Ik bedoelde inderdaad dat je de witregels weg kan laten. Ik weet niet precies hoe je de tekstbestanden uitleest, maar ik kan me voorstellen dat je dit per regel doet. Dan weet je dat de eerste regel het aantal vragen is, die kan je dus meteen in de juiste variabele zetten. Vervolgens weet je dat er een aantal vragen komen. De eerste regel is de vraag, de tweede regel het juiste antwoord en de volgende regels zijn de antwoorden. Die antwoordregels kun je uitlezen, totdat je de # tegenkomt. Waarschijnlijk moet je van te voren weten hoeveel antwoorden er per vraag zijn, daarom kun je het maximale aantal antwoorden in de tweede regel zetten (onder het aantal vragen).
Als je het bestand op een andere manier uitleest, kan het zijn dat je dit inderdaad anders moet doen.
Bij de jokers lijkt het me een kleine moeite om per kandidaat twee variabelen bij te houden; aantal antwoorden goed en aantal jokers (deze kan je daarna simpelweg bij elkaar optellen en in een kolom 'totaal' weergeven). Nu kan je als gebruiker van het programma niet meer zien hoeveel jokers je hebt toegevoegd. Bijvoorbeeld: je bent eht aantal jokers toe aan het voegen en je wordt even afgeleid, nu weet je niet meer precies bij wie je al hoeveel jokers had toegevoegd.
Trouwens; deze dingen schoten me nog te binnen:
Bij seizoen 11 kregen de kandidaten een aantal schermen met tekst te zien tijdens de test (over het contact opnemen met de mol en over het voorspellen van de toekomst). Deze zaten tussen een aantal vragen in. Zou zoiets te doen zijn?
En: ik zag in mijn aantekeningen dat ik een systeem had bedacht waarbij elke vraag een aantal punten waard is. Vragen over persoonlijke dingen één, vragen over molacties twee, etc. Een variabel aantal punten per vraag, dus, in te stellen in het tekstbestand met de vragen (door de gebruiker).
Het is trouwens echt top dat je dit programma hebt gemaakt en zo open staat voor commentaar/feedback.