Nog eentje gevonden bij de tijdrit.
"Mijn paar ogen waren best relevant want ik fietste vooraan"
Die uitspraken van Tim over ogen vond ik ook al zo opvallend, Moedermol!
En in het dagboek van de mol staan ze natuurlijk ook
tim: "look at my beautiful eyes" (tegen dame in de metro)
tim: "Nu heb ik weer nieuwe ogen geopend".
tim: "Ik had geen slechte intenties maar hij wel een blauw oog".
tim: Mijn paar ogen was best relevant, want ik reed vooraan.
tim: De Mol kan dus vijf paar ogen op zich gericht hebben en
kan zich achter minder mensen verschuilen.
dagboek: Ik neem het in ieder geval mee. Ik wil het niet onder ogen zien.
dagboek: Alle ogen zijn op mij gericht.
[Vage theorie modus]
STEL....Dat de Mol zich verschuilt achter de kandidaten. Zoals iemand die een masker draagt. Een masker met open ogen, waarbij de ogen het enige zijn wat je van de mol ziet.
De mol heeft Klaas in aflevering 1 gekozen om zich achter te verschuilen. Zolang Klaas in het spel blijft is de mol veilig. De mol manipuleert Klaas door hem om te kopen met bijvoorbeeld jokers, of kennis. Want
"Kennis is macht".
"Een opvallende mol is vaak geen mol, maar een angstige kandidaat." Klaas is opvallend. Maar Klaas wordt door Tim gemanipuleerd.
En wat nu als Klaas eruit had gemoeten? Was vanaf dat moment misschien ook het mozaiek achter je rug veranderd? Maar niet de ogen. Dus zouden er dan stukjes van het portret van een andere kandidaat die nog in het spel is door Art gegeven worden? Dan klopt ook de uitspraak van de oud-mollen:
"het is verstandiger op zoek te gaan naar de kandidaten in plaats van naar de mol." Uit het dagboek: "Om de Mol te ontdekken moest er geld in de pot komen. En nu de jacht op het geld geopend en geëindigd is, lijkt het uit te lopen op een fotofinish. En is het moeilijk om met het blote oog te bepalen wie de winnaar is. Maar de Mol...?"
[/vage theorie modus]