Auteur Topic: [DE MOL] Klaas van Kruistum  (gelezen 417589 keer)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #520 Gepost op: 24-01-2016, 12:37:48 »
Volgens mij heeft Klaas nu alle afvallers als verdachte gehad. Wat een mazzelaar ;)

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #521 Gepost op: 24-01-2016, 12:45:00 »
Als dit evolutie is.. geef mij dan maar revolutie.  :-X
::rofl:: Vive la France! ::joehoe::

Ik vind de nieuwe Klaashint van 10e nog niet helemaal overtuigend. Waarom stoppen na acht codes?

Als je de methode consequent doorvoert (en ik ben vast de honderdste al die dat probeert) dan kom je uit bij:
121 = 4 = d
5 = e
25 = y
43 = 7 = g
1 = a
01 = a
81 = 9 = i
3 = c
71 = 8 = h
0 = ?

ksaadeygaaich?

Met een anagrammengenerator levert dat precies heel weinig op.  ::ohno::
Tell me what your telescope says

Offline ultima

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #522 Gepost op: 24-01-2016, 13:05:46 »
Op de site van Klaas staat een foto van hem met een hoodie !

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #523 Gepost op: 24-01-2016, 13:48:43 »
Bij het opnieuw kiezen van een penningmeester noemt Klaas in een biecht Ellie een verdachte van hem. Bij het "kiezen of delen" kan Klaas zich niet voorstellen dat Ellie de Mol is. ("De boel allemaal aan elkaar liegt.") Get your story straight Klaas. ;)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #524 Gepost op: 24-01-2016, 13:51:05 »
Bij het opnieuw kiezen van een penningmeester noemt Klaas in een biecht Ellie een verdachte van hem. Bij het "kiezen of delen" kan Klaas zich niet voorstellen dat Ellie de Mol is. ("De boel allemaal aan elkaar liegt.") Get your story straight Klaas. ;)
ja en hij stemt telkens op afvallers....zo klaar als een klontje al blijf ik hopen van niet  :-X
Meer L

Offline Amateur

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #525 Gepost op: 24-01-2016, 13:53:19 »
Ja, de feiten stapelen zich wel op nu. Ik ben op het punt dat hij zelfs zonder de kloosterhint met kop en schouders boven iedereen uitsteekt.

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #526 Gepost op: 24-01-2016, 13:56:19 »
Waarom geven ze nou zulke duidelijke hints  ::ohno:: óf Klaas is inderdaad de mol, of ze geven hele sterke hints richting kandidaten die het niet zijn dat het volgende seizoen geen enkele hint meer te vertrouwen is. In 2013 in aflevering 9 de hint 'Tol Is De Mol' vond ik al jammer omdat die zo duidelijk is, nu hetzelfde in aflevering 2...
Klaas voegt naar mijn mening sowieso weinig toe en is echt saai. Als mol bakt hij er ook niks van. Metro opdracht goed, pot uit handen geven, de laser-opdracht halen, zichtbaar meehelpen bij de topito.... Hebben we eigenlijk überhaupt al een molactie van Klaas gezien? Misschien wordt het wel een verhaal van 'in aflevering 3 wist ik dat er veel uit de pot zou gaan, dus heb ik de eerste 3 afleveringen gewoon m'n best gedaan!'

Is het naast Inge ooit voorgekomen dat een kandidaat zo erg werd verdacht?
« Laatst bewerkt op: 24-01-2016, 13:58:18 door JPMOL1999 »

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #527 Gepost op: 24-01-2016, 13:58:20 »
Hebben we eigenlijk überhaupt al een molactie van Klaas gezien?


Nee, maar daar moet je sowieso nog 6 afleveringen op wachten voordat je die te zien krijgt.  ;)
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Amateur

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #528 Gepost op: 24-01-2016, 14:02:02 »
Is het naast Inge ooit voorgekomen dat een kandidaat zo erg werd verdacht?
Op zich wel hoor. Maar wat dit seizoen wel uniek maakt is zo'n onomstotelijke hint aan het begin van het seizoen... :/

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #529 Gepost op: 24-01-2016, 14:16:04 »
De mol mijmert: als de kandidaten meer voor het geld zouden gaan, zouden ze de mol eerder ontdekken.

Dat gaat natuurlijk over het mozaïek op de achterkant van het geld.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #530 Gepost op: 24-01-2016, 14:18:58 »
Dat gaat natuurlijk over het mozaïek op de achterkant van het geld.
Daar lijkt niemand zich meer voor te interesseren.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #531 Gepost op: 24-01-2016, 14:26:32 »
Hebben we eigenlijk überhaupt al een molactie van Klaas gezien?

