Auteur Topic: Aflevering 15: De Finale eilandraad  (gelezen 55273 keer)

Offline hillo

• Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: Aflevering 15: De Finale eilandraad
« Reactie #120 Gepost op: 27-12-2013, 01:14:55 »
Hillo welke vraag kan ik beter niet stellen omdat je dan door de mand valt

Volgens mij kan ik niet door de mand vallen, want ik ben overal eerlijk over. Als dat niet zo is, dan mag iemand dat melden en dan val ik misschien ;D Ik heb het spel met alle liefde gespeeld en ik hoop dit jaar eindelijk toch de overwinning binnen te kunnen slepen, omdat ik vind dat ik die verdien ::jaja:: Daarvoor heb ik hard moeten spelen, maar daar ga ik nu niet schijnheilig over doen. Dus nee, ik denk niet dat ik door de mand val, bij welke vraag dan ook ;) MAar als je er eentje weet, stel 'm vooral!
Nieky grab a life vest!

Offline Molcrazy

• Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #121 Gepost op: 27-12-2013, 01:16:17 »
Denkt één van de finalisten dat hij/zij de titel niet verdiend? ::tandpastasmiley::
2024: wie is de Mol?

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #122 Gepost op: 27-12-2013, 01:24:46 »
Nog enkele vragen:
3) Daisy, sociaal had je vele contacten. Heb je veel moeten liegen tegen andere spelers tijdens het spel?

Het viel eigenlijk wel mee volgens mij. In het begin ging het eigenlijk vanzelf. Pas na de eilandwissel werd het lastig, nadat hillo moest verkassen en vanaf dat moment nam het contact met anderen toe en ja dan zeg je wel eens dingen die niet waar zijn. Maar dat hoort erbij.

Tegen NextGP bjjv. na de wissel van Luc (Vieffan) en hem. Dat was uiteraard niet gewoon voor de lol. En het Paarse kamp uiteraard, ik wist al heel snel wie wie was. Sjoerd heeft zich af en toe een stuk dommer opgesteld dan nodig was. Ik kan natuurlijk niet 2x de captainsbattle in de sportquiz spelen.  :P En natuurlijk Robbie, die vroeg of ik van plan was om hem weg te stemmen. Daar ga ik toch geen ja op zeggen. Jammer dat je nooit op mijn laatste PM antwoordd hebt gegeven, was misschien van beide kanten niet serieus, maar als we daar iets mee gedaan hadden, had het spel een hele andere wending kunnen krijgen.  ::jaja::

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #123 Gepost op: 27-12-2013, 01:26:46 »
Dat snap ik ::jaja:: Maar ik moet wel even zeggen dat ik volgens mij nooit een final 2 deal met je gemaakt heb.

Ik dacht vooral aan pm's als deze:
Wat is jouw plan voor nu? Is er nog een verbondje tussen ons mogelijk? ;D ik wil nu ik in desperate modus zit best shaken op een final 2 (of 3 als jij met pjotr al 2 hebt) dealtje? :P
Zullen wij dan een officiele deal maken voor final 3? Dan is er idd geen stemming meer denk, vorige keer was het bij F4 dacht ik klaar met stemmen.
Ik denk wel dat Daisy meer volgers heeft dan Niek, dus is het tactisch slimmer haar nu te lozen. Aan de andere kant is Niek beter in proeven.

Maar los daarvan kan het misschien geen kwaad dit te proberen. En dan een definitieve final 4 met wij, pjotr en hij? Kunnen we inderdaad later zien of we daarmee door willen of liever een LDH ofzo meenemen. ::jaja::

Maar iig wij final 3??

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #124 Gepost op: 27-12-2013, 01:28:06 »
Het viel eigenlijk wel mee volgens mij. In het begin ging het eigenlijk vanzelf. Pas na de eilandwissel . Jammer dat je nooit op mijn laatste PM antwoordd hebt gegeven, was misschien van beide kanten niet serieus, maar als we daar iets mee gedaan hadden, had het spel een hele andere wending kunnen krijgen.  ::jaja::
Ik? Of MC?

