Auteur Topic: Wie verdenkt wie  (gelezen 70838 keer)

Offline Baarvader

• Forumlid
  • 0 euro!
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #100 Gepost op: 14-02-2015, 13:42:21 »
Heb een overzicht gemaakt van alle verdenkingen, zoals die in de infographics staan op http://www.10e.nl/.

Zie hieronder.

Wat opvalt:
  • Chris en (in iets mindere mate) Margriet worden in totaal het meest verdacht, maar ook door afvallers
  • Rik en (in iets mindere mate) Marlijn worden gemiddeld verdacht, maar wanneer kandidaten hen verdenken blijven ze wel in het spel
  • Martine wordt het minst verdacht en kun je ook beter niet verdenken: slechts vier mensen verdachten haar ooit, waarvan er inmiddels 3 zijn afgevallen
  • Het duo Rik en Marlijn verdacht elkaar alleen in het begin
  • Martine verdacht in het begin Margriet, maar nu niet meer
  • Margriet is van de mensen die ooit Chris verdachten de enige die daarvan is geswitched (in aflevering 7 naar Rik)

Kortom, op basis van deze cijfers komt Rik het meeste naar voren als mol?  ::)
« Laatst bewerkt op: 14-02-2015, 13:46:17 door Baarvader »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #101 Gepost op: 14-02-2015, 13:48:28 »
Margriet is van de mensen die ooit Chris verdachten de enige die daarvan is geswitched (in aflevering 7 naar Rik)

Toch zegt ze dat ze denkt dat er 2000 euro verloren is met de verkiezing en dus dat Chris de Mol is. (Slechts een voorbeeldje dat we waarschijnlijk niet veel waarde moeten hechten aan wat ons tijdens de test op de mouw gespeld wordt. Al denk ik dat in dit specifieke geval het om de Mol gaat die meerdere opties openhoudt om in de finale te kunnen "verdenken".)

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #102 Gepost op: 14-02-2015, 14:05:14 »
Toch zegt ze dat ze denkt dat er 2000 euro verloren is met de verkiezing en dus dat Chris de Mol is. (Slechts een voorbeeldje dat we waarschijnlijk niet veel waarde moeten hechten aan wat ons tijdens de test op de mouw gespeld wordt. Al denk ik dat in dit specifieke geval het om de Mol gaat die meerdere opties openhoudt om in de finale te kunnen "verdenken".)

+1.

Een biecht zoals Margriet die deed 'Ik denk dat we 2000 euro verliezen' of van Viktor 'Ik heb Chris de vrijstelling gegeven omdat hij mijn Mol is', vind ik veel sterker dan dat praatje tijdens de test. Het geeft meer aan wie de hoofdverdachte is bij een kandidaat dan het vage 'Ik vond die persoon verdacht en die persoon ook wel, maar die persoon deed ook wel iets dat niet koosjer was.'

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #103 Gepost op: 14-02-2015, 18:16:47 »
Hmmm, tsja, ik heb zelf wel steeds het gevoel dat 'men' Chris heeft herkend als mol. Net zo goed Rik als Margriet.
biecht zoals Margriet die deed 'Ik denk dat we 2000 euro verliezen' of van Viktor 'Ik heb Chris de vrijstelling gegeven omdat hij mijn Mol is', vind ik veel sterker dan dat praatje tijdens de test
Ik ook. En Margriet noemt Chris tussendoor de Uber mol of zoiets. Dus het knip&plakwerk dat ze nu in de testbiecht alleen de naam Rik even laat vallen neem ik met flinke korrels zout.

Maar je krijgt dus de situatie dat ze allemaal op Chris zitten, en dat is al sinds afl. 1. Dus het is telkens degene die het minst op Chris inzet die vertrekt, meestal door domme pech, slechts in 1 geval omdat hij is misleid (Ajouad).
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #104 Gepost op: 14-02-2015, 18:53:28 »
Hmmm, tsja, ik heb zelf wel steeds het gevoel dat 'men' Chris heeft herkend als mol. Net zo goed Rik als Margriet. Ik ook. En Margriet noemt Chris tussendoor de Uber mol of zoiets. Dus het knip&plakwerk dat ze nu in de testbiecht alleen de naam Rik even laat vallen neem ik met flinke korrels zout.

Maar je krijgt dus de situatie dat ze allemaal op Chris zitten, en dat is al sinds afl. 1. Dus het is telkens degene die het minst op Chris inzet die vertrekt, meestal door domme pech, slechts in 1 geval omdat hij is misleid (Ajouad).

Ik zit zelf niet op Chris, laat me dat aan het begin van deze post alvast zeggen.

