Auteur Topic: [DE MOL] Klaas van Kruistum  (gelezen 417623 keer)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #560 Gepost op: 25-01-2016, 22:00:38 »
Klaas is 'zomaar' penningmeester geworden. Marjolein zei opeens: "Ik stem op Klaas" en anderen gingen mee. Als je er van uitgaat, dat hij de mol is... Dan werd het hem ongewid in de schoot geworpen en dat is vrij jammer met het oog op de puzzel. Dan zou het logisch zijn dat hij er vanaf wil.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #561 Gepost op: 26-01-2016, 08:28:51 »
Juist daarom denk ik dat de mol sowieso van tevoren heeft gehoord dat hij niet de gehele tijd penningmeester mag zijn. De mol staat op de achterkant en dit is niet uit te leggen na de finale. Is toch raar? Jullie hadden de mol kunnen vinden achter op het geld .. helaas had de mol de pot de hele tijd. Nee, kom op..
??? Geen mol wil toch geldbriefjes uitdelen die kunnen leiden tot zijn voortijdige ontmaskering? Als ik Klaas (en de mol) was, bewaakte ik die pot met mijn leven.
Tell me what your telescope says

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #562 Gepost op: 26-01-2016, 09:04:56 »
??? Geen mol wil toch geldbriefjes uitdelen die kunnen leiden tot zijn voortijdige ontmaskering? Als ik Klaas (en de mol) was, bewaakte ik die pot met mijn leven.

Ik heb even opgezocht hoe het er in 2012 aan toe ging bij het penningmeesterschap (AM's hoofd stond toen op het geld)

De eerste 2 verkiezingen zien we niet, bij de volgende 2 doet ze geen moeite (ok, er is weinig vergelijking mogelijk omdat AM zeer verdacht was)

maar ik denk dat ook wel dat tv-technisch het leuker is als kandidaten het geld hebben en de puzzel niet oplossen (dat lukt ze toch nooit) dan dat de mol alles bijhoudt
klaar voor de strijd

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #563 Gepost op: 26-01-2016, 09:08:42 »
dat de mol sowieso van tevoren heeft gehoord dat hij niet de gehele tijd penningmeester mag zijn. De mol staat op de achterkant en dit is niet uit te leggen na de finale
Ja da's ook een sterke, dat 'moetje' had ik nog niet eens bedacht ::bravo::. Zitten wel veel moetjes in dit jaar. In zekere zin hebben we dus weer een soort voorkennis-gate met in dit geval een mol die het spel steeds moet redden. Het zou wel weer eens mooi zijn om weer eens een mol te hebben die puur voor het mollen komt ;).
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #564 Gepost op: 26-01-2016, 10:11:19 »
Ik lees in de comments op Facebook (post dagboek mol afl 4) dat er een portret van Klaas zou hangen tussen de briefjes die je op de muur ziet hangen in het museum (bij het maken vd test). Of iig een sterk gelijkende tekening.
Heb terug gekeken, maar dan zie ik het zo snel niet. Als ik pauzeer zijn de beelden niet scherp genoeg, dus kan het niet bevestigen dat het zo is.

Edit:
Nu heb ik hem wel gevonden, helemaal links op de foto. Lijkt wel verdacht op zijn portret op het molgeld!
« Laatst bewerkt op: 26-01-2016, 10:31:43 door Moljet »

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #565 Gepost op: 26-01-2016, 10:56:48 »
Dit is gewoon onzin, veel te ver doorgedacht en noway dat dit een echte hint is. Mensen gaan nu proberen om elk cijfer aan klaas te linken en als je maar zolang mogelijk probeert dan lukt het wel. Neemt niet weg dat het aardig fantasierijk is en goed gevonden. ;D

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #566 Gepost op: 26-01-2016, 11:44:33 »
Dat had ik gisteren ook bedacht n.a.v. een schema van WIDM Uncovered (gebruikt zelfde algoritme), maar ik vond hem niet alleen te ingewikkeld, maar ook te onduidelijk: een 11; oke, da's een K, maar dan die 22 erachter; dat is of een V of dat zijn dan twee K's? Dan krijg je KKK. Uh... geloof niet dat we dat willen...


Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #567 Gepost op: 26-01-2016, 12:00:22 »
Ik lees in de comments op Facebook (post dagboek mol afl 4) dat er een portret van Klaas zou hangen tussen de briefjes die je op de muur ziet hangen in het museum

Lijkt idd op Klaas. Kan ook omdat we nu overal Klaas in zien.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #568 Gepost op: 26-01-2016, 12:42:44 »
overal Klaas
Ja maar deze valt wel op door zijn afwijkende grootte he. Is wel een sterke hint weer ja. Ze maken het dit jaar gewoon supermakkelijk voor de luie zaterdagavondkijkers ;).
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #569 Gepost op: 26-01-2016, 12:56:58 »
Ze maken het dit jaar gewoon supermakkelijk voor de luie zaterdagavondkijkers ;).


