Auteur Topic: [DE MOL] Klaas van Kruistum  (gelezen 417975 keer)

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1080 Gepost op: 21-02-2016, 10:22:30 »
Nou, goede mol, mol met lef, ik weet het niet hoor. Misschien krijgen we in aflevering 10 heel veel goede molacties te zien, maar vooralsnog lijkt het erop dat de lage pot (tot voor de aflevering van gisteren dan) voornamelijk te danken is aan de kandidaten en niet aan Klaas.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1081 Gepost op: 21-02-2016, 10:24:02 »
Misschien heeft hij de kandidaten heel effectief weten te demotiveren om hun best te doen.  ;D
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1082 Gepost op: 21-02-2016, 10:28:41 »
Sjong wat een negativieteit zeg.

Ik ben het er helemaal niet mee eens. Ik vind het een goede serie en als Klaas idd de mol is zeker wel een goede mol.

+1

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1083 Gepost op: 21-02-2016, 10:29:02 »
En hij was bij sowieso de laatste 5 kandidaten al bekend.

Offline MarkS41

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1084 Gepost op: 21-02-2016, 11:46:13 »
Wat mij betreft had dit 1 van de betere WIDM seizoenen kunnen zijn. Vond het een erg leuke groep samen en ook best wel een hoop leuke opdrachten.
Klaas zal ongetwijfeld de mol wel zijn, iets het grootste deel van Nederland al heel lang wist (had zelf tegen beter weten in nog hoop dat Taeke een hele goede mol was).
Tenzij hij nog iets heel spectaculairs heeft gedaan vind ik hem niet echt een goede mol, zelfs een groot deel van de kandidaten wisten het al, maar wat me vooral heel erg stoort is die erg makkelijk gevonden hint die ook totaal geen andere opties open laat....
Ben bang dat dit seizoen voor mij in een ontzettende anticlimax gaat eindigen. 
"Some men see things as they are and say why - I dream things that never were and say why not."

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1085 Gepost op: 21-02-2016, 13:10:45 »
Hij zegt dat TIM geen klokken heeft stilgezet en dat klopt gewoon.

En ik vind dat Klaas een uitstekende mol is. Die kloosterhint heeft zwaar roet in het eten gegooid.

Ok dat heb ik dan verkeerd gehoord misschien,maar ik vind Klaas echt geen goede mol. De meningen hierover verschillen duidelijk merk ik en dat mag!Om even bij de laatste aflevering te blijven: De twee laatste opdrachten waren bij uitstek geschikt om goed te mollen maar beide opdrachten lukken. Eén klok een beetje in de min omdat hij zogenaamd Annemieke niet hoorde. Klaas molt hier half (touw in de war)en daardoor komt er veel geld in de pot. Hier was meer mogelijk.

