Auteur Topic: [DE MOL] Klaas van Kruistum  (gelezen 417861 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #840 Gepost op: 7-02-2016, 12:57:51 »
En nog 1tje:

Bij Arts introductie praatje somt hij de kandidaten op die er nog inzitten met elk een kort verhaaltje... Als laatste Klaas: 'die trekt geheel zijn eigen plan'

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #841 Gepost op: 7-02-2016, 15:13:41 »
Mijn nicht (Lonneke14) attendeerde mij op een Tweet over Klaas die SNEAKY de tafel verschoof. Eerdere reacties m.b.t. hetzelfde zie ik in Afl 6 Opdracht 1 topic ook. Even teruggekeken en op video gezet:



Case closed, het gaat alleen nog om de afvallers en de finalisten...
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #842 Gepost op: 7-02-2016, 15:26:50 »
Hopelijk is Klaas van tactiek geswitcht naar een 'opvallende Mol' die té opvallend lijkt. Als iedereen vol op je zit is dat het laatste wat je kan doen. Al heb ik niet het idee dat iedereen vol op hem zit, maar als 'ie richting Cécile (boekenkast) extra obvious is gaan handelen vind ik dat tof ::ok::
...óf niet!

Offline Alja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #843 Gepost op: 7-02-2016, 16:29:37 »
Mijn nicht (Lonneke14) attendeerde mij op een Tweet over Klaas die SNEAKY de tafel verschoof. Eerdere reacties m.b.t. hetzelfde zie ik in Afl 6 Opdracht 1 topic ook. Even teruggekeken en op video gezet:



Case closed, het gaat alleen nog om de afvallers en de finalisten...
Ik zag het net. Wat mij betreft is daarmee alles gezegd. Dit is onweerlegbaar. Klaas is de mol.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #844 Gepost op: 7-02-2016, 16:48:17 »
Inderdaad. Wat mij betreft was dat al zo, maar dit maakt het af. Hij doet het stiekem en het is dus geen poging om zichzelf verdacht te maken.


Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #845 Gepost op: 7-02-2016, 17:08:44 »
 >:( 8) ::) :-[ :-\\ ::niet-ok:: ::ok:: >:D :( ::vergroot:: ::vergroot::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #846 Gepost op: 7-02-2016, 17:21:11 »
Mijn nicht (Lonneke14) attendeerde mij op een Tweet over Klaas die SNEAKY de tafel verschoof. Eerdere reacties m.b.t. hetzelfde zie ik in Afl 6 Opdracht 1 topic ook. Even teruggekeken en op video gezet:



Case closed, het gaat alleen nog om de afvallers en de finalisten...

Het suffe is alleen dat de overigens (volgens velen) ondoenlijke opdracht niet mislukt is door het verschuiven van een tafel, maar door het feit dat er boeken, glazen, hamers en wat niet meer ook al niet op een overeenkomstige plaats lagen. Daar kan Klaas ook niet veel aan doen, maar als molactie had meer initiatief tot het fout plaatsen van dingen een grotere indruk gemaakt. Of ben ik nou weer te negatief? ::)
Woosie down?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #847 Gepost op: 7-02-2016, 17:25:17 »
Het suffe is alleen dat de overigens (volgens velen) ondoenlijke opdracht niet mislukt is door het verschuiven van een tafel, maar door het feit dat er boeken, glazen, hamers en wat niet meer ook al niet op een overeenkomstige plaats lagen. Daar kan Klaas ook niet veel aan doen, maar als molactie had meer initiatief tot het fout plaatsen van dingen een grotere indruk gemaakt. Of ben ik nou weer te negatief? ::)

Klaas zorgt er ook mede voor dat de hamers verkeerd op tafel liggen en dat de inhoud van de kasten niet gelijk is dus volgens mij doet hij hier als Mol prima zijn best.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #848 Gepost op: 7-02-2016, 17:44:58 »
Goed gezien van Lonneke14
 ::ok::
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #849 Gepost op: 7-02-2016, 17:57:34 »
Klaas zorgt er ook mede voor dat de hamers verkeerd op tafel liggen en dat de inhoud van de kasten niet gelijk is dus volgens mij doet hij hier als Mol prima zijn best.

