Ik ben van mening - maar dat is niet hoe het loopt - dat de Mol zijn verdenkingen op een andere manier van zich af moet schudden dan door geld binnenhalen. Want welke kandidaat followt nou nog de money? Er zijn zoveel factoren die meespelen bij je keuze, dat de kleine bedragen nauwelijk wat af kunnen doen aan je verdenkingen (en de grote bedragen zijn het niet waard.)
Dat klopt, maar dat doet niets aan de redenering dat als Klaas iets minder verdient had er nu ook minder in de pot zat, want de pot is niet leeg.
Precies. Ik gaf de redenatie '1000 euro in de metro, maar aflevering 3 er weer uit' het voordeel van de twijfel, maar nu ik heb gezien wat de opdracht is vind ik het raar. Het is leuk om te zeggen dat de Mol het geld er weer uit kan spelen, maar als dat in de praktijk niet gebeurt
't Zou sowieso wat zonde zijn in aflevering 10: 'Ja, ik heb de eerste drie afleveringen keihard m'n best gedaan met het oog op de veiling, maar toen bleek niemand hoger te bieden dan 2345 en toen was m'n plannetje wel een beetje mislukt' of 'Ach, ik bood maar niet het hoogst mogelijke, want dat is ook weer zo verdacht'...