Auteur Topic: Aflevering 15: De Finale eilandraad  (gelezen 55286 keer)

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 15: De Finale eilandraad
« Reactie #140 Gepost op: 27-12-2013, 14:28:33 »
Nieky het beste van stal.

Nieky vertel mij eens. Waren er momenten in dit spel dat je je schuldig hebt gevoeld?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #141 Gepost op: 27-12-2013, 14:33:16 »
Deel 4

Qua tactiek, ja ze hebben me eruit gestemd en daarop hebben ze me 'outsmarted'. Maar er zijn meer tactische momenten in het spel geweest, waar ze kansen hebben laten liggen om het de grote concurrenten lastig te maken.

Maar we hebben het qua tactiek nog altijd nog beter gepeeld dan jij. Want we hebben jou weggestemd. En de rest heb ik hiervoor al uitlegt lijkt me.

en misschien dat de ene finalist het op het ene punt net iets beter heeft gedaan dan de ander, maar ik bezit wel alle 3 de eigenschappen.  ::jaja:: En door ze hier en daar te helpen en samen te werken, hoop ik dat mensen me dat gunnen. Want dat bepaald uiteindelijk de winnaar.

Je zegt net zelf dat ik ook al die drie de eigenschappen bezit. Een van de dingen die onze sociale netwerken illustreerde was de wekelijkse populariteitspoll. Wij 2 stonden daar altijd hoog ( samen met Robbie en Lukie ) dus hieruit blijkt dat we allebei een mooi sociaal netwerk en allebei een redelijke gunfactor hebben.

en zag ik me genoodzaakt om het plan dat ik vanaf dag 1 had, eindelijk uit te voeren: nieky en hillo herenigen. Little did i know dat ze dat al lang waren en ja wat waren ze godsgruwelijk irritant wantrouwend tegenover elkaar!! ::)

Nieky: goed bezig tot nog toe.  :)

Dankjewel  ::ok::

Nieky vertel mij eens. Waren er momenten in dit spel dat je je schuldig hebt gevoeld?

Ja natuurlijk, ik ben een mens met gevoel. Ook al is het een spel.
Ik voel me bijna altijd schuldig als ik een leugentje vertel. Maar er waren een paar momenten die ik echt rot vond.

- Daisy wegstemmen uiteraard, ik voelde me echt een zak
- Jou wegstemmen ook wel. Maar eerlijk is eerlijk, wel in mindere mate. Ik had minder contact met jou dan met Daisy ondanks onze goede schaduwsamenwerking.
- Ycaris wegstemmen tot 2x toe  ::)
- Pjotr wegstemmen, want ik vond het zo goed en knap wat Pjotr deed, voor de eerste keer in zo'n groot spel. En ik heb hem leren kennen als een hele aardige en gezellige forummer, daarom vond ik dat ook lastig.
- Populariteitspolls in het moeras. Ik stemde steeds op degene waarvan ik de finale het makkelijkste kon winnen. Ook al was dat niet altijd degene waarmee ik het meeste contact had in het spel of iets dergelijks.
- Ik heb dankzij mijn fanatisme weer een aantal keer een eerst doen dan pas denken fout gemaakt. Bijvoorbeeld bij de muziekimmuniteitsproef. Eerst shazam gebruiken en dan pas bedenken of dit wel mocht. Of in de moerashalve finale eerst stemmen met schaduwaccount en dan pas bedenken of dat mocht. Uiteindelijk bleek dat meer mensen dit deden en dat het allemaal geen probleem was, maar toch moet dat eigenlijk af en toe andersom.

You'll never walk alone

Offline catshee

• Forumlid
« Reactie #142 Gepost op: 27-12-2013, 14:46:45 »
Ja natuurlijk heb ik dat idee gehad. Ik speelde het spel hard, en heb daarbij af en toe onhandige uitspraken gedaan of gelogen, dat geef ik best toe. Ik kan wel een aantal voorbeelden geven