Maar als hij de Mol zou zijn, dan heb je gelijk.
- Pieter weet van geen hout pijlen maken en klikt random 20 antwoorden aan.
- Evelien gaat eruit omdat ze meer gewicht geeft aan de vragen op Margriet dan de vragen op Chris (en Ajouad heeft een vrijstelling)
- Ajouad gaat eruit omdat al zijn antwoorden op vrouwen betrekking hebben en zeker niet op Chris.
- Viktor gaat eruit omdat hij te veel heeft gespreid.
- Carolina gaat eruit omdat ze geswitcht zou zijn op het einde (weg van Chris nadat die geen foute kokers nam)

Tot nog toe klopt het lijstje perfect dan.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #105 Gepost op: 14-02-2015, 20:24:31 »
klopt het lijstje
Hmmm, ik zou het zelf toch anders verwoorden. Heel simpel eigenlijk: iedereen zit al vanaf dag 1 op Chris. Bijna een loterij wie dan afvalt (muv. Ajouad).

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #106 Gepost op: 14-02-2015, 20:33:36 »
IK weet niet goed waar ik dit kwijt moet: aangezien Rik ervoor zorgde dat iedereen doorging, gaan we nu met 5 mensen aflevering 8 in.
Normaalgesproken valt er maar maximaal één persoon tegelijk af in een aflevering, dus als er aanstaande donderdag iemand afvalt, dan houden we toch 4 personen over voor de finale in aflevering 9, ervanuit gaande dat aflevering 10 ergens in Nederland is en de terugblik op molacties etc. inhoudt?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #107 Gepost op: 14-02-2015, 20:36:30 »
dus als er aanstaande donderdag iemand afvalt, dan houden we toch 4 personen over voor de finale in aflevering 9, ervanuit gaande dat aflevering 10 ergens in Nederland is en de terugblik op molacties etc. inhoudt?

Ja en dan valt er waarschijnlijk aan het begin of halverwege van de finale (afl 9)nog iemand af...

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #108 Gepost op: 14-02-2015, 20:44:29 »
Volgens mij hebben we één keer eerder een finale met 4 personen gehad, dus dat is ook nog een mogelijkheid.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #109 Gepost op: 14-02-2015, 20:49:00 »
Ja, in het seizoen met Inge was dat ook zo. Dit is een noodscenario in het geval de mol al lang en breed bekend is. Dan is er toch wat bewegingsvrijheid voor de script schrijvers. Art had daar anders nooit gestaan met zijn aanbod. Maw: Chris is de mol ::tandpastasmiley:: ::trots:: ::)

Offline Tessan

• Forumlid
« Reactie #110 Gepost op: 14-02-2015, 22:20:53 »
Heb eens een avondje gepuzzeld met de wie-verdenkt-wie informatie die we hebben, en ben tot de volgende uitkomsten gekozen.
Zal eerst even vermelden dat het cijfer achter de naam betekent hoe vaak de naam 'officieel' is genoemd in de biechten/tijdens de test. Verder staan er ook nog namen met cijfers tussen [...]; ik heb wat tabellen gemaakt met hoe vaak 2 kandidaten samen een zelfde 'uitkomst' hadden; denk hierbij aan samen op een kamer, zelfde team, allemaal een joker bij de bakjes opdracht etc. Als deze uitkomst 'opvallend' was (2x of meer in een aflevering), zou een verdenking op Rik ook gecombineerd kunnen worden met Marlijn bijvoorbeeld. Dit zijn grove aannames natuurlijk, vandaar tussen haakjes ;-)

Verdenkingen totaal overzicht alle afleveringen, verdenking naam in chronologische volgorde:
-Viktor: Rik (x5), Chris (x5) Ajoud [Margriet (x2), Ajoud (x2)] *verdenkt mannen*, Carolina (x2), Marlijn, Margriet, Martine
-Evelien: Ajoud, Chris (x2), Margriet [Ajoud, Rik, Carolina]
-Carolina: Chris (x4) [Ajoud (x2)], Pieter, Martine (x4), Margriet (x2) [Martine], Marlijn [Rik, Viktor, Margriet (x2)], Rik
-Pieter: Carolina [Marlijn, Evelien], Chris [Ajoud], Martine
-Margriet: Carolina [Marlijn, Evelien], Chris (x4), Viktor, Marlijn (x2) [Ajoud, Carolina (x2) ], Rik (x2)
-Rik: Marlijn (x4) [Viktor, Evelien], Chris (x3), Margriet (x3), Carolina, Viktor (twijfelgeval) [Martine (x3)], Carolina, Viktor [Ajoud] *veel onduidelijkheid laatste paar afleveringen*
-Marlijn: Viktor, Chris (x3), Rik [Ajoud, Carolina], Margriet (x2) [Martine]
-Martine: Chris (x2), Rik (x4), Viktor [Ajoud, Carolina], Margriet (x2) [Chris] [Margriet] [Marlijn]
*meer naar Chris na aflevering 7*
-Ajouad: Martine, Margriet en ook wel Marlijn
-Chris: Carolina (x2), Margriet (x4), Marlijn [Martine (x3)], Martine [Rik] *Margriet stip op nummer 1*

