Auteur Topic: Follow-the-money  (gelezen 51538 keer)

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow-the-money
« Reactie #60 Gepost op: 14-02-2015, 00:35:05 »

Mooi Tabel! Die -750,- van Rik, in afl 7 klopt niet helemaal vind ik,
hij moest een keuze maken voor de groep.

Een 'follow the money'-theorie gaat toch over wie de beslissing neemt om geld te laten verdwijnen? Je kan de andere 4 toch niet beschuldigen van geld uit de pot nemen als ze er geen weet van hadden?

Offline widmfan6

• Forumlid
« Reactie #61 Gepost op: 14-02-2015, 09:03:17 »
Wat een mooie tabel!! Rik duidelijk op 1...
Maar je moet wel bedenken dat als Chris de Mol is, hij het minste geld heeft verdiend.
En als hij niet de Mol is het meeste.
Tunnelvisie? Nee joh, hoe kom je daar nu bij(!)

Offline Qper

• Forumlid
« Reactie #62 Gepost op: 14-02-2015, 09:55:30 »
Schiet weinig op deze aflevering. En geen afvaller en met Follow The Money wordt je ook niet heel veel wijzer.
Opdracht 1:
1000 niet verdiend, = 1000/5 = 200 pp

Opdracht 2:
? > niet ingevuld, alleen duidelijk als de mol bekend wordt of als Chris afvalt

Overig: Rik 750 uit de pot.
Niet verdiend aflevering 7:
- Rik: 950
- Chris, Martine, Margriet, Marlijn: 200

Niet verdiend totaal:
- Rik: 3200
- Chris: 2229 (eigenlijk dus 4229 of 229)
- Martine: 2007
- Margriet: 1750
- Marlijn: 1640

Weinig conclusies uit deze aflevering te halen, behalve dat Rik verder uit loopt door de kans op de vrijstelling te kopen en dat Chris het zowel als mol als als kandidaat heel goed zou doen deze aflevering.

Offline Molletjuh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #63 Gepost op: 14-02-2015, 10:07:28 »
En als hij niet de Mol is het meeste.

Daarom zou ik Chris geen goede Mol vinden, dat is uiteindelijn het doel! De pot zo laag mogelijk houden, klaar!
Dat gaat er bij mij niet in, zoveel geld binnen halen en de Mol zijn ::niet-ok::
Maar Chris vind ik wel een onwijs sympathieke gozer dus van mij mag hij de winnaar worden.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2015, 10:55:22 door Molletjuh »

Offline Molletjuh

• Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 14-02-2015, 10:54:02 »
Je spreekt jezelf tegen volgens mij.

Je citeert widmfan6 die stelt dat als Chris de mol is hij het minste geld verdiend heeft, maar jij zou hem daarom geen goede mol vinden omdat de mol de pot zo laag mogelijk moet houden?

???

Als Chris kandidaat is, en daar ga ik wel van uit, dan heeft Chris heel veel geld binnen gebracht. Misschien wel het meeste van allemaal. Dit doe je niet als Mol.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 14-02-2015, 11:06:06 »
Als Chris kandidaat is, en daar ga ik wel van uit, dan heeft Chris heel veel geld binnen gebracht. Misschien wel het meeste van allemaal. Dit doe je niet als Mol.

Vreemde redenering.
Als Chris kandidaat is, is hij niet de mol. Klaar.
Als Chris wel de mol is, gaat er nog eens 2000 euro uit de pot en heeft hij dus heel veel geld uit de pot gehaald, misschien wel het meeste van allemaal. Punt.
Het is gewoon het een of het ander, maar aan de gebeurtenissen van afgelopen aflevering kun je onmogelijk zeggen wat.

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #66 Gepost op: 14-02-2015, 11:20:11 »

Als Chris de mol is dan heeft hij er voor gezorgd dat de schermen opdracht, het watervliegtuig, de meet en greet, het parkeren en de kofferopdracht zijn mislukt.  Verder had hij een belangrijk aandeel bij de Art Gallery en de rondleiding. Als mol heeft hij dan heel wat geld uit de pot gehouden. Dan heb ik het nog helemaal niet gehad over de verkiezingopdracht.

De meet en greet toch niet?

Al de rest kan inderdaad een grote molactie zijn, maar hoe kan hij gemold hebben bij die meet and greet? Er waren maar 10 fouten (waarvan al zeker 3 op het duo Marlijn-Margriet te verhalen zijn) en Chris heeft voor de stemming al zijn voorkeur voor 50-75 uitgesproken.