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #125 Gepost op: 27-12-2013, 01:29:22 »
Jij  ::)

Offline hillo

• Forumlid
  • Tequila! Booyah.
« Reactie #126 Gepost op: 27-12-2013, 01:32:31 »
Was dit niet vooral voor spelers buiten ons complot? Want op zich, of jullie twee nu een 'final two deal' hadden of niet, we wisten alle vier hoe de kaarten binnen ons vier geschud lagen ;)

Dat was inderdaad voor buiten ons complot ::jaja:: Maar ook binnen onze alliantie heb ik wel erop gelet dat Niek en ik niet te close zouden overkomen. Maar ik heb nooit jou of Daisy gezegd dat ik Niek niet vertrouw nee, want dat zou ook het algehele vertrouwen weer schaden denk ik.

1) hillo, je beweert vaak dat je niet liegt in Survivor maar gewoon afspraken open laat staan. De Powerplayers zijn nu wel bovenaan geëindigd maar je zegt zelf dat dat niet jouw plan was. Heb je dan niet gelogen op de regelmatige vraag of je met de Powerplayers tot het einde wilde gaan?

Ja, zoals ik volgens mij in m'n pleidooi ook al aangaf heb ik bij ons viertal af en toe wat hard geroepen door te willen tot het eind. Maar ik kon op die momenten niet anders, want vaak was dat als jij mij letterlijk die vraag stelde ;) En toen na het wegstemmen van Daisy was ik wel weer eerlijk, want ik had jou wel mee willen nemen tot het einde ::jaja:: En wat Robbie betreft: volgens mij heb ik dus nooit final 2 gedeald met hem ;) maar als dat wel zo is (ik kan zo gauw geen PM vinden daarvan), dan hoor ik graag wanneer want dan kan ik dat misschien ook toelichten.

Maar ik moest dus af en toe liegen dit spel en meer dan ik in eerdere spellen moest doen. Al loog ik toen ook hoor. Het gaat me meer om afspraken maken en die niet nakomen. Ik ben namelijk een fan van de blindside, dat is toch wel de manier om het spel te verlaten denk ik, dus ik schroom niet te roepen dat ik op iemand zal stemmen om vervolgens iets anders te doen. Dat deed ik vorig jaar bijvoorbeeld ook bij Niek al. Maar het gaat me er meer om dat ik geen deals maak die ik niet nakom, zoals "ja wij gaan naar de final 2".

Veel vertrouwen had je dan dus niet meer in ons complot :P Voor jou was het onbestaande dat in een setting Nieky/hillo/Daisy/LdH/Pjotr/MC LdH en Pjotr geëlimineerd werden?

Ja ::jaja:: Dat had ik een hele domme move gevonden van Daisy en jou kant in elk geval en aan Daisy's PM van toen te zien dacht ik daar terecht over. Waarom Pjotr elimineren als die geen gevaar meer vormde zonder Robbie? Waarom dan niet mij of Niek targetten, die op dat moment veel gevaarlijker waren? Ik weet dat jij beweert dat je niet meegestemd zou hebben, maar dat vond ik dan geen slimme zet van jouw kant :P En ik heb me dus verdedigd tegen die situatie.
Nieky grab a life vest!

Offline hillo

• Forumlid
  • Tequila! Booyah.
« Reactie #127 Gepost op: 27-12-2013, 01:40:41 »
Ik dacht vooral aan pm's als deze:

Oh wow dat zijn er inderdaad toch wel een paar :-[

Ik heb ze even opgezocht en zal hier uitleggen waarom ik die plaatste.

