Auteur Topic: [DE MOL] Klaas van Kruistum  (gelezen 417664 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #300 Gepost op: 15-01-2016, 20:02:06 »
Ook een mooie ::ok::

Hij kwam plots in mij op toen ik aan het typen was. Nu ik er nog eens 5 minuten extra over nadenk in de hele theorie van eliminatie en deductie is het geen slecht idee om een bakje te tonen waarin alle kandidaten horen te zijn, maar waar dan eentje ontbreekt.

Om niet te moeten toegeven aan de Klaas-hint, ga ik er dus maar vanuit dat we Cécile en Klaas mogen schrappen en dat ze dan (heel flauw) op een bepaald moment een hint geven naar Airen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #301 Gepost op: 15-01-2016, 20:14:11 »
Zo flauw is dat geven van een hint naar Airen niet nu ze er al uit ligt. De programmamakers kunnen immers vooraf niet weten wanneer de kandidaten tegen een rood scherm aanlopen. Dus hints zoals die voor Klaas, stonden al vast. Stel je voor dat Klaas er vorige week uit was gevlogen, dan hadden we allemaal geroepen: "Aha, dat was dus een afvallershint!" Maar dat is het dus vermoedelijk niet. We krijgen, naar mijn mening, dit jaar kandidatenhints. En ja, die zouden ook wel eens een keertje kunnen komen terwijl de betreffende kandidaat op dat moment al uit het spel lag. Krijgen we morgen een hint naar Airen, dan bevestigt dit enerzijds dit idee, maar anderzijds baal ik, want ik heb veel liever een kandidatenhint naar iemand die er nog in zit. Ik wil de Mol immers vinden.   :D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #302 Gepost op: 15-01-2016, 20:24:42 »
Zo flauw is dat geven van een hint naar Airen niet nu ze er al uit ligt. De programmamakers kunnen immers vooraf niet weten wanneer de kandidaten tegen een rood scherm aanlopen. Dus hints zoals die voor Klaas, stonden al vast. Stel je voor dat Klaas er vorige week uit was gevlogen, dan hadden we allemaal geroepen: "Aha, dat was dus een afvallershint!" Maar dat is het dus vermoedelijk niet. We krijgen, naar mijn mening, dit jaar kandidatenhints. En ja, die zouden ook wel eens een keertje kunnen komen terwijl de betreffende kandidaat op dat moment al uit het spel lag. Krijgen we morgen een hint naar Airen, dan bevestigt dit enerzijds dit idee, maar anderzijds baal ik, want ik heb veel liever een kandidatenhint naar iemand die er nog in zit. Ik wil de Mol immers vinden.   :D

Ik zeg niet dat het niet kan, maar van zodra er inderdaad een patroon begint te komen en we kunnen kandidaten afstrepen dan ga je een hele week uitkijken naar de nieuwe hint en dan krijg je plots in aflevering 7 dat Airen niet de Mol is wat dan flauw is. ;D

Het zou inderdaad een origineel idee zijn om op die manier hints te verstoppen. Nog niet eerder gedaan in die vorm wat misschien een manier is van het nieuwe team om hun eigen stempel op het spel te drukken.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #303 Gepost op: 15-01-2016, 20:38:39 »
Nog niet eerder gedaan in die vorm wat misschien een manier is van het nieuwe team om hun eigen stempel op het spel te drukken.

Het alternatief is dat dat nieuwe team op een andere manier hun stempel op het spel wilde drukken en dat de Klaas-hint toch keihard naar Klaas als Mol wijst. In dat geval heeft het nieuwe team de boel aardig verkl@@t en mag het wat mij betreft collectief een rood scherm krijgen...
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #304 Gepost op: 15-01-2016, 20:40:31 »
Ik zou dat de leukste optie vinden en ik ga heel hard zoeken naar nog een afvallershint. Ik blijf er nog op hopen maar eigenlijk zit ik al behoorlijk in deze tunnel :)

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #305 Gepost op: 15-01-2016, 22:22:19 »
Ik begin sterk te vermoeden dat ze in aflevering 1 wel geld moesten verdienen bij de 1e opdracht. Er moet geld in de pot komen zodat Klaas die 1000 euro in aflevering 3 er weer uit haalt. Het is allemaal zo doorzichtig dit jaar. Heel anders dan voorgaande jaren.  ::niet-ok::

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #306 Gepost op: 15-01-2016, 23:26:34 »
Hij kwam plots in mij op toen ik aan het typen was. Nu ik er nog eens 5 minuten extra over nadenk in de hele theorie van eliminatie en deductie is het geen slecht idee om een bakje te tonen waarin alle kandidaten horen te zijn, maar waar dan eentje ontbreekt.