Als Chris de Mol is, nam hij bij die opdracht gewoon een snipperdagje en heeft hij zich daar gewoon goed geamuseerd aan de bar en met de locals. ;)

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
« Reactie #67 Gepost op: 14-02-2015, 12:48:07 »
Dit is mijn geldtabel:

Mooi gemaakt, lekker compact  ::ok:: .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Molletjuh

• Forumlid
« Reactie #68 Gepost op: 14-02-2015, 13:03:28 »
Ik zie iedereen in eerste instantie als kandidaat. En ik vind gewoon dat een Mol zo min mogelijk geld binnen moet brengen, daar is denk ik iedereen het wel over eens. Chris heeft vrij veel binnen gebracht gedurende de opdrachten. Ik bedoel het is toch niet zo dat de Mol continue geld binnen haalt onder het mom van "Ja maar er komt nog een moment dat ik geld uit de pot kan halen"? En dan heb ik het goed gedaan als Mol? ::niet-ok:: :-X Dat zou ik erg flauw & makkelijk vinden in ieder geval. Voor mij is Chris zeker niet de Mol ::ohno::
Maar goed het is zaterdag het zal dan wel aan mij liggen ;D ;)
« Laatst bewerkt op: 14-02-2015, 13:38:13 door Molletjuh »

Offline molecula

• Forumlid
  • I'm gonna rope you
« Reactie #69 Gepost op: 14-02-2015, 13:47:51 »
Iemand die zoveel geld in de pot brengt als Chris is onmogelijk de mol.

Chris is een erg leuke kandidaat, maar wordt door de productie wanhopig verdacht gemaakt, vooral in de laatste aflevering.
Het kan niet anders zijn dat hij finalist is, maar mol  ::ohno::

Online Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
« Reactie #70 Gepost op: 14-02-2015, 14:08:51 »
Jullie weten dat het lijstje van Qper bijhoudt hoeveel de kandidaten niet verdiend hebben...? Als Chris de mol is heeft hij het qua geld juist prima gedaan.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Molletjuh

• Forumlid
« Reactie #71 Gepost op: 14-02-2015, 14:22:19 »
Tja iedereen beredeneerd op zijn of haar eigen manier, misschien wel om zijn of haar Mol voordeliger uit de bus te laten komen. Maar zoals gezegd kijk ik dus naar het geld wat WEL is binnengebracht. En niet naar het bedrag wat NIET is binnengebracht. En daar staat Chris wel bij iedereen bovenaan dus voor mij niet de Mol.

Offline Molletjuh

• Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 14-02-2015, 14:26:21 »
Je beseft volgens mij niet dat alleen kandidaat Chris veel verdient en Mol Chris juist het minste van iedereen.

Leg dat dan maar eens uit.
Of doel je nu alleen op de opdracht van de verkiezing die Chris heeft gewonnen en er daarmee een mogelijkheid is dat er €2000,- uit de pot gaat?

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #73 Gepost op: 14-02-2015, 14:47:17 »
In mijn ogen kun je Chris, ongeacht mol of kandidaat, individueel alleen 250 bij de schaaltjes en 250 op 1 foto met 100% zekerheid aanrekenen. Vooruit misschien nog een koker te veel op het strand maar dat had wellicht anders uitgepakt indien Margriet niet de hulpmollenactie in de soep had laten lopen. Waar zie je Chris verder nog aantoonbaar individueel geld verdienen dan?

???

Akkoord, maar even de historisch lage pot bekeken, kan je dezelfde argumentatie gewoon bij alle 5 de kandidaten gebruiken.

Wat heeft Rik binnengebracht? Wat heeft Margriet binnengebracht? Amper iets. Beiden hebben zelfs geld uit de pot genomen (net als Chris door 2 keer te gaan kijken in het museum).

Enkel de gouden tips van Martine en Marlijn in theater Regal geven beide dames een voorsprong op de rest. Al valt het nog te zien of 'een witte eikel' een gouden tip is als het in Sri Lanka krioelt van de dagoba's.