Ze waren onderdeel van het plan om jou Daisy te laten targetten. Ik stuurde deze PM een paar seconde later naar Niek:

Ik heb zo subtiel mogelijk toch even contact gezocht met Robbie:

Citaat
Robbie

Ik maak me ernstige zorgen dat ik het bokje ben volgende ronde, zeker nu Catshee weg is, die toch een extra stem zou zijn geweest tegen een Niek of een Daisy. Daisy, MC en LDH stemmen volgens mij hoe dan ook samen, dus dat is al 3 tegen + niek die graag tegen mij zal stemmen is 4. En ik hoor ook niks meer van groepsPm en volgens mij was Pjotr al niet zo'n fan van mij dus ik vrees een beetje voor wat komen gaat... En het zal me ook niet verbazen als jij mij niet meer vertrouwt na alles wat er gezegd werd vorige week?

Wat is jouw plan voor nu? Is er nog een verbondje tussen ons mogelijk?  ik wil nu ik in desperate modus zit best shaken op een final 2 (of 3 als jij met pjotr al 2 hebt) dealtje?

Ergens hoop ik dat hij dan zelf inziet dat hij nu daisy moet targetten en dat voorstelt aan mij ::jaja::

En dat gebeurde al snel ;D

Maar je hebt helemaal gelijk ::jaja:: Hier heb ik inderdaad wel die deal proberen te sluiten, terwijl ik die niet wou naleven. Val ik toch nog een beetje door de mand Lukie :P Maar het had dus wel een doel, en dat doel is uiteindelijk ook geslaagd, dus het was op dat moment wel nodig om te doen denk ik...
Nieky grab a life vest!

Offline hillo

• Forumlid
  • Tequila! Booyah.
« Reactie #128 Gepost op: 27-12-2013, 01:42:12 »
Nou, volgens mij ben ik weer helemaal bij nu ::bravo::

Blijf vooral vragen stellen ::ok:: Morgenavond kan ik weer reageren!
Nieky grab a life vest!

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #129 Gepost op: 27-12-2013, 08:53:52 »
Ok, dank voor de toelichting (ik vond het wel grappig om na jouw antwoord op de vraag of je door de mand zou vallen die pm's te plaatsen  ;D )

Het had op zich niet nodig geweest, als de bedoeling was om mij het in te laten zien, want ik liep toen al lang bij LDH MC en Pjotr te lobbyen om Daisy weg te stemmen. :)

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #130 Gepost op: 27-12-2013, 09:01:24 »
Jij  ::)
Heb hem terug gezocht en geen idee waarom ik er niet op heb geantwoord. Ofwel omdat ik het tussendoor snel gelezen heb en dacht ik antwoord later wel en dan vergeten, ofwel omdat ik je gewoon niet vertrouwde.

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #131 Gepost op: 27-12-2013, 10:52:17 »
goed bezig Robbie ::ok::
ik dacht even in jouw straatje (sport) en ik gaf een voorzet die jij weergaloos inkopte ::bravo::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #132 Gepost op: 27-12-2013, 11:29:00 »
 ::rofl::

Je kent me ook veel te goed, sportmens die ik ben!

Offline Molcrazy

• Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #133 Gepost op: 27-12-2013, 11:50:39 »
Ja ::jaja:: Dat had ik een hele domme move gevonden van Daisy en jou kant in elk geval en aan Daisy's PM van toen te zien dacht ik daar terecht over. Waarom Pjotr elimineren als die geen gevaar meer vormde zonder Robbie? Waarom dan niet mij of Niek targetten, die op dat moment veel gevaarlijker waren? Ik weet dat jij beweert dat je niet meegestemd zou hebben, maar dat vond ik dan geen slimme zet van jouw kant :P En ik heb me dus verdedigd tegen die situatie.

Waarschijnlijk had ik wel meegestemd want we hadden jou ook getarget toen je de eerste keer immuniteit won:

En als we nu eens hillo wegstemmen?

Al zou dat dan zijn omdat ik je niet volledig vertrouwde ;) (dat had ik bv met Nieky minder)

Ik vertrouw de zaak niet en de vorige keren dat ik dat gevoel had, was toen we in gevaar waren: eerst toen May en Starlight eruit gingen en vervolgens toen Jann en Vieffan eruit gingen.

Hillo moet haast zelf ook wel een dubbelrol spelen, en Robbie dus ook.

