Auteur Topic: [WINNAAR] Tim Hofman  (gelezen 120967 keer)

Offline missmolly

• Forumlid
  • UDIGIT
Re: [KANDIDAAT] Tim Hofman
« Reactie #220 Gepost op: 29-02-2016, 22:04:37 »
Dit anagram van de afleveringstitels leidt tot Tim als mol, hij is ook helemaal compleet

Met de 52 letters van de laatste vier afleveringen valt het volgende, precies passende, anagram te maken:

Ai, Tim Hofman is de mol: professioneelst, intuïtiefst, zinrijkst.

(Tim houdt toch zo van puzzelen en ziet het spel als één groot cryptogram...)

De oplossingen van de puzzels leiden allemaal naar alle kandidaten (dus ook naar Klaas), behalve naar Tim en Taeke.
Taeke is er uit inmiddels dus...

verder heb ik geprobeerd uit de tweets van de mol een anagram te halen:
  • aantal stuks geld = letter alfabet
  • aantal woorden in zin van de tweet = letter alfabet

T?M GAF JE AANGENAME CIJFERCODE

wie maakt er iets mooiers van?

Het is maar een poging om Klaas niet als mol te hoeven zien, ik hoop dat Tim het uiteindelijk blijkt te zijn..

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #221 Gepost op: 1-03-2016, 09:26:02 »
Dat brengt me op een idee:

Ik ga eens kijken of ik de Kloosterhint zo kan interpreteren dat ie alsnog op Tim of Annemieke past.........

Heb je al in het molgeld topic gekeken? ;D

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #222 Gepost op: 1-03-2016, 09:28:45 »
Heb je al in het molgeld topic gekeken? ;D

Inderdaad. We wisten het al nagenoeg zeker sinds de Kloosterhint, maar dankzij Rats fantastische werk weten we het nu helemaal zeker.
De enige spanning die we zaterdag nog zullen hebben: wordt Annemieke of Tim de winnaar?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Kimi

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #223 Gepost op: 1-03-2016, 17:30:27 »
Ik blijf dit sws ook nog eigenaardig vinden. Ik weet niet of je dit als mol zijnde wel op social media moet zetten, dus als Tim de mol is heeft hij wel veel lef.  ::rofl::

Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #224 Gepost op: 1-03-2016, 18:26:01 »
Tja, als Tim toch de Mol is, dan is hij een van de beste ooit!
Maar hoe worden dan de Kloosterhint én het geld verklaard?
Valse hints, bewust in het spel gebracht?
Zou niet best zijn, want feitelijk de doodsteek voor het programma...
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Naty

• Forumlid
  • "Min geld telt niet."
« Reactie #225 Gepost op: 1-03-2016, 18:38:13 »
Tja, als Tim toch de Mol is, dan is hij een van de beste ooit!
Maar hoe worden dan de Kloosterhint én het geld verklaard?
Valse hints, bewust in het spel gebracht?
Zou niet best zijn, want feitelijk de doodsteek voor het programma...
Kan je ook zeggen over "ik spreek je pas weer 1 op 1 in de finale".
Vind ik ook weer zoiets.. Als Klaas de Mol is hebben ze hierover ook het één of ander over uit te leggen.
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #226 Gepost op: 1-03-2016, 19:13:26 »
Ik blijf dit sws ook nog eigenaardig vinden. Ik weet niet of je dit als mol zijnde wel op social media moet zetten, dus als Tim de mol is heeft hij wel veel lef.  ::rofl::

Dit is wel lef hoor...en waarom nooit eerder opgevallen. Dit is wrs rond de tijd dat ze alles aan het monteren waren? Mmmm, zoals eerder vermeld, ik lig echt naast de bank van het lachen en eet mijn schoen op..... ::rofl::
Meer L

Offline keesisdemol

• winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #227 Gepost op: 1-03-2016, 20:51:33 »
Ik vind dit eerder slordig en nonchalant dan lef hebben, mocht hij de mol zijn..

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #228 Gepost op: 1-03-2016, 20:54:45 »
Die instagram foto met het gipsen hoofd is al eerder besproken en is ergens in september op instagram gezet. Met montage heeft het denk ik niets te maken
omdat de Freaky hoofden tijdens de opnames in juni 2015 al op locatie waren.
Dat ben ik niet helemaal eens. De hoofden van de oud-mollen waren op locatie en dus eerder nodig voor de opnames. Het gipsen hoofd van de huidige mol kan later gemaakt zijn, en was nodig voor de leader. Voor zover ik weet was het hoofd van de mol nl niet in het klooster te zien. Vandaar dat ik zei: rond de tijd dat ze WIDM aan het monteren waren etc....
Meer L

Offline Naty

• Forumlid
  • "Min geld telt niet."
« Reactie #229 Gepost op: 1-03-2016, 21:38:40 »
Ter vergelijking het hoofd in de leader
Dit is zonder enige twijfel Dennis, zie ik aan de ogen en aan de vorm van zijn neus.
In de aflevering was het Dennis met andere kleur ogen, wat wel opmerkelijk is. Kan aan het licht liggen, maar kan ook iets anders achter zitten...
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #230 Gepost op: 1-03-2016, 23:09:40 »
Nog eentje gevonden bij de tijdrit.