- Bij de eerste stemming, deed ik tegen Ycaris ( abdullah ) alsof we al gestemd hadden. Want Abdullah kwam ergens richting deadline van de eilandraad dat ie Ycaris was en met mij wilde samenwerken. Ik heb daar gezegd dat ik helaas al op haar gestemd had ( wilde we ook doen met ons complot ) dus dat ze er een beetje laat mee kwam. Dat was al een uitspraak waarvan ik dacht. Oei
- De leugens tegen het complot van Bjorrn op paars. Ik heb daar van het begin af aan niet in geloofd :p
- Wegstemmen van Lukie, Ik heb daar de schijn teveel opgehouden dat ik echt niet op hem ging stemmen
- Tegen jou en Robbie ben ik maar blijven zeggen dat ik echt niet veel contact had met hillo enzo. Dat is nu in de finale ook niet handig, maar wel essentieel om die finale te halen met zijn tweeën.
- Tegen Pjotr, toen we hem wegstemden heb ik daar gezegd dat ik LdHmolletje weg ging stemmen
- Tegen LdHmolletje, toen ik hem op Molcrazy wilde laten stemmen..

Het is een heel lijstje, maar ik vind dat hardere spel echt onderdeel in survivor. Anders was de kans aanwezig geweest dat ik hier niet had gestaan. Ben nu inderdaad een beetje bang voor 'wraakstemmen' tegen mij , dus voor iemand anders, waardoor ik niet ga winnen. Ik zou dat heel erg jammer vinden omdat ik liegen en tactiek onderdeel vind van het spel, maar iedereen mag zijn eigen motivatie hebben in deze finale

Ik bedoel eigenlijk meer: Heb je ooit dingen gezegd waarbij je het gevoel hebt gehad dat je wel heel erg makkelijk door de mand kon vallen?

Bijv. hillo die zegt dat ik heel erg mijn best moet gaan doen om jou te overtuigen om op Robbie te gaan stemmen (en mij volgens mij ook het idee wilde geven dat ik jullie bij elkaar aan het brengen was) en als ik dan vraag aan jou of je al enig idee hebt over de stemming dat je dan doodleuk zegt dat je het met hillo er al over had gehad om op Robbie te stemmen en je dat eigenlijk wel een goed idee vond :P

Was dat miscommunicatie tussen jou en hillo?

En heb je het idee gehad dat je op vragen (in het spel) van je bondgenoten altijd de antwoorden hebt gegeven die die bondgenoten wilde horen en waardoor ze jou zouden blijven vertrouwen?

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #143 Gepost op: 27-12-2013, 15:01:02 »
Deel 5

Niek was niet de enige met contactjes. Ik had bijvoorbeeld meer contact met Catshee en al helemaal met Robbie. En ik denk dat Robbie bereid was geweest met mij, Pjotr en Catshee tegen Niek te stemmen. Of later in het spel na het vertrek van Daisy had ik ook met Pjobbie kunnen samenwerken.

Pjotr had op zijn beurt weer veel meer contact met mij volgens mij ;). En Bjorrn ook  ::jaja:: . Dus van de duo's Pjobbie en Bjorrnshee had ik meer contact met de andere helft. Waar ik nog de Daisyclan naast had en jij niet  ;)

En nu hebben we ons doel behaald, wat ik echt supertof vind, dus ik hoop niet dat je daar nu chagrijnig over gaat doen Niek :P.

Helemaal niet, vind dat ook heel gaaf en dat weet je zelf ook wel ;)
Maar je weet zelf ook dat ik heel erg graag wil winnen hier, dus daarvoor mag ik ook gewoon aangeven waarom ik vind dat ik het beter dan jou heb gespeeld.

Maar er was maar één meest veilige weg om SAMEN hier te komen, en die heb ik bewandeld en daar heb ik jou af en toe in moeten aansturen. Dus daarom vind ik dat ik tactisch gezien daar sterker bezig was.

Ik heb me echt niet alleen maar laten aansturen zoals ik al heb uitgelegd bij de vraag van Moliere.

En ik heb dus op bepaalde momenten wel ook gebruik gemaakt van Niek zijn contact met Ldh bijvoorbeeld, om hem niet naar Robbie te laten overlopen aan het eind van het spel. Noem het laf, maar ik noem het slim, want ik heb dat mes dus niet hoeven steken. Ik heb het laten steken...

Maar ik hoefde aan het eind ook niet naar Robbie over te lopen. Molcrazy had een extra stem en hij en LdH waren allebei bereid om jou eruit te stemmen. Je won met dat grotendeels geluksspel alleen immuniteit. Denk ook niet dat ik je anders had weggestemd hoor, maar de optie was er wel degelijk ;).