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #134 Gepost op: 27-12-2013, 13:29:37 »
Deadline stemmen: Zondag 22.00 als het lukt :).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #135 Gepost op: 27-12-2013, 13:44:30 »
Zo, ik ben thuis. Tijd voor wat antwoorden , dus nog even wachten met stemmen  :P
You'll never walk alone

Offline Molcrazy

• Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #136 Gepost op: 27-12-2013, 13:51:13 »
Nog ééntje voor hillo: het was niet je bedoeling om in de finale de huidige configuratie te hebben. Is je gameplan (deels) mislukt?

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #137 Gepost op: 27-12-2013, 14:05:12 »
Deel 1

Alleen in een ander deel van het spel. In het moeras hangt er een zwaard van Damocles boven je hoofd, dus daar zit behoorlijk wat druk op. Als je in het hoofdspel zit, kan je nog wel eens iets laten lopen, dat kon in het moeras niet. You either win, or you're out.

Ja, maar jij zit in dat Moeras doordat je er al door ons uitgestemd was. Dus het is onze verdienste dat jij daar die druk had. En dat is niet extra knap om de finale te halen. En bij ons in de halve finale proeven geldde ook het You win or you're out principe

Ja, ze hebben me weggestemd, maar als ze me echt eruit hadden willen hebben, hadden ze het anders moeten spelen. Je bent immers pas echt 'outplayed' als je uit het spel ligt.

Maar daar hebben wij in het moeras geen invloed meer op ;)

Over tactisch gesproken, ik denk dat het rondje taktiek mijn beste rondje was. Ik heb notabene tegen Nieky gezegd dat ik Lukie wel wilde helpen en dat heb ik ook echt gedaan, met een aantal chat vragen én het antwoord op de Jury Clue. Dat laatste antwoord heb ik ook naar LdH doorgespeeld, waardoor zij in de samensmelting kwamen. Nieky wist dit. Waarom heeft ie hier niets tegen gedaan? Als ze zo bang waren voor mijn netwerk, was dit het ideale rondje om dit te doorbreken en bijv jou Bjorrn te helpen.

Ik heb Bjorrn ook geholpen  ::)
Maar was op dat moment ook toevallig een avondje weg en trainen, kon daarom niet heel goed helpen, niemand niet. Heb het Lukie ook aangeboden, want ik wilde vooral Vieffan niet in de samensmelting omdat ik de macht over hillo wilde houden ::).  Maar is er wegens tijdgebrek daar niet van gekomen.

Zoals ik hier boven schrijf zie ik het sociale aspect als een belangrijk onderdeel van het spel, net zoals het winnen van proeven en het tactisch spelen. Jij zou het winnen op het sociale aspect en Nieky op het winnen van proeven. Dan was het op tactiek aan gekomen. Jij hebt zeker in het spel mij voorstellen gedaan, waar je in mij laat zien dat je tactisch heel sterk bent. Nieky ook. Alleen ziet iedereen de spelwijze van Nieky en ben jij meer op de achtergrond. Dan is er uiteindelijk één item wat de doorslag had gegeven en dat is heel simpel: Nieky heeft me eruit gestemd. En jij niet. Dus zou jij mijn stem gekregen hebben.

Ik had ook een heel groot sociaal netwerk hoor. Denk dat ik daar niet erg onderdoe voor jou. Alleen jij werd weggestemd en hebt daardoor aan een paar sociale contacten geen verraad hoeven plegen. Ik had juist een groot netwerk met ons 4, Bjorrn, Lukie, Catshee en later ( Toen we jou gingen wegstemmen ) ook Robbie Pjotr en daarna nog LdHmolletje. Lijkt dus ook dat ik heel erg sociaal op de voorgrond aanwezig was.

Daarnaast vroeg MC of jij zonder de kennis van nu voor mij of voor hem zou kiezen. Dus dan kun je ook het argument dat ik jou eruit heb gestemd niet gebruiken, want je moest immers antwoord geven zonder de kennis van nu. Dus wie zou je gekozen hebben als we gewoon leuk tot het einde doorgegaan waren ?