"Mijn paar ogen waren best relevant want ik fietste vooraan"

Die uitspraken van Tim over ogen vond ik ook al zo opvallend, Moedermol!
En in het dagboek van de mol staan ze natuurlijk ook

tim:   "look at my beautiful eyes" (tegen dame in de metro)    
tim:   "Nu heb ik weer nieuwe ogen geopend".   
tim:   "Ik had geen slechte intenties maar hij wel een blauw oog".   
tim:   Mijn paar ogen was best relevant, want ik reed vooraan.   
tim:   De Mol kan dus vijf paar ogen op zich gericht hebben en kan zich achter minder mensen verschuilen.   
dagboek:  Ik neem het in ieder geval mee. Ik wil het niet onder ogen zien.   
dagboek:  Alle ogen zijn op mij gericht.    

[Vage theorie modus]

STEL....Dat de Mol zich verschuilt achter de kandidaten. Zoals iemand die een masker draagt. Een masker met open ogen, waarbij de ogen het enige zijn wat je van de mol ziet.

De mol heeft Klaas in aflevering 1 gekozen om zich achter te verschuilen. Zolang Klaas in het spel blijft is de mol veilig. De mol manipuleert Klaas door hem om te kopen met bijvoorbeeld jokers, of kennis. Want "Kennis is macht". "Een opvallende mol is vaak geen mol, maar een angstige kandidaat." Klaas is opvallend. Maar Klaas wordt door Tim gemanipuleerd.

En wat nu als Klaas eruit had gemoeten? Was vanaf dat moment misschien ook het mozaiek achter je rug veranderd? Maar niet de ogen. Dus zouden er dan stukjes van het portret van een andere kandidaat die nog in het spel is door Art gegeven worden? Dan klopt ook de uitspraak van de oud-mollen: "het is verstandiger op zoek te gaan naar de kandidaten in plaats van naar de mol."

Uit het dagboek:  "Om de Mol te ontdekken moest er geld in de pot komen. En nu de jacht op het geld geopend en geëindigd is, lijkt het uit te lopen op een fotofinish. En is het moeilijk om met het blote oog te bepalen wie de winnaar is. Maar de Mol...?"

[/vage theorie modus]
« Laatst bewerkt op: 1-03-2016, 23:44:01 door annebeestje »

Offline Kimi

• Forumlid
« Reactie #231 Gepost op: 2-03-2016, 00:11:17 »
Ik heb dat stukje in het klooster is even teruggekeken waar Margriet tegen Tim zegt: "Do you remember my face? Wellicht is het makkelijker dit jaar niet op zoek te gaan naar de Mol, maar naar de andere kandidaten. Deductie, als strategie."

Nu was ik niet zo zeker van het begrip "deductie" maar ik heb het even gegoogled en kom uit op "afgeleide waarheid".

Waarop Tim antwoord: "Dat waren wel goede tips."

Ik zeg maar wat hoor. Maar misschien probeert hij o.a. de kijkers op het verkeerde been te zetten door iedereen af te leiden van de waarheid?

Bedankt voor de tip Margriet, dit ga ik zekers uitvoeren.  ;D

Oftewel, Tim post steeds een stukje foto van de winnaar op het Molgeld dat wordt verspreid via twitter? 
« Laatst bewerkt op: 2-03-2016, 00:22:41 door kimify »

Offline oliebollo

• Forumlid
« Reactie #232 Gepost op: 2-03-2016, 09:01:27 »
Deductie, als strategie."

Nu was ik niet zo zeker van het begrip "deductie" maar ik heb het even gegoogled en kom uit op "afgeleide waarheid".
Deductie betekent inderdaad 'afgeleide waarheid', maar dan afgeleid als in "daaruit kan ik afleiden dat...".

Offline Marisa

• Forumlid
« Reactie #233 Gepost op: 2-03-2016, 10:04:26 »
Deductie is inderdaad een manier van redeneren om bij een waarheid uit te komen.
Alle. mensen zijn sterfelijk,  Piet is een mens dus Piet is sterfelijk.
Alle rivieren stromen naar zee, de rijn is een rivier dus de Rijn stroomt naar de zee.

Dit in tegenstelling tot inductie:
Ik zie alleen witte zwanen in het park dus alle zwanen in het park zijn wit.
Ik zie alleen stenen huizen in het dorp  dus alle huizen in het dorp  zijn van steen.

