Auteur Topic: [KANDIDAAT] Rop Verheijen  (gelezen 84929 keer)

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #140 Gepost op: 30-01-2016, 22:17:15 »
Pas de titel van de 5e aflevering -"3 weg 7 over" - toe op de bovenste regel (tekstopdracht op de brug) van je toetsenbord: QWERTYUIOP. Als je dit vertaalt als 3 letters weghalen (de R de O en de P...) hou je 7 letters over QWETYUI. ROP is de Mol...
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #141 Gepost op: 30-01-2016, 22:19:08 »
Pas de titel van de 5e aflevering -"3 weg 7 over" - toe op de bovenste regel (tekstopdracht op de brug) van je toetsenbord: QWERTYUIOP. Als je dit vertaalt als 3 letters weghalen (de R de O en de P...) hou je 7 letters over QWETYUI. ROP is de Mol...

Of hij is de volgende die naar huis gaat.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline snugger

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #142 Gepost op: 30-01-2016, 22:19:46 »
Pas de titel van de 5e aflevering -"3 weg 7 over" - toe op de bovenste regel (tekstopdracht op de brug) van je toetsenbord: QWERTYUIOP. Als je dit vertaalt als 3 letters weghalen (de R de O en de P...) hou je 7 letters over QWETYUI. ROP is de Mol...
Sterk!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #143 Gepost op: 30-01-2016, 22:21:31 »
Ha, Rop die aflevering 5 na de taino-symbolen in de biecht zegt: Ik zit in mijn knollentuin.
 ::rofl::

Toen ie dat zei moest ik meteen aan de tweet van vanavond denken "bietenbrug". Bieten zijn knollen.

Offline snugger

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #144 Gepost op: 30-01-2016, 22:31:07 »
Toen ie dat zei moest ik meteen aan de tweet van vanavond denken "bietenbrug". Bieten zijn knollen.
Die tweet heb ik nog niet gezien - waar slaat die op?

Wat je overigens ook kunt typen met de bovenste rij letters van je toetsenbord is: rop er uit!  ::ohno::

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #145 Gepost op: 30-01-2016, 22:32:38 »
Die tweet heb ik nog niet gezien - waar slaat die op?

Wat je overigens ook kunt typen met de bovenste rij letters van je toetsenbord is: rop er uit!  ::ohno::
::rofl::
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #146 Gepost op: 30-01-2016, 22:32:51 »

Wat je overigens ook kunt typen met de bovenste rij letters van je toetsenbord is: rop er uit!  ::ohno::

 ::rofl:: Yep (wat trouwens ook te spellen is met de bovenste rij)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #147 Gepost op: 30-01-2016, 22:35:53 »
Die tweet heb ik nog niet gezien - waar slaat die op?

Tweet van de Mol:

De Mol ‏@IkBenDeMol  18 sec.19 seconden geleden
Kijk straks om 20.25u op NPO1 of het me lukt de kandidaten de bietenbrug op te sturen door te praten als brugman. Of is dat een brug te ver?

Offline snugger

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #148 Gepost op: 30-01-2016, 22:42:20 »
Tweet van de Mol:

De Mol ‏@IkBenDeMol  18 sec.19 seconden geleden
Kijk straks om 20.25u op NPO1 of het me lukt de kandidaten de bietenbrug op te sturen door te praten als brugman. Of is dat een brug te ver?
Okee bedankt, maar ik zie er niet zo 1 2 3 een hint in. Komt misschien nog. Maar op die brug vond ik rop niet opvallen, maar ik heb het nog niet voor de 2de keer gezien.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #149 Gepost op: 31-01-2016, 00:02:53 »
Die tweet heb ik nog niet gezien - waar slaat die op?

Wat je overigens ook kunt typen met de bovenste rij letters van je toetsenbord is: rop er uit!  ::ohno::

Dat kan inderdaad ook, maar dan valt er met de titel "3 weg 7 over" niets te doen. Ik combineerde de titel van de aflevering met een gememoreerde Tweet in Moltalk van deze avond  waarin stond dat je ROP kon typen met de bovenste toetsenrij...
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Zuurkool

  • Forumlid
  • Dat vind ik nou wel heel apart..
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #150 Gepost op: 31-01-2016, 00:28:06 »
Rop in deze aflevering: "Kom maaR OP"
Rop in de vooruitblik: "DondeR OP"

Geen idee of het wat is, maar vond het gewoon leuk om te delen

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #151 Gepost op: 31-01-2016, 00:39:42 »
Hoor iemand (Cecile?) roepen: jajaja..we zien een "Bowie"... (26.38u).


*Shirt Rop is ....*


Omnia vincit amor

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #152 Gepost op: 31-01-2016, 09:05:39 »
Rop lijkt helemaal niets goed te kunnen/doen, maar lijkt ook bijna niets bewust een verkeerde kant op te sturen. Als zijn taktiek volledig gebaseerd is op alles verkeerd begrijpen en op die manier chaos te veroorzaken, is hij geniaal, maar hij is naar mijn idee niet actief genoeg als mol.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline BEmollie

  • Forumlid
  • Molloot since 2014
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #153 Gepost op: 31-01-2016, 10:46:48 »
Rop lijkt helemaal niets goed te kunnen/doen, maar lijkt ook bijna niets bewust een verkeerde kant op te sturen. Als zijn taktiek volledig gebaseerd is op alles verkeerd begrijpen en op die manier chaos te veroorzaken, is hij geniaal, maar hij is naar mijn idee niet actief genoeg als mol.

