Aflevering 5:
Silvermaiden: "Laat me met rust!" AaPje16: "Silvermaiden, rustig, we willen je niks aandoen, Starlight wil alleen dat van haar broertje terug." Silvermaiden: "Dit is niet van haar broertje ... dit is ... nu van mij!" Ze blijft dreigen met het mes. Starlight: "Ik vind dit dood eng, laten we gaan AaPje16." AaPje16: "Oké Silvermaiden, we laten je gaan, maar doe alsjeblieft geen domme dingen!" Silvermaiden rent de deur uit, met de tape recorder. Starlight: "Oef." AaPje16: "Gaat het Starlight?" Starlight: "Jawel, maar tril nog na. Zeg AaPje16, waar ken je Silvermaiden eigenlijk van." AaPje16: "Ik heb een jaar bij haar in de klas gezeten. Maar ze ging van school af. Waarom weet ik nog niet." Starlight: "Hopelijk is ze niet met de foute mensen in aanraking gekomen." Het twee-tal besluit terug te gaan naar het huis van Starlight's ouders, voor de broodnodige nachtrust.
Dag 3
Daar zijn MijdrechtseMol, Bjorrn en HIDM ook wel aan toe. Het is ver na middernacht, maar ze zijn nog steeds op zoek naar Starlight en AaPje16. Ze komen op het plein van het gemeentehuis uit, waar Bodejos nog steeds met zijn protest kamp zit. Ze laten hem een foto zien van Starlight. Bodejos: "Nee, die heb ik niet gezien. Maar die gaan jullie niet meer vinden vandaag. Blijf anders hier, mee protesteren tegen de overheid die HDD hebben laten lopen." HIDM: "Geen tijd voor!" Het 3-tal fietst verder, maar ze vinden geen spoor van de dames. Bjorrn: "Ik ga naar huis, ik moet echt wat uurtjes slapen." Mijdrechtse Mol: "Ik ook." Uiteindelijk gaat iedereen naar huis.
Het is 9.00 uur 's ochtends als Dolfie haar rechtszaal inloopt. Ze kijkt eens goed rond. De publieke tribune is leeg. Geen hoofdverdachte, geen interesse. Dolfie: "Goedemorgen, vandaag gaat het proces van de staat tegen Dhr. Hulpdak D. verder. De hoofdverdachte is ongeoorloofd afwezig. Mevrouw Grasisgroen, heeft u uw client nog kunnen bereiken? Grasisgroen: "Ik heb geen idee waar mijn cliënt is edelachtbare." Dolfie: "Oké, dan gaan we zonder hem verder met de eerste getuige van de aanklager. Wie is dat?" Swifty: "De patholoog anatoom, die het lijk van persoon X heeft onderzocht." Lijkschouwer Duncton neemt plaats in het getuigenbankje. Swifty: "Wat is uw conclusie dat er met persoon X is gebeurd?" Duncton: "Persoon X is overgoten met benzine en in brand gestoken. Persoon X was op dat moment buiten westen door een klap op het hoofd. Deze persoon is dus levend verbrand." Swifty: "Graag wil ik een bewijsstuk aanleveren, de kleren die Hulpdak D. op de dag van de brand droeg, waar sporen van benzine zijn gevonden. Hartelijk dank Dhr. Duncton." Dolfie: "Mevr. Grasisgroen, u mag nu vragen stellen." Grasisgroen: "Ik heb geen vragen." Dolfie: "Dan is het nu tijd voor een koffie pauze."
Bakkertje heeft al 10 kopjes koffie op. Ze moet vanmiddag getuigen, maar ze weet niet wat ze moet doen met de foto's. Nieky is weer bij haar aangeschoven. Bakkertje: "Ik kan niet zomaar deze foto's aan de politie geven, zonder te weten wat Schulz bij HDD deed." Nieky: "Eens." Bakkertje: "Maar de politie heeft direct door als ik deze foto's inlever, dat ik iets achter houd." Nieky: "We kunnen ook op een andere manier de foto's bij de politie laten komen. Zonder dat het naar jou wijst." Bakkertje: "Hoe dan?" Nieky: "Geef maar aan mij mee, ik bel je wel wanneer het is geregeld." Bakkertje: "Oké." Nieky neemt de foto's mee.
HIDM wordt thuis wakker. Hij heeft slecht geslapen. Hij besluit op zolder wat te gaan rommelen met de andere spullen die hij vond in de auto bij zijn school. Hij loopt naar zolder ... en treft daar Starlight en AaPje16 aan! HIDM: "Starlight!" Hij sprint bij zijn zus op bed, die wakker schrikt. Starlight: "HIDM! Wat ben ik blij je te zien!" Broer en zus omhelzen elkaar. Ook AaPje16 wordt wakker. HIDM: "Waar waren jullie?" AaPje16: "Nou we hebben me een avontuur meegemaakt. Wij vonden een tape recorder hier op zolder. Toen we die naar een kennis brachten voor analyse, werden we opeens met een mes bedreigd! En nu zijn we de tape recorder kwijt, zonder te weten wat erop staat." HIDM: "Dus jullie hadden 'm toch!" Starlight: "Hoe kwam jij eraan." HIDM: "Gevonden. Met Bjorrn en Mijdrechtse Mol." Starlight: "Waar?" HIDM: "Bij onze oude school." Starlight: "Mmm... nu ben ik toch wel heel benieuwd wat er op stond. Moeten we aangifte doen?" AaPje16: "Nee dat kan niet, HIDM is ook niet wettelijk aan die spullen gekomen. Laten we maar even afwachten wat er gebeurd, hopelijk komen we Silvermaiden weer snel tegen en kunnen we het haar vragen." Starlight: "Hopelijk trekt ze dan geen mes."