De seconden tikken langzaam weg voor D*N. Rusten is er echter niet bij. Het is bloetheet in de cel. Ze zitten met 20 man op een kluitje. Dan gaat plotseling de celdeur open. D*N: "Hé, laat me eruit, ik heb recht op een telefoontje, ik wil iemand bellen." Maar D*N wordt zonder pardon aan de kant gebonjoured. WouterV wordt meegesleurd. WouterV: "Hé, wat is dit, laat me los!" Maar WouterV wordt niet losgelaten. D*N blijft alleen achter, met 18 vreemdelingen om hem heen.
Daisy: "Ok." Duncton: "Ok wat?" Daisy: "We hebben een deal. Op één voorwaarde. Ik heb geen verstand van medicijnen. Dus dat pistool gaat pas over 72 uur weg, als ik zeker weet dat je me werkende medicatie geeft, en niet de boel belazerd." Duncton: "Ok, daar kan ik me in vinden." Duncton ziet een glas, vult het met water en geeft Daisy een paar pillen. Duncton: "Neem dit in, dat helpt tegen de pijn." Het tweetal sluipt naar buiten. Buiten staat een wit busje geparkeerd. Duncton: "Kan jij ook auto's open breken?" Daisy: "Wat denk jij?" Binnen 30 seconden zitten Duncton en Daisy in het busje. Daisy kijkt eens op haar horloge. Het is al bijna onderweg. Duncton rijdt het dorp uit. Op weg naar locatie onbekend. Op zoek naar Lukie4....
D*N: "Hallo? Ik heb dorst, ik wil water drinken." Niemand lijkt te luisteren. Hij hangt wat tegen een muurtje. Naast hem zit een klerenkast van een vent, die valt hij maar niet lastig. Plotseling gaat de celdeur weer open. D*N wordt meegenomen. Hij krijgt een flesje water. Hij weet niet hoe snel hij dat op moet drinken. D*N wordt naar een verhoorruimte gebracht. "Sit down.", klinkt het. D*N gaat zitten. De bewakers lopen weg. D*N blijft alleen achter, maar al vrij snel gaat de deur open en naar binnen loopt ... WouterV. D*N: "O god, jij bent ... wat? Je hebt hele andere kleren aan." WouterV:"Klopt, mijn naam is WouterV, of beter gezegd, inspecteur WouterV." D*N: "Wat?"! WouterV: "Zitten jij." D*N: "Nee, nee, dit kan niet." WouterV: "Ik zeg zitten. En jij gaat me haarfijn uitleggen voor wie jij die drugs mee wilde nemen." D*N: "Nee, nee, niemand, ik ben erin geluisd!" WouterV: "Je zei het zelf, wie wil jou er nou inluizen. Een studentje zonder connecties op het eiland? Laat me niet lachen. Je hebt het zelf toegegeven, je weet hoe het hier gaat. De enige die de drugs in jouw koffer gestopt kan hebben, ben jij zelf. Dus biecht maar op, van wie is die drugs, en voor wie is het bestemd." D*N: "Neeeeeeeee, ik ben onschuldig, ik wil een advocaat!"
3 maanden later ...
Dag 1Het is zaterdag, lunchtijd. Het is de eerste dag van de herfstvakantie, maar het lijkt wel zomervakantie. Het is een 25 graden, de zon schijnt, heel Nederland is buiten. Zo ook Loezel. Ze heeft even enkele dagen vrij. Geen rechtzaken, geen dossiers doorspitten. Ze besluit eens lekker te gaan hardlopen in het bos. Na een half uur begint Loezel toch wel moe te worden. Ze stopt om wat water drinken, maar besluit toch maar weer door te rennen. Binnenkort staat er immers een hardloopwedstrijd op het programma. Als ze weer een stap wil zetten, valt ze vanuit het niets omver...
[ wordt vervolgd ... ]
Wat kunnen Daisy en Duncton voor elkaar betekenen? Waar is Lukie4 gebleven? Weten ze hem te vinden? En komt D*N ooit nog uit de gevangenis op Aruba? Maar de vraag van vandaag is, wat is er met Loezel gebeurd?
A Ze is met één van haar voeten vast komen te zitten in een konijnenval en zit klem.
B Ze is een met bladeren bedekt diep gat gevallen en kan er niet meer uit.
C Ze is per ongeluk neergeschoten door een jager.
D Ze is gestruikeld over een lijk.
Bepaal zelf mee hoe het verhaal verder gaat en laat je keuze achter in
dit topic!