En ja, ik noem het laf  ;D

En daarbij vind ik het ook veel leuker om een spel sociaal en op de voorgrond te spelen. En zoals Daisy al zei, jij schiet tekort in het sociale aspect vind ik.
You'll never walk alone

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #144 Gepost op: 27-12-2013, 15:01:34 »
Deel 6

Vieffan vs Sjoerd/MC - ik heb er nooit wat op tegen gehad dat Vieffan eruit gestemd werd. Sterker nog, ik was pro, want daarmee werd Jann uitgeschakeld en ik wist dat Vieffan nog een account had dus dat er nog wel een kans was dat ze zou blijven. Maar Vieffan was nooit een belangrijk complotgenootje van me, we hebben ook niet gigantisch veel contact gehad, maar wel afgesproken elkaar te helpen waar we konden (bij spellen). Die deal heb ik kunnen houden, maar na de samensmelting heb ik haar stem ook niet heel erg gemist zegmaar. (Ik vind je wel nog heel lief hoor Vieffan, dit klinkt harder dan het is :P :-* ) Maar in elk geval, wat Niek hier zegt klopt gewoonweg niet. Sterker nog! Ik zit nu even PM's te lezen van toen en ik heb zelfs nog subtiel Catshee proberen over te halen om voor Jann en vieffan te gaan en niet voor Sjoerd en MC... En ik heb bij D*N gecheckt of ik niet iets met m'n cupidomunt kon doen om te zorgen dat Sjoerd en MC gespaard bleven...

Misschien vond je het niet heel erg, maar het was wel een moment waarin ik initiatief nam. En daar ging de vraag van Moliere over. Maar ik vond het wel een fijner idee dat Vieffan eruit was. Ook al zeg je nu dat ze niet belangrijk was, na de samensmelting was zij wel in staat geweest om met jou tegen mij of partners van mij te stemmen.

Heb ik even een pm van je opgezocht waarin iets totaal anders staat over Molcrazy en Sjoerd ::)

MC wil nu dus dat ik Vieffan onder druk ga zetten, maar dat is te gevaarlijk voor ons eigen spel, dus ik denk dat we MC/Sjoerd maar moeten opofferen. Zo slecht is dat nog niet denk ik ;)

Hier wil ik wel even inpikken want nu verwoord je het alsof we binnen ons complot de hele tijd twee vs twee hebben gestreden. Dit diende om eventueel te voorkomen dat hillo een move zou maken maar bedenk wel dat we (vanuit mijn perspectief) tijdens de uitvoering aan dezelfde kant stonden. Jah, de eilandraden waren soms wat rommelig maar zolang we met vier doorgingen (en ons complot dus stand hield), maakte me dat niet zoveel uit.Het plan is volkomen begrijpelijk al vond ik het op dat moment niet geloofwaardig: gedurende de hele expeditie hadden we nauwelijks contact gehad dus vond ik het gek dat je me vroeg me tegen mijn eigen mensen te keren. Ik dacht dat je voornamelijk verwarring wou stichten binnen het Powerplayerscomplot.
Was dit niet vooral voor spelers buiten ons complot? Want op zich, of jullie twee nu een 'final two deal' hadden of niet, we wisten alle vier hoe de kaarten binnen ons vier geschud lagen ;)

Tuurlijk waren we gewoon een hecht complot en dergelijke. Maar zonder Lukie hadden wij ook een dikke meerderheid, en zeker ik en hillo met het andere complot en Catshee erbij. Wij wilden jullie gewoon een steeds een stap voor zijn ' voor het geval dat'. En dat hebben we goed gedaan.

2) Nieky, na het wegstemmen van Daisy, beweerde je dat het vooraf absoluut niet gepland was maar dit was het dus wel. Leugentje om bestwil?

Ja, want we hadden jou en LdHmolletje nodig om Robbie ( of Pjotr als Robbie immuniteit won ) weg te krijgen. Maar in mijn geval was het ook niet echt een ver vooropgezet plan zoals ik al heb uitgelegd. Heb hillo nooit mijn woord gegeven dat ik daaraan mee zou werken ;). Dus van hillo's kan een vooropgezet plan, van mijn kant niet echt. Maar ik wist er wel vanaf :P

Maar hoe ik het ook wend of keer, het blijft denk de best mogelijke keus voor ons allebei om met elkaar samen te spelen zonder dat mensen dat doorhadden, want we zijn echt een sterk duo ::jaja:: ::bravo:: (thanks Niek, voor de leuke tijd ;D)

