Auteur Topic: Aflevering 15: De Finale eilandraad  (gelezen 55303 keer)

Offline Bjorrn

• Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 15: De Finale eilandraad
« Reactie #80 Gepost op: 26-12-2013, 16:16:58 »
(ahum, Gary BB Canada).

oeee dat vond ik ookal zo oneerlijk  ;D
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #81 Gepost op: 26-12-2013, 16:22:16 »
Dat antwoord verwachte ik al.
Dus ik hoop dat pjotr en ldhmolletje niet op je stemmen omdat je ze niet hebt weggestemd.
Want dat was je wel van plan  :)

Pjotr had ik wel genoemd hoor. ::)

En ja als ik had moeten kiezen tussen Nieky, Mc en Ldh zou ik eerst LdH eruit stemmen. Dat mag je best weten. Maar als Robbie eruit was gegaan ipv mij, hadden er nog 2 mensen uit gemoeten voor de halve finales en dan waren dat voor mij Pjotr en Hillo geweest. Omdat ik Hillo niet vertrouwde en met Pjotr had ik het minste contact. Maar goed, als het tussen Nieky en mij op een eilandraad gegaan zou zijn, had ik ook op Nieky gestemd bijv. En hij op mij.

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #82 Gepost op: 26-12-2013, 16:47:40 »
Allereerst, dank voor je mooie post catshee. ::ok::

Mijn probleem is meer dat ik de weg via het moeras en de weg zonder eruit gestemd te worden, moeilijk te vergelijken vind (ook al heb ik beiden natuurlijk geprobeerd) dus: "Hoe denk je dat ik het moeras en er niet uit gestemd worden moet proberen te vergelijken?"
(Ik weet het, dit is erg vaag en slecht geformuleerd :P)

Ik snap je vraag. En het is ook moeilijk te vergelijken. We hebben niet dezelfde proeven gespeeld en we waren van andere factoren afhankelijk om hier te komen. Ik denk dat je daarom naar de 'big picture' moet kijken. Ik heb in de samensmelting net zoveel proeven gewonnen als Nieky en Hillo. Qua tactiek, ja ze hebben me eruit gestemd en daarop hebben ze me 'outsmarted'. Maar er zijn meer tactische momenten in het spel geweest, waar ze kansen hebben laten liggen om het de grote concurrenten lastig te maken. En het moeras is per definitie niet makkelijker, zoals ik eerder al schreef, you either win or you're out. Dat heeft niets meer met tactiek te maken, maar gewoon goed het spel spelen. Ik kan er niets aan doen als er mensen zijn die vinden dat de Moeras spellen makkelijker waren dan de samensmelting. Ik heb de spellen niet bedacht, ik voer ze alleen maar uit. En dat heb ik goed gedaan. Ik ben er zeker niet met de hakken over de sloot er doorheen ben gekomen. Op de sociale proef na heb ik alle individuele proeven van het moeras waarin ik aan mee heb gedaan gewonnen. Vind ik geen slecht aantal.

Citaat
Een andere vraag voor Daisy het "sociale wonder": "Is het niet het idee dat je zulke sterke sociale contacten maakt dat ze je er nooit uit zullen stemmen?"

Klopt dat is het idee. Maar je kunt niet met al je sociale contacten naar de finale. Als alles 'gewoon' was verlopen, had ik er maar met één gestaan hier. En dan wil ik alsnog graag van de rest een stem hebben. Want meedoen aan Survivor is niet genoeg, ik wil het spel winnen. Ik was bij Zap! al zo dichtbij (stomme struisvogels en stomme strikvraag van Schulz :P), dat ik me op alle vlakken wilde tonen om aan te tonen dat ik het verdien om te winnen. Proeven, tactiek en sociaal. En misschien dat de ene finalist het op het ene punt net iets beter heeft gedaan dan de ander, maar ik bezit wel alle 3 de eigenschappen.  ::jaja:: En door ze hier en daar te helpen en samen te werken, hoop ik dat mensen me dat gunnen. Want dat bepaald uiteindelijk de winnaar.

Citaat

Helaas hebben wij nooit echt contact gehad, erg jammer, wie weet had ik dan wel de finale gehaald, wat als, should've, could've...

