Auteur Topic: [DE MOL] Klaas van Kruistum  (gelezen 417871 keer)

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #960 Gepost op: 14-02-2016, 00:33:34 »
So what? De opdracht is op geen enkele manier mislukt; het dubbele bedrag is ruimschoots gehaald, en er is dus niet succesvol gemold. Maar wie weet heeft Mlaas wel een krijtje weggegooid ::)
Jee, relax. Bedoelde er verder niks mee, leek me gewoon grappig als we zoiets te zien krijgen in de laatste aflevering.
Dat er niet 'succesvol gemold' is, wil niet zeggen dat er helemaal niet gemold is en dat er niet meer geld verdiend had kunnen worden.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #961 Gepost op: 14-02-2016, 01:20:01 »
Het spel verandert achter je rug.....

@15.06
Omnia vincit amor

Offline Shiba

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #962 Gepost op: 14-02-2016, 01:22:06 »
Staat er nou Mol in zijn haar???

Ik heb me al zo afgevraagd waarom je bij die enveloppen in afl. 1, waar ze in zo een waaier liggen, de tekening van haren ziet....
DE hint. ::zwaai::

EDIT: afbeelding vergeten
« Laatst bewerkt op: 14-02-2016, 01:26:14 door Shiba »

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #963 Gepost op: 14-02-2016, 01:53:15 »
Staat er nou Mol in zijn haar???


Ik heb hier zeker een paar minuten om moeten lachen. Vraag me niet waarom   ::rofl::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #964 Gepost op: 14-02-2016, 07:53:32 »
Staat er nou Mol in zijn haar???

Ik heb me al zo afgevraagd waarom je bij die enveloppen in afl. 1, waar ze in zo een waaier liggen, de tekening van haren ziet....
DE hint. ::zwaai::

EDIT: afbeelding vergeten

Ja, er staat MOL in zijn haar! Wat goed gevonden!  ::ok::

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #965 Gepost op: 14-02-2016, 09:06:59 »
Dat is de gephotoshopte afbeelding van Rat.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #966 Gepost op: 14-02-2016, 09:30:02 »
Het spel verandert achter je rug.....

@15.06

Ik snap hem geloof ik niet helemaal.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #967 Gepost op: 14-02-2016, 09:32:32 »
Ik mis eigenlijk iets. Ik ben steeds meegegaan in de kloosterhint. Maar die wordt op meer manieren ''uitgelegd''.

Ik heb het ergens voorbij zien komen, maar ik werd er gisteren nog eens op attent gemaakt dat de ''focus'' (toevallig een van de sleutelwoorden in dit verband) op de uitdrukking ''CF'' moet komen te liggen.

Laat ik duidelijk zijn, deze kreeg ik aangereikt, de theorie is dus niet van mij, en ik hoef dus ook niet met de eer te gaan strijken.

Gisteren kreeg ik op twitter het berichjtje aangereikt: ''in de biologie betekent de uitdrukking CF dat niet met zekerheid is vast te stellen dat ''iets of iemand'' tot een bepaalde (dier-)soort behoort.

Klinkt vaag, maar ik maak het dan concreet, door te stellen dat het niet met zekerheid te zeggen is dat KLAAS de mol is. Ik zag die bewering al eerder voorbij komen, maar kon hem niet meer terug vinden. Dan kan het in mijn ogen geen kwaad om die zelf nog maar eens aan te halen.

Aan de ene kant ''strookt'' deze bewering met het advies van de oud-mollen om je niet op de mol te concentreren, maar juist op degene(n) die het niet is/zijn.

Maar dan komt er NOG iets om de hoek kijken: waarom wordt er dan zo specifiek ''gefocust'' op Klaas, en waarom vinden we naar de andere kandidaten niets wat met die kloosterhint vergeleken kan worden?

