Auteur Topic: [WINNAAR] Tim Hofman  (gelezen 120968 keer)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [KANDIDAAT] Tim Hofman
« Reactie #180 Gepost op: 21-02-2016, 20:24:37 »
Dat Tim zo gepositioneerd wordt als mogelijke mol, zou heel goed kunnen betekenen dat de eindstrijd (aflevering 10) tussen hem en Klaas gaat en dat Annemieke als verliezer wordt gepresenteerd volgende week.

Het zal in ieder geval een close call worden tussen Tim en Annemieke. Ze hebben het spel in ieder geval allebei erg goed gespeeld.
ik denk ook dat het puur om de tijd draait, en dat Tim en Annemieke elkaar qua kennis niet ver zullen ontlopen,

Offline molfan86

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #181 Gepost op: 21-02-2016, 20:38:30 »
Zonder kloosterhint en portret molgeld had ik zoooo hard in deze tunnel gezeten...
Die biechten! En idd die handen op de rug. Jammer, een mollende kandidaat, maar wat had dit seizoen ontzettend tof kunnen zijn tot de laatste minuut....
De kloosterhint is gewoon te makkelijk.
Tim is gewoon de mol  ::love::

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #182 Gepost op: 21-02-2016, 21:05:55 »
Even aflevering 7 terug gekeken en Tim heeft idd elke keer zijn handen op de rug bij de spel uitleg, ELKE keer  ::oink::
Meteen maar aflevering 6 bekeken en ook daar bij het woordenboek opdracht in de hoogte.  ::vergroot::

Zou toch te mooi zijn, al is het finaal tegen beter weten in. Ik vind zijn blikken en biechts gewoon zoooo mols.
En het kan ook zijn dat Taeke er langer in blijven zitten als zijn maat, omdat de mensen die Tim verdenken dan ook soms Taeke meenemen in de test etc.

Mwah het is toch Klaas, maar ik zou het een top mol vinden, wat een gepiel, gegrap en gegrol van die Tim.
Meer L

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #183 Gepost op: 21-02-2016, 21:11:03 »
Ik zie niet in waarom handen achter de rug plots een molactie zijn. Als ik sta te luisteren naar iemand, dan kruis ik mijn armen. Andere mensen houden hun handen neutraal naast hun lichaam en Tim houdt ze achter zijn rug.

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #184 Gepost op: 21-02-2016, 23:51:29 »
Uitleg over handen op de rug

Ok, ik ben mee en het klinkt zeer aannemelijk. Niet dat ik de kloosterhint er voor verlaat, maar er zit iets in. ;)

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #185 Gepost op: 22-02-2016, 09:04:06 »
Ok, ik ben mee en het klinkt zeer aannemelijk. Niet dat ik de kloosterhint er voor verlaat, maar er zit iets in. ;)
Ik verlaat ook zeker de kloosterhint niet hierdoor, maar het is zeker opvallend te noemen. En uiteraard geen molactie maar een subtiele hint, naar het spel veranderd achter je rug motto van dit jaar. Hij doet het ook alleen bij de SPEL uitleg, heel grappig.
Meer L

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #186 Gepost op: 22-02-2016, 13:16:15 »
Eerder zat Tim ook al heel zenuwachtig met zijn been te trillen bij een executie.
Als dat geacteerd is en hij is de Mol, dan is hij werkelijk een briljant acteur en een ongekend goede Mol.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #187 Gepost op: 22-02-2016, 13:31:40 »
Tim kon je na opdracht 1 al strepen. Hij vestigt onnodig de aandacht op zich door weigeren zn briefje af te staan. Daarbij wil de mol helemaal geen penningmeester zijn; de kandidaten moeten puzzelen met de geldhint. Vandaar ook dat Klaas niet blij was met zijn pmschap en het al snel weer uit handen gaf.

