Auteur Topic: [DE MOL] Klaas van Kruistum  (gelezen 417721 keer)

Offline Hellevuur

  • Forumlid
  • Trust nobody!
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #240 Gepost op: 13-01-2016, 01:25:26 »
Ik ga er nog even vanuit dat ze bedoelen dat de mol een man is, net zoals Klaas ;D

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #241 Gepost op: 13-01-2016, 02:00:17 »
Ik kan me eigenlijk gewoon niet voorstellen dat ze Klaas als mol zouden kiezen. Hij lijkt me daar veel te zenuwachtig voor.

"U had het al na 12 minuten en 46 seconden kunnen weten. Dan geeft Art een knipoog aan... de Mol!"

(sorry)
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Lumos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #242 Gepost op: 13-01-2016, 07:56:52 »
"Mol is vergelijkbaar met Klaas"

Wat nou als dit betekent dat de mol ook een presentator is? Of een man? Etc.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #243 Gepost op: 13-01-2016, 10:11:11 »
Gelukkig Wessel, komen we toch weer bij Taeke uit.....(of Tim, of en en en)
Mooi al die tegenhints naar Klaas.

Alhoewel ik ook denk dat het echt een hint is, want zo duidelijk. En dat we hem zo moeten interpreteren (zoals eerder door Heinz benoemd). Dus dat je de woorden en # letters onder elkaar zet en dan krijgt MOL KLAAS (geen CF dus)

m   o   l   b   o   e   k
o   o   r   d   e   e   l
l   e   g   e   n   d   a
   c   o   n   t   r   a
      f   o   c   u   s

Als deze omstreden aanwijzing blijkt te kloppen, dan is het jammer dat we uit gepuzzeld zijn, toch ben ik het eens met Nys-fan, als je geen (evidente) hints wil ontdekken, moet je gewoonweg niet in de daarvoor bedoelde topics komen. Zo simpel is het. En vergeet niet: voor fanatieke 'Molloten' is het relatief makkelijk om zo'n hint te ontfutselen, wellicht niet voor het massale publiek.
En good-riddance dat ben ik niet helemaal met je eens want deze hint is over heel social media land te vinden (instagram, Facebook, twitter) en mensen hebben het er veel over gehad. Dus ook al zou je willen, dan nog kom je het waarschijnlijk tegen. Ik heb een paar vrienden die 'gewoon' kijken en niet op een forum zitten etc. Zij hebben dit ook gezien en gehoord.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2016, 10:31:49 door Juuls247 »
Meer L

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #244 Gepost op: 13-01-2016, 10:33:17 »
En good-riddance dat ben ik niet helemaal met je eens want deze hint is over heel social media land te vinden (instagram, Facebook, twitter) en mensen hebben het er veel over gehad. Dus ook al zou je willen, dan nog kom je het waarschijnlijk tegen. Ik heb een paar vrienden die 'gewoon' kijken en niet op een forum zitten etc. Zij hebben dit ook gezien en gehoord.

Inderdaad. Joeri heeft hem ook al gedeeld via de radio. Uiteindelijk sterkt me dat wel in de gedachte dat er nog een twist aankomt die duidelijk maakt dat het geen hint naar de Mol is. De makers (ook al is het een ander team tov 2013 met de priesterhint) weten ook dat wanneer een theorie op internet komt in eender welk fora dat die zich toch op de een of andere manier gaat verspreiden.

Ik kan me haast niet voorstellen dat ze dan het risico nemen om een afleveringtitel te maken die je instructies geeft om de naam van een kandidaat en het woord Mol te vinden. Toch niet in dit stadium van het programma.

Maar goed, tot zolang er geen even duidelijke aanwijzing is dat de klaas-hint geen mol-hint is, ga ik er gewoon van uit dat hij in aflevering 10 terug komt en dat Klaas de Mol is.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #245 Gepost op: 13-01-2016, 14:41:17 »
En good-riddance dat ben ik niet helemaal met je eens want deze hint is over heel social media land te vinden (instagram, Facebook, twitter) en mensen hebben het er veel over gehad. Dus ook al zou je willen, dan nog kom je het waarschijnlijk tegen. Ik heb een paar vrienden die 'gewoon' kijken en niet op een forum zitten etc. Zij hebben dit ook gezien en gehoord.
Al mijn vrienden en collega's die molkijken, hadden er nog niet van gehoord (en begrepen er weinig van  ::) ) Ik gok dat ongeveer een derde van de kijkers het weet.
Tell me what your telescope says