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #968 Gepost op: 14-02-2016, 09:48:56 »
Maar dan komt er NOG iets om de hoek kijken: waarom wordt er dan zo specifiek ''gefocust'' op Klaas, en waarom vinden we naar de andere kandidaten niets wat met die kloosterhint vergeleken kan worden?
Omdat Klaas de mol is. Het zou onlogisch zijn om één kandidaat er zo uit te lichten met twee belangrijke hints (de kloosterhint en het portret op het molgeld).
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #969 Gepost op: 14-02-2016, 10:05:05 »
Dat laatste is het hem nou juist: hoe zeker is dat nou met dat portret, passen de stukjes echt zo precies op de foto?


Ik ga nog steeds graag mee met die kloosterhint en ook met die foto, maar verlies daarbij dat contra-denken, het focussen op andere kandidaten, niet uit het oog.



Offline MolDaan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #970 Gepost op: 14-02-2016, 10:44:00 »
Staat er nou Mol in zijn haar???

Ik heb me al zo afgevraagd waarom je bij die enveloppen in afl. 1, waar ze in zo een waaier liggen, de tekening van haren ziet....
DE hint. ::zwaai::

EDIT: afbeelding vergeten

Even voor de duidelijkheid, deze foto is gefotoshopt?

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #971 Gepost op: 14-02-2016, 10:58:05 »
Ja

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #972 Gepost op: 14-02-2016, 11:00:28 »
Oke Klaas is de mol...
Maar ik ben echt verbaasd erover dat ze Klaas zo in de spotlights zetten? En ook nummer 1 verdachte in de WIDM app?
Klaas had het woord MOL op zijn voorhoofd deze aflevering. Normaal doen ze dat toch niet zo expliciet?
Meer L

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #973 Gepost op: 14-02-2016, 11:04:39 »

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #974 Gepost op: 14-02-2016, 11:06:15 »
Zo'n soort hint lijkt me (iets subtieler gedaan) wel geweldig.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #975 Gepost op: 14-02-2016, 11:16:13 »
Oke Klaas is de mol...
Maar ik ben echt verbaasd erover dat ze Klaas zo in de spotlights zetten? En ook nummer 1 verdachte in de WIDM app?
Klaas had het woord MOL op zijn voorhoofd deze aflevering. Normaal doen ze dat toch niet zo expliciet?

In een later stadium kan je doen wat je wilt, want 95% van de kijkers heeft zich vast genesteld in een tunnel en kan met geen enkel zinnig argument meer overtuigd worden om daar uit te komen.
Zo las ik gisteravond op twitter dat mensen nu echt wel zeker zijn dat Tim de Mol moet zijn. Dat heeft dan waarschijnlijk te maken met het feit dat hij 300 euro in de pot brengt, geen mingeld op tafel legt en de restaurantuitbaters kan overtuigen om pas na de opdracht af te rekenen. Of net niet...

In ieder geval weet de productie na 16 jaar ook wel dat je in aflevering 7,8 en 9 de Mol verdacht kan maken, want voor de meeste kijkers 'is het nu wel duidelijk'. ;D

Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #976 Gepost op: 14-02-2016, 11:26:22 »
Ik mis eigenlijk iets. Ik ben steeds meegegaan in de kloosterhint. Maar die wordt op meer manieren ''uitgelegd''.

Ik heb het ergens voorbij zien komen, maar ik werd er gisteren nog eens op attent gemaakt dat de ''focus'' (toevallig een van de sleutelwoorden in dit verband) op de uitdrukking ''CF'' moet komen te liggen.

Laat ik duidelijk zijn, deze kreeg ik aangereikt, de theorie is dus niet van mij, en ik hoef dus ook niet met de eer te gaan strijken.

Gisteren kreeg ik op twitter het berichjtje aangereikt: ''in de biologie betekent de uitdrukking CF dat niet met zekerheid is vast te stellen dat ''iets of iemand'' tot een bepaalde (dier-)soort behoort.

Klinkt vaag, maar ik maak het dan concreet, door te stellen dat het niet met zekerheid te zeggen is dat KLAAS de mol is. Ik zag die bewering al eerder voorbij komen, maar kon hem niet meer terug vinden. Dan kan het in mijn ogen geen kwaad om die zelf nog maar eens aan te halen.

Aan de ene kant ''strookt'' deze bewering met het advies van de oud-mollen om je niet op de mol te concentreren, maar juist op degene(n) die het niet is/zijn.

