Klaas gedraagt zich in aflevering 4 als een slimme kandidaat.
Eerst stelt hij het penningmeesterschap ter beschikking om te kijken wie er toehapt.
Of Mol Klaas voelde dat er geen kansen waren om geld uit de pot te halen aangezien iedereen altijd wil natellen. Dus de pot is waardeloos voor hem.
Bij de rotswand opdracht bemoeit hij zich totaal niet met de raadsels maar houdt nauwlettend in de gaten wie er goede of foute antwoorden geeft. Slimme kandidaat die Klaas, zo haalt hij de finale wel
Hij gaat daar toch even het totaal zinloze '50%' droppen bij de jokervraag en hij gaat goed mee in het foute '19' op de huisnummervraag.
Bij de kajak opdracht is hij alleen maar goed bezig door voor te stellen om alleen de eerste 4 cijfers van de goede getallen op te noemen en dat doet hij dan ook.
Hij biecht dat 'we' op het idee kwamen. Dat net hij dat mag biechten is om inderdaad een rookgordijn te maken en te laten geloven dat hij op dat idee kwam.
Ik heb na enkele keren luisteren hem niet kunnen betrappen op het roepen van een fout getal...........m
Met de hete adem van Ellie Lust in mijn nek zou ik dat eerlijk gezegd ook niet durven als Mol.
Hij moest zich wel ergens 'corrigeren'. Hop, weer wat verwarring bij.
Zoals vaak in WIDM kan je alles op 2 manieren uitleggen.