Had ik al gezegd dat ik het jammer vind dat deze hint er is?
Ik heb echt het idee dat het grootste speurplezier voorbij is. De opdrachten blijven geweldig, de locaties schitterend, de kandidaten geweldig... Maar ik voel geen noodzaak meer om echt te gaan analyseren. Om te speuren, wikken, wegen, driedubbel terugkijken en alle kandidaten als verdacht te zien. Als dit een hint is voor 'de gewone kijker', gezien zijn obviousheid met titel en al, dan hebben de makers toch echt de Molloten over het hoofd gezien. Voor hen (voor mij in elk geval) betekent een hint van zulke zekerheid ook echt de ontmaskering. Een hint mag best obvious zijn in de zin van bloemen, dus Margriet, zolang er maar speculatie mogelijk is. En die mis ik nu, de case is closed. (Molloten in de ontkenningsfase zijn nog volop CF aan het verklaren, maar die ben ik inmiddels gepasseerd.) Zoals Klaas zelf al zei in een interview: iedereen wil weten wie de Mol is, maar niemand wil het écht weten.
Ik vooral ook het gevoel dat ik Klaas nog niet had kúnnen ontdekken. De hint werd, niet al te verbazingwekkend, al heel snel na aflevering 2 gevonden. Mijn enige, weldoordachte verdenkingen kon ik dus alleen op aflevering 1 baseren. Laat dat nou nét de aflevering zijn waar onze Mol in z'n eentje voor €1000 in de pot zorgt. Hoe kon ik op basis daarvan hem als hoofdverdachte nemen?
Als deze omstreden aanwijzing blijkt te kloppen, dan is het jammer dat we uit gepuzzeld zijn, toch ben ik het eens met Nys-fan, als je geen (evidente) hints wil ontdekken, moet je gewoonweg niet in de daarvoor bedoelde topics komen. Zo simpel is het.
Dat is makkelijk gezegd, maar zo werkt het natuurlijk niet. Je komt hier voor de speculatie, die in alle topics plaatsvindt. Dat de makers er dan zo'n zekere hint in stoppen, kun je niet voorspellen en dus ook niet de juiste topics mijden. (En om er achter te komen of een hint écht evident is, ontkom je er niet aan om 'm te checken. Bovendien stopte het forum al gauw met spoilertags gebruiken.)
Vrijwel iedereen lijkt inmiddels overtuigd van het Molschap van Klaas door de vermeende MOL FC KLAAS hint. Ik laat me hier echter niet door (mis)leiden. Er worden immers jaarlijks opzettelijk nephints ingebracht door de regie.
Dat is tot nu toe nog nooit gebeurd, en het lijkt me heel sterk dat de productie dat ooit zou doen. De enige keer dat er opzettelijk een 'nephint' was, was bij de fotoklikgeluidjes in seizoen 14. Dit deden ze toen als grap, omdat het toch niet naar een persoon te herleiden was.
Als Klaas i.i.g niet de mol blijkt te zijn, dan word n.m.m wel gelijk bewezen dat de makers wel degelijk illusie hints in de afleveringen stoppen (denk aan de terugkerende Anchor-beelden, té toevallig naar mijn inzien)
Die Anchorbeelden waren wel degelijk toeval. Anchor is simpelweg een bekend botermerk, met bijbehorende reclame. De bioscoopreclame is één van de grootste reclameklassiekers van Sri Lanka