Het lijkt waterdicht maar het zijn wel
erg veel aanwijzingen die niets met molacties te maken hebben maar alleen met de andere dingen zoals titels, dagboeken, tweets. Dat zou ik jammer vinden als dat zo is. Ik vind die aanwijzingen dan wel ver doorgevoerd, zoals in dat dagboek met die woorden onschuld, waarheid etc. Het lijkt nu wel of al die aanwijzingen de overhand hebben op de daadwerkelijke molacties. Als je puur naar haar eventuele molacties kijkt valt dat (mij) tegen. En ze is geen aanvallende mol wat mij betreft. Aan de andere kant een historisch lage pot is natuurlijk wel een feit.
Dat neemt niet weg dat ik vind dat je verhaal overzichtelijk en ijzersterk is Heinz. Ik zou het ook knap van Margriet vinden dat ze dan erg goed ook tegelijk de kandidaat heeft uitgehangen want er zijn heel veel momenten waarop ze erg kandidaats overkomt. Dat heeft ze dan erg goed gedaan. Ik vind haar ook wel het type dat de mol wil zijn dus dat kan ik me wel voorstellen.
Margriet heeft bijna nergens een bepaalde positie in een opdracht voor zichzelf opgeëist, koos twee keer voor de grond terwijl zo'n mol toch ook een keer in het vliegtuig moet stappen met een nog betere molpositie en een spectaculaire molactie? Dat is veel leuker ook om te doen. Is het dan toeval dat Rik en Chris op Bentotata de geldenvelop mislopen? Dat is dan veel mazzel voor Margriet want Bentota was makkelijk te lezen op het strand.
Margriet heeft lang met Martine samen op de kamer gezeten, vind ik ook niet mols. Tuurlijk zie ik wel verdachte dingen bij Margriet,maar toch vind ik haar meer een fanatieke kanidaat. Dat ze Marlijn een beetje opjaagt bij die rondleiding is niet direct mols want Marlijn lag al eerder bij bepaalde opdrachten dwars wat o.a.Margriet irriteerde (bijv. met de parasols op het strand), Margriet wil hier misschien gewoon dat ze een beetje opschieten vanwege de tijd.
Dat ze Viktor in afl. 1 de foto's eerst niet laat zien op het perron en nogal bitchy doet vind ik ook gek maar even later heeft ie ze toch dus wat heb je dan aan zo'n actie behalve dat Viktor misschien denkt misschien is Margriet de mol wel. En waarom hem dan erop wijzen dat hij niet
in de trein moet zoeken? Kleine moeite om hem daar te laten toch?
De analyse van de laatste opdracht vind ik wel mooi. Dat ze wel twee logo's vindt die er veel minder toedoen. En snel naar binnen rennen als Martine de juiste winkel als eerste ziet. Dat is typisch mols. Net als alle verdachtmakingen die ze uitspreekt vaak met de nodige humor. Na de laatste opdracht maakt ze Marlijn nog verdacht bij Chris.
Vooral je verklaring voor alle afleveringstitels doen me een beetje huiveren
. Ik geef het toe. Die kun je niet zo makkelijk allemaal naar Chris toe leiden n.l.
Ik hoop nog altijd dat in het museum dat nog ontbrekende bezoekje aan de andere zaal, dat dat Chris was en dat drie maal is scheepsrecht daar op slaat! Waar om zou Art gezegd hebben dat zien we aan het eind. Dat is dan toch niet dat we dan horen dat Margriet de derde is die een brief van de mol leest?
Ik zie liever de scène dat Chris Rik helemaal om de tuin leidt in dat watervliegtuig en dat Rik die envelop niet ziet, dan dat de mol op de grond gele verf heeft gekocht.
Ik zie liever dat er aan het eind nog 2000 euro uit de pot gaat(al vind ik het sneu voor de winnaar) dan niet, gewoon voor het verrassingseffect.
Op naar aflevering 9 voor nieuwe aanwijzingen!!
Dit waren toch wel alle hints richting Margriet hoop ik?