Offline Molletjuh

• Forumlid
« Reactie #74 Gepost op: 14-02-2015, 15:28:48 »
Ik ben niet tegenstrijdig. Het enigste wat ik gezegd heb is dat een Mol niet veel geld binnen hoort te brengen. En ook niet geld binnen halen in opdrachten onder het mom van "er komt toch nog een opdracht waar ik vervolgens weer geld mee uit de pot kan halen". Dat vind ik al helemaal slap.
Ik reageer dus puur het op het gedeelte "Chris als kandidaat brengt veel geld binnen". En daarmee is hij voor mij inderdaad geen Mol. Want een Mol probeert ten alle tijden de pot zo laag mogelijk te houden.
Misschien had ik inderdaad beter niets kunnen quoten was je dan wel tevreden geweest? Want je blijft er wel overdreven lang over door hameren op je vrije zaterdag ;) 
En wel aan de gang blijven over mijn quote, wel door hameren dat Chris als Mol "het minste geld heeft binnengebracht" en erop hameren dat ik het niet snap, maar als ik om uitleg vraag laat je het afweten ::) Chic!
Maar goed er valt inderdaad niet veel uit te leggen, ik trek mijn eigen conclusies wel ;)
« Laatst bewerkt op: 14-02-2015, 16:17:32 door Molletjuh »

Online Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
« Reactie #75 Gepost op: 14-02-2015, 17:34:48 »
Ik ga ook nog een waarschijnlijk nutteloze poging doen om het uit te leggen omdat ik toch niets beters te doen heb :D

Het is namelijk echt niet moeilijk:
1. In alle follow the money lijstjes heeft Chris juist heel weinig verdiend het hele seizoen.
2. Als hij de mol is, heeft hij zelfs nóg minder verdiend omdat die 2000 euro er nog uit gaat.
3. Als hij kandidaat is, heeft hij het meeste geld van iedereen verdiend omdat er juist 2000 euro bij komt.

Dit is exact wat Theoreticus ook al 20 keer heeft uitgelegd, maar goed.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #76 Gepost op: 15-02-2015, 12:07:30 »
De meet en greet toch niet?

Al de rest kan inderdaad een grote molactie zijn, maar hoe kan hij gemold hebben bij die meet and greet? Er waren maar 10 fouten (waarvan al zeker 3 op het duo Marlijn-Margriet te verhalen zijn) en Chris heeft voor de stemming al zijn voorkeur voor 50-75 uitgesproken.

Als Chris de Mol is, nam hij bij die opdracht gewoon een snipperdagje en heeft hij zich daar gewoon goed geamuseerd aan de bar en met de locals. ;)

Chris praatte mee met 50-75, maar niet fanatiek. In de stemming die nog moest volgen kon hij nog alle kanten op. Pas toen duidelijk werd dat de meerderheid voor "het veilige midden" zou gaan ging hij voor de 50-75.
En of de mol daar een snipperdag had? Persoonlijk denk ik, als hij de mol is, heeft hij gespeeld dat hij er gewoon niets van bakte met al die namen terwijl hij ze gewoon allemaal al uit z'n hoofd kende. Hij deed dit ook nog eens ten overstaan van z'n medekandidaten, kijk mij eens lol hebben, maar ik kan dit echt niet. Zo hoopte hij wellicht  de kans te vergroten dat ze niet voor veel goede namen zouden durven gaan omdat ze op hem al niet hoefden te rekenen qua goede uitkomst.

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #77 Gepost op: 15-02-2015, 19:19:29 »
Deze aflevering levert niet al te veel op.

Opdracht 1: iedereen -1000 euro
Opdracht 2: daar tel ik niks bij aangezien je niet weet of Chris de mol is of niet
Rik:-750 euro voor de groepsvrijstelling

Marlijn= -7544 euro - 1000 (trein)= -8544 euro

Martine=  -6634 euro - 1000 (trein)= 7634 euro

Margriet=   -7654 euro -1000 (trein)= -8654 euro

Chris=   -6504 euro - 1000 (trein)= 7504 euro

Rik=    -9604 euro - 1000 (trein) - 750=  11.354 euro
klaar voor de strijd

Offline widmfan6

• Forumlid
« Reactie #78 Gepost op: 20-02-2015, 08:34:46 »
Een nieuwe aflevering, en hoever Rik onder de rest staat wordt alleen maar duidelijker...
Tunnelvisie? Nee joh, hoe kom je daar nu bij(!)

« Reactie #79 Gepost op: 20-02-2015, 08:58:24 »
Een nieuwe aflevering, en hoever Rik onder de rest staat wordt alleen maar duidelijker...
http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?action=dlattach;topic=55212.0;attach=132248;image

Behalve als het toch Chris is? -2000
« Laatst bewerkt op: 20-02-2015, 09:01:44 door Eindhovense mol »