Ja, wat de uitkomst van deze finale ook is ( ook al wil ik hem supergraag winnen ),  ik heb nog nooit met zoveel plezier ( en vertrouwen ) een spel gespeeld  ::bravo::

Volgens mij kan ik niet door de mand vallen, want ik ben overal eerlijk over. Als dat niet zo is, dan mag iemand dat melden en dan val ik misschien ;D

Ooh sorry , dat heb ik zojuist hierboven ergens gedaan

Volgens mij heb ik nu alles beantwoord, ook voor ongeduldige Lukie,

Ik ga nu nog de pm's over de Lukie-executie zoeken. En dan hoor ik het graag als er nog vragen zijn van bijvoorbeeld Pjotr en LdHmolletje, maar ook de rest mag nog vragen stellen natuurlijk  ::bravo::

Edit: Ik zie dat catshee tussendoor nog een vraag heeft gesteld. Ga even lunchen, kom er zo op terug :)
You'll never walk alone

Offline Molière

• Forumlid
« Reactie #145 Gepost op: 27-12-2013, 15:08:24 »
Bedankt voor jullie antwoorden! :)

Nog een aantal andere vragen:

Jammer dat je nooit op mijn laatste PM antwoordd hebt gegeven, was misschien van beide kanten niet serieus, maar als we daar iets mee gedaan hadden, had het spel een hele andere wending kunnen krijgen.  ::jaja::
Wat voor wending?

@Daisy: als je moet kiezen tussen het sociale en het tactische aspect van dit spel, welk aspect vind jij dan belangrijker?
@hillo: zie jij Survivor vooral als een tactisch spel dat je op de Eilandraden moet winnen en zijn de proeven, afgezien van de halve finaleproef, niet belangrijk?
@Nieky: uit posts van hillo en Robbie blijkt dat jullie drieën contact hadden met mevrouw Swifty en nog een aantal andere juryleden. Met welke juryleden hadden jullie nog meer contact en wie initieerde dat?
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
« Reactie #146 Gepost op: 27-12-2013, 15:13:31 »

Volgens mij heb ik nu alles beantwoord, ook voor ongeduldige Lukie,

als je nu voortaan gewoon met de belangrijkste begint ::)

ow en calling names is not gonna win you votes ;d

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #147 Gepost op: 27-12-2013, 15:20:26 »
Lukie-stemming deel 1

Even de belangrijkste pmmetjes van Lukiestemming van mij

Haha oke,

ik wil van Lukie af  :-X . Ben er ook helemaal niet blij mee dat hij Robbie benadert heeft. Lukie is veel te populair voor in een finalejury en megasterk in proeven  ::)
Weet niet wanneer de tijd komt om hem weg te spelen, maar lijkt me wel handig.  ::)

En

Je lijkt Bjorrn wel met die vragen  ;D

1. Ik denk dat we veel aan het complot Robbie Pjort kunnen hebben, maar dan moeten we bereid zijn om onze losse contactjes ( LdH en Lukie ) te laten vallen. Dan kunnen die weg samen met Catshee, in eerste instantie. Daarna kunnen wij altijd nog met 4 de pijlen op Pjort en Robbie richten. Of zeg ik nu gekke dingen.
Dit kunnen we ook meteen doen natuurlijk, nu Bjorrn en Vieffan eruit liggen.

2. Hillo en ik hebben heel even contact gehad bij het maken van het complot. We wilden namelijk niet aan de rest laten merken dat we samen speelden eerder, want bij die dubieuze stemmingen in paars was hillo niet betrokken. Zodoende komen Pjotr en Robbie er misschien niet achter dat we met 3 samenwerken binnen hun complot zegmaar

3. Geen idee hoe close hillo is met Robbie, daar kunnen we alleen maar naar gissen.

4. MC inlichten kan zeker, jij wil dat natuurlijk want jij vertrouwd MC 100% ofniet ? Eerlijk gezegd vertrouw ik hem wel , maar ben ik toch bang dat hij tegen de finale spelers als mij eruit gaat spelen omdat ik van hem win in een finale waarschijnlijk ( Omdat ik actiever ben enzo en meer win denk ik ).
Weet niet wat hier wijsheid is, misschien verteld MC het weer aan Lukie en dan weet dadelijk iedereen het. Maar jij bent closer met MC dus kan hier beter over praten.

Ga ik ook even vraagjes terugstellen ;)

1. Durf jij zo met Lukie door te spelen tot een finale ?
2. Heb je al nagedacht over een eventuele finale ?
3. Hoe sta jij in het Pjotr-Robbie verhaal ?

