Van mij hoeft het niet.
Het is misschien wat lastiger, maar voor iedereen gelijk. En ik vind het wel iets hebben dat we niet allemaal de meerdere duurdere renners per rang kunnen nemen, ik denk dat het voor de variateit in teams niks uitmaakt.
En vind het juist de charme van deze pool hier, dat het altijd lastig is bij budget, en je niet zoals bij andere pools zowel Froome, als Kittel, als Contador, als van den Broek etc... etc... kunt nemen.
Ik vind ook niet dat je alle dure renners moet kiezen, maar wel een combinatie van dure en goedkope moet kunnen maken. Wat ik al eerder zei: je hebt nu maar heel weinig punten om onderscheid te maken en voor veel plaatsen in het team zul je dus op dezelfde renners als anderen uitkomen. Kijk maar naar vorig jaar, daar zag je al dat de ploegen enorm op elkaar leken, terwijl renners als Alessandro de Marcchi echt niet om hun wielercapaciteiten worden gekozen.
Ik vind het maken van keuzes ook heel belangrijk in de pool, maar er moet wel wat te kiezen zijn. Als je helemaal aan de ondergrens van een budget gaat zitten (Ook als je maar een dure kopman neemt heb je nog maar 26 punten voor de rest van je hele ploeg) valt er gewoon te weinig te kiezen, dan gok je op 3 mensen, niet op 9 (of 14, het is maar hoe je het ziet)
De charme van deze pool is idd dat je niet alle goede renners kan kiezen, maar het zou wel leuk zijn als je per categorie toch een paar redelijke renners kan kiezen. Omdat je maar twee kopmannen kan kiezen, kun je automatisch niet de allerbesten allemaal kiezen, dat heeft niet alleen met budget te maken.
Mijn voorstel zou zijn: budget naar 215