Yep inderdaad jammer, misschien een volgende keer. ;)

Citaat
Ik ben erg benieuwd naar jullie antwoorden ;D En ook op wie ik nou moet gaan stemmen want ik ben er echt nog helemaal niet uit...

Succes met je keuze maken. ::ok::

Offline catshee

• Forumlid
« Reactie #83 Gepost op: 26-12-2013, 17:06:09 »
Bedankt voor je antwoorden ;)

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #84 Gepost op: 26-12-2013, 19:34:20 »
Gisteren hadden Bjorrn en ik nog een hele discussie in de chat over het tweede kansen gedoe tot hidm er genoeg van had en ons stopte.

Maar mijn mening is duidelijk, ik vind dat tweede kansen erbij horen. Vooral in dit spel, in het begin met schaduwen en later met het moeras. Het maakt niet uit hoe je er komt, als je er maar komt. Elke fase in het spel heb je andere vaardigheden nodig om ver te geraken en Daisy heeft bewezen dat ze finale waardig is door als winnaar uit het moeras te komen.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Bjorrn

• Winnaar Sequester
  • Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 26-12-2013, 21:34:45 »
Gisteren hadden Bjorrn en ik nog een hele discussie in de chat over het tweede kansen gedoe tot hidm er genoeg van had en ons stopte

Oh ja, toen gingen we het over andere dingen hebben  :P

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #86 Gepost op: 26-12-2013, 21:41:29 »
Oh ja, toen gingen we het over andere dingen hebben  :P
gebruikelijke onderwerp ::)

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #87 Gepost op: 26-12-2013, 22:24:24 »
Het effect van post-moderne filosofie op de quantum mechanica?
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Bjorrn

• Winnaar Sequester
  • Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 26-12-2013, 22:39:56 »
Het effect van post-moderne filosofie op de quantum mechanica?

::jaja::
Ik vroeg wat het was en Dennis wist ik ook niet  :(

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 26-12-2013, 23:29:55 »
Zo, ik heb eindelijk alles gelezen. Ik denk niet dat ik nog vragen heb. Wel opmerkingen/commentaar en als jullie denken dat jullie daar nog iets overtuigends aan toe kunnen voegen om de stemmen van de juryleden te beïnvloeden, be my guest.

First of all: dankjewel om voor het omschrijven van Pjotr en moj als duo de naam Pjobbie te gebruiken en niet Rotr. Pjobbie klinkt nog wat lieflijk. Rotr totaal niet!  ;D

Daisy, ik vind dat je goede antwoorden hebt gegeven op de hele tweede kansen discussie. Ik denk dat ik er intussen wel mee in stem dat het gewoon deel van het spel is. Ik dacht ook aan het feit dat je geen vijanden moest maken omdat je op eilandraden niemand moet wegstemmen, maar daar staat dan wel tegenover dat je alle opdrachten die je nog krijgt, heel goed moet doen, anders lig je er gewoon uit.

Hillo, je bent in mijn ogen inderdaad altijd een man van je woord geweest in deze spellen en je hebt al aangegeven dat je bijna geen andere keuze had om nu te liegen. Maar juist omdat je altijd een man van je woord geweest bent, en ik één van je slachtoffers was om tegen te liegen (de final 2 deal die je ook aan mij beloofde) moet ik veel moeite doen om daar voorbij te kunnen kijken om nu op jou te stemmen. Ik weet dat ik het nuchter moet bekijken, maar toch speelt het in m'n achterhoofd.