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #188 Gepost op: 23-02-2016, 17:34:14 »
Vergeet ik in bovenstaande post nog de actie van Tim met de locals in aflevering 3: " no dinero" en de opdracht met de levensgrote afbeeldingen van de kandidaten waar Tim als enige onder een reclamebord van een bank staat. Niemand van de andere kandidaten staat aan een hek of paal met reclame.

Hoe duidelijker moet de connectie van de mol met geld nog zijn ::rofl::

Edit: De achterkant van het molgeld is dit jaar een puzzel. Tim houdt van puzzelen en raadsels wat naast het molgeld nog meer een thema lijkt dit jaar.  Samen met de handen op de rug( tevens verwijzing naar de achterkant van het molgeld) zijn dit mooie aanwijzingen naar de mol.

Wou dat het waar was!
Zou een mooie apotheose zijn.

Offline Kimi

• Forumlid
« Reactie #189 Gepost op: 26-02-2016, 13:37:11 »
In de ondertiteling stond er koken i.p.v. kokeren. Daarom er nog eens extra naar geluisterd maar Tim zegt toch echt kokeren.

Kokeren betekent volgens “mijn woordenboek”en het “puzzelwoordenboek”  foppen of misleiden ;D

Heeyy! Goed gevonden! Al mijn hoop is gevestigd op Tim als Mol (wie ik verdenk sinds aflevering 4 - aflevering 1&2 zat ik op Klaas)
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline Ehvmolletje

• Forumlid
« Reactie #190 Gepost op: 26-02-2016, 17:06:50 »
Testbiecht Tim aflevering 8:

Ik zit vol gas op Klaas maar dat zit ik natuurlijk al een tijdje. En ze zeggen altijd bij wie is de mol kokeren is heel onhandig. Doe ik toch, maar alles kan in dit spel. Dit is een raadsel en raadsels wil ik oplossen. Ben ik zenuwachtig,  ja stiekem wel een beetje.

In de ondertiteling stond er koken i.p.v. kokeren. Daarom er nog eens extra naar geluisterd maar Tim zegt toch echt kokeren.

Kokeren betekent volgens “mijn woordenboek”en het “puzzelwoordenboek”  foppen of misleiden ;D

Vind dit een interessante. In mijn lijst van hints is de Tim lijst langer met serieuze hints dan de Klaas lijst.

« Laatst bewerkt op: 26-02-2016, 19:41:27 door Ehvmolletje »

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #191 Gepost op: 26-02-2016, 23:57:24 »
Vind dit een interessante. In mijn lijst van hints is de Tim lijst langer met serieuze hints dan de Klaas lijst.

Is het mogelijk voor ons een lijstje te maken van alle Tim hints?
Ben erg benieuwd!

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #192 Gepost op: 27-02-2016, 12:09:49 »
Deze is niet zo heel sterk maar toch:
Het spel verandert niet voor je ogen maar achter je rug.

Behalve de handen op zijn rug doet Tim ook vreemde uitspraken over oog/ogen.

Testbiecht aflevering 3:
"Nu heb ik weer nieuwe ogen geopend".
"Ik had geen slechte intenties maar hij wel een blauw oog".

Zoals ik al noemde zei Tim in testbiecht 8 tweemaal "raadsel"
Dat deed hij ook tweemaal in de testbiecht van aflevering 1: Cecile is een raadsel voor hem. In dezelfde testbiecht noemt hij ook het geld ( weer connectie met geld en raadsel/puzzel), Cecile staat op het groene  100 eurobiljet.
En hij zei ergens "You got me". Was dat tegen Cecile in het busje? Kan me vaag nog een uitspraak herinneren, maar geen tijd meer om op te zoeken.
Als Tim toch de MOL blijkt te zijn betekent dat dat hij de beste MOL aller tijden is. En wat zal de regie ons uitlachen met onze Klaas MOL. In dat geval laat ik mij graag uitlachen. Dan zijn we er (bijna) allemaal ingestonken.

