Auteur Topic: Wie verdenkt wie  (gelezen 70841 keer)

Offline hoelahoep

• Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #140 Gepost op: 19-02-2015, 23:28:13 »
Wat saai dat iedereen op Margriet zit...  ::niet-ok::

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #141 Gepost op: 19-02-2015, 23:28:21 »
En als iedereen op Margriet zit dan is degene met de meeste vragen fout of langzaamste tijd de pineut dus Martine

Klopt, al hebben de anderen er maar 1 seconde sneller over gedaan met gelijk aantal fouten als Martine en je ligt er uit. Ongeacht of je nu de juiste mol hebt getest of niet. Dus zo Lo, blijf ik erbij dat Evelien, Carolina en anderen er prima uit kunnen ook al gaan ze eruit op een gemene deler in de groep. Dat alleen wil niet dan meteen zeggen dat een andere kandidaat geen mol meer kan zijn. Het ligt niet zo zwart en wit, want je hebt naast het aantal vragen goed of fout ook de tijd die als factor meespeelt ;)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #142 Gepost op: 19-02-2015, 23:35:08 »
De biecht van Martine in aflevering 7 (toen er niemand uit ging): 'Rik en Chris. Ik heb toch eerder de neiging naar Chris. Hij neemt vaak de leiding in opdrachten. Diegene die de leiding neemt, kan ook een hoop verstieren.'

De testbiechten zijn gewoon al een heel seizoen vrij onbetrouwbaar heb ik de indruk.

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #143 Gepost op: 19-02-2015, 23:41:17 »
Ik vermoed dat Martine vol op Rik is gegaan. Na de fotoopdracht kijkt ze hem zoooo ongelovig aan. Mark my words.. Martine heeft alles op Rik ingezet.
Daarbij komt ook nog eens dat de redactie de naam Margriet filmen (of laten zien bedoel ik) uit haar mond bij de test. Margriet kan daarom wat mij betreft afgestreept worden als eindverdachte van Martine. Dit zou TE duidelijk zijn. Maar n hele mooie afleidingsmanoeuvre van de crew  ;)

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #144 Gepost op: 19-02-2015, 23:44:00 »
Ik vermoed dat Martine vol op Rik is gegaan. Na de fotoopdracht kijkt ze hem zoooo ongelovig aan. Mark my words.. Martine heeft alles op Rik ingezet.
Daarbij komt ook nog eens dat de redactie de naam Margriet filmen (of laten zien bedoel ik) uit haar mond bij de test. Margriet kan daarom wat mij betreft afgestreept worden als eindverdachte van Martine. Dit zou TE duidelijk zijn. Maar n hele mooie afleidingsmanoeuvre van de crew  ;)

Dat laatste daar sta ik helemaal achter. Om het woord nog maar eens te gebruiken. Het is obvious wat de productie wil bereiken bij de niet-molloot (en daar zijn er meer van dan molloten): 'Ow, dus ze zit op Margriet? Ja, dan is zij het niet he'.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #145 Gepost op: 19-02-2015, 23:46:37 »
Dat laatste daar sta ik helemaal achter. Om het woord nog maar eens te gebruiken. Het is obvious wat de productie wil bereiken bij de niet-molloot (en daar zijn er meer van dan molloten): 'Ow, dus ze zit op Margriet? Ja, dan is zij het niet he'.

Idd een mooie afleiding voor de niet molloot. Maar wij trappen daar niet in natuurlijk  ::rofl::

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #146 Gepost op: 19-02-2015, 23:50:27 »
Idd een mooie afleiding voor de niet molloot. Maar wij trappen daar niet in natuurlijk  ::rofl::

Het zou een veel te groot cadeau zijn zo vlak voor de finale. Eerst laten ze ons nog een week langer met een relatief grote groep zitten en nu zouden ze plots 2 kandidaten ineens opgeven (Martine als afvaller en Margriet als persoon die volop verdacht wordt door die afvaller). Het lijkt me van het goede te veel.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #147 Gepost op: 20-02-2015, 00:33:19 »
Nog even terugkomend op wat Martine zei bij Art aan het eind:
Ik heb het risico genomen om helemaal op 1 te zitten.
(heb n zeer goed geluidssysteem op mijn tv en hoor het heel duidelijk)

Niet dat we dan veel meer weten... ::)

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #148 Gepost op: 20-02-2015, 00:36:37 »
Ik geloof echt voor 100% dat ze op Margriet zat.

