Opening StatementsAllereerst wil ik even zeggen dat ook ik echt suuuperblij ben met het halen van de finale. Vorig jaar lukte het net niet in die finaleproef, maar dit jaar ben ik na een moeizame weg toch zover gekomen
Ik heb echt hard moeten knokken, zowel in proeven als op tactisch gebied, en ik zal hier proberen aan te geven waarom ik daarom de titel van Survivor 2013 het meest verdien
Pre-spelIk twijfelde even of ik me moest aanmelden, want in het zoveelste Hillo vs Nieky debacle had ik geen zin. Als ik mee zou doen wilde ik er een survivor van maken vol onverwachte wendingen, blindsides (mensen die weggestemd worden en dit niet zien aankomen) en nog één keer vlammen. Want ik merk dat ik steeds minder tijd heb voor forumspellen en ook dit keer was het vaak al lastig te combineren met werk/stage/relatie/vrienden etc. Ik ging er dan ook in met het idee dat dit wel eens mijn voorlopig laatste online spel kon zijn (al zou ik zomaar weer kunnen zwichten voor een survivor 2014 want man wat was het tof). Anyway, ik wilde dus alles uit de kast halen en dingen doen die niemand zou verwachten. Die strategie zou me zomaar eens naar de finale kunnen brengen! Stap 1 was dan ook een onverwachte final 2 partner uitzoeken. Daar kwam Niek om de hoek kijken. Niet alleen omdat dat onverwacht zou zijn, maar ook omdat ik dan altijd een bedreiging naast me had staan waar ik me eventueel achter kon verschuilen. Dus nog voordat ik me aangemeld had, had ik al afgesproken met hem te willen samenspelen. And so it began...
Let the games begin and may the odds be ever in our favorVlak voor de eerste opdracht was de alliantie tussen Daisy, MC, Nieky en mijzelf gevormd: later 'de Powerplayers'. Een fantastisch arrogante naam, maar ik denk gezien onze status binnen de tactische forumspellen hier niet geheel onterecht. MC won ooit een survivor en wordt door velen gezien als meestertacticus, Daisy is al enkele keren zeer dichtbij geweest en gigantisch creatief, Nieky ook enkele keren finalist of bijna-finalist (BBUS) en daarnaast een ontzettende proeventijger en ikzelf ben nog nooit weggestemd in een dergelijk spel (won BBUS en werd nipt vierde door de proef van vorige survivor) en goed in het sociale aspect van het spel. Een prachtige alliantie dus om het spel mee te beginnen. De Powerplayers brachten enkele voordelen voor mij:
- we zouden in teamverband veel proeven kunnen winnen (Nieky, Daisy, ikzelf kan ook wel wat en MC ook als hij er de tijd voor neemt
)
- er zouden altijd grote targets in het spel zitten die ik naar voren kon schuiven mocht het nodig zijn, zodat ikzelf gespaard zou blijven
- ik kon rustig de tijd nemen om andere relaties te creëren en me zo op het juiste moment tegen Daisy en MC keren (want ja, dat was van begin af aan het plan... MC: je hebt het een aantal keer gevraagd, maar ik was nooit van plan met jullie tot het einde te gaan. Ik sta immers liever tegen mensen die ik makkelijk kan verslaan, dan tegen 'Powerplayers'. Daarom baal ik ook heel eerlijk gezegd dat Daisy zo goed was in het Moeras
)
Zo kwam ik lekker op gang, hadden we door onze teamverdeling (4 in oranje, 4 in paars) eigenlijk altijd wel de macht in de kampen en waren de odds behoorlijk in our favor. Ik zocht wat contact met Vieffan, want die achtte ik ook in staat de samensmelting te halen en een handige stem te zijn. En ik vormde een sterkere alliantie met Catshee (in de vorm van mijn partner in Oranje: Mila). Ik probeerde tevens de macht over Mila's stem te houden door steeds te benadrukken dat ik me heel onveilig voelde in Oranje omdat ik Daisy en Nieky niet vertrouwde en geen idee had wie Bob (MC) wel niet was. "We zouden dus elk moment weggestemd kunnen worden, maar ik bedenk wel wat waardoor het toch goedkomt hoor!" Gevolg: Mila stemde zelfs semi-maatje NextGP eruit en zo bleef ik op oranje veilig. (wat ik overigens wel lastig vond, en ik hoopte ook echt dat Next zijn schaduw nog had, maar helaas).
Ook met schaduw Mex ging alles prima, al was een grote kink in de kabel toch wel het moment dat ik niet naar Paars kon en noodgedwongen naar Oranje moest. Ik wist dat dat een enorm target zou brengen, dus het werd noodzaak dat Oranje nooit meer naar de eilandraad hoefde. Dus heb ik iedereen opgestookt zoveel mogelijk foto's bij de foto-opdracht te maken, wederom Mila gezegd dat het belangrijker was dat Oranje won dan Paars (waar Catshee zelf zat) en met succes hillo en Mex in de laatste 4 koppels gekregen binnen oranje, waardoor ook Daisy en MC geen move meer konden maken om zonder gevaar voor eigen behoud één van mijn accounts weg te spelen.
En zo bereikten we de samensmelting, mét de powerplayers.