Auteur Topic: [DE MOL] Klaas van Kruistum  (gelezen 417686 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #480 Gepost op: 23-01-2016, 23:31:56 »
Het antwoord van Klaas was wel gewoon goed toch? 19 9-ens van 1 tot 100. In combinatie met Ellie die zei dat 1500 euro misschien wel weinig is, geloof ik wel dat Klaas wel een goede sleutel had en gewoon even wat geld heeft vernietigd. De enige andere mogelijkheid is Marjolein maar bij haar werd het veel te duidelijk in beeld gebracht.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Hellevuur

  • Forumlid
  • Trust nobody!
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #481 Gepost op: 23-01-2016, 23:33:56 »
Het antwoord van Klaas was wel gewoon goed toch? 19 9-ens van 1 tot 100. In combinatie met Ellie die zei dat 1500 euro misschien wel weinig is, geloof ik wel dat Klaas wel een goede sleutel had en gewoon even wat geld heeft vernietigd. De enige andere mogelijkheid is Marjolein maar bij haar werd het veel te duidelijk in beeld gebracht.

Het zijn er 20. Met de sleutels konden ze enkel de sloten van de kettingen losmaken.
« Laatst bewerkt op: 23-01-2016, 23:39:12 door Hellevuur »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #482 Gepost op: 23-01-2016, 23:36:33 »
Het antwoord van Klaas was wel gewoon goed toch? 19 9-ens van 1 tot 100. In combinatie met Ellie die zei dat 1500 euro misschien wel weinig is, geloof ik wel dat Klaas wel een goede sleutel had en gewoon even wat geld heeft vernietigd. De enige andere mogelijkheid is Marjolein maar bij haar werd het veel te duidelijk in beeld gebracht.

Oh als we dan toch een Dennis Weening (cruiseschip) dan wel Kees Tol (helicopter mogen nemen) momentje krijgen met Klaas bij die groene kist zou hem zeker glans geven. Molbiecht en camerashot: tja, minder dan je denkt hé Ellie? Klopt! Ik heb de helft (toont 1500 euro maakt 3000 euro totaal) namelijk weggemoffeld.  ::zwaai::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #483 Gepost op: 23-01-2016, 23:37:17 »
@05.26 geeft hij de pot over aan Cecile...

Maar in zijn polkadot-shirt (achterkant geldbiljetten)...
Ik wil er niet aan hoor, geloof me....brrrrrrr....



Omnia vincit amor

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #484 Gepost op: 23-01-2016, 23:39:37 »
Het antwoord van Klaas was wel gewoon goed toch? 19 9-ens van 1 tot 100. In combinatie met Ellie die zei dat 1500 euro misschien wel weinig is, geloof ik wel dat Klaas wel een goede sleutel had en gewoon even wat geld heeft vernietigd. De enige andere mogelijkheid is Marjolein maar bij haar werd het veel te duidelijk in beeld gebracht.

Ook al had hij een goede sleutel gehad, dan had hij nog geen geld uit de pot kunnen halen toch? Ze moesten toch eerst de kist beneden krijgen en dan de sleutel op die paal bij Art gebruiken om hem te openen?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #485 Gepost op: 23-01-2016, 23:41:58 »
Ook al had hij een goede sleutel gehad, dan had hij nog geen geld uit de pot kunnen halen toch? Ze moesten toch eerst de kist beneden krijgen en dan de sleutel op die paal bij Art gebruiken om hem te openen?

Ik zie de productie aan de mol wel een dubbele sleutel geven waarop ie sneaky geld eruit kan grissen. Beste voorbereide mol ooit toch? Welnu
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #486 Gepost op: 23-01-2016, 23:43:03 »
Ik zie de productie aan de mol wel een dubbele sleutel geven waarop ie sneaky geld eruit kan grissen. Beste voorbereide mol ooit toch? Welnu

Dat is waar, van dat hele 'best voorbereide Mol ooit' hebben we verder nog niet zoveel gezien..

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #487 Gepost op: 23-01-2016, 23:45:35 »
Het zijn er 20. Met de sleutels konden ze enkel de sloten van de kettingen losmaken.
Grapje, 99 ::dom::

Ik zie de productie aan de mol wel een dubbele sleutel geven waarop ie sneaky geld eruit kan grissen. Beste voorbereide mol ooit toch? Welnu
Het leek mij inderdaad wel zo gemonteerd, met Ellie die het nog eens benoemd, dat er echt wel geld is weggemoffeld. Alleen waar en wanneer?

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Cobra

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #488 Gepost op: 23-01-2016, 23:45:47 »
Ik zie de productie aan de mol wel een dubbele sleutel geven waarop ie sneaky geld eruit kan grissen. Beste voorbereide mol ooit toch? Welnu

Dat zou het mollen wel heel erg makkelijk maken. De mol hoeft dan dus niks aan de opdracht te manipuleren, maar alleen maar naar boven klimmen. Lijkt me een beetje té oneerlijk van de productie.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #489 Gepost op: 23-01-2016, 23:45:58 »
Oh als we dan toch een Dennis Weening (cruiseschip) dan wel Kees Tol (helicopter mogen nemen) momentje krijgen met Klaas bij die groene kist zou hem zeker glans geven. Molbiecht en camerashot: tja, minder dan je denkt hé Ellie? Klopt! Ik heb de helft (toont 1500 euro maakt 3000 euro totaal) namelijk weggemoffeld.  ::zwaai::
Het zou verklaren waarom de biecht van Ellie ('1500 euro is wel weinig') de monatge heeft gehaald. Tegenwoordig doen ze net alsof 1000 euro verdienen al veel is, dus 1500 had best redelijk geweest normaliter. En als het klopt dat je met een sleuteltje al wel de kist open kon krijgen, enkel nog niet naar beneden takelen, dan lijkt die constructie haast bedóéld om de Mol een kans te geven iets te jatten ::vergroot::
...óf niet!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #490 Gepost op: 23-01-2016, 23:48:22 »
Het zou verklaren waarom de biecht van Ellie ('1500 euro is wel weinig') de monatge heeft gehaald. Tegenwoordig doen ze net alsof 1000 euro verdienen al veel is, dus 1500 had best redelijk geweest normaliter. En als het klopt dat je met een sleuteltje al wel de kist open kon krijgen, enkel nog niet naar beneden takelen, dan lijkt die constructie haast bedóéld om de Mol een kans te geven iets te jatten ::vergroot::