Offline Marisa

• Forumlid
« Reactie #193 Gepost op: 27-02-2016, 12:43:48 »
Waarom is dit mozaďek eigenlijk als losse plankjes gemaakt? Met een plaatje van het de indeling van het veld op een opdrachtbriefje was de opdracht ook prima te doen voor de kandidaten. Was dat een extra (gemiste) kans voor de mol om bijvoorbeeld losse stukken te verwisselen?
(...)

Dat vroeg ik me ook al af (Ik heb deze foto even uit een ander topic "geleend", zoals je ziet, Annebeestje).

En op de valreep nog deze, een beetje flauw, ik weet het: 6 + 3 = 9   5 + 2 = 7       Tim is jarig op 9 juli, 9  7 dus.

Offline Ehvmolletje

• Forumlid
« Reactie #194 Gepost op: 27-02-2016, 13:54:06 »
De Tim tunnel trekt. Christusbeelden kunnen naar Tim verwijzen en naar het woord vroom uit de taal opdracht. Zie hier de betekenis van de naam:
Tim is een Engelse jongensnaam. De betekenis van de naam is `God trotsmakend`.
Zus verwijst naar zijn twitternaam natuurlijk.
Vorige week de Brug Naar Nergens
Veel mensen met een beperking in beeld.
De uitspraak on it en gister daar had ze me.
Zou het toch niet Klaas zijn. Dat zou ik gaaf vinden  ::jaja::
Edit:was nog vergeten de wat is dit mooi uitspraken te vermelden.
Meervoudigepersoonlijkheidstoornis nog vergeten en mentiroso (Tim en Roos)
« Laatst bewerkt op: 27-02-2016, 14:02:08 door Ehvmolletje »

Offline Ehvmolletje

• Forumlid
« Reactie #195 Gepost op: 27-02-2016, 13:59:30 »
Is het mogelijk voor ons een lijstje te maken van alle Tim hints?
Ben erg benieuwd!

Gadoesja. Hierboven een aantal geciteerde posts. En vergeet de post van moedermol over het kokeren niet.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2016, 21:45:21 door Lukie4, Reden: dit citaatjes heb ik even weggehaald, is een beetje dubbelposten. »

Offline Kimi

• Forumlid
« Reactie #196 Gepost op: 27-02-2016, 14:50:46 »
Mentiroso als woord bij de kabelbaan. Tim en Roos. Tim werkt onder pseudoniem De broer van Roos. Helemaal in combinatie met het woord zus bij deze opdracht.

In aflevering 8 moest Tim op televisie een verhaal in het Spaans voorlezen over Twitter. Dit zou je daar ook allemaal aan kunnen koppelen.
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #197 Gepost op: 27-02-2016, 18:46:28 »
Nog een duit in het Tim zakje:

In aflevering 8 was in de montage "M7" en daarna een spiegeltje te zien.
Zou dat een verwijzing naar de mol in aflevering 7 zijn, die te zien was als piccolo in de spiegel?

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #198 Gepost op: 27-02-2016, 18:46:57 »
Gadoesja. Hierboven een aantal geciteerde posts. En vergeet de post van moedermol over het kokeren niet.
Nee, die heb ik gelezen! Ik herinner me nog iets;
Ik geloof dat dat bij de kloosteropdracht was (vervelend woord toch!)toen Art de spelregels uitlegde en vertelde dat deze opdracht zich in het donker zou afspelen. De enige wiens gezicht in het donker was en bleef, was dat van Tim! Heb ik ook al eens, lang geleden, gepost.

Offline Ehvmolletje

• Forumlid
« Reactie #199 Gepost op: 27-02-2016, 19:12:30 »
Nee, die heb ik gelezen! Ik herinner me nog iets;
Ik geloof dat dat bij de kloosteropdracht was (vervelend woord toch!)toen Art de spelregels uitlegde en vertelde dat deze opdracht zich in het donker zou afspelen. De enige wiens gezicht in het donker was en bleef, was dat van Tim! Heb ik ook al eens, lang geleden, gepost.
was dat niet bij de laseropdracht, een leuker woord ook nog  ;D