 ::rofl:: Ja idd. Stel je voor dat je naast je bakkie chips en cola ook nog intensief op zoek moet naar de mol..

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #570 Gepost op: 26-01-2016, 13:01:03 »
Het gekke is dat het merendeel van die nieuwe, 'luie' zaterdagavond kijkers zich niet bezig houdt met het checken van het internet op zoek naar anderen hun vondsten. Laat staan dat ze zelf op zoek gaan naar hints.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #571 Gepost op: 26-01-2016, 14:07:24 »

Nu heb ik hem wel gevonden, helemaal links op de foto. Lijkt wel verdacht op zijn portret op het molgeld!


Ik zie het niet, maar links is sowieso verdacht  ;D (gezien de aanwijzing in het woordenboek)

Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #572 Gepost op: 26-01-2016, 20:48:10 »
Het gekke is dat het merendeel van die nieuwe, 'luie' zaterdagavond kijkers zich niet bezig houdt met het checken van het internet op zoek naar anderen hun vondsten. Laat staan dat ze zelf op zoek gaan naar hints.
Denk echt dat dat onzin is. Er zijn veel minder kijkers dan voorheen op de donderdagen. Het lijkt me dan sterk dat er bij die kleinere groep kijkers ineens veel 'nieuwe' kijkers zitten. Van alle kijkers zal maar een heel klein deel actief op zoek gaan naar hints.

Verder denk ik dat jullie erg dicht bij een finale oplossing van de cijferreeksen zitten. Het stuk waar je KLAAS uit kan halen klopt denk ik, maar de rest is nog niet sluitend. Er mist nog iets. de 'KvK' hint vind ik echt te ver gezocht.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #573 Gepost op: 26-01-2016, 21:20:27 »
Ook als je naar het spel kijkt, is Klaas de slechtste kandidaat. Ja, hij pot weleens wat maar laat ook veel meer liggen dan ieder ander. Het overzicht heb ik in het topic Follow the money gezet.

Volgens mij is er heel weinig ruimte voor twijfel, maar ik laat me graag verrassen uiteraard.

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #574 Gepost op: 26-01-2016, 22:42:41 »
Ik zie het niet, maar links is sowieso verdacht  ;D (gezien de aanwijzing in het woordenboek)

Helemaal links het plaatje in het midden. Lijkt toch sprekend op zijn foto op het geld?
Maar misschien heb ik teveel in het topic "molgeld" gekeken en zie ik nu overal Klaasjes haha, zou zomaar kunnen hoor  ::rofl::

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #575 Gepost op: 26-01-2016, 22:50:26 »
Beetje laat, maar ik las net pas het interview met eindredactrice Diana Volbeda.

Citaat
Nee, wij gebruiken geen neppe hints. Er gebeuren gewoon dingen die mensen interpreteren als hints. Hier halen wij wel ons voordeel uit, maar het is niet dat we zelf getallen op de muur gaan zetten om een dwaalspoor te leggen.

Volgens mij is het gewoon klaar voor dit jaar. De hint kwam te vroeg. Het spel liet het zien. De hint doet de deur dicht. Klaas.

Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #576 Gepost op: 26-01-2016, 23:01:00 »
Beetje laat, maar ik las net pas het interview met eindredactrice Diana Volbeda.

Volgens mij is het gewoon klaar voor dit jaar. De hint kwam te vroeg. Het spel liet het zien. De hint doet de deur dicht. Klaas.

Klopt hoor. Jammer dat ze niets geleerd hebben van het seizoen met Cees. Wanneer je als productie denkt dat je slimmer bent dan een paar duizend actieve speurders, overschat je jezelf een beetje. Geef gewoon één puzzelstukje per keer (zoals met het geld), maar geen hele puzzel die alleen opgelost moet worden. Erg zonde, maar kan gebeuren.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #577 Gepost op: 26-01-2016, 23:03:51 »
Klopt hoor. Jammer dat ze niets geleerd hebben van het seizoen met Cees. Wanneer je als productie denkt dat je slimmer bent dan een paar duizend actieve speurders, overschat je jezelf een beetje. Geef gewoon één puzzelstukje per keer (zoals met het geld), maar geen hele puzzel die alleen opgelost moet worden. Erg zonde, maar kan gebeuren.

Cees heet gewoon Kees hoor ;-) Cees speelde ooit bij BZN en is wat ouder  ;)

Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #578 Gepost op: 26-01-2016, 23:08:41 »
Cees heet gewoon Kees hoor ;-) Cees speelde ooit bij BZN en is wat ouder  ;)

Denk niet dat Kees het verschilt hoort tussen Cees en Kees hoor ;D

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #579 Gepost op: 26-01-2016, 23:09:34 »
Cees heet gewoon Kees hoor ;-) Cees speelde ooit bij BZN en is wat ouder  ;)

Is het niet Case? ;)