Gooooooooooooooooooeedemiddag Songfestival!
Allereerst bedankt voor de punten
Ook Nederland heeft natuurlijk weer gestemd bij dit zinderende slotakkoord van het songfestival. Laten we gauw gaan kijken, wat het Nederlandse publiek heeft gestemd!
1 point goes to...
Noorwegen 1
Goeie, vrolijke clip. Wat minder van het liedje meegekregen.
2 points go to...
Malawi
Goed, rustig nummer. Miste een beetje een refrein, maar de Afrikaanse taal geeft het wel een eigen sfeer.
3 points go to...
Noorwegen 2
Heerlijk zomers. Verdient respect. Polygamie?
4 points go to...
Cambodja
Mooi nummer. Fijn dat de tekst er bij stond. Vier punten omdat ik de boodschap niet begrijp die er wel moet zijn
5 points go to...
Peru
Panfluit doet het goed, sterke troef voor het Peru-effect. Verder brengt de Spaanse taal het tot een lekker nummer.
6 points go to...
Australië
Liedje is erg mooi, integerachtig. Ik vind 't leuk. Laat ik het lekker veel punten geven.
7 points go to...
Tsjechië
Goed nummer. Banjo doet het lekker, in combinatie bet elektrische gitaar. Verder goed popnummer, zit 'm gelijk te neuriën.
8 points go to...
De Verenigde Staten
Serieus een goed lied. Boodschap ook duidelijk. Z'n gitaar. Vrolijke mensen maken me vrolijk. Vaker luisteren maakt het liedje denk ik nog beter. Jammer dat ik de tekst niet kon volgen.
10 points go to...
Duitsland
Mooi, mooi, liedje. Bonuspunten voor het Duits. Clip illustreert de tekst, originele.
And finally, our twölf Punkten go to...
Italië
Heel mooie clip. De boodschap komt over. Had ik er met de muziek niet uitgehaald, maar dit vind ik echt mooi. Douze points!
En dat betekent dat deze landen helaas geen punten krijgen:
Zweden: Grappig deuntje, gezellige clip. Altijd verbranden? Beetje This is what it feels like-achtig.
België: Leuk dat ze ook weer meedoen.
IJsland: Altijd bonuspunten, lied sprong er niet uit. Trompet maakte het goed.
Frankrijk: Leuk voor de afwisseling. Verder denk ik dat ik de tekst mis.
Canada: De clip maak veel goed.
Japan: Iets te druk nummer voor mijn algemene smaak. Maar het traditineel-Japanse eraan vind ik wel tof!
Israël: Leuk liedje, niet heel bijzonder verder. Frans klonk beter dan verwacht. Mooie beelden!
VK: Muziek is ietwat volks. Zit vast meer in dan ik erin zie.
Tussenstand komt er aan!