De gevangenis is inmiddels omsingeld. Molcrazy, Nieky, TimvDons, FrankLapidus, MoleBuster en Robbieazerty zijn nog in leven in de ziekenboeg. MoleBuster ligt buiten westen in de tunnel, Robbieazerty is er heel slecht aan toe. Robbieazerty: "Ik, ik ... " Hij blijft maar bloed ophoesten. Nieky: "Molcrazy. Ik moet je bedanken. Ik sta bij je in het krijt." Molcrazy: "Gelukkig zeg je het zelf." Molcrazy richt het pistool op Nieky. Molcrazy: "Dit is mijn geluksdag. Robbieazerty weet helemaal niet waar de drugs van jouw ouders is. Dat weet alleen jij. En ik wil het hebben. Ik had het perfecte leven bij WouterV. Dat wil ik terug. Jij gaat mij meenemen, naar die drugs. TimvDons, het is ook jouw geluksdag, jij weet samen met Nieky hoe we hier uit te komen. Nieky loopt niet zo rap, dus jij moet voorop. Let's go heren." Het drietal vertrekt in de tunnel. Op dat moment bestormt de politie de gevangenis. FrankLapidus wordt opgevangen. MoleBuster wordt gearresteerd en afgevoerd. En Robbieazerty? "Ik ... Molc ...." Voor hem komt de hulp net te laat.....
Het is elf uur 's avonds. B&W zit op de bank. FrankLapidus is nog steeds niet terug. B&W heeft zijn telefoon en de TV uit staan, dus hij krijgt niks mee van de gebeurtenissen rondom de gevangenis. B&W kijkt eens om zich heen. Alles is ingepakt. Het huis waar hij is opgegroeid, moet hij straks verlaten. Hij begint te snikken. Het doet hem toch meer dan hij had verwacht. Daisy: "Is er iets wat ik voor je kan doen?" B&W: "Mam!" B&W vliegt Daisy om de hals. Daisy: "Sorry dat we zo lang weg waren." B&W: "Pap zei dat hij alleen zou komen?" Jann: "Verrassing ... je moeder kon toch meekomen." Daisy: "Waar is FrankLapidus?" B&W: "Geen idee, die had een afspraak buiten de deur." Daisy: "Heb je al besloten wat je gaat doen? Ga je met ons mee?" B&W: "Nee, ik wil hier eerst mijn examen afronden." Daisy kijkt een beetje beteuterd. "Ik begrijp het. Hoewel ik denk dat je ook in het buitenland prima kunt studeren." B&W: "Waar gaan we uiteindelijk wonen?" Daisy: "Dat is nog een verrassing." Terwijl B&W koffie gaat zetten voor zijn ouders lopen Daisy en Jann even de gang op. Daisy: "Ik had echt gehoopt dat ie mee zou gaan." Jann: "Misschien moeten we hem maar gewoon meenemen?" Daisy: "Nee, we kunnen hem niet dwingen. Hij moet vanzelf komen. We moeten maar hopen dat het over een half jaar veilig is om hem over te laten komen, waar we dan ook zijn. Hij heeft niks met onze zaken van doen, en dat wil ik zo houden. Ik ben bang als we hem dwingen, hij vragen gaat stellen en dat levert alleen maar ellende op."
Wordt vervolgd ...
Aflevering 10! We zijn officieel op de helft. Een aflevering waar traditioneel veel gebeurt!
We beginnen bij de gevangenis. Want daar zijn maar liefst drie slachtoffers gevallen. Arme Tristan was overbodig en liet op spectaculaire wijze het leven. Robbieazerty wist met een heldhaftige actie Molino uit te schakelen, maar raakte ook zelf zwaargewond. Voor hem kwam alle hulp te laat. Hulp, die hij van Molcrazy had kunnen krijgen, maar niet kreeg. Molcrazy, een onwetende, bleek toch niet zo onschuldig. Lukt het hem om de drugs van Nieky te krijgen? Welke rol gaat TimvDons nog spelen? Hij leek toch met Molino samen te spannen? Welke kant kiest hij, als er al een kiest?
Er viel nog een slachtoffer. Alhoewel, dat slachtoffer was er al even, maar nu weten wij zijn naam: Lukie4 is nu officieel niet meer. Maar Hadewychisdemol heeft het toch echt verkeerd begrepen, toch? Want Jann had toch de bom geplaatst?
Over Jann gesproken ... in a big twist ... papa en mama B&W zijn eindelijk daar! Jann en Daisy, wie had dat verwacht? Wat gaat deze onverwachte twist teweeg brengen? Gaat mijn personage nog voor reuring zorgen in de tweede helft van de soap?
Verder is er een nieuwe alliantie opgestaan. Mollenmania, D*N, Moni en ... PutyourHANSup! Hij is er gelukkig nog. Wat is hun plan? Gaan Hadewychisdemol en Duncton hier ook nog een rol in spelen? En wat is hun doel?
Aflevering 11 gaat opnieuw spektakel beloven. Want gaan Vieffan, Starlight en Elise erachter komen dat AaPje16 en Grasisgroen zich al die tijd in Borkel en Schaft hebben verborgen. Of valt Europol ze voor die tijd lastig? Gaat AaPje16 voor die tijd haar plan nog ten uitvoering brengen? Krijg Bodejos nog iets door? En duikt er misschien nog een onverwacht iemand op in het cafe van Nigel?
Gezien de openstaande vragen even geen keuze optie - die keert na aflevering 11 weer terug, op maandag. Er is echter genoeg om over na te praten, en dat kan in
dit topic !