Her en der zijn er genoeg acties te vinden :)

Aflevering 1.1: Klaas wint het vertrouwen van de groep door voor 1000 euro in de pot te zorgen. Precies conform de briefing van Art: geld in de pot is niet erg als je vertrouwen van de groep krijgt + je de pot leeg kan trekken in aflevering 3. Dit wordt meteen beloont wanneer Tim en Ellie vechten om de pot, twee vechten erom, de derde gaat ermee heen. Als productie-moetje geeft ie kandidaten de kans een start met de mozaïek puzzel te maken.
Aflevering 1:2: bij het topito sjouwen stelt Klaas een pauze voor bij het 1000 euro vak, Marjolein merkt op dat ie nauwelijks trekt om te voorkomen dat de topito punt zich ingraaft.
Aflevering 2:1: eerst schept ie zeezout uit het water, later zien we Marjolein en anderen van de kant zeezout scheppen in de kar. Goed voorbeeld doet niet goed volgen tot Airen uitlegt waar de laarzen voor zijn. Klaas komt later met een verkeerde kar aangezet, dat kost weer tijd om het zout over te scheppen in de juiste kar.
Aflevering 2:2: Klaas is als eerste klaar met zijn vak, met het oog op aflevering 3 maakt wat geld verdienen niet zo uit.
Aflevering 2:3: Klaas wordt als mol in het oud-molgenootschap gepresenteerd via de welbekende vijf zinnen.
Aflevering 3:1: Klaas zorgt ervoor samen met Tim dat die 1000 euro nooit compleet gevonden gaat worden door tijd te verdoen om de metro te vinden om ondergronds te kunnen gaan.
Aflevering 3:2: Klaas zorgt er bij het lasergamen voor dat kandidaten met een hoger bedrag minder gemakkelijk een verdubbelaar kunnen meepakken, door met het laagste bedrag (100 euro) over de streep te komen en dit te verdubbelen.
Aflevering 3:3: onbekend is hoe hoog Klaas inzet, maar te verdedigen valt dat we in aflevering 10 de mol de volledige pot zien schrijven, zodat het een-na-hoogste unieke bod iig hoog genoeg uitvalt. Dat of Klaas noteert zelf de 2345 euro.
Aflevering 4:1 Klaas zorgt er voor tijdens het kayakken dat ie ala George in 2003 bij het waterskiën heel kandidaats over komt door heel fanatiek alle boeien bij langs te peddelen. Hij haalt aardig wat kokers op (met plusgeld?) om kort erna op kinderlijke wijze door een duiker die aan het touwtje trekt om te slaan. Zijn verzamelde kokers met plusgeld geeft ie daarmee direct een zeemansgraf.
Aflevering 4:3: Klaas klimt omhoog, met verkeerde sleutels. Weer een kans verkeken, ware het niet dat Ellie de heldin van de dag wordt. Enfin: hij drukt her en der verkeerde antwoorden door (19 ipv 20 met Tim/Taeke) En wat is er mooier om in aflevering 10 een George-die-geld-uit-de-pot-weggooit/Dennis-Weening-aan-boord-van-het-cruiseschip/Kees Tol bovenop de berg na een helicoptervlucht nu Klaas-boven-aan-bij-groene-kist met een dubbele sleutel de kist zien openen > 1500 euro van de 3000 euro eruit zien verduisteren? En dan een molbiecht die ingaat op Ellie haar teleurstelling: minder dan je denkt hé Ellie? Klopt! *toont vermollemaand geld*
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #532 Gepost op: 24-01-2016, 14:30:39 »
Aflevering 3:1: Klaas zorgt ervoor samen met Tim dat die 1000 euro nooit compleet gevonden gaat worden door tijd te verdoen om de metro te vinden om ondergronds te kunnen gaan.
Aflevering 3:2: Klaas zorgt er bij het lasergamen voor dat kandidaten met een hoger bedrag minder gemakkelijk een verdubbelaar kunnen meepakken, door met het laagste bedrag (100 euro) over de streep te komen en dit te verdubbelen.

Het was Tim die opvallend veel tijd rekt bij opdracht 3.1. Volgens mij wordt Mol Klaas goed geblokkeerd door Taeke en Remy die op een wel heel ongelukkig moment bellen om instructies te geven.

In 3.2 heb je gelijk, maar er waren ook mensen met 50 euro. Doet natuurlijk niets af van je argument aangezien in een ideale situatie de mensen met 200 en 500 euro de verdubbelaar pakken.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #533 Gepost op: 24-01-2016, 14:32:31 »
Aflevering 1:2: bij het topito sjouwen stelt Klaas een pauze voor bij het 1000 euro vak, Marjolein merkt op dat ie nauwelijks trekt om te voorkomen dat de topito punt zich ingraaft.

Is het niet Rop die die pauze voorstelt? Wat Klaas erg verdacht maakt is dat hij in het begin amper lijkt te trekken maar als de topito in de 1500 ligt is hij (samen met een paar andere kandidaten) als een bezetene bezig het ding eruit te krijgen.

Aflevering 4:1 Klaas zorgt er voor tijdens het kayakken dat ie ala George in 2003 bij het waterskiën heel kandidaats over komt door heel fanatiek alle boeien bij langs te peddelen. Hij haalt aardig wat kokers op (met plusgeld?) om kort erna op kinderlijke wijze door een duiker die aan het touwtje trekt om te slaan. Zijn verzamelde kokers met plusgeld geeft ie daarmee direct een zeemansgraf.