Om niet te moeten toegeven aan de Klaas-hint, ga ik er dus maar vanuit dat we Cécile en Klaas mogen schrappen en dat ze dan (heel flauw) op een bepaald moment een hint geven naar Airen.

Waar ik dan wel mee zit, is wat de kandidaten dan uit het 'oud-mollen' spel konden halen. Er wordt immers gezegd dat, als ze alle teksten van de oud-mollen afluisteren, ze op het spoor van de mol worden gezet. Het lijkt me heel lastig voor de makers om er zowel een 'kandidaat-hint' voor de kijkers in te stoppen als een 'mol-hint' voor de deelnemers.
Hoe hard ik ook zoek naar een alternatief voor de hint naar Klaas, ik krijg het niet echt dichtgetimmerd  :-\\

Online Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #307 Gepost op: 15-01-2016, 23:29:38 »
Ik heb net aflevering 1 en 2 nog een keer gekeken. Ik heb hierbij extra gelet op Klaas. Als hij de mol is, vind ik hem een briljante acteur. Zijn reacties en biechts komen zo puur over, zo kandidaats. Zoals bij de kloosteropdracht. Hij lijkt zo overvallen en nerveus. Totaal niet mols, wat mij betreft. Persoonlijk laat ik de Klaas - hint even voor wat het is, omdat ik hem eigenlijk totaal niet verdenk. We zullen zien wat aflevering 3 te bieden heeft. Ik heb er zin in! :)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #308 Gepost op: 15-01-2016, 23:41:10 »
Waar ik dan wel mee zit, is wat de kandidaten dan uit het 'oud-mollen' spel konden halen. Er wordt immers gezegd dat, als ze alle teksten van de oud-mollen afluisteren, ze op het spoor van de mol worden gezet. Het lijkt me heel lastig voor de makers om er zowel een 'kandidaat-hint' voor de kijkers in te stoppen als een 'mol-hint' voor de deelnemers.
Hoe hard ik ook zoek naar een alternatief voor de hint naar Klaas, ik krijg het niet echt dichtgetimmerd  :-\\

Misschien verwachten wij ook iets veel te groots voor de kandidaten. Uiteindelijk kregen ze 5 tekstjes met best wel wat handige tips and tricks (die voor ons klinken als open deuren).

We hebben mogelijk ook niet alle tekstjes volledig gehoord. Als je alle teksten achter elkaar zet zoals we ze hebben, komen we op nog geen 5 minuten denk ik. Met wat looptijd (in een niet al te groot klooster) zou dat betekenen dat iedereen op die 10 minuten alle oud-Mollen kon bezoeken en alle teksten helemaal kon luisteren.
Ik reken er dus bijna op dat er waardevolle zinnen weggeknipt zijn voor de kijker. Die redenering is trouwens onafhankelijk van de Klaas-hint. Ik ga er echt van uit dat de tekstjes onvolledig zijn.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #309 Gepost op: 16-01-2016, 00:30:09 »
Tamara van Tol, de vrouw van voormalig kandidatenbegeleider Eva Keune, kan niet geloven dat de Mol al zo snel is weggegeven dankzij de kloosterhint. Ik eigenlijk ook nog steeds niet. De kloosterhint is volgens mij geen toevalligheid, dat niet. Waar ik nog wel mee zit, zijn twee zaken die ik nog even in herinnering wil roepen.
•   De mimiek van Klaas bij de executie in afl. 1. Mocht Klaas de Mol zijn, dan heeft hij me met zijn gespeelde nervositeit en opluchting compleet in de luren gelegd. Complimenten dan voor zijn acteerprestatie. Toch blijft bij mij knagen: ja, maar is het wel acteren?
•   Grote hints zijn bij WIDM eigenlijk toch altijd net iets anders dan voorheen. Juist door die onvoorspelbaarheid kun je iets over het hoofd zien wat toch echt aanwezig is (‘Is ego de Mol?’). Voor mijn gevoel wordt de kloosterhint ons echter bijna ‘door de strot geduwd’ en zijn er veel parallellen met een eerdere WIDM-hint met een religieus tintje: de kloosterhint lijkt op de priesterhint. In beide gevallen wordt de kijker vroeg in het spel met letters uit woorden op het goede spoor gezet om de Mol te ontmaskeren. Bovendien doet ‘Het laatste woord, letterlijk’ al denken aan de titel van de aflevering waarin de priesterhint voorkwam: ‘Het verlossende woord’. Waarom wordt ’t de geoefende Molpuzzelaars deze keer dan niet heel moeilijk gemaakt (de oplossing ‘klaas’ is binnen drie kwartier gevonden door een Twitteraar, en misschien nog wel sneller door iemand anders)? Ik krijg het idee dat deze hint erom smeekte gevonden te worden.

