Auteur Topic: [Zimbabwe] - Safari  (gelezen 37624 keer)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
Re: [Zimbabwe] - Safari
« Reactie #980 Gepost op: 24-03-2014, 21:39:28 »
Ik heb even een vervangend jurylid geregeld, dus de uitslag komt zo.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Loezel

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #981 Gepost op: 24-03-2014, 21:40:11 »
Oei, dit is veel te spannend.  :o

Offline Fabiann

• winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #982 Gepost op: 24-03-2014, 21:40:12 »
:D
🜃

Offline Jann

• Forumlid
  • Derde plaats Dixit 2020
« Reactie #983 Gepost op: 24-03-2014, 21:41:02 »
Toch niet Mijdrechtse Mol?
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Hadewychisdemol

• Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #984 Gepost op: 24-03-2014, 21:44:27 »
Nijlpaard

De jury is eruit. Dit waren de fabels:

Starlight:
Het nijlpaard dat wilde dat hij geen nijlpaard was

Er was eens een nijlpaard dat wilde dat hij geen nijlpaard was. Hij was helemaal niet blij met zichzelf. Wat kan ik nou helemaal? dacht hij, het enige wat ik doe is in het water liggen en mensen aanvallen. Iedereen is bang voor mij, ik ben één van de gevaarlijkste dieren van Afrika. Ik hoor niet eens bij de big five, ik ben alleen maar big. Was ik maar een leeuw! Die wordt de koning van de savanne genoemd, die heeft macht en aanzien. Of was ik maar een giraffe! Die heeft een lange nek en gracieuze lange poten. Het luipaard zou ik ook wel willen zijn, die is tenminste snel. De flamingo is zo lenig dat hij op een poot kan staan, en de olifant heeft het beste geheugen van heel Afrika. Zelfs de miereneter heeft nog nut, want die eet alle mieren op. Maar ik, waar ben ik nou goed voor? Er lopen hier allerlei bijzondere dieren, zelfs de grote vijf loopt hier rond, maar ik ben gewoon een grote nul! Zo verzuchtte het nijlpaard terwijl hij zich in het meer liet zakken, alleen zijn kop kwam er nog bovenuit. Terwijl het nijlpaard daar lag kwam er in de verte ineens een jeep aan. Oh nee he, dacht het nijlpaard, komen ze ook nog op safari! Ze zullen vast weer vol bewondering naar de andere dieren kijken, en dan er snel vandoor gaan zodra ze mij zien, zoals altijd. Het nijlpaard probeerde zich te verstoppen, maar het was te laat, daar hoorde hij het al. “Sst, daar, een nijlpaard!”. Hij bereidde zich al voor op de bange stemmen, de omkerende jeep, maar ineens klonk er heel wat anders: “Waar? Waar? Ooh, daar! Wauw, kijk, een nijlpaard!” klonken verschillende stemmen door elkaar. Fototoestellen klikten en voorzichtig kwam het nijlpaard iets omhoog uit het water vandaan. Hoorde hij het nou goed? Hadden ze het echt over hem? Verbaasd stond hij te kijken, vroeg zich af of hij soms droomde, maar nee, deze mensen waren hier echt voor hem. En alsof dat nog niet genoeg was, hoorde hij ineens een vrouw in de jeep zeggen “Nijlpaarden zijn echt mijn favoriete dieren. Wist je dat ze makkelijk 5 minuten lang onder water kunnen blijven? En ze kunnen ook wel 30 kilometer per uur lopen en ze zijn heel erg wendbaar! Dat zou je niet verwachten van die dieren”. Daar was het nijlpaard even stil van. Echt waar? Had hij een verborgen talent? Zo had hij dat nog nooit gezien. Maar als deze mensen het wel zagen, was hij misschien toch wel waardevol. Voorzichtig glimlachte hij. En voor even was het nijlpaard heel blij dat hij een nijlpaard was.

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #985 Gepost op: 24-03-2014, 21:44:38 »
 ::rofl:: oh oh oh, please god, laat de vervanger een kenner zijn die ons naar de overwinning helpt ::zweet::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Hadewychisdemol

• Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #986 Gepost op: 24-03-2014, 21:45:09 »
D*N:
Er was eens een nijlpaard met een droom. De nijlpaard had besloten model te willen worden en ging op auditie in de Leeuwengrot van Zimbabwe. De nijlpaard had haar mooiste modderjurk die ze had aangetrokken en straalde van geluk en trilde van spanning. Voor haar zag ze  een flamingo poseren in een roze verenjurk. De flamingo loopt langs de nijlpaard en schudt afkeurend met haar hoofd: ‘Plus size is pas in het najaar hoor’. Maar vol zelfvertrouwen verschijnt de nijlpaard voor de jury. Voor de jury draait ze een rondje en het modder spat alle kanten op. De eerste leeuw grapt:’ Je bent om op te eten’. De tweede leeuw ligt dubbel van het lachen. De derde zegt heel serieus:’ Ik zou maar snel weg rollen’. Snikkend rent de nijlpaard weg, ze huilt een rivier(de Nijl natuurlijk) vol. Een mol met een Belgisch accent komt tevoorschijn en zegt heel wijs:’ Amai een peer zal nooit een appel worden’. Nijlpaard antwoordt:’ Maar ik hou van appels’. De mol kijkt even verward: ‘ Dromen komen niet altijd uit in de plaats waar je vandaan komt, soms moet gij ze volgen’. Hij verdwijnt weer in een gat.

