Kan natuurlijk ook helemaal fout zijn, maar ik vind Taeke echt zwaar onmols overkomen. Iets aan hem vind ik veel te fanatiek.
Grappig, juist om wat je noemt zie ik in Taeke grote molpotentie. Al was het alleen maar omdat Dennis ons nog vers in het geheugen staat. Zo'n gast die altijd gezellig meelacht en af en toe een geintje uithaalt, en die ondertussen ontzettend loopt te klieren.
Ik geloof niet in hem als mol, maar sluit hem ook zeker niet uit.
Ik zie in Remy juist de onmolse enthousiasteling en in Taeke een fanaticus die dat best wel een zou kunnen combineren met het molschap....
De reden dat ik in Remy in eerste instantie grote molpotentie zag was omdat hij redelijk onbekend is. Hij kan makkelijk veinzen dat hij een onhandig karakter heeft, wat voor een Ellie bijvoorbeeld al veel moeilijker geloofwaardig te maken is. Maar dit is ook de reden dat ik toch weer twijfel. De stap van nooit op tv/radio naar ineens de verantwoordelijkheid van een succesvol programma, in de vorm van mol, op je nemen, is misschien te groot.
Edit: Nu ik er zo over nadenk, Margriet heeft natuurlijk hetzelfde gedaan. Maar Margriet heeft een erg uitgesproken sterke persoonlijkheid, waardoor zij die verantwoordelijkheid kon dragen. Bij Remy zie ik dat niet.
En toen ging ik eens kijken naar de persoonlijkheden van alle mollen. Het is natuurlijk deels speculatief en naar eigen inzicht maar het leek mij toch de moeite waard. Ik begon bij de BN'ers. Ook heb ik erbij gezet of de mol in het echt ook een tv/radio-baan had.Yvon: TV-baan, Sterk uitgesproken persoonlijkheid.
Milouska: TV-baan, erg sterke eigenwijze persoonlijkheid.
Inge: actrice, Sterk uitgesproken, bazige, persoonlijkheid.
Dennis: TV-baan, eigenlijk juist géén persoonlijkheid. En dat bedoel ik niet lullig, meer als in: nog een jonge hond, die vrolijk door het leven gaat. (wat uiteindelijk iedereen zand in de ogen strooide)
Jon: TV/Theater-baan, sterke persoonlijkheid.
Kim: actrice, mijns inziens minder sterke persoonlijkheid.
Patrick: Tv-baan, sterke persoonlijkheid.
Anne-Marie: TV/Theater-baan, sterk uitgesproken, maar persoonlijkheid heb ik bij haar minder kunnen ontdekken.
Kees: TV-baan, sterke persoonlijkheid.
Susan: Actrice, sterke persoonlijkheid.
Margriet: Journaliste, sterke persoonlijkheid.
Conclusie hieruit is dus dat op Margriet na, elke mol een tv-baan of carriére had, al voor of tijdens het programma.
Ook heeft bijna elk van hen een sterke persoonlijkheid. Behalve Kim en Anne-Marie, die ook meten minder goede mollen waren (vanuit verdenkingen op hen geredeneerd). Uitzondering hier is Dennis. Die had zo weinig persoonlijkheid (en nogmaals dit bedoel ik niet negatief!!) dat mensen hem niet verdachten, "nee Dennis kán de mol toch niet zijn?!"
Deze informatie op de kandidaten van dit seizoen betrokken geeft molpotentie aan: Tim, Marjolein, Rop en Ellie.
Airen en Klaas hebben ook een tv-baan, maar die kwalificeer ik als minder sterke persoonlijkheid.
Neem het aub niet te serieus, er zit natuurlijk een deel speculatie bij.