Auteur Topic: [DE MOL] Klaas van Kruistum  (gelezen 417943 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1020 Gepost op: 17-02-2016, 10:17:22 »
Die afvallershint zie ik niet
Welke afvallershint?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline oliebollo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1021 Gepost op: 17-02-2016, 11:00:44 »
Welke afvallershint?
Uhm, je zegt zelf dat alle afvallers gespoilerd zijn?

Offline mnoon16

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1022 Gepost op: 17-02-2016, 12:49:40 »
Ik heb hem nog niet gelezen, sorry als hij al wel gnoemd is maar:

In de muziek heb je ook mollen en kruisen. Nu hebben we de mol cf klaas hint. In de muziek heb je de noten a t/m g. Er zijn 2 noten waarbij je de toon geen halve noot lager kunt nemen (waarbij dus ook geen zwarte toets is voor op de piano ;)) dat zijn de noten C en F. Staat er dan dat de mol.niet laas kan zijn omdat de mol van c en f niet bestaat?

Sorry als het onduidelijk is

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1023 Gepost op: 17-02-2016, 13:00:51 »
Dat is een leuke verklaring voor de CF in de kloosterhint.

Alleen: het simpele feit dat Klaas  (geredeneerd vanaf aflevering 2) in aflevering 8, die dus nog moet komen, nog steeds in het spel zit, doet me vermoeden dat die hint niet voor niets op Klaas is ''afgestemd''.



Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1024 Gepost op: 17-02-2016, 13:23:03 »
Maar wat als het contra denken, zoek de kandidaat, betekent dat er dit seizoen alleen hints worden gegeven die naar de kandidaten verwijzen ipv naar de mol? Dan is het imo wel mogelijk.
Dan zou bijvoorbeeld Taeke in beeld kunnen komen als mol, want zover ik weet is er geen enkele hint naar hem geweest en lijkt hij ook meer uit de wind te zijn gehouden door de productie.
Sorry hoor, maar ik hoop zo dat Klaas niet de mol is

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1025 Gepost op: 17-02-2016, 13:36:49 »
Maar dan zou dit niet stroken met wat Art zei over het molgeld. Want met die puzzelstukjes zou je het portret van de mol moeten kunnen zien.



Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1026 Gepost op: 17-02-2016, 13:54:19 »
Multi-interpretabel, dus..........

Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1027 Gepost op: 17-02-2016, 14:08:55 »
Maar dan zou dit niet stroken met wat Art zei over het molgeld. Want met die puzzelstukjes zou je het portret van de mol moeten kunnen zien.




Die puzzel is voor de kandidaten, de hints zijn alleen voor de kijkers. Zoiets?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1028 Gepost op: 17-02-2016, 17:13:19 »
Art zei: "een afbeelding van jouw gezicht"
Afbeelding is een ruim begrip.......
Maar in het introductie praatje van Art in aflevering 3 heeft Art het wel over een portret. Toegegeven, hij noemt het als voorbeeld en niet als feit, maar door de combinatie van de twee opmerkingen vind ik persoonlijk de meest voor de hand liggende conclusie dat het om een portret gaat.

Citaat van: Art, introductie aflevering 3
Follow the money. Sommigen nemen dat wel heel letterlijk en zijn op zoek naar geheime tekens op de biljetten. Best scherp van ze. Je zou toch maar rondlopen met een verborgen aanwijzing, het portret van de Mol bijvoorbeeld, zonder dat je 't doorhebt.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1029 Gepost op: 17-02-2016, 17:44:58 »
Maar wat als het contra denken, zoek de kandidaat, betekent dat er dit seizoen alleen hints worden gegeven die naar de kandidaten verwijzen ipv naar de mol? Dan is het imo wel mogelijk.
Dan zou bijvoorbeeld Taeke in beeld kunnen komen als mol, want zover ik weet is er geen enkele hint naar hem geweest en lijkt hij ook meer uit de wind te zijn gehouden door de productie.
Sorry hoor, maar ik hoop zo dat Klaas niet de mol is
Mee eens! En ik hoop dat dat achteraf de bedoeling blijkt te zijn.
Klaas wordt wel heel erg veel in beeld gebracht met en zonder verdachtmakingen, en dan die hints. Ligt er veel te dik op. Kijk bv nog eens naar restaurant Molino. Ongeloofwaardig als Klaas de  MOL zou zijn. Geldt ook voor de "Zoek jezelf" opdracht..
Waarom niet eens een lijstje gemaakt van de overgebleven 4 met alle voors en tegens naast elkaar? Zonder tunnelvisie dus.
Als je naar Taeke kijkt is hij heel vaak in een sleutelpositie. Zie mijn post op de Taeke topic.Ik hoop dat hij de MOL zal blijken te zijn. Hij heeft het dan echt knap gespeeld.
Maar ik sluit Annemieke en Tim ook niet uit. Als je bij de laatste 4 bent heb je het sowieso goed gespeeld. Met of zonder geluk.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1030 Gepost op: 17-02-2016, 17:58:48 »

Waarom niet eens een lijstje gemaakt van de overgebleven 4 met alle voors en tegens naast elkaar? Zonder tunnelvisie dus.