::zwaai:: ;)

En

Ik twijfel eerlijk gezegd nog, niet vanwege catshee maar ik weet niet wat slim is
Ik hoef Daisy en MC namelijk niet perse weg ( iig voorlopig nog niet ), maar Lukie wel
Als we Lukie wegstemmen wordt Daisy / MC boos..
En met Daisy en MC en Lukie en LdH kunnen we Pjotr, Robbie en Catshee zo eruit stemmen...

Lastig dit :(

You'll never walk alone

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #148 Gepost op: 27-12-2013, 15:20:46 »
En deel 2

Ja daar ben ik wel benieuwd naar ::jaja:: Maar anders denk ik dat we Daisy maar gewoon 'boos' moeten maken. Als we de rest mee hebben kan ze weinig doen toch? Of zou jij Lukie misschien nog kunnen overtuigen om bijvoorbeeld op Daisy te gaan? >:D
Dat laatste gaat niet lukken, vind ik ook veel te gevaarlijk om te proberen eerlijk gezegd
Ik ga wel subtiel informeren  ::jaja::
Of jij gaat even met Robbie kletsen over wat hij van Lukie vind ? Na het contact enzo ? ;)
Interesting! Wat mij betreft proberen we dan iedereen er zsm van te overtuigen om Lukie weg te stemmen? Ik zal Robbie even PMen en Catshee dan. Overigens sta ik samen met Catshee op plek 1 voor die munt, dus wellicht een tiebreaker!
Hillo wil Lukie eruit. Dat is al duidelijk. En Robbie en Pjotr gaan uiteraard mee.

Ik denk dat het verstandig is op papier om mee te gaan. Dat geeft vertrouwen. En het klopt gewoon, als we van Lukie willen winnen, moet ie zoveel mogelijk duels spelen (zie Zap).

Als we lukie erin gaan houden (bijv met hulp van hemzelf, mc en ldh) worden we alleen zelf maar een target. Vraag me af of dat verstandig is.

MC vroeg ook al wat de plannen waren. Ik heb gewoon de bal teruggekaatst, wil eerst weten wat hij wil. ;D

::zwaai::

Ja ik zag het inderdaad vanmiddag...
Even expres niet gereageerd totdat Pjotr en Robbie iets zeiden, maar dit is wel duidelijk zo.
Ik twijfel nog wel, omdat Lukie leuk is, maar we komen nu op het punt waarbij we moeten kiezen tussen lief blijven, of proberen te winnen denk ik.

En Lief blijven tegen iedereen kan toch niet, daarnaast doet mijn hoofd gewoon alsof Lukie in ons main-complot zat maar dat zit hij eigenlijk gewoon niet. Hij heeft zich er via Skye leuk bijgeslijmt maar niet vanaf het begin. Mensen zullen achteraf wel weer kritiek hebben op mijn manier van spelen dat ik niet te vertrouwen ben ( jann, Ycaris, Bjorrn en nu Lukie ), maar dat was altijd ter bescherming van mijn main-complot, jullie dus.

Ben erg benieuwd wat MC vind. Hij zal ongetwijfeld met een andere naam als Lukie komen.

Precies. Ik houd Lukie er aan de ene kant graag bij, omdat ik 'm graag mag, maar goed ik wil dit spel het liefst zelf winnen, dus dan moet je op een gegeven moment keuzes maken.

En daarnaast, Lukie kan nog van pas komen in het moeras, om andere sterke spelers weg te spelen. ::jaja::

We moeten wel even catshee-hillo in de gaten houden. Het kan natuurlijk puur toeval zijn dat ze samen 1e zijn geworden (die vraag 16 was echt niet te doen). Ik wil alleen niet dat straks eerst de mensen weggestemd worden waarmee contact hebben (Lukie, LdH en MC) en dat bijv catshee erin blijft. Straks keren Hillo, Robbie, Pjotr en catshee tegen ons 2 en zijn wij het haasje.

(Of zie ik nu spoken :P)

Ik ga verder met de RN ranking (je bent gezakt :()

Ja tegen mij ook,

Ik hink nog op 2 gedachtes,

1. Ik heb leuk met Lukie/Noortje samengewerkt op paars, dus wegstemmen is zielig en een klein beetje gemeen.

2. Lukie gaat, mocht hij de finale halen, iedereen verpulveren denk ik. Ik denk dat dat de enige is waartegen we echt kansloos zijn. Dus die moet eruit...