Ben het met je eens dat de kloosterhint een hoop heeft verpest en je dan heel kritisch gaat kijken naar zijn rol als mol. Ik vind hem gewoon niet zo'n goede en/of leuke mol. Beetje gemaakt ook vaak. Kloosterhint of niet.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1086 Gepost op: 21-02-2016, 13:20:10 »
Hij oogt als Mol vrij passief. Wachten op fouten van anderen, daar dan in meegaan. Ik vind daar vrij weinig aan. Maar misschien krijgen we nog een overzicht met fantastische dingen. Het is niet voor niets dat de kandidaten hem redelijk massaal in de gaten hadden, terwijl ik zonder hint echt grotere moeite zou hebben gehad om het onderscheid te zien tussen Tim en Klaas.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1087 Gepost op: 21-02-2016, 13:22:53 »
De twee laatste opdrachten waren bij uitstek geschikt om goed te mollen maar beide opdrachten lukken. Eén klok een beetje in de min omdat hij zogenaamd Annemieke niet hoorde. Klaas molt hier half (touw in de war)en daardoor komt er veel geld in de pot. Hier was meer mogelijk.
Wat betreft de opdracht met de touwen ben ik het met je eens. Het zou voor de mol mogelijk moeten zijn om effectiever te mollen. Zeker omdat één tegeltje meer of minder betekend had dat de opdracht volledig mislukt zou zijn. Wat betreft het stilzetten van de klokken zie ik niet wat hij heel meer had kunnen doen. Zoals in het topic over de opdracht goed wordt uitgelegd is het enige doel om zo snel mogelijk de klokken stil te zetten (het maakt niet uit in welke volgorde). Hij vindt op eigen kracht geen enkele klok en hij is wellicht verantwoordelijk voor het dichtduwen van het laatje waar de klok van 900 euro in lag. Verder zou ik niet zo goed kunnen bedenken wat hij had kunnen doen? Klokken verstoppen?
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1088 Gepost op: 21-02-2016, 13:27:40 »
Ik wil een reactie geven op de meningen hier dat Klaas geen goede Mol zou zijn. Het stoort me best wel. Klaas wordt nu teveel afgerekend op de kloosterhint vind ik. Hij ligt al vanaf die aflevering onder een vergrootglas. Wie weet hoe we hem door de afleveringen heen hadden bekeken als die hint er niet was geweest. Dat vraag ik mezelf namelijk wel af. Zou ik hem verdacht hebben? En denken dat anderen het beter doen als Mol vind ik ook niet helemaal eerlijk. Die zijn nu eenmaal kandidaat en hebben dan ook niet die druk van de Mol op zich. Je weet nooit hoe ze als Mol het spel zouden spelen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1089 Gepost op: 21-02-2016, 13:56:34 »
Eens met Moni  ::ok::

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1090 Gepost op: 21-02-2016, 14:06:13 »
Eens met Moni  ::ok::
Nogmaals +1.

Ik vind het ook moeilijk te zeggen hoe Klaas het gedaan heeft aangezien de molacties nog niet besproken zijn

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1091 Gepost op: 21-02-2016, 14:18:01 »
Dat geef ik in mijn post ook aan. De kandidaten hebben andere dingen gezien dan wij. Wij zijn overgeleverd aan de keuzes van de productie en de keuzes die in de montage gemaakt worden. De hint is daar één van, het beeld van Klaas als een afwachtende, vrij passieve deelnemer die graag anderen de schuld geeft van het mislukken van opdrachten is een andere.

Zonder hint, en daarom is ie zo zonde voor Klaas zelf, hadden we Tim (in Taekes woorden) niet kunnen uitsluiten. Maar daar kan Klaas niets aan doen en het zegt niets over hoe goed of slecht hij als Mol is. Ik denk dat hij keurig heeft gedaan wat van hem is gevraagd of wat in overleg met hem als strategie is bedacht. Ik vind het alleen niet zo'n boeiende strategie, zoals het nu lijkt.

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1092 Gepost op: 21-02-2016, 15:18:21 »
De kloosterhint heeft dit seizoen van al zijn spanning ontdaan helaas, al kan Klaas daar niets aan doen uiteraard.

Hoe moeten we Klaas dan inschatten als Mol? Dat is niet zo eenvoudig. Feit is dat hij door zijn medekandidaten in grote mate ontmaskerd is. Ik vermoed dat de late vrijstelling in het spel er alleen maar gekomen is om de schijn te laten dat niet iedereen op Klaas zit bij het ingaan van de finale. Mocht Annemiek ook openlijk Klaas genoemd hebben gisteren dan was het zelfs voor de minst kritische kijker overduidelijk dat Klaas de Mol is. Los daarvan heeft Klaas wel duidelijk gemold en daardoor alleen is hij al een betere Mol dan de meeste andere Mollen van de laatste zes jaar. Een degelijke Mol zou ik hem noemen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1093 Gepost op: 21-02-2016, 16:03:08 »
Klaas wel duidelijk gemold en daardoor alleen is hij al een betere Mol dan de meeste andere Mollen van de laatste zes jaar. Een degelijke Mol zou ik hem noemen
Ja met deze conclusie ben ik het wel eens.