Catshee: ik had hele graag met je mee gegaan om op Daisy te stemmen. Maar het werd me snel duidelijk dat iedereen op jou ging stemmen. Toen durfde ik mijn nek dus niet meer uit te steken en op jou te stemmen. Na jouw vertrek heb ik wel een redelijk agressief (denk ik) pleidooi gehouden tegen MC en LDH om met vier (hen, Pjotr en ik) tegen de powerplayers te stemmen omdat zij veel te sterk waren. Beiden waren niet erg responsief en zeiden na veel aandringen uiteindelijk wel ok, maar tegen die tijd had ik ook wel door dat zij totaal niet mee zouden gaan en zag ik me genoodzaakt om het plan dat ik vanaf dag 1 had, eindelijk uit te voeren: nieky en hillo herenigen. Little did i know dat ze dat al lang waren en ja wat waren ze godsgruwelijk irritant wantrouwend tegenover elkaar!! ::)

Nieky: goed bezig tot nog toe.  :)

Offline D*N

• Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #90 Gepost op: 26-12-2013, 23:35:57 »
Ik heb Lukie4, Pjotr en Ldhmolletje nog niets zien vragen. Dus we gaan in ieder geval morgen nog door, daar kan dan weer antwoord op gegeven worden en dan mag er gestemd worden!

De anderen mogen natuurlijk gewoon doorgaan met vragen ;D.

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #91 Gepost op: 26-12-2013, 23:38:47 »
::oink::  8)

wil jij een hondje?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 26-12-2013, 23:44:01 »
Ik heb Lukie4, Pjotr en Ldhmolletje nog niets zien vragen. Dus we gaan in ieder geval morgen nog door, daar kan dan weer antwoord op gegeven worden en dan mag er gestemd worden!

De anderen mogen natuurlijk gewoon doorgaan met vragen ;D.

Ik neem aan dat ik dan nog wel zaterdag kan antwoorden?

Offline hillo

• Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Tequila! Booyah.
« Reactie #93 Gepost op: 26-12-2013, 23:44:50 »
Oké, hier mijn antwoorden op de vragen so far! Ik hoop dat ik niks oversla! ::ok::

Nu de vraag: werd Daisy toen weggestemd, niet alleen om de reden die je aangeeft namelijk dat Daisy dan sterk zou staan met LdH en mij, maar ook omdat jullie Nieky en hillo en vooral dan hillo zou vrezen dat ie het haasje zou zijn indien we in de laatste ronde met vier op elkaar zouden moeten gaan stemmen?

Het wegstemmen van Daisy heeft altijd in mijn plan naar de finale gezeten. Simpelweg omdat ik haar een te sterke tegenspeler vond vanwege haar sociale karakter en haar creativiteit/proevenwinsten. Ik wou haar dus het liefst in het moeras zetten om zo haar kansen zo klein mogelijk te maken de finale te halen. Verder was het natuurlijk buiten mijn macht dat ze uiteindelijk toch hier staat, maar ik denk dat überhaupt door het wegstemmen van Daisy ik een voorsprong kon nemen qua sterkte in het spel. Want ja, ik ben ook wel een beetje van de stempel dat als je weggestemd bent, je het spel minder goed gespeeld hebt dan iemand die de finale haalt zonder weggestemd te worden. Dat is namelijk ook het sociale deel van het spel, waarvan Daisy nu hard roept dat ze dat zo goed beheerste. Het is niet alleen vriendjes hebben, ook de juiste vriendjes op het juiste moment hebben ;).

Het feit dat ik waarschijnlijk weggestemd zou worden als er een stemming bij de laatste vier zou zijn heeft geen rol gespeeld om twee redenen: a) ik vermoedde dat het net zoals survivor 2012 zou gaan, dus een final 5 of 4 en dan opdrachten. b) het was nooit mijn plan zover met jullie te gaan. Mijn ideale final 4 was Nieky, MC, Ldh en ik ;)

2) hillo, je zegt dat ik 100x loyaler was dan je gedacht had. Wat ik me soms afvroeg: hoe groot was jouw vertrouwen in mij?

Oef ja goeie vraag. Ik vertrouwde je sowieso tot aan de samensmelting. Kijk, mijn speltactiek is vooral niet alleen kijken naar wat de beste zet voor mij is, maar ook heel erg naar wat de beste zet is voor mijn tegenstanders. Zo wist ik bijvoorbeeld dat ik Niek wel kon vertrouwen, want mij wegstemmen zou zijn positie verzwakken. Dus zo vertrouwde ik jou en Daisy ook tot aan de samensmelting omdat ik gewoon van toegevoegde waarde was aan het complot tot dat moment. Daarna werd het vertrouwen in jou minder, want ik wist dat je loyaler aan Daisy zou zijn dan aan mij. Dus bijvoorbeeld op het moment dat Catshee weggestemd was, wist ik dat het voor Daisy het moment aangebroken was om mij te lozen en dat ze jou daar wel in mee kon krijgen. Daar heb ik dus ingegrepen door op dat moment Daisy weg te stemmen. Vanaf dat moment had ik het idee dat jij Pjobbie als een grotere bedreiging zou zien dan Nieky en ik, dus kon ik je weer vertrouwen omdat het jouw beste zet was om Pjobbie op te breken op dat moment.

