Heb bij de fotoflits geschreven dat ik genoeg krijg van Rik. Of zo je wilt van het personage dat hij speelt. Mol of kandidaat doet er niet toe. Zoals hij opvallend en openlijk langs een enveloppe loopt die hij duidelijk ziet hangen.Is dat mollen of ontmollen? Wat wil je hiermee bereiken?
Hij lijkt erg ongeïnteresseerd in totaal.
Loopt ook een korte route in de fotoflits. Hoe wist hij dat dat kon? En dan met een stalen gezicht naar buiten. "Ik heb één enveloppe gevonden" (En geflitst)
Wat is zijn doel om zo weinig mogelijk in de pot te krijgen? Als Mol ja, dan is het duidelijk. Als kandidaat zou je de winnaar willen zijn en zo veel mogelijk geld uit de pot willen halen. Of denkt hij door zich zo op te stellen dat hij niet opvalt?
Bij Bentota ziet hij ook een enveloppe, laat ook voorbij gaan en zo zijn er al veel opvallende acties van Rik op deze site gezet.
Het enige wat ik kan bedenken is dat hij denkt zeker te weten wie de Mol is en daar vol voor gaat. En dat het geld hem niet kan schelen, dus probeert hij de anderen te "flikken" door rookgordijnen op te laten.
Ik ben het hier totaal niet mee eens
Inderdaad de laatste aflevering kwam Rik erg verdacht in beeld, maar dit was ook de 1e aflevering waar Rik ook echt verdacht naar voren kwam en het was ook alweer aflevering 8 het mag ook best duidelijk worden nu.
Vind erg onredelijk om Rik neer te sabbelen alleen maar doordat hij bij de fotoflitsopdracht duidelijk langs enveloppen af loopt? En Chris dan die tijdens de vliegtuigopdracht langs een enveloppe loopt dat is geen probleem? Andere kandidaten die duidelijk lopen te mollen tijdens de opdrachten is wel ok? Maar als Rik het doet dan is het foute boel?
En iedereen heeft zijn favoriet, iedereen ziet graag een bepaald persoon als Mol maar om nou een andere kandidaat af te branden op zijn manier van spelen vind ik erg kinderachtig.
Het enigste wat ik kan bedenken is dat Rik gewoon de Mol is
En dan zijn alle acties te verklaren. Want inderdaad waarom zou je als kandidaat geen geld in de pot brengen? Waarom geef je als kandidaat jokers weg? Waarom ga je als kandidaat voor een groepsvrijstelling? Om maar een paar dingen om te noemen...
En als Rik de Mol is (ofcourse he is) dan heeft hij het fantastisch gespeeld!! Weinig verdenkingen uit de groep en een historisch lage pot waar Rik een groot aandeel in heeft.
En dat Rik als penningmeester zijnde de kans krijgt om geld uit de pot te halen voor jokers en een vrijstelling is een leuke bijkomstigheid en zeker niet iets om Rik op af te straffen. Dit was van te voren natuurlijk niet te voorzien. Niemand kon weten dat de Mol daadwerkelijk penningmeester zou worden. Rik heeft het vertrouwen van de groep nou eenmaal (
) en is door de groep verkozen tot nieuwe penningmeester. En het zou natuurlijk wel heel stom zijn als Rik de Mol hier niets mee zou doen.
En natuurlijk mag jij zo over Rik denken, iedereen heeft een mening. Maar om nou de ene persoon af te rekenen terwijl andere kandidaten hetzelfde doen is niet echt redelijk.