En dan is het eigenlijk nog belangrijker om te weten waar de rest op zat, want mocht Marlijn toch op Rik hebben ingezet (las ik net ergens, dus wie weet), dan is de kans op Margriet als mol wél aanzienlijk kleiner...

Offline Syllie10

• Forumlid
« Reactie #149 Gepost op: 20-02-2015, 00:40:02 »
Ik geloof echt voor 100% dat ze op Margriet zat.

En dan is het eigenlijk nog belangrijker om te weten waar de rest op zat, want mocht Marlijn toch op Rik hebben ingezet (las ik net ergens, dus wie weet), dan is de kans op Margriet als mol wél aanzienlijk kleiner...
Marlijn zegt vol op 1 persoon te gaan en klikt vervolgens bij een vraag als antwoord 4 aan en dat was Margriet. Dus of Marlijn is de mol of Margriet ;)

Trouwens ook grappig dat Margriet hier heel hoog staat maar als je kijkt op de avro site dan staat ze ineens onderaan qua verdenkingen en is Marlijn gestegen.
Dus als Margriet de mol is heeft de productie het goed gedaan, aangezien ze voor een groot deel ineens niet meer verdacht is en dat de rest boven haar staat

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #150 Gepost op: 20-02-2015, 00:40:45 »
Wel grappig want ik denk (bijna) voor 100% dat het doordat ze de naam Margriet noemde het dus juist Margriet niet was. ... Maar goed ik val in herhaling  ;D

Marlijn zei op een gegeven moment tegen Rik dat ze Margriet heel verdacht vond doen met die pen enzo. Dus misschien zat ze op Margriet. Wat we wel weten is dat we niet 100% uit kunnen gaan van wat we de muis van de cp zien doen bij de test. Dat zijn montagebeelden die niet betrouwbaar zijn. Dat is al eerder bewezen.

Offline Zeeuwse

• Forumlid
  • Spannend spel!
« Reactie #151 Gepost op: 20-02-2015, 01:05:19 »

Dus niemand verdenkt Chris meer? Knap gedaan van Chris :)

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #152 Gepost op: 20-02-2015, 03:15:22 »
Marlijn verdenkt wel heel duidelijk Margriet. Kijk bijvoorbeeld naar opdracht 2: de logo's. Margriet zegt 65 te zien en suggereert dat 68 misschien in de buurt zat. Slaat nergens op en dat probeert ze goed te praten en Marlijn zegt dan echt zo tegen haar: hm hm ja dat zal het zijn  ::) En dan Margriet weer: Ja maar dat was toch best logisch?? Marlijn: Ja nee tuurlijk... (not).

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
« Reactie #153 Gepost op: 20-02-2015, 12:30:46 »
En Martine gaat nu echt exit op Margriet, haar persoonlijke tunnel, dat heeft ze al meermaals aangegeven.

Argh ik moet dit echt beter op gaan schrijven volgend jaar, want 'wie verdenkt wie' (inclusief enige manipulatie van de productie om het nog spannend te houden) begint nu wel echt heel waardevol te worden.

In aflevering 7 zegt Martine bij de test (met dank aan Pac voor de ondertitels) "Rik en Chris. Ik heb toch eerder de neiging naar Chris. Hij neemt vaak de leiding in opdrachten. Degene die leiding neemt, kan ook een hoop verstieren."
Weet je dan zeker dat Martine op Margriet zat Lo, of beïnvloedt jouw Molverdenking je geheugen? ;)

Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #154 Gepost op: 20-02-2015, 12:37:27 »
Ergens in het begin zat Martine al heel erg op Margriet. Ze heeft toen ook eens gezegd dat ze moet oppassen voor een tunnelvisie op haar. Kan me dus niet voorstellen dat ze ooit volledig van haar is afgestapt.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #155 Gepost op: 20-02-2015, 12:53:07 »
Weet je dan zeker dat Martine op Margriet zat Lo, of beïnvloedt jouw Molverdenking je geheugen?
Nee ik rommel echt niet met mijn eigen regels hoor. Dat moet je van me kennen: als die overtreden worden stap ik resoluut van mijn mol af. Is dit seizoen ook al meermaals gebeurd.