Naja, ik hoop dat het duidelijk is zo :P Ik baseer vertrouwen dus vooral op wat de beste zet voor mijn tegenstander is.

En ook: aan hillo en Nieky allebei: ik heb met een aantal pm's geprobeerd jullie samen te krijgen en samen te laten werken en moest daar flink mijn best voor doen om beiden te overtuigen. Maar nu lees ik dus dat jullie al een final two deal hadden. Als heel mijn overtuigpm's dus niet nodig waren, waarom is er dan nog wel geacteerd van "oeh ja ik weet ni hoor" ?

Ja hier hebben we allebei echt heel hard op geacteerd. Als iemand echt wist dat Nieky en ik tot het einde samen wilde blijven was ons target echt MEGAgroot geworden, dus dat mocht niet duidelijk zijn. Dus af en toe gooide ik weer een 'ik vertrouw Niek niet helemaal'-PMetje de deur uit naar iemand. En ik heb, zoals in m'n pleidooi ook al gezegd, geprobeerd jou ideeën in je hoofd te plaatsen, zodat jij het idee had dat je mij en Niek bijeenbracht, terwijl dat dus allang het plan van mij en Niek zelf was (bijvoorbeeld Daisy wegstemmen, of eerder met Lukie ook al een beetje). Maar ik wou nooit vol overtuigd antwoorden op jouw voorstellen en altijd de optie voor jou openhouden dat ik ooit wel op Niek zou willen stemmen (dan was ik immers ook weer nuttig voor jouw spel).
Nieky grab a life vest!

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #94 Gepost op: 26-12-2013, 23:45:07 »
maar oké ik heb er nog wel één voor elk.

Robbieazerty in welke proef heb jij uitgeblonken ?
Daisy die lange pm die ik van je kreeg, was dat tactiek omdat je dit als finale voelde aankomen?
Hillo welke vraag kan ik beter niet stellen omdat je dan door de mand valt
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline catshee

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 26-12-2013, 23:47:28 »
Oké, hier mijn antwoorden op de vragen so far! Ik hoop dat ik niks oversla! ::ok::

:\'(

Offline D*N

• Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #96 Gepost op: 26-12-2013, 23:49:29 »
wil jij een hondje?
Smaakt ie lekker? Weet jij vast wel ;D

Ik neem aan dat ik dan nog wel zaterdag kan antwoorden?
Jup, ik heb ook geen tijdslimiet gezegd ;). Ik wil alleen degene die nog geen vraag gesteld hebben een kans geven en dan alle drie de finalisten een kans geven om dat te beantwoorden en dan gaan we stemmen. Dus als jij de vragen van Pjotr en Ldh niet meer kan beantwoorden morgen dan wordt het zaterdag ;).

Offline hillo

• Forumlid
  • Tequila! Booyah.
« Reactie #97 Gepost op: 26-12-2013, 23:58:50 »
Waarom verdien jij mijn stem ipv de ander?

Ik denk dat ik dit deels al wel heb aangegeven in m'n pleidooi: ik vind dat ik Niek tactisch gezien de baas was. Hij heeft daar later op gereageerd dat hij dat niet vind en ik zal die quote verderop even gebruiken om m'n punt echt goed duidelijk te maken ;D

@hillo: waarom zou ik als kijker op je moeten stemmen terwijl je je voornamelijk achter de schermen hebt geprofileerd? Dat is voor een kijker toch totaal niet interessant? En heb je het jezelf ook niet een beetje makkelijk gemaakt door Nieky het meeste werk voor de schermen op te laten knappen?

