Geestig programmaatje (versie 18 november). Werkt nog wel een beetje raar maar het idee is heel leuk. En het werkt op Windows 8 (bureaubladomgeving).
Zou grappig zijn om een computertoets met meerkeuzevragen met dit programmaatje af te nemen. Immers wie zegt dat toetsen saai moeten zijn?
Lijkt mij in elk geval best geinig om dit ding te gebruiken om op school een toets af te nemen
(
ben echter niet in de positie)
Hoe dan ook. Dingen die mij opvielen:
Ik vermoed dat de graphics nog een beetje meer in lijn worden met de uitzendingen? Of mag dat niet vanwege rechten? Hoe dan ook is het lettertype OCR A Extended naar mijn weten gratis. Het "naam ingegeven" scherm en de antwoordknoppen zijn ook nog uit stijl.
De indeling van de antwoorden is niet hetzelfde als de indeling van antwoorden in de echts tests (2 kolommen van 5). Als je wil heb ik wel iets voor je waarbij dat beter is ingedeeld (heb ook gespeeld met WIDM-testen). Alhoewel je dan wel krijgt dat de antwoorden kort moeten zijn (net zoals ze dat in de afleveringen ook eigenlijk altijd wel zijn).
Verder zag ik iets van een score als je de test had gemaakt. Hoe wordt die berekend? Worden de resultaten van de tests ergens in bestanden bewaard? Op zich is het wel logisch om dat te doen in de map van de .exe, lijkt mij. De executie-app zou die lijst dan kunnen inlezen, waarbij de laagste score automatisch rood krijgt. Als je het zo maakt dat die bestanden versleuteld zijn dan kan zelfs de host niet meer zomaar de resultaten beïnvloeden.
Edit: ik zie nu pas de modus "groep"
Verder wat je zou kunnen doen is een ini-file maken met kandidatennamen erin zodat als een kandidaat zijn naam fout intypt dat die dan niet fout doorkomt, maar de kandidaat 'm opnieuw moet ingeven. Op die manier weet je zeker dat de juiste namen in de resultatenfile zitten. De executie kan alleen starten als alle namen ofwel de test hebben gemaakt, ofwel een vrijstelling hebben.
Immers, als je dit voor bedrijfsuitjes wil doen, dan moet het foolproof zijn.
Verder zag ik dat de executie-app, als die groen gaf, het scherm flikkert, alsof het twee keer wordt opgebouwd. Weet niet of dat te voorkomen is?
Hoe dan ook, geinig idee en het begin is er!