Overigens wil nog even benadrukken dat ik in de samensmelting 6 proeven heb gespeld, waarvan 2 gewonnen, dat is een succesrate van 33%. Nieky en Hillo hebben er ook 2 gewonnen, maar hadden daar 10 proeven voor nodig. Dat is een succesrate van 20% per persoon.

Waarvan 1 overwinning echt dankzij ons ook was, het natuurspel hebben wij als complot sterk gespeeld en jij was de gelukkige die mocht winnen.
You'll never walk alone

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #138 Gepost op: 27-12-2013, 14:05:36 »
Deel 2

Ohja, nog een leuk vraagje.
Deze stel ik aan hillo, nieky en daisy:
Als je moest kiezen uit de andere 2 finalisten,
wie verdient het dan het meest om te winnen, en waarom?

Dat is voor mij natuurlijk hillo vanwege een aantal redenen.
- Hillo is niet weggestemd
- Hillo had natuurlijk met mij een final 2 deal dus daarom gun ik het hem ook

"Nieky heb je ooit het idee gehad dat je onhandige uitspraken tegen mij (of iemand anders) maakte die je fataal hadden kunnen worden in het spel en die iemands vertrouwen in jou zeer zouden kunnen schaden?" En ook voor jou: "Denk je dat hillo zonder jou de finale had kunnen halen?"

Ja natuurlijk heb ik dat idee gehad. Ik speelde het spel hard, en heb daarbij af en toe onhandige uitspraken gedaan of gelogen, dat geef ik best toe. Ik kan wel een aantal voorbeelden geven

- Bij de eerste stemming, deed ik tegen Ycaris ( abdullah ) alsof we al gestemd hadden. Want Abdullah kwam ergens richting deadline van de eilandraad dat ie Ycaris was en met mij wilde samenwerken. Ik heb daar gezegd dat ik helaas al op haar gestemd had ( wilde we ook doen met ons complot ) dus dat ze er een beetje laat mee kwam. Dat was al een uitspraak waarvan ik dacht. Oei
- De leugens tegen het complot van Bjorrn op paars. Ik heb daar van het begin af aan niet in geloofd :p
- Wegstemmen van Lukie, Ik heb daar de schijn teveel opgehouden dat ik echt niet op hem ging stemmen
- Tegen jou en Robbie ben ik maar blijven zeggen dat ik echt niet veel contact had met hillo enzo. Dat is nu in de finale ook niet handig, maar wel essentieel om die finale te halen met zijn tweeën.
- Tegen Pjotr, toen we hem wegstemden heb ik daar gezegd dat ik LdHmolletje weg ging stemmen
- Tegen LdHmolletje, toen ik hem op Molcrazy wilde laten stemmen..

Het is een heel lijstje, maar ik vind dat hardere spel echt onderdeel in survivor. Anders was de kans aanwezig geweest dat ik hier niet had gestaan. Ben nu inderdaad een beetje bang voor 'wraakstemmen' tegen mij , dus voor iemand anders, waardoor ik niet ga winnen. Ik zou dat heel erg jammer vinden omdat ik liegen en tactiek onderdeel vind van het spel, maar iedereen mag zijn eigen motivatie hebben in deze finale

Ik denk dat hillo zonder mij de finale via de normale route niet had gehaald, omdat hij dan door Daisy en MC en LdHmolletje wel een keer overboord gegooid zou zijn. Ik ken hillo inmiddels best goed, en de kans is ook aanwezig dat hij weer mensen om zou kunnen praten en sneaky toch verder zou kunnen gaan. Maar ik denk dat dan het blok van LdH/Daisy/MC en misschien nog Lukie te sterk was geweest. Maar via het moeras had hij het natuurlijk wel kunnen halen.
You'll never walk alone

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #139 Gepost op: 27-12-2013, 14:16:18 »
Deel 3

