Auteur Topic: [DE MOL] Klaas van Kruistum  (gelezen 417615 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #620 Gepost op: 30-01-2016, 13:34:58 »
Maar in de biologie kan het ook betekenen dat een diersoort nog niet met zekerheid kan worden vastgesteld, of gedetermineerd. Dus, de mol lijkt dan op Klaas (maar hoeft het niet te zijn...).



Die is hier meerdere keren voorbij gekomen idd. Het punt is alleen dat het een beetje raar is dat ze zo'n mega grote hint gebruiken om alleen naar iemand te wijzen die het niet is. Met een wat subtieler hintje zou dat logischer zijn.

Edit: want voor hetzelfde geld was Klaas eruit gevlogen afl 1. Hadden ze dan de oud mollen iets totaal anders laten zeggen?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #621 Gepost op: 30-01-2016, 14:01:37 »
dat zouden ze toch nooit doen? het ligt op de plank, en dan komt men er niet meer aan, las ik in een interview. wat jij suggereert betekent dat Jan Willem weet wie de mol is van dit seizoen. dat klopt niet. dat hoort niet. dan is er wel meer loos dan alleen de verschuiving naar de zaterdagavond en het vervallen van de muziekhints...

Ik vind de uitleg van iemand hier dat Jan-Willem de vertrouwenspersoon kan zijn van Klaas (wat niet noodzakelijk geweten is door de redactie van Moltalk) en daarom ook gewoon weet wie de Mol is wel plausibel.

Indien dit niet het geval is, geef ik je uiteraard gelijk. Als er doelbewust gestuurd wordt in Moltalk om verdenkingen weg te trekken van iemand dan gaat de essentie van het programma een beetje verloren.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #622 Gepost op: 30-01-2016, 14:28:46 »
Als er doelbewust gestuurd wordt in Moltalk om verdenkingen weg te trekken van iemand dan gaat de essentie van het programma een beetje verloren.

Maar dan zou dat betekenen dat ze in Moltalk weten wie de mol is.
Ik denk dat we er redelijk veilig vanuit kunnen gaan dat dat niet het geval is..

Anders gaat niet alleen de essentie verloren maar slaat het hele programma echt helemaal nergens meer op.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #623 Gepost op: 30-01-2016, 14:37:33 »
Maar dan zou dat betekenen dat ze in Moltalk weten wie de mol is.
Ik denk dat we er redelijk veilig vanuit kunnen gaan dat dat niet het geval is..

Anders gaat niet alleen de essentie verloren maar slaat het hele programma echt helemaal nergens meer op.

+1

Of Jan-Willem is vertrouwenspersoon, hij weet dat Klaas momenteel verdacht wordt en wil dat een beetje recht trekken. Of Jan-Willem is nog steeds niet de beste speurder en zit op de verkeerde Mol. ;D

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #624 Gepost op: 30-01-2016, 14:41:48 »
+1

Of Jan-Willem is vertrouwenspersoon, hij weet dat Klaas momenteel verdacht wordt en wil dat een beetje recht trekken. Of Jan-Willem is nog steeds niet de beste speurder en zit op de verkeerde Mol. ;D

Volgens mij mag de mol maar 1 vertrouwenspersoon hebben. Aangezien Klaas getrouwd is lijkt mij dat zijn vrouw dat is... Lijkt me aardig lastig om in 1 huis te moeten leven met iemand en dan dit niet te mogen bespreken..

(of zijn vrouw moet specifiek aangegeven hebben het echt niet te willen weten, maar dit lijkt mij onwaarschijnlijk aangezien je weet dat het best een zware last kan zijn voor je man)

Edit: ik kom echt niet meer bij als hij eruit vliegt vanaaf  ::tandpastasmiley::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #625 Gepost op: 30-01-2016, 14:44:23 »
Volgens mij mag de mol maar 1 vertrouwenspersoon hebben. Aangezien Klaas getrouwd is lijkt mij dat zijn vrouw dat is... Lijkt me aardig lastig om in 1 huis te moeten leven met iemand en dan dit niet te mogen bespreken..