En vergeet het roepen van al die getallen (waaronder ook foute) niet wat fanatiek overkomt maar voor verwarring zorgt.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #534 Gepost op: 24-01-2016, 14:32:41 »

Aflevering 2:1: eerst schept ie zeezout uit het water, later zien we Marjolein en anderen van de kant zeezout scheppen in de kar. Goed voorbeeld doet niet goed volgen tot Airen uitlegt waar de laarzen voor zijn. Klaas komt later met een verkeerde kar aangezet, dat kost weer tijd om het zout over te scheppen in de juiste kar.

Volgens mij scheppen Klaas en Marjolein juist éérst van de kant en later pas uit het water. Nadat iemand ze op de laarzen gewezen heeft.

EN

Klaas wordt wel omgetrokken in zijn kano in aflevering 4, maar hij is zeker niet de enige die dat overkomt....

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #535 Gepost op: 24-01-2016, 14:33:02 »
Het was Tim die opvallend veel tijd rekt bij opdracht 3.1. Volgens mij wordt Mol Klaas goed geblokkeerd door Taeke en Remy die op een wel heel ongelukkig moment bellen om instructies te geven.

In 3.2 heb je gelijk, maar er waren ook mensen met 50 euro. Doet natuurlijk niets af van je argument aangezien in een ideale situatie de mensen met 200 en 500 euro de verdubbelaar pakken.

Klopt, altijd lastig voor een mol, kandidaten die je in de weg zitten :P En inderdaad, idealiter verdubbelen zowel 200 en 500 euro aan het eind. Pluk een verdubbelaar uit het speelveld met een lager bedrag en je maakt zoiets toch al lastiger. Zeker als je een makkelijk te pakken verdubbelaar alvast uit de weg ruimt zo.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #536 Gepost op: 24-01-2016, 14:35:32 »
Het was Tim die opvallend veel tijd rekt bij opdracht 3.1. Volgens mij wordt Mol Klaas goed geblokkeerd door Taeke en Remy die op een wel heel ongelukkig moment bellen om instructies te geven.

Klaas neem als de 250 euro af is het initiatief om met Tim de 1000 te zoeken.
Hij begint als eerste ook over de metro bij ondergronds.
klaar voor de strijd

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #537 Gepost op: 24-01-2016, 14:37:03 »
Is het niet Rop die die pauze voorstelt? Wat Klaas erg verdacht maakt is dat hij in het begin amper lijkt te trekken maar als de topito in de 1500 ligt is hij (samen met een paar andere kandidaten) als een bezetene bezig het ding eruit te krijgen.

En vergeet het roepen van al die getallen (waaronder ook foute) niet wat fanatiek overkomt maar voor verwarring zorgt.

Dat heb ik niet meer zo paraat, heb gebruik gemaakt van het afleveringenoverzicht hier op dit forum  :-[ Van Taeke valt zo'n actie te begrijpen, hij zag zijn vak dichtbij liggen en wilde kost wat kost zich veilig wanen. Niet wetende dat ie uiteindelijk door het draaien van het speelveld dat toch al was. Enfin, dat geeft meteen aan dat Taeke meer kandidaats in elkaar steekt dan molligs.

Klopt, zie Tim die er zich zichtbaar aan ergerde. Hoopte stiekem op een klassiek: Marc-Martie is kritisch  ::megafoon:: En doof ook!  ;D Enfin: dit valt prima aan te vullen door anderen :)

Volgens mij scheppen Klaas en Marjolein juist éérst van de kant en later pas uit het water. Nadat iemand ze op de laarzen gewezen heeft.

EN

Klaas wordt wel omgetrokken in zijn kano in aflevering 4, maar hij is zeker niet de enige die dat overkomt....

Ja, daar doelde ik ook op. Gaf eerst het goede voorbeeld niet, later wel, maar als Klaas weg is zien we Marjolein en iemand anders als nog van de kant scheppen.  ::) En klopt: hij is zeker niet de enige, maar wel een van de weinige die als een bezetene ::rofl:: rond peddelt en met een flink aantal kokers aan boord toch makkelijk omslaat.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2016, 14:40:19 door Joost2 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #538 Gepost op: 24-01-2016, 14:44:17 »
Pffff, alsof we nog niet genoeg Klaas clues hadden :(
Kan moeilijk missen...

Gelukkig een stukje minder onomstotelijk, maar in deze context ::ohno:: Ach nou ja, beter in één seizoen alle veel te sterke hints dan ik elk seizoen één.
...óf niet!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #539 Gepost op: 24-01-2016, 14:48:36 »
Aflevering 2:1: eerst schept ie zeezout uit het water, later zien we Marjolein en anderen van de kant zeezout scheppen in de kar. Goed voorbeeld doet niet goed volgen tot Airen uitlegt waar de laarzen voor zijn. Klaas komt later met een verkeerde kar aangezet, dat kost weer tijd om het zout over te scheppen in de juiste kar.
Hi is zelfs eerst ijverig zout aan het scheppen vanaf de hoop zout dat op de kant ligt, naast het zeezout in het water waar het bord je staat. In de biecht zegt hij: "Er lag wel wat zout op de kant, maar ik wist niet of dat het goede zout was."  ??? Waarom begin je dan meteen te scheppen en overleg je niet eerst!