Dit:
gezegd dat ze moet oppassen voor een tunnelvisie op haar

Dat zijn de echt belangrijke dingen. Strookt dus precies met wat ze nu zegt, namelijk 1- focus op 1 persoon, 2- Margriet, 3- praatje achteraf nogmaals bevestiging.

De manipulatie van de productie is massaal. Aflevering 7 benoemt Martine de mannen... Rik en Chris. Je kan al bijna horen wat ze ervoor allemaal over Margriet heeft gezegd. Dat is er fijn uitgeknipt.

Het is doorgaans zo dat de kandidaten stug vasthouden aan hun mol. Dus je moet even de rode lijn ontdekken en die is bij Martine in elk geval heel duidelijk.

En de grote lijn is nu dat alleen Marlijn gevrijwaard is en als mol in deze theorie prima mogelijk is. Vind ik zelf ook een raar script, net zoals vorig jaar met Sofie. Wij vonden allemaal Freek veel meer verdacht. Paar jaar eerder met Viviënne ook al zo raar. Die was zo duidelijk kandidaat maar toch zat het script nog op haar.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline G-root

• Forumlid
« Reactie #156 Gepost op: 20-02-2015, 13:05:54 »
Je kan al bijna horen wat ze ervoor allemaal over Margriet heeft gezegd. Dat is er fijn uitgeknipt.

Ja dat is inderdaad het alternatief. Lijkt me wel een beetje een rare biecht "[Op 1 heb ik Margriet, en daarna? Ik twijfel tussen] Rik en Chris. Ik heb toch eerder de neiging naar Chris. Hij neemt vaak de leiding in opdrachten." Maar goed, het zou kunnen.

Het toont maar weer eens aan hoe extreem voorzichtig we moeten zijn met de testbiechten in "wie verdenkt wie", ik ben het ermee eens dat je de verdenkingen beter uit opdrachten en biechten tussendoor kunt halen, maar daarvan mis ik een mooie opsomming in de topic. Moet ik misschien maar doen volgend jaar  :P .

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #157 Gepost op: 20-02-2015, 13:33:40 »
Ze worden bij de biechten vast gevraagd wie ze van de mannen verdenken en wie van de vrouwen. Op die manier krijg je lekker veel namen en verhaaltjes en kunnen ze mooi knippen en plakken.

Zelfde als met Chris, die bij de test vaak de Marren opnoemde maar tijdens opdrachten veel meer Carolina in de gaten hield, ook zo'n raar iets.

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #158 Gepost op: 20-02-2015, 13:51:41 »
Ze worden bij de biechten vast gevraagd wie ze van de mannen verdenken en wie van de vrouwen. Op die manier krijg je lekker veel namen en verhaaltjes en kunnen ze mooi knippen en plakken.

Zelfde als met Chris, die bij de test vaak de Marren opnoemde maar tijdens opdrachten veel meer Carolina in de gaten hield, ook zo'n raar iets.

Dat lijkt me erg plausibel. Viktor deelde zijn verdachten ook altijd op in mannen en vrouwen. Beetje vreemd vond ik dat, maar misschien deed hij het omdat hij wist dat hij de dubbele vraag zou krijgen iedere keer.

Offline G-root

• Forumlid
« Reactie #159 Gepost op: 20-02-2015, 13:54:32 »
Ze worden bij de biechten vast gevraagd wie ze van de mannen verdenken en wie van de vrouwen.

Viktor deelde zijn verdachten ook altijd op in mannen en vrouwen.

Goed punt  ::vergroot:: .