Het is druk in het park. AaPje16 wacht op Lucy. FrankLapidus en Black_and_White zijn op zoek naar een zeldzame pokomen. LdHmolletje houdt een oogje in het zeil bij Niuno en ook PutyourHANSup! is onderweg. Dan loopt Gupp het park in. Hij gaat vlakbij Niuno op een bankje zitten en pakt zijn telefoon. Hij begint stiekem te filmen. Hij ziet van alles. Een rennende FrankLapdius en Black_and_White. AaPje16 die Lucy omhelst. Hij zet direct een petje op om niet herkent te worden. Verder ziet hij LdHmolletje die zich achter een boom verstopt heeft. En Niuno die op een bankje zit te wachten. Buiten het park zitten ook nog wat mensen in een auto. Dan ziet hij Elise en Vieffan aankomen. Gupp wacht af wat er verder komen gaat.
Elise en Vieffan nemen plaats op een bankje. Ze wachten op PutyourHANSup!. Daar is hij eindelijk. “Sorry dat ik wat verlaat ben, maar we moesten met spoed nog wat andere opnamens draaien voor RN Shownieuws vanavond.” Elise: “Geen enkel probleem, zolang we maar vanavond op de buis komen.” PutyouHANSup!: “Zeker. Fabiann, is de camera klaar.” Fabiann: “Yep!” PutyourHANSup!: “Dames en heren, vandaag bij RN Shownieuws een exclusief interview Elise Bakker, eigenaar van Bakkerij Bakker uit Borkel en Schaft. Bij Molduck Mysteries is de beschuldiging uitgesproken dat haar bakkerij een front is voor drugshandel. Vandaag, exclusief in RN Shownieuws een reactie hierop. Elise, wat wil je hierover zeggen …. “
Dan krijgt Niuno een appje. “Zet de zakken onder de boom met paarse blaadjes en verlaat het park via de oostelijke uitgang. Niuno pakt de zakken op. Niuno: “Pff ze zijn zwaarder dan ik dacht.” LdHmolletje kijkt vanaf een afstandje toe. Niuno arriveert bij de boom en zet met een plof de zakken neer. Dan scheurt één van de zakken open. Niuno schrikt, er zit geen geld in de zakken. Niuno draait zich in paniek om. Hij kijkt in de ogen van LdHmolletje, die in paniek het park uitrent. Niuno schreeuwt hem na: “Je hebt me bedonderd! “ Niuno pakt zijn telefoon, en rent LdHmolletje achterna. Dan klinkt er plotseling een schot *KNAL*. Niuno gaat naar de grond .Er breekt paniek uit in het park! Fabiann laat zijn camera vallen. Vieffan, Elise en eigenlijk iedereen die in het park zit, zet het op een rennen. FrankLapidus en Black_and_White duiken de bosjes in en belanden bovenop Loezel. Grasisgroen wil vanuit de auto naar Niuno rennen, maar wordt tegengehouden door KD. die met de auto wegscheurt. Er klinken nog een paar schoten, maar slechts één persoon wordt nog geraakt. Na enkele minuten keert de rust terug en komen de eerste ambulances ter plekke. Er wordt iemand gewond afgevoerd, maar over Niuno wordt een wit laken gelegd. Hij heeft dit niet overleefd.
Een paar honderd kilometer verderop in Groningen, zit de_witte onderuit gezakt op de bank. De_witte kijkt eens om zich heen. Wat heeft hij het goed voor elkaar. Super-de-luxe spullen, een prachtige auto en een geweldig huis. Starlight: “Weet je, ik heb een leuke bijnaam voor dit huis.” De_witte: “O ja.” Starlight: “Het witte huis.” De_witte moet lachen: “Je hebt eigenlijk je wel gelijk.” Het huis is een soort fort, redelijk afgelegen in het achterland van Groningen, en goed beveiligd. Dan gaat de telefoon. De_witte neemt op: “Duncton, hoe maakt u het.” Duncton: “Zet de TV eens aan.” De_witte zet de TV aan. Duncton: “Niuno is dood.” De_witte: “Ik zie het. Nou ja, dat is zijn verdiende loon zullen we maar zeggen.” Duncton: “Ik dacht wel dat je dat wilde weten.” De_witte: “Dank voor je belletje.”
Wordt vervolgd …
We zijn op de helft, en het eerste forumsoap slachtoffer is te betreuren. R.I.P. Niuno. Wie heeft hem omgelegd? En wie is er nog meer geraakt?
We maken vandaag kennis met 3 nieuwe personages uit Groningen, te weten de_witte, Starlight en Duncton. Wie zijn zij? En wat hebben zij voor een rol in dit verhaal?
Tevens heeft vandaag Swifty vandaag dorpsagent Lukie4 ontmoet. Maar wij zagen zijn auto toch ontploffen in de sneak preview? Hoe zit dat in nu weer in elkaar?
En zo zijn er nog veel meer dingen voorgevallen vandaag. Omdat er vandaag een letterlijke cliffhanger inzit, geen stemming. Morgenavond mogen jullie weer stemmen, want dan begint deel twee van deze forumsoap v2, seizoen 1.0. Echter, blijf gerust speculeren in
dit topic, want na vandaag valt er een hoop te bespreken.