Moeten we eerst wel een meerderheid zien te vinden. Ik kan net als hillojongen wel gaan praten met Pjobbie als je wilt ?

Daisy is wel op haar hoede.
Ze stuurde daarna nog, dat we moesten oppassen dat 'ze' niet met catshee erbij, LdH en MC ook nog wegspelen omdat ze dan niemand meer heeft ::)
Dus wat hierna wijsheid is , wordt misschien nog lastiger  ;D

Lastig lastig
We kunnen voorstellen de volgende keer voor Robbie te gaan. Hillo kwam giste ook met die optie voor de volgende keer.

En dan is jouw probleem over dat je bang was dat ze bv ldh zoudeb wegstemmen ook opgelost ;)

Nja: Korte samenvatting

Ik heb de executie van Lukie vooral geïnitieerd, ga dat eerlijk zeggen. Als dat een reden is voor Lukie om niet op mij te stemmen nu, jammer, maar helaas. Daarnaast heb ik zoals te zien is de beide kanten bij elkaar gebracht, en is hier mijn twijfel over hillo's ideeën over Daisy en dat ik liever eerst Robbie eruit wilde al duidelijk te zien.
You'll never walk alone

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #149 Gepost op: 27-12-2013, 15:25:16 »
Vergat deze nog :P
Richting D*N

Het was alleen omdat je te goed was Lukie. En ik bij hillo hoor  ::hug::

En stiekem verheug ik me ook op je knorrigheid  ;D.

Gelukkig had je een fijn laatste avondmaal met Dolfie. :)

Kusje erop

You'll never walk alone

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
« Reactie #150 Gepost op: 27-12-2013, 15:25:53 »
ik krijg er tranen van in mijn ogen  :\'(

mooie stukjes proza.

@D*N mag ik ook op Schulz of jou stemmen als winnaar van dit spel.
Ze hebben allemaal rot tegen mij gedaan  :-[

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #151 Gepost op: 27-12-2013, 15:27:39 »
O dan heb ik nog wel wat voor je. Alleen morgen pas, want ik moet echt weg nu.  ;D

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #152 Gepost op: 27-12-2013, 15:33:28 »
En nog wat vragen

@catshee

Ik bedoel eigenlijk meer: Heb je ooit dingen gezegd waarbij je het gevoel hebt gehad dat je wel heel erg makkelijk door de mand kon vallen?

Bijv. hillo die zegt dat ik heel erg mijn best moet gaan doen om jou te overtuigen om op Robbie te gaan stemmen (en mij volgens mij ook het idee wilde geven dat ik jullie bij elkaar aan het brengen was) en als ik dan vraag aan jou of je al enig idee hebt over de stemming dat je dan doodleuk zegt dat je het met hillo er al over had gehad om op Robbie te stemmen en je dat eigenlijk wel een goed idee vond :P

Was dat miscommunicatie tussen jou en hillo?

En heb je het idee gehad dat je op vragen (in het spel) van je bondgenoten altijd de antwoorden hebt gegeven die die bondgenoten wilde horen en waardoor ze jou zouden blijven vertrouwen?

Ja, bij jou was eigenlijk de enige waarbij het niet altijd soepel liep. Dit kwam omdat we beiden met jou verder wilden ook, en daarvoor moest wel duidelijk zijn dat hillo en ik elkaar vertrouwden. Daarnaast kende jij onze geschiedenis hier niet , dus werd ik bij jou wat onvoorzichtiger en hillo ook. Heb even wat pm's gezocht waaruit dat blijkt.

Ik weet het ook nog niet precies, heb ook niet echt fanatiek nagedacht omdat ik zelf safe zit ;)
Ik zal eens met hillojongen praten, heb hem ooit horen brabbelen dat hij Lukie eruit wilde.

Wat zou jij daarvan vinden ?

Ja tegen mij ook,

Ik hink nog op 2 gedachtes,

1. Ik heb leuk met Lukie/Noortje samengewerkt op paars, dus wegstemmen is zielig en een klein beetje gemeen.

2. Lukie gaat, mocht hij de finale halen, iedereen verpulveren denk ik. Ik denk dat dat de enige is waartegen we echt kansloos zijn. Dus die moet eruit...

Moeten we eerst wel een meerderheid zien te vinden. Ik kan net als hillojongen wel gaan praten met Pjobbie als je wilt ?