Goeie vraag! ::ok::

Het profileren achter de schermen was deels een bewuste keus, deels ook omdat ik het spel grotendeels vanaf telefoon gespeeld heb en het heel druk had met werk en stage en later relatieproblemen (verhuizing etc). Dat laatste heeft ervoor gezorgd dat ik sommige opdrachten minder actief heb kunnen spelen dan ik zou willen, bijvoorbeeld ook die eerste halve finale, die moest ik noodgedwongen at random invullen :(

Maaar het was ook zeker een bewuste keuze. Ik wil niet teveel in de belangstelling staan. Ik denk dat dat heel belangrijk is in een spel als dit: niet opvallen. In het begin deed ik dus wel actief mee aan de opdrachten door in de PM's veel werk te verzetten, maar ik reageerde minder op het forum, zodat een ander kamp mij niet als grote speler zou zien. En ook verderop bijvoorbeeld bij die fanclubs. Ik merkte al gauw dat Daisy en Robbie enorme targets werden door die clubs, want ze waren o zo fanatiek en creatief en dus een bedreiging. Ik wist dat ik met de tijd die ik had nooit zou kunnen winnen, dus heb besloten weinig tijd aan de fanclub te besteden, zodat ik in elk geval geen target daardoor zou worden. Ik snap dat dat voor de kijker minder leuk is, maar het was wel uit zelfbehoud en ik hoop dat de kijker dat wel weer kan waarderen ;D Bovendien heeft mijn werk achter de schermen wel heel veel spannende eilandraden opgeleverd, waar de kijker volgens mij behoorlijk van genoten heeft (ik heb enkele PM's mogen ontvangen van kijkers en juryleden in elk geval ;D )

Dat van het mezelf makkelijk maken vind ik niet. Voor de schermen is dus meer dat Niek gewoon heel actief is op dit forum en meer zichtbaar is. Dat betekent niet dat hij meer werk verzet heeft dan ik. Niet in opdrachten en niet in tactiek. Hij had wel meer lijntjes dan ik lopen, maar dat was ook weer achter de schermen ;) En ook dat van die lijntjes kwam mij dus wel goed uit: ik had er genoeg om te overleven en hoefde niemand dingen te beloven die ik nooit waar zou kunnen maken. Ideaal!

Het was vooraf nooit het plan en ik verzin het niet omdat je gezegd heb dat je nooit met ons tot het einde wilde gaan (want een pb kan bewijzen wat ik nu ga typen) maar toen ik vernam dat ik een extra stem verdiend had voor de laatste eilandraad, had je er alle baat bij dat je immuniteit won want ik wilde mijn twee stemmen vol op jou zetten. Als LdH en Robbie dat toen deden, had het nog anders kunnen uitdraaien ;) (en ja, we stonden toen verder van elkaar af al werd het contact met LdH groter toen Daisy eruitgestemd was)

Klopt, dat vermoeden had ik al ::jaja:: Het was voor jouw spel ook beter om tegen Ldh een finaleproef te spelen dan tegen mij denk ik, dus hier was ik op voorbereid. En misschien was het je gelukt Ldh en Robbie mee te krijgen, maar ik denk dat Robbie loyaal was gebleven.. Of daar heb ik in ieder geval alles aan proberen te doen om geen samenwerking tussen jullie drie te krijgen ;) Maargoed, die immuniteit wilde ik wel heel graag winnen, wat uiteindelijk dus lukte ;D
Nieky grab a life vest!

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 26-12-2013, 23:59:36 »
maar oké ik heb er nog wel één voor elk.

Robbieazerty in welke proef heb jij uitgeblonken ?
Dank je dat je in de veronderstelling bent dat ik in de finale sta, maar helaas is dat niet zo.  ::ohno::

Hillo: de vraag die ik toen aan je stelde ivm het acteren was inderdaad in je pleidooi al beantwoord. Ik had die toen nog niet gelezen wegens tijdsgebrek. Maar dank om er alsnog op in te gaan. :)

Offline hillo

• Forumlid
  • Tequila! Booyah.
« Reactie #99 Gepost op: 27-12-2013, 00:00:04 »
Nieky grab a life vest!