(of zijn vrouw moet specifiek aangegeven hebben het echt niet te willen weten, maar dit lijkt mij onwaarschijnlijk aangezien je weet dat het best een zware last kan zijn voor je man)

Ah, is dat echt een restrictie? Had Sofie Van den Enk Janine Abbring niet als vertrouwenspersoon (terwijl ze in een interview aangaf dat ze haar man op voorhand ook moest opbiechten waar ze 3 weken naartoe ging)?
Volgens mij kan je je gezin inlichten dat je meedoet, maar daarnaast nog een vertrouwenspersoon kiezen waar je dan in detail het spel mee bespreekt.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #626 Gepost op: 30-01-2016, 14:46:08 »
Ah, is dat echt een restrictie? Had Sofie Van den Enk Janine Abbring niet als vertrouwenspersoon (terwijl ze in een interview aangaf dat ze haar man op voorhand ook moest opbiechten waar ze 3 weken naartoe ging)?
Volgens mij kan je je gezin inlichten dat je meedoet, maar daarnaast nog een vertrouwenspersoon kiezen waar je dan in detail het spel mee bespreekt.

Hm... ja dat is idd zo... Misschien mogen ze er dan toch meerdere hebben. Ik dacht dat ik dat ergens gelezen had.

Edit: Maar Sofie was natuurlijk de mol niet..
« Laatst bewerkt op: 30-01-2016, 14:51:22 door FS »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #627 Gepost op: 30-01-2016, 14:57:18 »
Hm... ja dat is idd zo... Misschien mogen ze er dan toch meerdere hebben. Ik dacht dat ik dat ergens gelezen had.

Edit: Maar Sofie was natuurlijk de mol niet..

Nee, maar een Mol heeft natuurlijk wel dezelfde rechten als een kandidaat om contact te hebben over het spel. ;) Het was gewoon het eerste voorbeeld waar ik aan dacht.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #628 Gepost op: 30-01-2016, 15:09:09 »
Nee, maar een Mol heeft natuurlijk wel dezelfde rechten als een kandidaat om contact te hebben over het spel.

 ???

Dat weet ik helemaal niet zo zeker... Misschien een leuke vraag voor Art  ;)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #629 Gepost op: 30-01-2016, 15:54:15 »
CF -> Confer, wat verlenen betekent in het Spaans. Weet niet wat we daarmee kunnen maar toch. Ik heb ook het idee dat dit te makkelijk is, meestal zijn de hints multi interpretabel, zodat er nog wat te gissen overblijft...
De afkorting CF kan in het Spaans ook betekenen: Club de Fútbol.  ::tandpastasmiley::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #630 Gepost op: 30-01-2016, 16:56:49 »
Maar dan zou dat betekenen dat ze in Moltalk weten wie de mol is.
Ik denk dat we er redelijk veilig vanuit kunnen gaan dat dat niet het geval is..

Anders gaat niet alleen de essentie verloren maar slaat het hele programma echt helemaal nergens meer op.
Good-riddance heeft al eens opgemerkt dat Patrick Stoof in seizoen 13 doodleuk Daniël verdacht bij Moltalk en later Paulien bij DWDD, terwijl hij van tevoren al een gesprek had gehad met Kees.

Volgens mij gelden er iets minder strikte regels dan één vertrouwenspersoon, hoewel dat wel soms beweerd wordt. In ieder geval mogen kandidaten voor de serie begint wel met oud-kandidaten afspreken om tips te krijgen. Die hebben immers toch al een quitclaim getekend, dus dat maakt misschien wat minder uit dan.

Ik denk wel dat Klaas met Jan-Willem heeft gesproken, zeker omdat ze jeugdvrienden blijken te zijn. Maar ik kan me ook het verhaal herinneren van Patrick die met Arjen(?) had afgesproken om tips te krijgen hoe het spel te spelen, vlak nadat hij gehoord had dat hij de Mol mocht zijn. Toen heeft 'ie Arjen ook gewoon van de domme gehouden ;D Dus wie weet denkt Jan-Willem wel dat 'ie weet dat Klaas een kandidaat is ::dom::
...óf niet!