Een 1.0 mol is hij eigenlijk. Heel ouderwets: hij molt gewoon elke opdracht duidelijk.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1094 Gepost op: 21-02-2016, 16:21:33 »
Ja met deze conclusie ben ik het wel eens.

Een 1.0 mol is hij eigenlijk. Heel ouderwets: hij molt gewoon elke opdracht duidelijk.

In mijn beleving was Kees de laatste echt goede mol met lef. Van Klaas moeten we het nog maar zien.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline kevinnec20

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1095 Gepost op: 21-02-2016, 16:59:26 »
ik zijn toen aflevering 1 gingen beginnen klaas is de mol hij zit er nog steeds in na aflevering 3 heb ik al mij punten op klaas in gezet

Offline MarkS41

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1096 Gepost op: 21-02-2016, 18:33:25 »
Of Klaas nou een goede mol is of niet is inderdaad lastig te zeggen, dat kunnen we pas na de laatste aflevering zeggen.
Maar wat wel erg duidelijk is is dat de productie van WIDM dit jaar heel erg gefaald heeft. Zown hint (zeker in aflevering 2 al) kan gewoon niet. We proberen hier allemaal de mol te ontmaskeren maar om hem op zown eenvoudige manier en ook al zo vroeg te ontmaskeren is voor niemand leuk denk ik. Ook het feit dat deze hint maar op 1 persoon slaat is erg jammer, anders was er nog wat discussie mogelijk.

Wat mij betreft heeft de productie een hoop goed te maken volgend jaar (jammer want verder vond ik het wel een erg leuk seizoen!)
"Some men see things as they are and say why - I dream things that never were and say why not."

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1097 Gepost op: 21-02-2016, 22:36:25 »
Misschien is het een idee, hoewel dat eigenlijk niet meer mogelijk is, om de afleveringen nogmaals te bekijken, en daarbij de Kloosterhint te vergeten.

Wat zien we Klaas dan doen?

Een van de voorbeelden is het kluisje (kistje was het geloof ik), waar hij bij uit kwam, en waar ie 1000 euro uit haalde. Hij kwam triomfantelijk bij de anderen terug. Alsof hij zeggen wilde: ''kijk: 1000 euro voor de pot''.


Grijns, grijns. Maar er ligt nog 1500 euro in dat kistje, die heb ik laten liggen..........

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1098 Gepost op: 21-02-2016, 23:11:25 »
Misschien is het een idee, hoewel dat eigenlijk niet meer mogelijk is, om de afleveringen nogmaals te bekijken, en daarbij de Kloosterhint te vergeten.

Wat zien we Klaas dan doen?

Een van de voorbeelden is het kluisje (kistje was het geloof ik), waar hij bij uit kwam, en waar ie 1000 euro uit haalde. Hij kwam triomfantelijk bij de anderen terug. Alsof hij zeggen wilde: ''kijk: 1000 euro voor de pot''.


Grijns, grijns. Maar er ligt nog 1500 euro in dat kistje, die heb ik laten liggen..........
Volgens mij heeft Klaas waarschijnlijk in zowel de sleutelroute opdracht als de taíno-opdracht niks laten liggen. Als je alle opdrachten ongeveer bij elkaar optelt krijg je een bedrag van 32000, dit is berekend zonder bonus van de restaurantopdracht en het gemiddelde voor de kano-opdracht is genomen van 260 per goede koker. Ook is de +100 en +50 weggelaten bij de geldmatchopdracht omdat er maar drie bedragen gemaakt konden worden in plaats van 5. Maar misschien had er wel nog een briefje van +250 gelegen wie zou het zeggen...
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #1099 Gepost op: 22-02-2016, 12:06:11 »
Ik zie dat veel mensen hopen dat Klaas de mol niet is. Maar ik hoop juist dat hij het wél is, omdat de makers er anders opzettelijk nephints in stoppen en dan kun je het programma helemaal niet meer vertrouwen.
Brevis esse laboro, obscurus fio.