Wie wel opvallend actief is als 'mol', waren/zijn kandidaat-mollen: Marjolein, Annemieke...
Rop was in aflevering 5 inderdaad minder zichtbaar aan het mollen, maar toch voldoende vind ik. In elk geval véél meer dan Klaas. Klaas was een topkandidaat. Mede dankzij hem kwam er in deze aflevering een mooie som aan geld binnen. En ja, alle hints wijzen dan wel enkel en alleen naar Klaas, toch vind ik hem qua gedrag helemaal niet verdacht. Rop daarentegen… Zijn mimiek straalt een en al ‘ik-ben-de-Mol’ uit.  :)

Toen ik de afleveringstitel voor het eerst zag, dacht ik meteen: ‘Deze wijst naar Rop als mol’. Hij heeft namelijk al 3 kandidaten kunnen elimineren: Airen, Remy en Ellie. Vooral van Ellie weten we zo goed als 100% zeker dat zij Rop als hoofdverdachte had. Er zijn er nog '7 over'. En wie blijkt er als vierde uit te gaan… Marjolein die ook Rop als hoofdverdachte had.
Een tegenargument is om te concluderen dat daardoor Rop de mol juist niet is. De kandidaten spreiden echter nog steeds over verscheidene personen (en van Airen en Remy vernamen we dat ze hun laatste test 'slecht' hadden ingevuld). Taeke en Tim verdenken Rop ook en die zitten nog in het spel.

Tot slot wil ik volgende uitspraak van Rop nog aan jullie verleggen. Tijdens het invullen van de test, zegt hij: ‘Ik vind dit een hele spannende test, omdat ik een nieuwe strategie ga proberen. Ik neem ook wat nieuwe mensen mee die ik verdenk, die ik daarvoor niet gebruikte in m’n test.’ Hoezo nieuwe strategie? Hoezo nieuwe mensen invullen in de test? In een van de eerdere afleveringen zei hij dat hij al spreidde over 4 à 5 mensen. Hoe kan hij dan nóg nieuwe mensen invullen in de test? Marjolein heeft hij mogelijks niet gebruikt in de test (op een van de vragen antwoordde hij namelijk ‘neen’ op de vraag ‘Verloor de Mol de porto tijdens de Tijdrit-opdracht). Tot nu toe had hij als verdachten: Airen, Klaas, Cécile, Taeke, Remy, Annemieke en Tim.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #154 Gepost op: 31-01-2016, 15:41:02 »
Ik heb nog eens in mijn aantekeningen gekeken, maar wanneer hebben we Rop horen zeggen wie hij verdenkt?
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #155 Gepost op: 31-01-2016, 15:42:12 »
Ik heb nog eens in mijn aantekeningen gekeken, maar wanneer hebben we Rop horen zeggen wie hij verdenkt?

Bij mijn weten heeft hij een paar maal Annemieke genoemd.
klaar voor de strijd

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #156 Gepost op: 31-01-2016, 15:49:10 »
Bij mijn weten heeft hij een paar maal Annemieke genoemd.

Dat klopt. Mijn aantekeningen:

Citaat van: wieisdemol.net
Stemgedrag afl. 1) Rop noemt als verdachten: Airen, Klaas, Cécile, Taeke. 18. Wat is de favoriete stad in Nederland van de Mol? -> Maastricht. Stemgedrag afl. 2) Rop noemt als verdachten: - . "Mijn strategie is dat ik nog steeds ga spreiden. Dat ik probeer om de twintig vragen op te delen in blokken van vijf. En die vragen op die vijf mensen te beantwoorden." (Bedoelt Rop vier mensen?) 16. Als hoeveelste kwam het duo van de Mol aan bij de Klooster-opdracht? -> Als vijfde. Stemgedrag afl. 3) Rop noemt als verdachte: Annemieke. 16. Maakte de Mol samen met twee andere kandidaten een heel biljet? -> Ja. Stemgedrag afl. 4) Rop noemt als verdachte: Annemieke. Stemgedrag afl. 5) Rop noemt als verdachten: - . (Rop zegt ook nieuwe verdachten mee te nemen.) 2. Verloor de Mol de porto tijdens de Tijdrit-opdracht? -> Nee.

Maar inmiddels lijkt Rop (die het verbond weer versterkt) van Annemieke te zijn afgestapt.

Offline niepee

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #157 Gepost op: 31-01-2016, 15:52:16 »
Marjolein zegt dat ze zeker was van der zaak omdat ze dicht bij haar mollen stond. Op de brug stond ze naast Rop wat kan betekenen dat ze Rop heeft ingevuld op de test, maar ze is er wel uit  ::oink::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #158 Gepost op: 31-01-2016, 15:54:36 »
Marjolein zegt dat ze zeker was van der zaak omdat ze dicht bij haar mollen stond. Op de brug stond ze naast Rop wat kan betekenen dat ze Rop heeft ingevuld op de test, maar ze is er wel uit  ::oink::

En ze zat ook in het bootje met Rop. Na Ellie lijkt weer iemand die Rop verdacht eruit te vliegen.

Offline niepee

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #159 Gepost op: 31-01-2016, 15:56:16 »
En ze zat ook in het bootje met Rop. Na Ellie lijkt weer iemand die Rop verdacht eruit te vliegen.

De Roptunnel, waar ik gelukkig niet in zit, is zojuist ingestort  ::rofl::