Het is zaterdagochtend, dus lekker rustig in Borkel en Schaft. Het is alleen druk in de Albert Heijn, waar MaikeMeisje het extra druk heeft, nu ze het zonder Mollenvanger-MV moet doen. Er is nog geen vervanger gevonden. Lukie4 staat in de rij bij de kassa, ook hij doet daar zijn boodschappen. Hij wacht geduldig af tot hij wordt geholpen. Dan gaat zijn telefoon. Lukie4: “Hallo?” Tristan: “Goedemorgen, met Tristan. Ik heb goed nieuws, de auto is vanmiddag klaar!” Lukie4: “Dat is fijn nieuws. Ik ben echt pas vanavond in de gelegenheid om hem op te halen. Lukt dat?” Tristan: “Dan zijn wij al gesloten. Heeft u een reservesleutel?” Lukie4: “Zeker.” Tristan: “Dan weet ik het goed gemaakt. Ik stuur de factuur wel even op per email, als u die betaalt, zal ik de auto buiten het hek zetten en kunt u die vanavond met de reservesleutel ophalen. En dan komt u maandag nog even langs voor de origineel sleutel.” Lukie4: “Lijkt me een goed plan. Dan gooi ik de sleutels van de smart wel even door de brievenbus.” Tristan: “Prima. Veel rijplezier in ieder geval weer gewenst, hij is weer als nieuw!”
D*N en Hadewychisdemol staan bij de politie. Er is slecht nieuws. Hulpdakdekker is niet aanwezig. D*N: “Maar we moeten hem snel spreken!” Swifty: “Kan ik jullie helpen?” D*N:”We moeten Hulpdakdekker spreken.” Swifty: “Die is er niet, dus, kan ik jullie helpen.” Hadewychisdemol: “Mijn broer moet uit de gevangenis, hij hoort daar niet.” Swifty: “Nou, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Maar goed, jullie zijn hier niet zomaar.” D*N: “Mollenvanger-MV is vast niet de liefste … “ Hadewychisdemol: “Hé, zo spreek je niet over mijn broer.” D*N: “Nou ok, maar waar het op neer komt, wij kunnen je helpen een veel grotere vis te vangen. LdHmolletje.” Swifty: “Ik luister …” D*N: “Ik wil eerst een deal. Als wij jou helpen LdHmolletje te arresteren, komt Mollenvanger-MV vrij.” Swifty: “Hiervoor moet ik met het OM bellen. Maar ik ben bang dat ze niks toezeggen, totdat ik weet wat jullie hebben.” D*N: “Ik wil eerst weten of ze überhaupt bereidt zijn tot een deal.” Hadewychisdemol: “Tot die tijd zeggen wij niets!”
Starlight hangt op de bank Netflix te kijken. Ondertussen houdt ze de camerabeelden in en om het huis in de gaten. De_witte zit in de tuin, terwijl Duncton met zijn auto het parkeerterrein afrijdt. Ze krijgt een appje van Kaaasje. “Vanmiddag afspreken?” Ze wil een berichtje terugsturen, als ze op camerabeelden ziet, dat er post bezorgd wordt. Terwijl de_witte in de tuin blijft zitten, loopt Starlight naar de brievenbus. Er ligt één envelop in. “Voor Starlight” staat erop. “Nou ik krijg ook niet vaak post.”, denkt ze, en ze maakt de envelop open. Ze haalt er een foto uit. Ze schrikt zich rot. Ze herkent direct wie er op de foto staat: Kaaasje. In zwarte outfit, met sporttas, en wat lijkt een wapen. En ze ziet gelijk de datum die er op de foto staat. De dag van dat Niuno werd neergeschoten. Starlight is in shock. Wat moet ze nu?
Wordt vervolgd …
We kruipen naar het einde toe. Krijgt Mollenvanger-MV alsnog een deal? Krijgt WouterV de_witte te spreken? Levert de afluister apparatuur KD. nog iets interessants op? Komt Spechteke snel boven water? Vindt AaPje16 iets bij Lucy? Kan Loezel iets interessants uit Elise krijgen? En is Lukie’s auto echt weer als nieuw?
Maar de vraag van vandaag is … wat doet Starlight?
A Ze laat Duncton de foto zien, niet wetende dat die het origineel heeft.
B Ze laat de_witte de foto zien, met alle gevolgen van dien.
C Ze gaat de confrontatie met Kaaasje aan en laat haar de foto zien.
D Ze besluit zelf de onderste steen boven te krijgen en vertrekt alleen naar Borkel en Schaft.
Wil je meebeslissen hoe het verhaal verder gaat? Laat dan je keuze achter in
dit topic en speculeer mee over het vervolg!