergernis steeg zelf ten top in Amsterdam. “Wat hebt gij daarnet over mij gezegd?” horen we Gene na afloop van de interviews geprikkeld vragen aan de Nederlandse rapper Willie Wartaal. Die reageert: “Komaan zeg! Ik was verdorie nog de braafste van allemaal!” Een confrontatie die om uitleg vraagt, want Gene is er niet de man naar om anderen uit te dagen.
BLOEDIRRITANT
De Nederlandse actrice FAJAH LOURENS windt er geen doekjes om: “Sorry hoor, maar ik heb het wel een beetje gehad, met de Vlamingen. “ Tja, er is één en ander gebeurd tussen mij en Gene Thomas. Aan wat zal het liggen? Misschien ben ik te direct voor hem. Het botste dus. Ook met die Vlaamse stuntman, Oliver Bisback. Die twee vonden mij bloedirritant. (haalt haar schouders op)
Maakt niet uit, het levert best wel goeie televisie op. Met Zoë Van Gastel had ik trouwens ook problemen, omdat ze duidelijk zwakker was dan ik. En dat bleven Gene en Olivier maar ontkennen. De psychologische spelletjes met hen waren voor mij het allerzwaarste. Zwaarder dan het gebrek aan eten en de uitputting.
HEEL FLAUW
WILLIE WARTAAL is rapper bij de jeugd van tegenwoordig. Hij voert aan: Wij Nederlanders zijn gewoon anders dan Vlamingen. Wij zijn direct, terwijl het bij jullie wat langer duurt vooraleer emoties naar boven komen. Als ze al naar boven komen. Met Olivier Bisback had ik eigenlijk niet zo veel problemen. Oké, hij maakt grappen die totaal niet grappig zijn, maar alleen al het feit dat ze zo ongelooflijk flauw zijn, zorgt wel voor entertainment. Met Gene Thomas heb ik meer problemen. Wat een vervelende vent is dat, zeg!
Gene Staat bekend als een bijzonder aardig man.
Dan heb ik toch een andere Gene leren kennen. (aarzelt)
Hoe moet ik dat zeggen? Ik vind hem een rare man. Ik had tijdens de opnamen van expeditie robinson nooit het gevoel dat hij oprecht was. Het ongeloofwaardige droop eraf bij hem. Je wist niet wat je aan hem had, bij elke discussie zette hij een stap achteruit.
Kende je hem vooraf?
Ik moet eerlijk zijn: ik ken eigenlijk alleen Eddy Wally en Herman Brusselmans bij jullie. De twee grootsten toch?
Van Gene Thomas eet ik alleen dat ik waarschijnlijk zijn muziek niet goed zal vinden. Is hij samen met één van die meisjes van k3? Ja, wist ik dus niet.
Dan heb jij duidelijk niet eens de moeite genomen om Gene te leren kennen. Trouwens, misschien was hij voorzichtig om niet negatief geportretteerd te worden.
Ik merkte inderdaad dat hij heel erg bezig was met ‘Hoe kom ik hier over bij de mensen? Wat zal dit doen met mijn imago?” Elk woord van hem werd zo gewikt en gewogen. Da’s mijn ding niet. Sorry, Gene.
Hadden de Nederlanders tijdens de opnamen van deze ‘expeditie’ niet vooral een probleem met alle Vlamingen?
Integendeel, ik ben zelfs een beetje verliefd geworden op Joke Van De Velde. Zo’n lief meisje, ze was een echt moedertje voor ons. Dus neen, het lag echt wel aan Gene zelf.