In mijn berekening had hij het meeste geld verkwist. Daar konden de verdiensten lang niet tegenop. Toegegeven, daar zat de 1000 van vorige week niet bij. Dan nog, overigens. En ja, die berekeningen zijn altijd kwestieus (mooi woord!), maar gezien het doel van het spel volgens mij de beste manier om de mol te vinden.
Tenzij ze in aflevering 2 een wat al te duidelijke hint geven natuurlijk
*
6.1 is een fijne opdracht om Klaas te bekijken, omdat hij hoofdzakelijk met Cécile communiceert en daarvan weten we zeker dat het een kandidaat is. Bovendien zijn de kandidaten zo bezig dat de mensen in dezelfde ruimte minder gelegenheid hebben om op elkaar te letten. De helft van de groep ziet hem sowieso niet. Geen geschikte opdracht, denk ik, om als kandidaat te mollen en verdenkingen te scoren.
Klaas lummelt in eerste instantie maar wat om. De bedoeling van Rop met de boeken is: harde kaften bovenste plank, zachte kaften daaronder. Klaas vraagt nog: "De tweede plank?" Ja. Die. Klaas heeft ze daarna gestapeld op de plank en kijkt er heel intelligent bij, maar doet niets. Dan zet hij de boeken op dikte om en om. Omslachtig. Cécile zegt dat ook: "Eerst de dikke dan de dunne." Klaas: "Eerst de dunne, hoor ik." Huh?
Nu de tijdschrijften, vijf stuks. Die komen op de tweede plank bij Klaas. Met Rop was al afgesproken dat daar boeken met zachte kaft kwamen. Hé! Klaas heeft de boeken met harde kaft weer van de plank gehaald. Later staan ze ook niet meer vooraan op de plank, maar zijn de kast ingedrukt. Er is een shot waarop we zien dat het Klaas zelf is, die dat doet.
Klaas legt de hamer links. Roept Rop. Rop: "Vanuit ons gezien?" Klaas: "Ja." Nou, als het gespiegeld is dus niet.
En dan de tafel nog een kontje geven...
Geen €1500...