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #631 Gepost op: 30-01-2016, 17:01:44 »
Mollenkop bij die eerste opdracht
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #632 Gepost op: 30-01-2016, 18:59:10 »
Ja, ik weet dat er op die manier wordt gedacht. Maar waar blijven de C en F dan?
Als de gedachtegang zou kloppen is er ook iets met de C en de F.
Anders kan er uit van alles iets gefilterd worden wat het beste in het straatje past.

Het lijkt mij te simpel. Kan niet geloven dat de productie het ons zo makkelijk zou maken.

Heeft iemand gekeken of er iets gedaan kan worden met de woorden die gesproken zijn bij de andere kandidaten?

Klaas is de mol niet, hij krijgt persoonlijk een aanwijzing hoe hij de mol kan vinden!

ik had laatst ontdekt dat alle letters van de laatste woorden een anagram vormen.
Als uitkomst had ik toen 'MOL GA BELEEF OUDE KLOOSTERACCOORDEN'.
Een mooie hint naar Remy als afvaller dacht ik.

Ben toch nog eens gaan kijken of er nog meer kan en dat leidt tot:



CF staat dus voor de software waarmee de projectie van de molhoofden is bewerkt

Staat CF dan niet voor 'Comma Format' oftewel een komma?
Dan kan je namelijk een goedlopende zin maken:
KLAAS , BEOORDEEL MOL COUNTOUREN GOED.


Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #633 Gepost op: 30-01-2016, 19:04:36 »


Dit is wat ik bedoelde. (nu pas tijd gehad om er een screenshot van te nemen).


Inderdaad. Wouter V.! Dat had jij al vroeg gezien. Ik heb dit vandaag nog eens teruggekeken.
Niet alleen is dat mollenkaartje achter de rug van Art te zien, maar die blik (naar Art of naar de camera?) spreekt boekdelen.
Mogelijk heeft "de kennis van nu" daarmee te maken...

Maar toch: zijn bijna satanische gelach in de eerste biecht viel mij ook op. Als je de filmbeelden even stilzet, dan één voor één bekijkt zonder geluid, zie je dat extra goed.
Die "vriendelijke" Klaas, maar ondertussen...

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #634 Gepost op: 30-01-2016, 19:08:14 »
Klaas is de mol niet, hij krijgt persoonlijk een aanwijzing hoe hij de mol kan vinden!


Dus iets wat we hier na 3 weken vinden, had een hint moeten zijn voor Klaas die net als de rest geen molboek bij had?

Offline Solrayo

  • Forumlid
  • Volslagen Molloot
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #635 Gepost op: 30-01-2016, 19:46:11 »
Klaas is de mol niet, hij krijgt persoonlijk een aanwijzing hoe hij de mol kan vinden!


Ik zit zelf ook volledig ingenesteld in de Klaas-tunnel, maar deze 'scrabble' vind ik toch echt leuk gevonden  ::ok::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #636 Gepost op: 30-01-2016, 20:06:41 »

Ik denk wel dat Klaas met Jan-Willem heeft gesproken, zeker omdat ze jeugdvrienden blijken te zijn.

Ja idd, maar gesproken hebben met.. en vertellen dat je de mol bent zijn 2 verschillende dieren

Ps: Super leuke avatar weer Pac!  ::ok::

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #637 Gepost op: 30-01-2016, 21:01:22 »
Na het vinden van de puzzelstukjes zegt Cecile: nu verdenkt niemand ons meer!

Klaas: mooi zo!

Als kandidaat is het toch goed als andere je verdenken? ::oink::

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #638 Gepost op: 30-01-2016, 21:05:04 »
Na het vinden van de puzzelstukjes zegt Cecile: nu verdenkt niemand ons meer!

Klaas: mooi zo!

Als kandidaat is het toch goed als andere je verdenken? ::oink::

::rofl:: Was me niet opgevallen, maar domme opmerking van ons molletje inderdaad

Offline Zuurkool

  • Forumlid
  • Dat vind ik nou wel heel apart..
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #639 Gepost op: 30-01-2016, 21:33:17 »
Nog steeds niet impressed in Klaas als mol. 5 blokken vinden en daardoor €1000 ophalen  ::ohno::.