Auteur Topic: [DE MOL] Klaas van Kruistum  (gelezen 417561 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #540 Gepost op: 24-01-2016, 15:31:11 »
Plus het feit dat Klaas steeds zijn neus aanraakt, en uit de psychologie is bekend dat dat een fenomeen is dat voorkomt bij liegende mensen... Iemand had geteld dat hij in één aflevering 17 keer zijn gezicht aanraakte.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #541 Gepost op: 24-01-2016, 15:41:52 »
Plus het feit dat Klaas steeds zijn neus aanraakt, en uit de psychologie is bekend dat dat een fenomeen is dat voorkomt bij liegende mensen... Iemand had geteld dat hij in één aflevering 17 keer zijn gezicht aanraakte.
Of hij heeft gewoon enorme jeuk! (wat overigens niet wil zeggen dat ik niet denk dat hij de mol is, want tot heden is hij mijn mol...)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #542 Gepost op: 24-01-2016, 15:53:36 »
Citaat
Volgens mij scheppen Klaas en Marjolein juist éérst van de kant en later pas uit het water. Nadat iemand ze op de laarzen gewezen heeft.

Hij deed dat van de kant scheppen met Rop. Airen wees ze op de laarzen en het zout in het water. Klaas is het water toen ingegaan. Later is Rop weg en staat Klaas met Marjolein in het water. Daarna staan ze toch weer op de kant. Klaas weet zeker dat dat niet de bedoeling is, van Marjolein kunnen we dat niet helemaal bepalen.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #543 Gepost op: 24-01-2016, 16:00:57 »
Plus het feit dat Klaas steeds zijn neus aanraakt, en uit de psychologie is bekend dat dat een fenomeen is dat voorkomt bij liegende mensen... Iemand had geteld dat hij in één aflevering 17 keer zijn gezicht aanraakte.

Dat doet Klaas altijd. Dat zegt dus niks.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #544 Gepost op: 24-01-2016, 19:06:35 »
Dat doet Klaas altijd. Dat zegt dus niks.
Als het niet belangrijk was zou het niet steeds op camera staan.

Nog een aanwijzing richting Klaas: Elly vertrouwde Klaas volkomen, en Elly ligt eruit.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #545 Gepost op: 24-01-2016, 19:28:18 »
Als het niet belangrijk was zou het niet steeds op camera staan.

Nog een aanwijzing richting Klaas: Elly vertrouwde Klaas volkomen, en Elly ligt eruit.

Het staat in zijn eigen programma's ook steeds op camera  ;)
En de dame heet Ellie

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #546 Gepost op: 24-01-2016, 20:02:36 »
Dat doet Klaas altijd. Dat zegt dus niks.

En een kandidaat die doet alsof 'ie de Mol is, liegt ook.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #547 Gepost op: 24-01-2016, 20:29:32 »
Voor een mollende kandidaat vind ik Klaas te stiekem, te onopvallend. Dan denk ik eerder aan Marjolein, die gewoon openlijk toegeeft dat ze het boven verknoeid heeft met die sleutel en de kist. Die wil dat mensen haar verdenken.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #548 Gepost op: 24-01-2016, 23:28:39 »
heb ik niet meer zo paraat, heb gebruik gemaakt van het afleveringenoverzicht hier op dit forum  :-[ Van Taeke valt zo'n actie te begrijpen, hij zag zijn vak dichtbij liggen en wilde kost wat kost zich veilig wanen. Niet wetende dat ie uiteindelijk door het draaien van het speelveld dat toch al was. Enfin, dat geeft meteen aan dat Taeke meer kandidaats in elkaar steekt dan molligs.

Klopt, zie Tim die er zich zichtbaar aan ergerde. Hoopte stiekem op een klassiek: Marc-Martie is kritisch  ::megafoon:: En doof ook!  ;D
Het was zeker Rop, want het was 1 van mijn grote redenen indertijd om Rop als mol te verdenken.