Een andere verklaring voor de kloosterhint heb ik echter niet. Misschien is er nog een bepaalde connectie met 'achter je rug' die we nog niet zien. Ik geloof op dit moment niet zo in de genoemde afvallershint. Ik zie nog niet echt direct voor me hoe je eenvoudig naar afgevallen kandidaten kunt verwijzen als ze niet meer aan het spel deelnemen.

Mocht Klaas de Mol zijn, dan vind ik dat hij het goed heeft gedaan. Onder de molloten werd hij niet heel verdacht. Door sommige kandidaten werd hij weliswaar al snel als potentiële Mol gezien, maar aan de andere kant kreeg hij het penningmeesterschap in de schoot geworpen. Dat wijst toch op enig vertrouwen. Tel hierbij de magnifieke locaties op: lasergamen bij het Fortaleza Ozama, hoe vet is dat! Al met al kan seizoen 16 met Klaas als Mol nog steeds uitgroeien tot een mooi seizoen. En stiekem hoop ik op een twist waarmee het een magistraal seizoen wordt.

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #310 Gepost op: 16-01-2016, 00:32:11 »
Ik reken er dus bijna op dat er waardevolle zinnen weggeknipt zijn voor de kijker. Die redenering is trouwens onafhankelijk van de Klaas-hint. Ik ga er echt van uit dat de tekstjes onvolledig zijn.

Dat kan natuurlijk ook, er zal zeker flink geknipt zijn.
Misschien dat de laatste woorden die wij als kijkers van de oud-mollen te horen kregen (waar de 'Klaas-hint' uit gehaald is) niet de laatste woorden waren die de kandidaten daadwerkelijk bij de oud-mollen te horen kregen. (Geloof dat je alleen bij Kees ziet dat hij zijn ogen weer sluit?)
Ben benieuwd naar morgen, dat schept vast wat duidelijkheid! (of niet natuurlijk ;) )


Een andere verklaring voor de kloosterhint heb ik echter niet. Misschien is er nog een bepaalde connectie met 'achter je rug' die we nog niet zien. Ik geloof op dit moment niet zo in de genoemde afvallershint. Ik zie nog niet echt direct voor me hoe je eenvoudig naar afgevallen kandidaten kunt verwijzen als ze niet meer aan het spel deelnemen.

Mocht Klaas de Mol zijn, dan vind ik dat hij het goed heeft gedaan. Onder de molloten werd hij niet heel verdacht. Door sommige kandidaten werd hij weliswaar al snel als potentiële Mol gezien, maar aan de andere kant kreeg hij het penningmeesterschap in de schoot geworpen. Dat wijst toch op enig vertrouwen. Tel hierbij de magnifieke locaties op: lasergamen bij het Fortaleza Ozama, hoe vet is dat! Al met al kan seizoen 16 met Klaas als Mol nog steeds uitgroeien tot een mooi seizoen. En stiekem hoop ik op een twist waarmee het een magistraal seizoen wordt.

