Beste forumleden,
Ik heb de aflevering een beetje samengevat, nuja mijn kijk gegeven op de opdrachten en wie er verdachte acties deed en wie niet, opvallende hints en natuurlijk ook wie om welke reden de Mol nog kunnen zijn, en wie totaal niet.
Mijn bericht is wel te lang voor 1 post, dus ik ga het opsplitsen. Hopelijk hebben jullie er wat aan
-- NysFan
1) Tijdens de eerste opdracht vielen me twee dingen op. Namelijk het
weldenkend vermogen van Chris en Rik. Chris vertelde een uitleg dat de Mol of zoveel mogelijk in die kamer wil geraken of er mensen naar toe sturen, maar vooral in de slotfase er naar toe gaan. Want zo kan je nog veel verpesten en schilderijen die goed hangen toch nog verhangen of zeggen zeggen dat alle dingen goed lijken, terwijl je net zag dat het niet zo was. En inderdaad; Carolina wou perse gaan kijken als laatste en Chris controleerde haar dan nog eens en deed wat hij voorspelde en foute dingen doorgeven. Dit zijn ofwel leugens van Chris (als Mol dan), ofwel
molgedrag van Carolina. Ik vermoed het tweede. En dan heb je nog het doordenken van Rik: '
Marlijn moest 1x 100euro uit de pot kijken, maar ging niet 1x maar wel 2x en haalde zo nog eens
100euro extra eruit'. Goed punt Rik.
Over de tip 'Scheepsrecht' met Ajouad en Rik kan ik echt niets zeggen, want ik heb geen schilderij met een schip opgemerkt. Maar als er 1 was, is het een mooie mogelijke hint!
2) Tijdens de tweede opdracht in het theater wil de Mol een cruciale positie: dit is uiteraard IN het theater. Als Mol kan je in de tuktuk namelijk weinig tot niets doen. Maar wanneer je het scherm voor je hebt, en je geeft verkeerde info door of doet alsof je het niet snapt, dan mogen de kandidaten in de tuktuk nog zo goed willen, zij kunnen het alleen NOOIT tot een goed einde brengen. Daarom zijn
Carolina, Martine en Marlijn meteen erg verdacht. Wanneer je hun gigantisch geklungel en 'oh ik snap het niet' van Martine of gwn zoals Marlijn heel het parcours in 1x doorgeeft om zo verwarring en de portofoontruk 'Ik versta je niet!!', of Carolina die het verkeerde scherm doorgeeft en beweert niet eens te weten waar je zelf zit, dan zijn ze alle 3 ENORM verdacht.
Nog opvallend: Marlijn en Carolina bellen vrijwel meteen naar hun team. Terwijl zij gaan bellen, zie je duidelijk in beeld dat Martine helemaal nog niet gaat bellen, ze gaat eerst de schermen wat bekijken.
Pas op minuut 28.07 belt Martine haar team op (Dus na 2 minuten), zie je dat ze haar team opbelt en die nemen op. De klok staat hierbij duidelijk in beeld als ze de telefoon opnemen. Opzich niet zo raar dat ze niet meteen belt, maar in deze opdracht wel. Want als je na 2 minuten belt en vraagt aan je team 'Wat zie je voor je?', dan zijn ze UITERAARD iets anders dan dat zij op het scherm voor zich heeft, aangezien het wagentje op het scherm al 2 minuten aan het rijden is. En zo zit je natuurlijk geblokkeerd en moet je 7.5 minuten wachten vooraleer het filmpje opnieuw begint.
Ideale mollenstreek is dit.
Ze ging wel de mist in toen ze perongeluk de naam van een gebouw vlak bij vertelde. Ze probeerde dit nog te corrigeren naar 'Ja nee ik weet echt niet of dit in de buurt is'. Maar de mannen waren te gedreven en gingen meteen vanuit hun startpositie naar die plek (Ben de naam vergeten van die plek). Als Martine zich niet had versproken door dat te zeggen, stond haar team nu nog aan de startpositie...