Dat denk ik wel ja. Die twee sloten hielden de kist op zijn plek, het echte slot daarvan hing de sleutel aan die palmboom bij de groep. Welnu: om geld eruit te halen hoeft ie niet van zijn plek af. De mol moet alleen met een dubbele sleutel voor het echte slot even langs gaan en presto. Dat met die biecht van Ellie + afleveringstitel laat voor mij geen twijfel over.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #491 Gepost op: 23-01-2016, 23:49:32 »
Dat zou het mollen wel heel erg makkelijk maken. De mol hoeft dan dus niks aan de opdracht te manipuleren, maar alleen maar naar boven klimmen. Lijkt me een beetje té oneerlijk van de productie.
Als het zo is, lijkt het me vooraf bedacht werk. Net als dat de Mol in 2012 de afstandbediening kreeg om de klok een uur terug te zetten. Natúúrlijk hadden ze van tevoren bedacht dat de kandidaten een (krappe) 2 uur zouden krijgen voor de opdracht, en dit als molactie te vertellen. Nu hadden ze ook van tevoren bedacht dat er 1500 verdiend moest worden, en dat de Mol daarom 500 van de 2000 af mocht trekken.
...óf niet!

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #492 Gepost op: 24-01-2016, 00:33:08 »
Pffff, alsof we nog niet genoeg Klaas clues hadden :(




Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #493 Gepost op: 24-01-2016, 00:42:48 »
Als het zo is, lijkt het me vooraf bedacht werk. Net als dat de Mol in 2012 de afstandbediening kreeg om de klok een uur terug te zetten. Natúúrlijk hadden ze van tevoren bedacht dat de kandidaten een (krappe) 2 uur zouden krijgen voor de opdracht, en dit als molactie te vertellen. Nu hadden ze ook van tevoren bedacht dat er 1500 verdiend moest worden, en dat de Mol daarom 500 van de 2000 af mocht trekken.
Dat zou ik persoonlijk echt een stomme molactie vinden. Want dit is dan niet meer door het mollen van de mol zelf maar omdat de productie hem even een sleutel geeft om zo even wat geld te laten verdwijnen ::niet-ok::

Verder vond ik Klaas nogal afzijdig bij het beantwoorden van de vragen. Hij liet voornamelijk de rest de goede antwoorden geven en hij probeerde niet eens verwarring te scheppen.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #494 Gepost op: 24-01-2016, 00:47:49 »
Pffff, alsof we nog niet genoeg Klaas clues hadden :(




Tja... maar hij is wel mooi gevonden! ::ok::

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #495 Gepost op: 24-01-2016, 02:14:52 »
Tja... maar hij is wel mooi gevonden! ::ok::

Hij is vooral tever gezocht. Mocht er nu Klaas staan ipv Ksaal oke dan, maar dit is een beetje zoeken wat je wil vinden. Als ik hier men best doe kan ik hier ook Rop of Tim in terugvinden hoor.. XD
Beter zou zijn als Bvb met alle rode cijfers er een woord gevonden kan worden ofzo, dat zou een betere hint zijn. Dit is gemaakt door iemand die al op Klaas zit en zo de rest wil overtuigen fh
Lomperik..

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #496 Gepost op: 24-01-2016, 02:22:18 »
Van de overige cijfers valt niks te maken:
O/AE   Y/BE   D   C   J   R/A  H   M/A   C   GJ
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #497 Gepost op: 24-01-2016, 07:40:33 »
Dat zou ik persoonlijk echt een stomme molactie vinden. Want dit is dan niet meer door het mollen van de mol zelf maar omdat de productie hem even een sleutel geeft om zo even wat geld te laten verdwijnen ::niet-ok::
Eens, dat is dan puur voor de molacties in aflevering 10.

Letterhint is redelijk ver gezocht. Ik geloof wel dat er iets in de rode cijfers moet zitten.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #498 Gepost op: 24-01-2016, 08:36:56 »
Die biechten van Klaas vindt ik wel telkens molser worden, met dat lachje en alsof zinnen afgekapt worden.
Met teksten zoals Ja dat wisten wij al lang etc.....

Ook vind ik het zeer verdacht dat wij als enige bij hem geen beeld kregen van zijn sleutel in de slotjes...
En ook hoe hij omhoog ging: whaaahhh eng, en oh nee dat gaat niet (mol wil niet omhoog)

Ook dat hij de megafoon weer vasthoudt met kajakken, elke keer zo'n sleutelpositie.

Mmmmmmmm, toch vind ik hem niet overtuigend mols overkomen want hij is niet echt actief bij de antwoorden, ik vind Taeke en Rop hier verdachter die antwoorden doordrukken die fout zijn. En zomaar de pot afgeven, terwijl de mozaïek achterop staat. Misschien idd ingegeven door de productie. Zeer onmols imho...
Meer L

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #499 Gepost op: 24-01-2016, 08:46:03 »
Bij snelle eerste telling hoor ik bij de kajaks vijf correcte codes en vijf verkeerde (rood of niet bestaand). Gewoon een bar slechte score.