Inductie komt wel dicht bij tunnelvisie ::rofl::

Het komt er inderdaad bij in de buurt, maar er is toch een verschil.

Inductie, een redenatie gebaseerd op een -groot- aantal waarnemingen dat bedoeld is om te leiden naar een algemene waarheid, kan nooit tot een absolute waarheid leiden, eenvoudig omdat je als mens nu eenmaal niet over alle mogelijke waarnemingen kunt beschikken.

Tunnelvisie kan wél leiden tot "dé waarheid", zoals hier de ontmaskering van de Mol, hoewel daarmee niet gezegd is dat iedere keer wanneer iemand  "last" heeft van deze selectieve wijze van kijken, deze visie zal leiden tot het juiste eindresultaat/de waarheid.

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #234 Gepost op: 2-03-2016, 10:43:18 »
OMLCFLKAAS  vind ik nog steeds discutabel. Daar heb ik ook al meerdere posts aan gewijd. Deze schuurt echter wel. Het is wel een montage dingetje. ....

Met deze redenering vind ik EHSICMTELO een discutabele hint naar Kees, Paulien en Carolien. Het is absoluut niet verboden om te husselen met de letters. ;)

De foto van Klaas op het molgeld is  m.i.een ander verhaal. Hoewel ik veel respect heb voor alle tijd en moeite die er ingestopt is denk ik toch dat de gevonden oplossing vooral uit tunnelvisie op Klaas is  voortgekomen. 

De oplossing is ontstaan omdat de Kloosterhint een belangrijk deel van de speurders hier naar Klaas deed kijken. Dus de oplossing komt in die zin voort uit tunnelvisie op Klaas.

Als ik dan het resultaat bekijk dan kan ik niet anders dan concluderen dat het een correcte oplossing is. Op een oog na kan je de foto van Klaas vormen die op het briefje van 10 euro staat. Ik vraag me af wat voor extra bewijs je nog nodig hebt. ;)

Offline Kimi

• Forumlid
« Reactie #235 Gepost op: 2-03-2016, 13:45:46 »
Margriet blijkt trouwens voor het televisie programma "Nationale 2015 test" in het bijzijn van Tim de voorspelling te hebben gedaan dat Tim de Mol is. Nu weet ik bijna zeker dat Margriet toen die tijd al wist wie de Mol was.

Who knows?"
Ik vind al dat engelse taal in het dagboek ook typisch iets voor Tim trouwens.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2016, 13:52:41 door kimify »

Offline Kimi

• Forumlid
« Reactie #236 Gepost op: 2-03-2016, 15:09:47 »
Iets wat ik tegenkwam in het programma Je zal het maar hebben:
Tim met een shirt met de opdruk: "If youre reading this its too late"
met daaronder dubbelgevouwen handen en de letter 6.

Voor de uitzending: http://www.npo.nl/je-zal-het-maar-hebben/23-02-2016/BNN_101377999

Misschien interessant?

Ik zag dat hij het plaatje zojuist had getwittered. Ik moest meteen weer aan deze post denken ::rofl:: Veel dingen vallen wel aan z'n twitter te koppelen. Is het nu wel een hint haha.

Nu weet ik eigenlijk niet precies wat hier de hint moet zijn. De dubbelgevouwen handen? 6?  :-\\
« Laatst bewerkt op: 2-03-2016, 15:16:54 door kimify »

Offline Naty

• Forumlid
  • "Min geld telt niet."
« Reactie #237 Gepost op: 5-03-2016, 14:41:40 »
Zag dit in een ander forum en vond ik nog wel opvallend vandaar dat ik het hier plaats :)

Tim zegt hier tegen Klaas dat hij rustig mag lopen en uiteindelijk dat hij naar links moet gaan.

Klaas gaat eigenlijk de andere kant op van de toerist, maar Tim wilt dat Klaas naar links gaat.

Wanneer je de toerist op de achtergrond ziet (vage witte vlek op bewegend beeld moet je super goed opletten), gaat Tim onrustig doen en op een dringende manier Klaas aangeven dat hij nu meteen naar hem moet komen. Uiteindelijk zie je dat de toerist is gefilmd op de camera, maar dat heeft geen één van hen opgemerkt (of toch wel) en zouden ze eigenlijk opnieuw moeten beginnen, maar ze gaan door.

Offline Kimi

• Forumlid
« Reactie #238 Gepost op: 5-03-2016, 15:18:04 »
Mijn laatste poging.. ::jaja::

De titel van aflevering 9 heet "Fotofinish". Precies op het moment dat de foto opdracht afgelopen is (00:00) zie je Tim in beeld.

« Laatst bewerkt op: 5-03-2016, 15:20:46 door zonnestraal »

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #239 Gepost op: 5-03-2016, 21:32:14 »
Gefeliciteerd Tim, maar je zult dit waarschijnlijk niet lezen........