Maar dat deed hij toch niet alleen, Heinz? Nogmaals: die opdracht was sowieso moeilijk te doen, maar ik wacht echt nog een beetje op fonkelende molacties. Tot nu toe springt Klaas er niet uit qua geld uit de pot houden (behalve de mogelijke acties op de rots of bij de geldkist in de grot) of opdrachten laten mislukken. Maar goed, wie weet worden we wel overdonderend verrast in de finale (wat ik heel erg hoop).
Woosie down?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #850 Gepost op: 7-02-2016, 18:04:12 »
Tot nu toe springt Klaas er niet uit qua geld uit de pot houden (behalve de mogelijke acties op de rots of bij de geldkist in de grot) of opdrachten laten mislukken.

 ???
Das toch wat de mol moet doen? Precies wat je omschrijft hierboven

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #851 Gepost op: 7-02-2016, 18:06:43 »
???
Das toch wat de mol moet doen? Precies wat je omschrijft hierboven

Ja, maar ik zeg dus dat Klaas niet meer geld uit de pot houdt of meer opdrachten laat mislukken dan andere kandidaten, en daarmee dus vooralsnog vooral titulair de Mol is.
Woosie down?

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #852 Gepost op: 7-02-2016, 18:23:01 »
Volgens mij doet hij dat wel. Staat een rekenvoorbeeld in topic Follow the money, maar als je een andere berekening hebt, ben ik wel benieuwd wat daar uitkomt.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #853 Gepost op: 7-02-2016, 18:56:33 »
Maar goed, wie weet worden we wel overdonderend verrast in de finale (wat ik heel erg hoop).

Dat gevoel had ik bij Anne-Marie, Susan en Margriet. Inmiddels heb ik de hoop op molacties in de reguliere aflevering tonen opgegeven. Die bewaren ze het liefst voor de ontknoping/terugblik.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #854 Gepost op: 7-02-2016, 18:58:48 »
Volgens mij doet hij dat wel. Staat een rekenvoorbeeld in topic Follow the money, maar als je een andere berekening hebt, ben ik wel benieuwd wat daar uitkomt.

Daar heb ik gekeken, en daar staat hij achter Annemieke, Tim en Rop... Bovendien zijn dergelijke berekeningen kwestieus, omdat niet altijd per kandidaat te achterhalen valt wat hij of zij verdiend of juist versjteerd heeft.
Woosie down?

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #855 Gepost op: 7-02-2016, 19:28:44 »
In mijn berekening had hij het meeste geld verkwist. Daar konden de verdiensten lang niet tegenop. Toegegeven, daar zat de 1000 van vorige week niet bij. Dan nog, overigens. En ja, die berekeningen zijn altijd kwestieus (mooi woord!), maar gezien het doel van het spel volgens mij de beste manier om de mol te vinden.

Tenzij ze in aflevering 2 een wat al te duidelijke hint geven natuurlijk ;)

*

6.1 is een fijne opdracht om Klaas te bekijken, omdat hij hoofdzakelijk met Cécile communiceert en daarvan weten we zeker dat het een kandidaat is. Bovendien zijn de kandidaten zo bezig dat de mensen in dezelfde ruimte minder gelegenheid hebben om op elkaar te letten. De helft van de groep ziet hem sowieso niet. Geen geschikte opdracht, denk ik, om als kandidaat te mollen en verdenkingen te scoren.