Hierbij is eigenlijk wel duidelijk dat we allebei contact hebben met Pjobbie en dat ik weet dat Hillojongen al met Pjobbie gepraat had.

Hillo stemt op Lukie volgens mij ;)
Ik vind het ook prima ;)
Doe jij ook mee ?

En voor Moliere

@Nieky: uit posts van hillo en Robbie blijkt dat jullie drieën contact hadden met mevrouw Swifty en nog een aantal andere juryleden. Met welke juryleden hadden jullie nog meer contact en wie initieerde dat?

Swifty heeft ons 1x een pm gestuurd waarin ze ons een compliment gaf. Swifty is gewoon altijd erg betrokken bij het spel en wilde ons complimenteren. Dit heeft ze heel nauwkeurig aangepakt en naar iedereen anoniem gestuurd zodat we van elkaar niet wisten wie het kreeg. Dit heeft ons dus niet bevoordeeld in het spel ofzo, maar was wel leuk schouderklopje :).

Daarnaast heb ik met HIDM wat contact gehad in onze RN-groepsapp. Maar hiervoor geldt hetzelfde. Ik ben nooit bevoordeeld en heb nooit informatie gekregen die ik niet mocht weten. Wat ik daar besprak waren ook af en toe tacktieken van mij enzo. Gewoon soort biechts die ik ipv via de pm hier naar Dennis stuurde, daar even in de groeps-app zette. Aapje zit daar trouwens ook in als jurylid maar die was daar iets minder bij betrokken en reageerde ook niet.

als je nu voortaan gewoon met de belangrijkste begint ::)

ow en calling names is not gonna win you votes ;d

Jij was mij vergeten als finalist  :\'(
En ik mocht van jou niet meer happen op opmerkingen van Lukie4, dus ik bijt lekker van mij af  :-*
« Laatst bewerkt op: 27-12-2013, 15:49:14 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #153 Gepost op: 27-12-2013, 17:00:08 »
Volgens mij had alleen LdH snel door dat we zo close waren ::ok::
Inderdaad, het lag er vanaf pak m beet halverwege zo dik op...

Ik zou van Daisy daarom graag willen weten waarom ze de overduidelijke tekenen die er waren niet wilde of kon zien.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Pjotr1992

• Forumlid
« Reactie #154 Gepost op: 27-12-2013, 17:03:46 »
Niek was niet de enige met contactjes. Ik had bijvoorbeeld meer contact met Catshee en al helemaal met Robbie. En ik denk dat Robbie bereid was geweest met mij, Pjotr en Catshee tegen Niek te stemmen.

Ik was daar in ieder geval wel toe bereid. Op een gegeven moment hadden ik en Robbie wel in gedachten: die "grote" spelers als Daisy en Nieky wegspelen. Wij zijn hier toen in contact met MC en LdH gaan zitten. Maar die reageerde amper tot niet op ons voorstel. LdH wilde die ronde Catshee eruit hebben. Dus daar zijn we toen voor gegaan,met als afspraak om de volgende ronde Nieky of Hillo eruit te stemmen. Want Daisy wilde LdH absoluut niet. Wij hebben die ronde dus op Catshee gestemd. Maar toen kregen Niek en ik ineens contact,en toen leek het ons ineens handiger om met Niek en Robbie ook. En toen stemde wij met Nieky en Hillo op Daisy omdat ons dat veiliger leek.

Offline hillo

• Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Tequila! Booyah.
« Reactie #155 Gepost op: 27-12-2013, 17:15:36 »
Nog ééntje voor hillo: het was niet je bedoeling om in de finale de huidige configuratie te hebben. Is je gameplan (deels) mislukt?

Zo zou je het kunnen stellen, maar dat lag volledig buiten mijn macht. Ik kon Robbie steeds niet wegstemmen op de momenten dat het kon, want dan zou ik mn positie verzwakken tov Daisy en jou en als het wel kon had hij immuniteit. Daisy heb ik wel op het punt weggekregendat ik van plan was, maar ze won het moeras buiten mijn macht. En bv al voor de samensmelting wegstemmen was geen optie, want ik wou wel lange tijd een meerderheid houden. M'n gameplan is dus volledig gevolgd, al moest ik ze bijstellen door immuniteiten. Maarhad wel altijd een alternatief, bv Pjotr ipv Robbie. In elk geval is altijd de persoon afgevallen die ik na de immuniteitsopdracht wilde dat af zou vallen ::jaja::