Dat is precies wat ik jammer zou vinden als dit toch dé mol-hint blijkt te zijn.
Want als Klaas de mol is, dan weet hij dat heel subtiel te spelen. Had hem na de eerste executie (hij leek inderdaad zo nerveus) eigenlijk volledig afgeschreven als mol.
Zou wel jammer zijn als de mol het gewoon goed speelt en de programma-makers het dan zomaar weggeven.
Dus ik hoop ook op die magistrale twist!
En inderdaad de spellen en locaties zijn geweldig dit jaar, dus alleen dat maakt het kijken al de moeite waard :)

Edit: geklungel met forum op mobiel
« Laatst bewerkt op: 16-01-2016, 01:01:39 door Eva88ab »

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #311 Gepost op: 16-01-2016, 02:53:03 »
Ik heb net aflevering 1 en 2 nog een keer gekeken. Ik heb hierbij extra gelet op Klaas. Als hij de mol is, vind ik hem een briljante acteur. Zijn reacties en biechts komen zo puur over, zo kandidaats. Zoals bij de kloosteropdracht. Hij lijkt zo overvallen en nerveus. Totaal niet mols, wat mij betreft. Persoonlijk laat ik de Klaas - hint even voor wat het is, omdat ik hem eigenlijk totaal niet verdenk. We zullen zien wat aflevering 3 te bieden heeft. Ik heb er zin in! :)
Ik vind dat hij het inderdaad wel goed speelt, op de eerste opdracht na. Ik vond zijn blijdschap na het verdienen van 1000 euro er te dik bovenop liggen.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #312 Gepost op: 16-01-2016, 16:52:16 »
Ja, eigenlijk was dat vorig jaar ook al best duidelijk: aanvallende Mol en Margriet die meteen de leiding neemt. Maar nu is het zo mogelijk nog vetter benadrukt dat de Mol ook geld gaat verdienen en daarmee vertrouwen wint. Het mag er net als de kloosterhint wel allemaal iets minder dik bovenop liggen.

Als het echt dè hint is vind ik dat ook te makkelijk. Je weet dat met zo'n afleveringstitel alle mogelijkheden uit worden gespit op dit forum. En daarbij heeft het veel weg van de priesterhint (wat is dat toch met priesters en kloosters?). Misschien denken ze dat we malloten zijn in plaats van molloten? Ik hoop nog altijd dat dat dit een briljante hint is om ons op het verkeerde been te zetten. Daarom heb ik demonstratief Klaas als afvaller ingevuld. Als Klaas de mol is is het veel minder eervol om die pool te winnen.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #313 Gepost op: 16-01-2016, 17:52:44 »
Als het echt dè hint is vind ik dat ook te makkelijk. Je weet dat met zo'n afleveringstitel alle mogelijkheden uit worden gespit op dit forum. En daarbij heeft het veel weg van de priesterhint (wat is dat toch met priesters en kloosters?). Misschien denken ze dat we malloten zijn in plaats van molloten? Ik hoop nog altijd dat dat dit een briljante hint is om ons op het verkeerde been te zetten. Daarom heb ik demonstratief Klaas als afvaller ingevuld. Als Klaas de mol is is het veel minder eervol om die pool te winnen.

Ik denk ook eigenlijk dat het programma niet meer geschikt is voor molloten. Ik kan me zo voorstellen dat het onmogelijk wordt om nog een serieuze hint in het programma te verwerken die niet snel gekraakt wordt. Sommigen maken er een dagtaak van om alles door te spitten. We moeten ook niet vergeten dat het programma wordt gemaakt om 2 miljoen mensen te verbazen, niet om 100 molloten te plezieren.

Want laten we eerlijk zijn: een mens met een gewoon televisieleven ontdekt zo'n hint natuurlijk nooit.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #314 Gepost op: 16-01-2016, 17:55:54 »
Ik denk ook eigenlijk dat het programma niet meer geschikt is voor molloten. Ik kan me zo voorstellen dat het onmogelijk wordt om nog een serieuze hint in het programma te verwerken die niet snel gekraakt wordt. Sommigen maken er een dagtaak van om alles door te spitten. We moeten ook niet vergeten dat het programma wordt gemaakt om 2 miljoen mensen te verbazen, niet om 100 molloten te plezieren.
Doen de molloten er niet meer toe dan? Dat we (bijna) alle hints vinden is niet zozeer het probleem, de onomstotelijkheid is me gewoon een doorn in het oog, vooral omdat je het allerfanatiekste speuren ermee demotiveert.
...óf niet!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #315 Gepost op: 16-01-2016, 17:57:44 »
@Gerard:

laat staan de kandidaten zelf. Die staan echt niet met een notitieblokje bij ieder wit gezicht op te schrijven wat ze zeggen. Dus wat die ermee kunnen?