Ja, die klassieker spookt bij mij ook nog vaak door het hoofd... zo vaak zelfs dat ik mijn kat ernaar vernoemd heb ;). Het is een witte kat, dus echt doof. Naar Marc-Marie heb ik hem "Dovok" genoemd (Brabantse uitspraak dus na de v een korte o en harde k :) ). Nu Heinz nog even omnamen tot Dovok >:D :P
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #549 Gepost op: 25-01-2016, 01:48:17 »
Waarom geven ze nou zulke duidelijke hints  ::ohno:: óf Klaas is inderdaad de mol, of ze geven hele sterke hints richting kandidaten die het niet zijn dat het volgende seizoen geen enkele hint meer te vertrouwen is. In 2013 in aflevering 9 de hint 'Tol Is De Mol' vond ik al jammer omdat die zo duidelijk is, nu hetzelfde in aflevering 2...
Tol is de mol vond ik niet erg omdat die in de finale werd gegeven. (de priesterhint in de eerste aflevering vond ik dan weer een heel stuk minder leuk...)
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #550 Gepost op: 25-01-2016, 08:00:49 »
Één van de stellingen bij de klimopdracht was "Oud-mollen mollen", of zoiets. Zou dat kunnen betekenen dat je ze niet kunt vertrouwen, en de hint vals is? ;)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #551 Gepost op: 25-01-2016, 10:58:20 »
Kunnen die gebaren die we zien ook hiermee te maken hebben?

http://hverdonk.home.xs4all.nl/alfabet.html

Hij maakt die gebaren niet alleen in een biecht, maar ook bijvoorbeeld bij het hand opsteken voor de derde opdracht in aflevering 4. Heb daar geen screenshot van helaas.

Sommige gebaren lijken op elkaar, maar V-teken kan heel goed een K zijn. Dan zou iemand ze eens op een rijtje moeten zetten. Misschien later, maar nu ontbreekt het me aan tijd.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #552 Gepost op: 25-01-2016, 12:15:23 »
Klaas gedraagt zich in aflevering 4 als een slimme kandidaat.
Eerst stelt hij het penningmeesterschap ter beschikking om te kijken wie er toehapt.

Of Mol Klaas voelde dat er geen kansen waren om geld uit de pot te halen aangezien iedereen altijd wil natellen. Dus de pot is waardeloos voor hem.

Bij de rotswand opdracht bemoeit hij zich totaal niet met de raadsels maar houdt nauwlettend in de gaten wie er goede of foute antwoorden geeft. Slimme kandidaat die Klaas, zo haalt hij de finale wel

Hij gaat daar toch even het totaal zinloze '50%' droppen bij de jokervraag en hij gaat goed mee in het foute '19' op de huisnummervraag.

Bij de kajak opdracht is hij alleen maar goed bezig door voor te stellen om alleen de eerste 4 cijfers van de goede getallen op te noemen en dat doet hij dan ook.

Hij biecht dat 'we' op het idee kwamen. Dat net hij dat mag biechten is om inderdaad een rookgordijn te maken en te laten geloven dat hij op dat idee kwam.

Ik heb na enkele keren luisteren hem niet kunnen betrappen op het roepen van een fout getal...........m

Met de hete adem van Ellie Lust in mijn nek zou ik dat eerlijk gezegd ook niet durven als Mol. ;D Hij moest zich wel ergens 'corrigeren'. Hop, weer wat verwarring bij.

Zoals vaak in WIDM kan je alles op 2 manieren uitleggen. ;D

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #553 Gepost op: 25-01-2016, 13:24:01 »
Of Mol Klaas voelde dat er geen kansen waren om geld uit de pot te halen aangezien iedereen altijd wil natellen. Dus de pot is waardeloos voor hem.


Ja of hij kreeg wat al eerder geopperd was de opdracht vanuit de crew het af te staan. De mol staat immers op de achterkant en de kandidaten moeten natuurlijk wel ooit de kans krijgen daar iets mee te kunnen. Het feit dat hij het penningmeesterschap afstaat is alleen maar meer een hint naar dat hij de mol is. Een kandidaat zou dat minder snel doen.

Oh en bij de kajakopdracht deed hij helemaal niet zijn best wat moedermol zegt. Hij zaaide verwarring door continu getallen te roepen en hij liet zich omvallen met waarschijnlijk allemaal hoge geldkokers. Hij wist immers waar die lagen.

Offline Cookie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #554 Gepost op: 25-01-2016, 13:26:50 »
Een opdracht van de crew om penningmeester af te zijn lijkt me sterk..

Citaat
Natuurschoon, prachtige stranden en veel groen. Wat wil een Mol nog meer?

Het penningmeesterschap? Ga ik voor de pot? Een Mol kan het goed gebruiken. En ik sta erop, op het geld... Maar in dit oogverblindende gebied volgen 6 opdrachten... Wil het geld al eerder hebben. Handen in de lucht. Cécile it is. Niet bepaald een sensitief besluit. 