Wat betreft dat ik het sociale aspect niet zou beheersen: onzin. Ik had Niek, die zou nooit tegen mij gaan. Daarnaast had ik even ook Jann, die Nieky niet meer vertrouwde en naar mij vluchtte mocht hij de merge halen (heb wel PMs maar nu op telefoon dus die volgen). Ik had Pjobbie, want ik had Robbie en die was van meer invloed geweest. Ik had NextGP als Mex zijnde. Ik had Catshee, die zelfs aangeeft mij niet weggestemd te hebben tot misschien helemaal op het eind, zelfs toen hij mn dibbelspel doorhad... En ik had lange tijd ook MC en Daisy, tot ik ze niet meer nodig had. Dus ik had ook een prima sociaal netwerk, genoeg om op terug te vallen, maar niet teveel om iedereen te moeten backstabben. Niek is wat dat betreft meer een Russell, iedereen moeten naaien maar wel stemmen willen. Ik heb die connectie zeer bewust vermeden, dan nemen mensen me het minder kwalijk dat ik zou liegen. En ik vind het heel erg knap van mezelf dat ik het zo gehaald heb.

Wat Sjoerd/MC betreft; je pm is echt superselectief, want ik heb er ook zoeen van jou. Nee, ik zou me niet opofferen om de helft van ons complotmaatje in het spel te houden, maar toen bleek dat er toch een optie was om ze te redden heb ik daar hard aan bijgedragen ::jaja:: (pms volgen!!)
Nieky grab a life vest!

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #156 Gepost op: 27-12-2013, 17:16:09 »
Maar toen kregen Niek en ik ineens contact,en toen leek het ons ineens handiger om met Niek en Robbie ook. En toen stemde wij met Nieky en Hillo op Daisy omdat ons dat veiliger leek.

Dat was natuurlijk niet zomaar ineens :P. Ik besefte daar wel dat ik even iemand nodig had die ervoor zou zorgen dat als hillo of ik dan toch target werden, de pijlen op hillo gericht waren ;)
You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #157 Gepost op: 27-12-2013, 17:16:40 »
Dat antwoord verwachte ik al.
Dus ik hoop dat pjotr en ldhmolletje niet op je stemmen omdat je ze niet hebt weggestemd.
Want dat was je wel van plan  :)
Daar zal mijn stem zeker niet van afhangen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #158 Gepost op: 27-12-2013, 17:18:17 »
Wat Sjoerd/MC betreft; je pm is echt superselectief, want ik heb er ook zoeen van jou. Nee, ik zou me niet opofferen om de helft van ons complotmaatje in het spel te houden, maar toen bleek dat er toch een optie was om ze te redden heb ik daar hard aan bijgedragen ::jaja:: (pms volgen!!)

Je hebt inderdaad pm's gestuurd daarna dat dit ook wel goed was, maar dat was volgens mij nadat jij erachter kwam dat ik er toch niet aan mee zou werken.
You'll never walk alone

Offline hillo

• Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Tequila! Booyah.
« Reactie #159 Gepost op: 27-12-2013, 17:22:26 »
@hillo: zie jij Survivor vooral als een tactisch spel dat je op de Eilandraden moet winnen en zijn de proeven, afgezien van de halve finaleproef, niet belangrijk?

Nee, beide zijn heel belangrijk. Het grootste gedeelte is stemmen en alle immuniteiten winnen kan niet, dus je moet continu je tactiek scherp houden. Stappen vooruit denken, zowel voor jezelf als voor je tegenstander, overal op voorbereid zijn. Maar proeven winnen helpt ook, wn die heb ik ook op belangrijke momenten gewonnen. Maar veel winnen is ook bedreigend voor de tegenstanders, daarom heb ik ook soms proeven minder sterk gespeeld als ik geen munt kon gebruiken of niet per se hoefde te wisselen of zelfs als ik een keer geen immuniteit nodig had (al heb ik daar wel altijd mn best gedaan volgens mij ;) )

Dus het is een combi, en je kan het spel winnen zonder proeven te winnen, maar niet zonder enige tactiek. En aangezien ik weet dat ik niet on staat ben gigaveel te winnen moest ik me wapenen middels tactiek en sociaal netwerk (die ikdus wel degelijk had!) voor de momenten dat ik niet safe was ;)
Nieky grab a life vest!