Offline Bruun

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #246 Gepost op: 13-01-2016, 15:25:49 »
Vrijwel iedereen lijkt inmiddels overtuigd van het Molschap van Klaas door de vermeende MOL FC KLAAS hint. Ik laat me hier echter niet door (mis)leiden. Er worden immers jaarlijks opzettelijk nephints ingebracht door de regie. Ik laat me liever leiden door het observeren van Molgedrag of juist het gebrek daaraan. Klaas heb ik bij de eerste opdracht van aflevering 1 direct al afgestreept als Mol. Een (goede) Mol zou de keuze hebben gemaakt dat de groep de opdracht wél zou halen, gezien de grote(re) waarschijnlijkheid dat dat níet lukt. Zoals de oud-mollen in MolTalk bevestigden ben je als Mol gebrand om de eerste opdracht te saboteren (principe dingetje denk ik) en wil je niet lijdzaam toezien hoe de eerste €1000 verdiend worden. Ik blijf er bij dat Klaas om die reden de Mol niet kan zijn, alle zogenaamde hints in zijn richting ten spijt.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #247 Gepost op: 13-01-2016, 15:57:17 »
Had ik al gezegd dat ik het jammer vind dat deze hint er is? :( Ik heb echt het idee dat het grootste speurplezier voorbij is. De opdrachten blijven geweldig, de locaties schitterend, de kandidaten geweldig... Maar ik voel geen noodzaak meer om echt te gaan analyseren. Om te speuren, wikken, wegen, driedubbel terugkijken en alle kandidaten als verdacht te zien. Als dit een hint is voor 'de gewone kijker', gezien zijn obviousheid met titel en al, dan hebben de makers toch echt de Molloten over het hoofd gezien. Voor hen (voor mij in elk geval) betekent een hint van zulke zekerheid ook echt de ontmaskering. Een hint mag best obvious zijn in de zin van bloemen, dus Margriet, zolang er maar speculatie mogelijk is. En die mis ik nu, de case is closed. (Molloten in de ontkenningsfase zijn nog volop CF aan het verklaren, maar die ben ik inmiddels gepasseerd.) Zoals Klaas zelf al zei in een interview: iedereen wil weten wie de Mol is, maar niemand wil het écht weten.

Ik vooral ook het gevoel dat ik Klaas nog niet had kúnnen ontdekken. De hint werd, niet al te verbazingwekkend, al heel snel na aflevering 2 gevonden. Mijn enige, weldoordachte verdenkingen kon ik dus alleen op aflevering 1 baseren. Laat dat nou nét de aflevering zijn waar onze Mol in z'n eentje voor €1000 in de pot zorgt. Hoe kon ik op basis daarvan hem als hoofdverdachte nemen?

Als deze omstreden aanwijzing blijkt te kloppen, dan is het jammer dat we uit gepuzzeld zijn, toch ben ik het eens met Nys-fan, als je geen (evidente) hints wil ontdekken, moet je gewoonweg niet in de daarvoor bedoelde topics komen. Zo simpel is het.
Dat is makkelijk gezegd, maar zo werkt het natuurlijk niet. Je komt hier voor de speculatie, die in alle topics plaatsvindt. Dat de makers er dan zo'n zekere hint in stoppen, kun je niet voorspellen en dus ook niet de juiste topics mijden. (En om er achter te komen of een hint écht evident is, ontkom je er niet aan om 'm te checken. Bovendien stopte het forum al gauw met spoilertags gebruiken.)

Vrijwel iedereen lijkt inmiddels overtuigd van het Molschap van Klaas door de vermeende MOL FC KLAAS hint. Ik laat me hier echter niet door (mis)leiden. Er worden immers jaarlijks opzettelijk nephints ingebracht door de regie.
Dat is tot nu toe nog nooit gebeurd, en het lijkt me heel sterk dat de productie dat ooit zou doen. De enige keer dat er opzettelijk een 'nephint' was, was bij de fotoklikgeluidjes in seizoen 14. Dit deden ze toen als grap, omdat het toch niet naar een persoon te herleiden was.
Als Klaas i.i.g niet de mol blijkt te zijn, dan word n.m.m wel gelijk bewezen dat de makers wel degelijk illusie hints in de afleveringen stoppen (denk aan de terugkerende Anchor-beelden, té toevallig naar mijn inzien)
Die Anchorbeelden waren wel degelijk toeval. Anchor is simpelweg een bekend botermerk, met bijbehorende reclame. De bioscoopreclame is één van de grootste reclameklassiekers van Sri Lanka ::jaja::
...óf niet!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #248 Gepost op: 13-01-2016, 16:41:01 »
Cf in het spaans:
Cuartos de final, oftewel de kwartfinale. Haalt Klaas de twee na laatste aflevering?
Cf in het Engels:
Cash flow, penningmeester Klaas de Mol?
...óf niet!

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #249 Gepost op: 13-01-2016, 17:18:21 »
Cf in het spaans:
Cuartos de final, oftewel de kwartfinale. Haalt Klaas de twee na laatste aflevering?
Cf in het Engels:
Cash flow, penningmeester Klaas de Mol?

;D

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #250 Gepost op: 13-01-2016, 17:22:15 »
Haalt Klaas de twee na laatste aflevering?
Dan zouden de 5 Mollen ook een glazen bol erbij moeten hebben gehad ::rofl:: ;D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline sanderg23

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #251 Gepost op: 14-01-2016, 17:01:45 »
blijf het wel vreemd vinden dat airen op klaas zat na een aflevering en dat zij er als eerste uit is. Als hij de mol is, kunnen we dan de verdenkingen ook niet meer serieus nemen? of zou ze in de tweede aflevering alweer helemaal op hem uitgekeken zijn? want ik heb niet het idee dat iedereen al op klaas zit.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #252 Gepost op: 14-01-2016, 17:14:14 »
blijf het wel vreemd vinden dat airen op klaas zat na een aflevering en dat zij er als eerste uit is. Als hij de mol is, kunnen we dan de verdenkingen ook niet meer serieus nemen? of zou ze in de tweede aflevering alweer helemaal op hem uitgekeken zijn? want ik heb niet het idee dat iedereen al op klaas zit.