Klaas lummelt in eerste instantie maar wat om. De bedoeling van Rop met de boeken is: harde kaften bovenste plank, zachte kaften daaronder. Klaas vraagt nog: "De tweede plank?" Ja. Die. Klaas heeft ze daarna gestapeld op de plank en kijkt er heel intelligent bij, maar doet niets. Dan zet hij de boeken op dikte om en om. Omslachtig. Cécile zegt dat ook: "Eerst de dikke dan de dunne." Klaas: "Eerst de dunne, hoor ik." Huh?

Nu de tijdschrijften, vijf stuks. Die komen op de tweede plank bij Klaas. Met Rop was al afgesproken dat daar boeken met zachte kaft kwamen. Hé! Klaas heeft de boeken met harde kaft weer van de plank gehaald. Later staan ze ook niet meer vooraan op de plank, maar zijn de kast ingedrukt. Er is een shot waarop we zien dat het Klaas zelf is, die dat doet.

Klaas legt de hamer links. Roept Rop. Rop: "Vanuit ons gezien?" Klaas: "Ja." Nou, als het gespiegeld is dus niet.

En dan de tafel nog een kontje geven...

Geen €1500...
« Laatst bewerkt op: 7-02-2016, 19:50:04 door Tarballs »

Offline El_Stisco

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #856 Gepost op: 7-02-2016, 19:31:58 »
M.b.t. de tafelschuif-actie: Waarom zou Klaas zich verdacht willen maken en dit vervolgens doen achter de rug van de kandidaten die dit dus gewoon niet kunnen weten? Kortom: gewoon een absolute molactie; of je moet wel zo veel hekel hebben aan de pot dat je niet wil dat er nog wat bijkomt / of bewust alleen maar de kijker in de maling willen nemen (beiden totaal niet waarschijnlijk) :p

Vond het dunne/dikke boeken verhaal wel erg raar gaan. En dat zogenaamde lage volume van Cecile waardoor hij het niet kon horen. Dit was echter weer zó obvious dat het bijna niet meer kan. Wat betreft de jokers hoopte de mol denk ik juist dat de jokers (deels) stiekem zouden worden gepakt, of juist niet, zodat ook hierin nog asymmetrie zou kunnen ontstaan; helaas voor de mol ging Tim gewoon lopen roepen dat ze de jokers moesten pakken.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #857 Gepost op: 7-02-2016, 19:49:27 »
6.2

Ah. Klaas is goed in snel zoeken. Hij helpt Taeke de telefoon aan te zetten. Dat is lief, maar wat maakt het uit als je van bluffer bluffen maakt en Annemieke van zichzelf al drie woorden weet? Dat maakt snel zoeken alweer relatief. Er blijven maar zeven over en hij vindt er maar zes.

Gelukkig zoekt Klaas al voor hij het eerste woord krijgt. Bluffer. Hij geeft bluffen door. Eerst de B. Dan BA en dan voorwaarts naar BL. Dat schiet op. Taeke corrigeert samen met Tim (en Cécile).

Rop is zowel mols als onmols. Hij pakt de telefoon omdat het te langzaam gaat (kan het een mol te langzaam gaan dan?), maar vraagt naar Annemieke (lekker dan, de andere die moet leren).

Terug naar Klaas. Zeven woorden te doen. Of zes. Want Annemieke zegt zelf dat ze er vier wist. Een komt nooit aan (fooi), een geeft hij verkeerd (bluffen/bluffer). Blijven vijf over. Weet de Mol welke woorden worden gevraagd? Zo ja, bluffer (foutief doorgegeven, door anderen gecorrigeerd) zat erbij. Hermana ook (Annemieke wist die zelf al). Vluchtig gaat mis. Fooi is nooit aangekomen.

Gezien de omstandigheden ok gedaan door zowel Mol (als het Klaas is), als kandidaat (als Annemieke dat is).

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #858 Gepost op: 7-02-2016, 20:14:10 »
En 6.3...

Tim neemt de leiding. Klaas steekt duimpje op. Hij ziet Taeke staan en legt hem achterin. De envelop met het woord houdt hij zelf. Tim: "O. En een briefje." De. Ongevaarlijk.