Is dit citaat uit het dagboek van de mol het bewijs dat Klaas definitief Klaas is geworden?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #555 Gepost op: 25-01-2016, 13:28:08 »
Ja of hij kreeg wat al eerder geopperd was de opdracht vanuit de crew het af te staan. De mol staat immers op de achterkant en de kandidaten moeten natuurlijk wel ooit de kans krijgen daar iets mee te kunnen. Het feit dat hij het penningmeesterschap afstaat is alleen maar meer een hint naar dat hij de mol is. Een kandidaat zou dat minder snel doen.

Oh en bij de kajakopdracht deed hij helemaal niet zijn best wat moedermol zegt. Hij zaaide verwarring door continu getallen te roepen en hij liet zich omvallen met waarschijnlijk allemaal hoge geldkokers. Hij wist immers waar die lagen.

Met zo genaamde 'moetjes' hou ik me niet graag bezig. Ik leg het liever uit op mijn manier dan te moeten geloven dat de productie de Mol aanzet om het te doen. ;D

Klaas is zeker met 1 goede koker te water gegaan. Daar heb ik fotobewijs van geleverd in het opdrachttopic. Dus het is zeker mogelijk dat die 2e koker die hij bij had ook een goede was.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #556 Gepost op: 25-01-2016, 14:29:26 »
Klaas gedraagt zich in aflevering 4 als een slimme kandidaat
Ja, als mol zijnde is dat natuurlijk heel slim. Neemt verdenkingen bij je weg.

Als ik mol zou zijn zou ik ook het mij opgedrongen penningmeesterschap zo gauw mogelijk weer ter beschikking stellen.

En ook mij afzijdig houden bij het onbelangrijk vormen van groepjes.

Bij de rotswand opdracht was hij wel erg brutaal aan het mollen door wel omhoog te gaan maar het slot niet te openen.

Bij de kajak opdracht molt hij idem dito ouderwets: uitschakeling is zijn deel, geen geld in de pot. Hij had brutaler kunnen wezen met dat mingeld, dat wel. Maar goede kokers wegspelen is wel weer een meer subtiele moltactiek ja.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #557 Gepost op: 25-01-2016, 15:39:58 »
Kunnen die gebaren die we zien ook hiermee te maken hebben?

Ik zie check- en pointgebaren, b.v. bij het hanteren van de megafoon, die wijsvinger van Klaas. Maar zie bv. ook mijn avatar, dat zijn 'check'-gebaren. Ook Art zag ik bij de trappenopdracht een gebaar maken wat je zou kunnen duiden als een 'check'-gebaar en een 'point'-gebaar ineen (linkerduim en -wijsvinger gespreid; andere vingers gesloten). (Maar hier wil ik verder weinig energie in steken; hints zijn doorgaans niet mijn ding.)

Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #558 Gepost op: 25-01-2016, 20:16:15 »
Ja, als mol zijnde is dat natuurlijk heel slim. Neemt verdenkingen bij je weg.

Als ik mol zou zijn zou ik ook het mij opgedrongen penningmeesterschap zo gauw mogelijk weer ter beschikking stellen.

En ook mij afzijdig houden bij het onbelangrijk vormen van groepjes.

Bij de rotswand opdracht was hij wel erg brutaal aan het mollen door wel omhoog te gaan maar het slot niet te openen.

Bij de kajak opdracht molt hij idem dito ouderwets: uitschakeling is zijn deel, geen geld in de pot. Hij had brutaler kunnen wezen met dat mingeld, dat wel. Maar goede kokers wegspelen is wel weer een meer subtiele moltactiek ja.

Waarom precies? Ik vind dit juist iets wat een kandidaat niet zal doen. Je weet immers dat je met de achterzijdes van het geld iets kunt creeren, dus zul je daar als kandidaat (of mol die als kandidaat wil overkomen) toch geen afstand van doen?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #559 Gepost op: 25-01-2016, 21:52:48 »
Waarom precies? Ik vind dit juist iets wat een kandidaat niet zal doen. Je weet immers dat je met de achterzijdes van het geld iets kunt creeren, dus zul je daar als kandidaat (of mol die als kandidaat wil overkomen) toch geen afstand van doen?

Juist daarom denk ik dat de mol sowieso van tevoren heeft gehoord dat hij niet de gehele tijd penningmeester mag zijn. De mol staat op de achterkant en dit is niet uit te leggen na de finale. Is toch raar? Jullie hadden de mol kunnen vinden achter op het geld .. helaas had de mol de pot de hele tijd. Nee, kom op..