Ze hadden me voor de samensmelting er al uit kunnen spelen bijv. in laatste rondje bijv. Ze hadden Lukie en/of LdH eruit kunnen spelen in de ronde taktiek, maar ze lieten mijn gang gaan. Ik weet dat iig Nieky enorm bang was voor Robbie en Nieky weet ook dat ik Robbie in het begin wilde wegstemmen. Waarom ons dan niet tegenover elkaar zetten.? Ja, Robbie won op twee belangrijke momenten immuniteit, maar dat was niet in elke ronde. Ja, dan had ik alsnog in de finale kunnen komen, maar dan waren ze wel één van hun twee grootste concurrenten (want als ik het zo allemaal lees waren wij dat voor hun). Ik weet dat het Nieky's 'worst nightmare' was als ie tegenover mij en Robbie had gestaan. Gelukkig voor hem won hillo de fysieke proef.

Zoals ik al zei. Ik was toen nog echt niet van plan jou eruit te stemmen en wilde toen loyaal blijven. Daarom heb ik je ook gered in paars. Dat plan kwam bij mij later pas. Jou tegenwerken met de samensmeltingsronde kon niet, omdat ik die avond veel weg was ( training en daten geloof ik ) dus zou flauw zijn als ik daar nu op afgerekend word. En zoals ik al zei, ik wilde vooral Vieffan ontlopen. En ook van Bjorrn's loyaliteit was ik niet zeker, en die van Lukie wel op dat moment. En het is ons toch ook gewoon gelukt om daarna je netwerk en jezelf op te breken. Dus je kunt niet zeggen dat we dat tactisch niet goed hebben gedaan

Ja ik wilde liever niet met jou en Robbie in de finale nee, daarom was zoals ik al zei het plan om na jou Robbie eruit te stemmen. Robbie had geen immuniteit in de Lukiestemming en in de Daisystemming. Ik twijfelde vooral in de Daisystemming, maar ik redeneerde zo. Eerst Daisy wegstemmen en dan Robbie kan lukken, andersom nooit, want dan was jou netwerk te groot. Dus eigenlijk is de immuniteit van Robbie's fanclubopdracht daar wel jammerlijk geweest voor onze tactiek. Dat was een van de weinige momenten in het spel waar iets niet ging zoals ik het plande.

En ik gaf in de Lukie-stemming de voorkeur aan Lukie omdat toen net het samensmeltingscomplot er kwam en ik wilde kijken hoe dat zich ontvouwde, en ik in Lukie een grotere concurrent zag in de proeven en qua populariteit dan Robbie. Maar Robbie heeft het daarna erg goed gedaan wat dat betreft en was ook een verdiende finalist geweest  ::ok::

Je hebt een eigen netwerk opgebouwd waar hillo gebruik/misbruik (wat je wilt) heeft gemaakt. Maar dat had ik ook. En je was er bang voor. Dat heb je me zelf geschreven. Je had de kans om ze weg te spelen (of iig ééntje) en dat heb je niet gedaan. Misschien deed je dat om mij een plezier te doen, maar je hebt hier een kans laten liggen. Dan had je ook makkelijk Robbie tegenover mij kunnen krijgen in het Moeras.

Dit heb ik net uitgelegd, als hier iemand nog meer uitleg over nodig heeft hoor ik het wel :)

Daarom komt nu deze vraag, en ik ga weer kiezen uit sociaal, tactiek en spelletjes. Jullie hebben uit mijn hoofd evenveel proeven gewonnen. Tactisch gezien hebben hebben ze het beiden ook even goed gedaan (Nieky met zijn netwerk, maar waar hillo weer goed gebruik/misbruik van maakte en iets meer lef had), dus moet ik hier kiezen op sociaal. En dan kies ik voor Nieky. Ik wilde niet voor niets met hem naar de finale.

Bedankt !

Je zegt hier dus dat ik alle 3 de aspecten voor Survivor helemaal beheerst heb  ::ok::
Jij was goed in proeven en het sociale
Hillo goed in proeven en tactiek
Maar ik heb de combinatie van alle drie.
You'll never walk alone