@Pac-Mol: met (fanatiek) speuren is evenwel ook niets mis.....

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #316 Gepost op: 16-01-2016, 18:03:28 »
Doen de molloten er niet meer toe dan? Dat we (bijna) alle hints vinden is niet zozeer het probleem, de onomstotelijkheid is me gewoon een doorn in het oog, vooral omdat je het allerfanatiekste speuren ermee demotiveert.

Tuurlijk doen molloten er toe. Maar het is wel dubbel. We willen eigenlijk een onomstotelijke hint die niet gevonden wordt. Want anders is er daarna de teleurstelling over al die halfzachte aanwijzingen. En soms gaat het mis met die echte hints, zoals bij Inge en bij Kees. Denk dat dit veel vaker gaat gebeuren. Als je al ziet hoever molloten zijn met de achterkant van het geld na twee weken... Dus of De Makers doen die zware hints er niet meer in, of ze accepteren het risico dat ze gevonden worden.

“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #317 Gepost op: 16-01-2016, 18:08:14 »
Tuurlijk doen molloten er toe. Maar het is wel dubbel. We willen eigenlijk een onomstotelijke hint die niet gevonden wordt. Want anders is er daarna de teleurstelling over al die halfzachte aanwijzingen. En soms gaat het mis met die echte hints, zoals bij Inge en bij Kees. Denk dat dit veel vaker gaat gebeuren. Als je al ziet hoever molloten zijn met de achterkant van het geld na twee weken... Dus of De Makers doen die zware hints er niet meer in, of ze accepteren het risico dat ze gevonden worden.


Waarom dan geen MOLCF KLAAS met een andere afleveringtitel?

In jouw (en ook mijn) redenering zijn de meeste kijkers maar casual kijkers die helemaal niet zoeken naar die hints. Waarom zou je het dan makkelijk maken voor zij die het wel doen door aan te wijzen dat laatste woorden belangrijk zijn?

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #318 Gepost op: 16-01-2016, 18:15:53 »
Tuurlijk doen molloten er toe. Maar het is wel dubbel. We willen eigenlijk een onomstotelijke hint die niet gevonden wordt. Want anders is er daarna de teleurstelling over al die halfzachte aanwijzingen. En soms gaat het mis met die echte hints, zoals bij Inge en bij Kees. Denk dat dit veel vaker gaat gebeuren. Als je al ziet hoever molloten zijn met de achterkant van het geld na twee weken... Dus of De Makers doen die zware hints er niet meer in, of ze accepteren het risico dat ze gevonden worden.
Die gebarentaalhint vind ik toch anders, omdat je daar pas halverwege het seizoen echt iets mee kon.
De priesterhint zat al in de de eerste aflevering. En als de kloosterhint inderdaad Klaas als mol aanwijst, hebben ze deze keer een enorme hint in de tweede aflevering gestopt. Plus dat de Klaashint wel erg makkelijk te vinden was vergeleken met andere grote hints.
Ik vind gewoon dat ze zulke enorme hints sowieso niet in de eerste drie afleveringen moeten stoppen.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #319 Gepost op: 16-01-2016, 18:25:25 »
Die gebarentaalhint vind ik toch anders, omdat je daar pas halverwege het seizoen echt iets mee kon.
De priesterhint zat al in de de eerste aflevering. En als de kloosterhint inderdaad Klaas als mol aanwijst, hebben ze deze keer een enorme hint in de tweede aflevering gestopt. Plus dat de Klaashint wel erg makkelijk te vinden was vergeleken met andere grote hints.
Ik vind gewoon dat ze zulke enorme hints sowieso niet in de eerste drie afleveringen moeten stoppen.

Maar na twee afleveringen kon je al zien dat Inge echt aan het gebaren was, alleen stond de Molwetenschap der Molloten nog in de kinderschoenen.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”