Ach, Geert Hoes viel ook af terwijl ie op Milouska had gestemd. Maar dat kwam doordat ie tig jokers op zak hield en andere kandidaten ze wel inzetten bij de test. Idem met Marit die Anne-Marie al in het vizier had, maar toch afviel. Je kunt prima uit het spel liggen, zelfs al heb je vraag 20: wie is de mol? juist. Zeker als je de test langzamer hebt gemaakt en/of geen jokers hebt om fouten te compenseren en anderen wel.
De test overleven gaat om niet de slechtste te zijn. Ben je de een-na-slechtste op rij ja dan blijf je er gewoon in, zonder dat je nu noemenswaardig kans zult maken op het winnen. (zie Freek met Susan, Regina met Dennis etc)

Ik ben benieuwd of we Klaas alles volgens het boekje zien doen zoals Art hem heeft opgedragen in die briefing.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline sanderg23

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #253 Gepost op: 14-01-2016, 17:43:14 »
Ach, Geert Hoes viel ook af terwijl ie op Milouska had gestemd. Maar dat kwam doordat ie tig jokers op zak hield en andere kandidaten ze wel inzetten bij de test. Idem met Marit die Anne-Marie al in het vizier had, maar toch afviel. Je kunt prima uit het spel liggen, zelfs al heb je vraag 20: wie is de mol? juist. Zeker als je de test langzamer hebt gemaakt en/of geen jokers hebt om fouten te compenseren en anderen wel.
De test overleven gaat om niet de slechtste te zijn. Ben je de een-na-slechtste op rij ja dan blijf je er gewoon in, zonder dat je nu noemenswaardig kans zult maken op het winnen. (zie Freek met Susan, Regina met Dennis etc)

Ik ben benieuwd of we Klaas alles volgens het boekje zien doen zoals Art hem heeft opgedragen in die briefing.

Bij anne marie zat volgens mij iedereen al op haar en er waren dit keer ook niet zo heel veel jokers. Ga er dan maar vanuit dat ze toch van klaas is afgestapt


Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #254 Gepost op: 14-01-2016, 17:49:37 »
Cf in het spaans:
Cuartos de final, oftewel de kwartfinale. Haalt Klaas de twee na laatste aflevering?
Cf in het Engels:
Cash flow, penningmeester Klaas de Mol?

Als 'CF' in dit geval in het Engels 'Cash Flow' betekent (penningmeesterschap), is het dan niet:
MOL > CF > KLAAS,
dus Mol > geeft 'cash flow' (penningsmeesterschap) aan > Klaas
Marjolein oppert als eerste Klaas als penningsmeester (aflevering 1), waarbij Tim aansluit en Remy ook voor Klaas kiest.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #255 Gepost op: 14-01-2016, 18:12:05 »
Ga er dan maar vanuit dat ze toch van klaas is afgestapt

Of ze was gewoon 3 seconden langzamer.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #256 Gepost op: 14-01-2016, 18:54:24 »
Zou ook betekenen dat SV zich echt versprak?

Wie is SV?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #257 Gepost op: 14-01-2016, 18:56:58 »
Meer L

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #258 Gepost op: 14-01-2016, 19:05:53 »
Hoi iedereen. Mijn eerste poste van dit seizoen. Ik voel me ontzettend gedemotiveerd om nog verder te speuren eigenlijk na de klaashint, dus hoop dat we er compleet naast zitten, maar wilde toch even een vraagje erin gooien:
Denken jullie dat de oud mollen weten wie de mol is? Ik dacht dat dat een zeer klein selectief groepje is die dat weet. Denk zelf dus eigenlijk niet dat Suus etc weten wie de mol is en zich dus ook niet kan verspreken.

Offline Lumos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #259 Gepost op: 14-01-2016, 19:09:41 »
Hoi iedereen. Mijn eerste poste van dit seizoen. Ik voel me ontzettend gedemotiveerd om nog verder te speuren eigenlijk na de klaashint, dus hoop dat we er compleet naast zitten, maar wilde toch even een vraagje erin gooien:
Denken jullie dat de oud mollen weten wie de mol is? Ik dacht dat dat een zeer klein selectief groepje is die dat weet. Denk zelf dus eigenlijk niet dat Suus etc weten wie de mol is en zich dus ook niet kan verspreken.

Oud-mollen mogen altijd gebeld worden door de nieuwe mol. Kees heeft bijvoorbeeld een gesprekje gehad met Anne-Marie en Patrick voordat hij aan zijn avontuur begon. Het is dus goed mogelijk dat de nieuwe mol met bijvoorbeeld Susan en Margriet aan tafel heeft gezeten.