 ???
Wordt gedaan in het topic molpunten, follow the money, en dat zijn niet de enige topics waar gedragingen van kandidaten tegenover elkaar worden gezet.

Als er meer hints naar Klaas zijn is het logisch dat je meer over Klaas leest  ;)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1031 Gepost op: 17-02-2016, 18:04:28 »
Dat is idd in Follow the Money gedaan tot en met aflevering 4, maar ik heb de indruk dat er dit jaar bijzonder weinig aandacht voor die 'strategie' (in mijn ogen niet meer dan de basis van het spel) is geweest. Ben aan het proberen het lijstje wat aan te vullen met de vier laatste kandidaten. Na aflevering 4 stak Klaas er, ondanks dat hij weinig in beeld was, al met kop en schouders bovenuit.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1032 Gepost op: 17-02-2016, 18:10:09 »
Ik heb zelf niks met die 2 topics omdat het te subjectief is voor mij.

Het is voor mij gewoon duidelijk wie de mol is. Dan wordt het lastig om verder te speuren naar andere hints van andere kandidaten

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1033 Gepost op: 17-02-2016, 18:14:57 »
Dat is idd in Follow the Money gedaan tot en met aflevering 4, maar ik heb de indruk dat er dit jaar bijzonder weinig aandacht voor die 'strategie' (in mijn ogen niet meer dan de basis van het spel) is geweest. Ben aan het proberen het lijstje wat aan te vullen met de vier laatste kandidaten. Na aflevering 4 stak Klaas er, ondanks dat hij weinig in beeld was, al met kop en schouders bovenuit.
Daarom komt hij voor mij wat minder in aanmerking om de MOL te zijn. Zeker na aflevering 7.
Denk contra is wat ik probeer te doen, het ligt er bij Klaas te dik op.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1034 Gepost op: 17-02-2016, 18:19:55 »
Citaat
Ik heb zelf niks met die 2 topics omdat het te subjectief is voor mij.

Alles is subjectief, denk ik. Dat ook, maar volgens mij blijven het de beste manieren om de Mol te vinden.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1035 Gepost op: 17-02-2016, 18:23:32 »
Alles is subjectief, denk ik. Dat ook, maar volgens mij blijven het de beste manieren om de Mol te vinden.

Voor jou... nogmaals dat is subjectief... Ik kijk meer naar gedragingen en wat natuurlijk is en onnatuurlijk.. (ook dat is subjectief maar voor mij minder) Daarnaast doe ik aan wegstrepen van mensen waarvan ik gewoon 'weet' dat ze het niet zijn en kijk ik naar wat de mol wel en niet zou doen en in welke positie iedereen zich continu bevindt in opdrachten..

( en zit al 8 jaar aaneengesloten op de goede mol vanaf afl 4, dit jaar iets eerder door you know what)

Ieder zijn of haar methode toch  :)

Hoop overigens dat ik het dit jaar mis heb

Offline Ehlis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1036 Gepost op: 17-02-2016, 23:08:11 »
Ik heb naar de oude seizoenen van de mol gekeken (dus van Belgie).
Daaruit blijkt dat de mol wél weet wie er elke keer gaat uitvallen en dus bij de eliminatie dicht bij de uitvaller gaat zitten. Ik wist niet meer waar dit verteld werd maar ik dacht over Klaas? :p

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1037 Gepost op: 17-02-2016, 23:09:29 »
Ik heb naar de oude seizoenen van de mol gekeken (dus van Belgie).
Daaruit blijkt dat de mol wél weet wie er elke keer gaat uitvallen en dus bij de eliminatie dicht bij de uitvaller gaat zitten. Ik wist niet meer waar dit verteld werd maar ik dacht over Klaas? :p

Art vertelde dat de mol niet weet wie eruit valt
klaar voor de strijd

Offline Ehlis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1038 Gepost op: 17-02-2016, 23:42:46 »
Art vertelde dat de mol niet weet wie eruit valt

oh ok, dan verschilt dat dus met Vlaanderen! Of toch hoe het vroeger was, hoe het nu is weet ik niet!

Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1039 Gepost op: 18-02-2016, 08:41:30 »
Daarom komt hij voor mij wat minder in aanmerking om de MOL te zijn. Zeker na aflevering 7.
Denk contra is wat ik probeer te doen, het ligt er bij Klaas te dik op.

Dus jij zet alle hints naar Klaas aan de kant wegens 1  zinnetje? Kom op hè, die biechten van ex-mollen zijn gewoon allerlei WIDM clichés in andere bewoordingen :P Ze zeiden ook ; 'het spel veranderd achter je rug' en hier zijn al veel hints naar Klaas over geweest.  Ik denk dat je jezelf echt geen illusies moet maken en de productie niet zoveel credits geven. Ze hebben echt geen geniale val opgezet waar iedereen met open ogen intrapt (kandidaten én molloten). Ze hebben de molloten gewoon onderschat en hebben daarmee gefaald.