Maar dan komt er NOG iets om de hoek kijken: waarom wordt er dan zo specifiek ''gefocust'' op Klaas, en waarom vinden we naar de andere kandidaten niets wat met die kloosterhint vergeleken kan worden?

Die Kloosterhint staat een paar pagina's terug helder uitgelegd. Je mag natuurlijk altijd denken dat de productie allemaal grote hints naar Klaas laat leiden, en dat alle kandidaten in het spel het verkeerd hebben, maar dat is wel een beetje naïef hoor. In deze fase van het spel (en eigenlijk vanaf alflevering 3) is de Mol gewoon bekend. Dat op zich is niet erg, aangezien dat het risico is van fora afstruinen. Natuurlijk hou je even de hoop dat de productie bv elke aflevering een hint naar de volgende aflevering geeft of zo, maar dat is al een paar weken uitgesloten

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #977 Gepost op: 14-02-2016, 11:31:35 »
In een later stadium kan je doen wat je wilt, want 95% van de kijkers heeft zich vast genesteld in een tunnel en kan met geen enkel zinnig argument meer overtuigd worden om daar uit te komen.
Zo las ik gisteravond op twitter dat mensen nu echt wel zeker zijn dat Tim de Mol moet zijn. Dat heeft dan waarschijnlijk te maken met het feit dat hij 300 euro in de pot brengt, geen mingeld op tafel legt en de restaurantuitbaters kan overtuigen om pas na de opdracht af te rekenen. Of net niet...

In ieder geval weet de productie na 16 jaar ook wel dat je in aflevering 7,8 en 9 de Mol verdacht kan maken, want voor de meeste kijkers 'is het nu wel duidelijk'. ;D
Dat is ook weer zo.....Klaas is en blijft de mol. Als ik eerlijk ben, blijft het toch beetje jammer dat die enorme giga hint erin zat. Ook al is het heel vaak gezegd. Maar wat ik eigenlijk bedoel, in het positieve, dat dit seizoen zo top is. En het mijn nummer 1 seizoen was geweest wanneer ik lekker had kunnen speculeren tot de laatste afleveringen, omdat dat het nog leuker maakt. Tunnels die elkaar verdedigen etc. Dan stond het echt met stip op 1! Kandidaten leuk, mooie beelden, fantastische opdrachten....
Meer L

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #978 Gepost op: 14-02-2016, 11:42:47 »
Dat is ook weer zo.....Klaas is en blijft de mol. Als ik eerlijk ben, blijft het toch beetje jammer dat die enorme giga hint erin zat. Ook al is het heel vaak gezegd. Maar wat ik eigenlijk bedoel, in het positieve, dat dit seizoen zo top is. En het mijn nummer 1 seizoen was geweest wanneer ik lekker had kunnen speculeren tot de laatste afleveringen, omdat dat het nog leuker maakt. Tunnels die elkaar verdedigen etc. Dan stond het echt met stip op 1! Kandidaten leuk, mooie beelden, fantastische opdrachten....

Ik verkies ook liever een spelverloop als vorig jaar waar we uiteindelijk met een strijd Chris - Rik - Margriet overbleven voor aflevering 9 en een strijd Rik - Margriet voor de ontknoping.
We kunnen maar hopen dat de productie er uit leert en op zoek gaat naar andere manieren om hints er in te verwerken. Liever 3 goede hints die je systematisch moet ontcijferen (en pas na aflevering 7 of zo duidelijk naar iemand kunnen wijzen) dan de vrachtwagen vol hints die we tegenwoordig krijgen.
De manier waarop de boeien naar biedingen uit de vorige aflevering wijzen, vind ik bijvoorbeeld een originele manier om info te geven over iets zonder dat het er vingerdik boven op ligt.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #979 Gepost op: 14-02-2016, 11:48:13 »
De manier waarop de boeien naar biedingen uit de vorige aflevering wijzen, vind ik bijvoorbeeld een originele manier om info te geven over iets zonder dat het er vingerdik boven op ligt.
En we hebben het mysterieuze negencijferige getal nog steeds niet gekraakt.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)