Een maand later staat de nijlpaard in de Efteling. ‘Een park vol magie, waar al je dromen uitkomen. Volgens mij zit ik hier goed’! Pardoes wordt ze gestopt door een konijn. ‘Halt, grijze bus! Waar denk jij heen te gaan’? Het konijn heeft een mooie rode tulp achter haar oor en stralende blauwe ogen. De nijlpaard antwoord dat ze wil meedansen in de nieuwe ijs show ‘Animals on ice’. Het konijn kijkt een beetje vragend en ze besluit de nijlpaard mee te nemen. ‘Kijk je eigen tulp, roze staat goed bij grijs’ het konijn zet de zachtroze tulp achter nijlpaard haar oor. Net voor de show kijkt de nijlpaard weer naar de show. Een roodborstje fladdert over het ijs en maakt de ene salto na de andere. ‘Kijk mij een straaljager zijn’ roept het roodborstje vrolijk uit. De nijlpaard schaatst het ijs op en draait voorzichtig een rondje: ‘KRAK’!

‘RIO TA TA TA, DE JANEIRO DA DA DA, swing die heupen nijlpaardje. Een brulaap roept en zingt vrolijk door de straten, het is carnaval. De nijlpaard straalt van geluk en is versierd met 101 bloemen. Een lama is er als de kippen bij:’ Mevrouw mevrouw, mag ik wat vragen stellen’? De nijlpaard neemt een pose aan en knikt instemmend. Lama:’ Vertel eens over de weg naar dit succes’. De nijlpaard antwoord met drie stellingen. ‘1. Vogels vliegen hoog, maar vallen snel,  2. Je moet eerst het ijs breken voordat je begint en 3. Wanneer je een vliegtuig uitkiest, kies dan altijd die naar Rio’!

Offline Hadewychisdemol

• Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #987 Gepost op: 24-03-2014, 21:46:59 »
De jury vond het vooral heel irritant dat D*N de hele tijd 'de nijlpaard' zei ipv 'het nijlpaard'. Daarom heeft Starlight gewonnen en wint team Ndebele deze opdracht! Jullie hebben immuniteit! ::bravo::

Offline MiekeG

• Forumlid
« Reactie #988 Gepost op: 24-03-2014, 21:47:16 »
Jaaaaaaaah!

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #989 Gepost op: 24-03-2014, 21:47:31 »
aaaaaaaaaaaaargh

gefeliciteerd ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lucy

• Forumlid
  • Life is like theatre <3
« Reactie #990 Gepost op: 24-03-2014, 21:47:50 »
Nooooooo :o

Gefeliciteerd team Nbedele
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #991 Gepost op: 24-03-2014, 21:48:00 »
Nieky voelt zich rot

en wil toch de tegenstand feliciteren
You'll never walk alone

Offline Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
« Reactie #992 Gepost op: 24-03-2014, 21:48:08 »
 ::oink::
JAAAAAAAAAAAA ::hyper:: ::bravo::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #993 Gepost op: 24-03-2014, 21:48:24 »
 :\'( :\'( :\'( :\'(
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Fabiann

• winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
« Reactie #994 Gepost op: 24-03-2014, 21:48:36 »
:(

Gefeliciteerd...
🜃

Offline Molbelg

• Forumlid
« Reactie #995 Gepost op: 24-03-2014, 21:48:39 »
Gefeliciteerd
#teamamaimiljaarde

Offline Loezel

• Forumlid
« Reactie #996 Gepost op: 24-03-2014, 21:49:07 »
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Grouphug  ::hug::

En ook een  ::hug:: voor het andere team, want ik vind het wel een beetje zielig voor jullie  ::hug::

En bedankt voor de felicitaties. Da's lief.  ::bravo:: ::hug::

Offline MiekeG

• Forumlid
« Reactie #997 Gepost op: 24-03-2014, 21:49:32 »
Oke, ik vind dat ik het nu wel kan zeggen..
Ik wou mezelf en mn team niet beledigen, maar...
Ndebele klinkt in mijn oren toch wel erg als "een debiele"

Offline Jann

• Forumlid
  • Derde plaats Dixit 2020
« Reactie #998 Gepost op: 24-03-2014, 21:49:46 »
 :D :D :D

Super gedaan team!
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Hadewychisdemol

• Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #999 Gepost op: 24-03-2014, 21:50:15 »
Oke, ik vind dat ik het nu wel kan zeggen..
Ik wou mezelf en mn team niet beledigen, maar...
Ndebele klinkt in mijn oren toch wel erg als "een debiele"
Hoe zwaar moet dit weekend voor jou zijn geweest dat je dit voor je hebt moeten houden :o