Stand van zaken kandidaten nog in het spel:
-Margriet: 1) Chris, 2) Rik *omdat in laatste biecht genoemd* 3) Marlijn; met 2 verdenkingen [+1 door veel gelijkenissen met Carolina in een zekere aflevering]
-Rik: 1) Marlijn, 2) Chris en Margriet  opvallend: toch ook veel Martine meegenomen in test door vragen combinatie opdracht-kandidaat
-Marlijn: 1) Chris, 2) Margriet, 3) Rik
-Martine: 1) Rik, 2) Chris *aangezien ze meer naar hem neigt in aflevering 7), 3) Margriet
-Chris: 1) Margriet *stipt op nummer 1 volgens hem zelfs*, 2) Martine *door 3x punten in test door vraag combinatie opdracht-kandidaat*, 3) Marlijn

Afvallers:
-Pieter verdacht: Carolina, Chris, Martine *eventuele opdracht-kandidaat combinatie brengt Marlijn, Evelien en Ajoud ook nog naar voren*.
-Evelien verdacht: Chris, Ajoud, en Margriet *eventuele opdracht-kandidaat combinatie brengt Rik en Carolina ook nog naar voren*
-Ajoud verdacht: Martine, Margriet en Marlijn
-Viktor verdacht: in het begin vooral de (mannen) Chris en Rik, maar ook Ajoud, Marlijn, Margriet en Martine. Is hij geswitcht naar de dames?
-Carolina verdacht: 1) Chris en Martine, 3) Margriet.

Het lijkt er dus op dat de meeste afvallers er uit zijn gegaan door Chris, en de 3 Mar's (Rik de mol dus?). Als ik op basis hiervan een voorspelling zou moeten doen, zou Chris er dus de volgende aflevering uit moeten liggen. Dat wordt dan een eye-opener voor de dames; waardoor het wel eens knokken voor de finaleplaatsen kon worden  ;D

Maar; niets is wat het lijkt. We weten niet of deze informatie bestaat uit echte feiten, en we weten niet hoeveel vragen nu echt over de opdrachten gaan, dus of mijn aannames over de opdracht-kandidaat combinaties wel gemaakt mogen worden.

Genoeg onzin voor nu: doe ermee wat je wilt  ;D
« Laatst bewerkt op: 14-02-2015, 22:26:20 door xTessa17 »

Offline Regis Filia

• Forumlid
« Reactie #111 Gepost op: 15-02-2015, 20:06:40 »
De conclusie is dus eigenlijk dat, of het nou Chris of Margriet is (van de andere drie geloof ik niet meer dat ze de mol kunnen zijn), de mol door bijna iedereen als verdachte is genoemd en in aflevering 7 door alle vier de overgebleven kandidaten wordt verdacht. Erg jammer.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2015, 20:08:47 door Regis Filia »
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Juulx1

• Forumlid
« Reactie #112 Gepost op: 19-02-2015, 21:57:11 »
Ik heb het nog niet terug gekeken, maar heb ik het goed onthouden dan Martine zegt dat ze vol op Margriet zit? En dit dus ook al (bijna) alle andere afleveringen heeft gedaan?

Verder heb ik nog onthouden dat Marlijn op Rik heeft ingezet. Volgens mij is door alle kandidaten verteld op wie zij de test ingezet hebben.

Kan ik dan de conclusie trekken dat Margriet niet de mol kan zijn? Of denk ik veel te makkelijk nu..
« Laatst bewerkt op: 19-02-2015, 22:06:40 door Juulx1 »

Offline Duncton

• Forumlid
« Reactie #113 Gepost op: 19-02-2015, 22:09:25 »
Volgens mij 'hoopte' Martine dat Margriet de mol zou zijn. Dus kan zijn dat ze (ook) op iemand anders heeft ingezet en Margriet hier door de montage verdacht onverdacht wordt gemaakt.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline coolietje

• Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: 19-02-2015, 22:14:50 »
In het nagesprek met Art zegt Martine duidelijk dat ze alles op HEM heeft gezet...
Chris Zegers is mijn schot voor de boeg...

Offline Anoniemand

• Forumlid
« Reactie #115 Gepost op: 19-02-2015, 22:22:11 »
In het nagesprek met Art zegt Martine duidelijk dat ze alles op HEM heeft gezet...
Viel me ook op ja

Offline Juulx1

• Forumlid
« Reactie #116 Gepost op: 19-02-2015, 22:34:19 »

Hmm... Chris of Rik? Chris lijkt me dan?

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #117 Gepost op: 19-02-2015, 22:34:45 »
de conclusie trekken dat Margriet niet de mol kan zijn
Klopt, dat dacht ik ook meteen.

En ze zegt "helemaal op 1" niet op hem ofzo, check maar even tijdsindex 51.25.

Offline Pippi

• Forumlid
« Reactie #118 Gepost op: 19-02-2015, 22:35:32 »

Nee, ze zegt iets als 'helemaal op één ingezet'.

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #119 Gepost op: 19-02-2015, 22:35:53 »
Op wie zit Marlijn nu eigenlijk?
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you