Klaas ziet het even niet.

Taeke: "Links of niet."
Klaas: "Eeeeh..."
Taeke: "Ik ga naar links."
Klaas: "Doe maar."

Hopla. Een ander moet de beslissing maar nemen. Taeke ziet Cécile. Klaas ziet zichzelf. Wordt hij heel blij van. Ellie ook nog.

Klaas tegen Tim: "Wat heb je nu?"

Een ander mag het de puzzel gaan oplossen dus. Dat gaat helaas goed en Tim geeft het nog goed door ook. Klaas zijn Spaans is nu verbluffend goed en vraagt de weg.

"Even kijken waar we zitten." vindt Klaas.

Tim pakt de kaart af, Klaas wil hem terug. Dat kan hij vergeten. Klaas is nu de held: "Daar! Links!" Maar wat zegt het? Dat het doel links van hier ligt. Verder niets. Er zijn nog maar vijf minuten over, overigens. Ze begonnen met doel rechts van hen, maar terwijl Klaas de kaart had, belandden ze er links van in eenrichtingsverkeer. Ofwel...  Ze reden er op aanwijzen van Klaas omheen in plaats van ernaartoe.

De foto. Taeke en Annemieke staan goed? Klaas heeft zichzelf vast, stond op alle foto's in het midden, maar nu niet meer. Nah. Hoe kan dat nu? Ik kan mezelf voorstellen, dat je het niet van iedereen weet. Maar zelf altijd in het midden staan en dat niet meer weten? Mwah. Helaas geen tijd voor overleg.

Geen €2000...

Totaal deze aflevering. Geen 1500, geen 2000. Beetje kruimelwerk in 6.2. Als-ie zijn zin had gekregen, was bluffer fout gegaan en daar had hij pech. -4100 en +400 zou het zijn geweest. Nu -3900 en +600. Nog steeds zwaar min.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #859 Gepost op: 7-02-2016, 20:20:13 »
6.1 is een fijne opdracht om Klaas te bekijken, omdat hij hoofdzakelijk met Cécile communiceert en daarvan weten we zeker dat het een kandidaat is. Bovendien zijn de kandidaten zo bezig dat de mensen in dezelfde ruimte minder gelegenheid hebben om op elkaar te letten. De helft van de groep ziet hem sowieso niet. Geen geschikte opdracht, denk ik, om als kandidaat te mollen en verdenkingen te scoren.

Klaas lummelt in eerste instantie maar wat om. De bedoeling van Rop met de boeken is: harde kaften bovenste plank, zachte kaften daaronder. Klaas vraagt nog: "De tweede plank?" Ja. Die. Klaas heeft ze daarna gestapeld op de plank en kijkt er heel intelligent bij, maar doet niets. Dan zet hij de boeken op dikte om en om. Omslachtig. Cécile zegt dat ook: "Eerst de dikke dan de dunne." Klaas: "Eerst de dunne, hoor ik." Huh?

Nu de tijdschrijften, vijf stuks. Die komen op de tweede plank bij Klaas. Met Rop was al afgesproken dat daar boeken met zachte kaft kwamen. Hé! Klaas heeft de boeken met harde kaft weer van de plank gehaald. Later staan ze ook niet meer vooraan op de plank, maar zijn de kast ingedrukt. Er is een shot waarop we zien dat het Klaas zelf is, die dat doet.

Klaas legt de hamer links. Roept Rop. Rop: "Vanuit ons gezien?" Klaas: "Ja." Nou, als het gespiegeld is dus niet.

En dan de tafel nog een kontje geven...

Geen €1500...

En je vergeet nog dat Klaas als eerste het meetlint vast heeft en in inches gaat meten in plaats van centimeters. (Helaas voor Mol Klaas komt dat snel uit, maar het had een leuke molactie kunnen zijn.)