Auteur Topic: [WINNAAR] Tim Hofman  (gelezen 120277 keer)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Tim Hofman
« Reactie #200 Gepost op: 27-02-2016, 22:10:38 »
was dat niet bij de laseropdracht, een leuker woord ook nog  ;D
Ja kan ook, daar was het ook donker toch? HAHA
Tim stond helemaal links achteraan en was en bleef in het donker. Zou dit alsnog DE HINT zijn geweest?

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Tim Hofman
« Reactie #201 Gepost op: 27-02-2016, 23:16:00 »
Als de teamleden de 50€ krijgen..zegt Annemiek: "we zijn ook heel blij".

Dan hoor je een voice over: "Zou ik ook zijn"

Lijkt Tim...
@37.55
Edit; kan net zo goed ook Klaas zijn..grumphf
Omnia vincit amor

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Tim Hofman
« Reactie #202 Gepost op: 27-02-2016, 23:18:19 »
Volgens mij zei Art dat!

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Tim Hofman
« Reactie #203 Gepost op: 27-02-2016, 23:37:45 »
Tim @ 43.43
Geheel in het zwart, 1 vinger in de lucht; wijzende naar zichzelf?

"1 van de weinige momenten van de reis dat ik even alleen kan zijn"

Edit; Lees : MOl?
Omnia vincit amor

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Tim Hofman
« Reactie #204 Gepost op: 28-02-2016, 00:35:45 »
Tim @ 43.43
Geheel in het zwart, 1 vinger in de lucht; wijzende naar zichzelf?

"1 van de weinige momenten van de reis dat ik even alleen kan zijn"

Edit; Lees : MOl?
Ja, dat is een goeie!

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Tim Hofman
« Reactie #205 Gepost op: 28-02-2016, 16:51:15 »
In het algemene topic over aflevering 9 vond ik deze bijdrage van Moedermol. Omdat dit op Tim slaat en omdat ik hier iets aan wil toevoegen, quote ik de bijdrage hier.

grapje van Tim?  Of toch stille hint? Silhouet ->gezicht mol

 Maar gedragen door het witte licht
 Stijg ik uit boven mijzelf
 Ken ik even geen gewicht 
 (Kom ik los van wie mij maakte
 Knijpt de tijd zijn ogen dicht)
 
 Meer dan een schaduw in het witte licht
 Met open ogen in de zon
 Ontdek ik mijn gezicht

 Nog heel even en de waarheid
Slaat de leugen weer keihard uit mijn handen

Ik heb ergens gelezen dat Sander en Coen op radio 538 een tijdje terug een hint gaven. Nu werd deze hint door meerdere mensen niet serieus genomen, omdat beide heren nogal als grappenmakers bekend staan, maar in combinatie met de bovenstaande tekst zou er misschien (hopelijk!) toch iets in kunnen zitten.

De hint was deze cryptische omschrijving: "Wanneer de zon op half zeven staat, flitst de fotocamera in mineur".

Ik kom er niet helemaal uit, en mogelijk leidt het tot niets, maar ik vond dit nét iets te toevallig allemaal, gezien de foto- en camera-opdrachten uit aflevering 9 en ook de bovenstaande tekst.

Wit licht = flitslicht?
Mineur = (een verlaagde toonsoort ontstaat door het voorteken) mol?
De zon op half zeven = overdag om 06.30, de helft van 06.30 = 03.15 uur? Of de helft van 18.30 = 09.15 uur?
Was er iets speciaals op één van die tijdstippen?


Tim heeft een paar keer in zijn biecht een zes-en-een half toebedeeld aan een opdracht, heeft half zeven (zes uur en een half) daarmee te maken?

Kan iemand hier nog iets mee?





Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [KANDIDAAT] Tim Hofman
« Reactie #206 Gepost op: 28-02-2016, 18:47:27 »
Nog heel even en de waarheid
Slaat de leugen weer keihard uit mijn handen

Mijn ogen branden als de hel
Maar ik ben liever blind

Vond dit ook nog wel opvallend als we naar Wit Licht gaan kijken
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Tim Hofman
« Reactie #207 Gepost op: 28-02-2016, 20:09:08 »
Coen en Sander geven ieder jaar wel een hint maar er is een "regel" dat er geen aanwijzingen in een ander programma of bij een andere omroep gegeven worden. Coen en Sander zijn inderdaad grapjassen ;D

Ik heb al diverse keren iets gepost over de silhouetten (misschien op het geld) die we veel in beeld zien en daar doelde ik op met mijn post over de tweet van Tim.

Die 6.5 heb ik ook al eens genoemd. Tim gaf het uitzicht op de rots een 6.5. Een raar cijfer omdat het uitzicht juist prachtig was daarnaast noemde hij het in de bus toen Cécile blufte over de achterkant van het molgeld. Als ik het me goed herinner had hij het over 6,5 duizend in de pot.

Geen idee wat dat kan zijn.

Elders las ik iets over Timotheus 6:5 uit de bijbel maar dat gaat wel ver......


Dank voor je uitleg.

Tim 6:5, ja, daarover heb ik ook gelezen in een ander forum. De daar geciteerde tekst past wel heel goed bij het thema, maar verwijzingen naar religieuze teksten zijn misschien meer iets voor de Belgische Mol ...

Offline KIDM

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Tim Hofman
« Reactie #208 Gepost op: 29-02-2016, 12:30:53 »
Iets wat ik tegenkwam in het programma Je zal het maar hebben:
Tim met een shirt met de opdruk: "If youre reading this its too late"
met daaronder dubbelgevouwen handen en de letter 6.

Voor de uitzending: http://www.npo.nl/je-zal-het-maar-hebben/23-02-2016/BNN_101377999

Misschien interessant?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [KANDIDAAT] Tim Hofman
« Reactie #209 Gepost op: 29-02-2016, 12:34:37 »
Denk het niet. Want ''Je zal het maar hebben'' heeft totaal niets te maken met WIDM.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Tim Hofman
« Reactie #210 Gepost op: 29-02-2016, 13:06:33 »
ik vond het leuk om te bekijken, want het laat toch weer een andere kant van Tim zien. Maar ik denk niet dat je er een hint naar WIDM terug kunt vinden...
er was eens......

Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tim Hofman
« Reactie #211 Gepost op: 29-02-2016, 13:49:40 »
..Kleding hint? Tim draagt wel heel vak een pet (met een kruisje) dit seizoen. Alle foto's hadden een pet op 1 na, de nadruk lag daar op het mobieltje. Misschien z'n social media, Twitter acount? Wat je kan koppelen aan de Spaanse woorden van de kabelbaan opdracht, en de televisie opdracht in aflevering 8.



Fotofinish zou ook op Tim kunnen slaan trouwens, omdat hij de foto's als het ware af maakte.
« Laatst bewerkt op: 29-02-2016, 13:55:49 door kimify »
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [KANDIDAAT] Tim Hofman
« Reactie #212 Gepost op: 29-02-2016, 19:20:23 »
Ik ben even aan het kijken of de stukjes van het molgeld op de foto van Tim passen. Tot nu toe heb ik al een aantal stukjes en vind ze eigenlijk wel goed passen  ::rofl:: ::vergroot::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [KANDIDAAT] Tim Hofman
« Reactie #213 Gepost op: 29-02-2016, 19:25:09 »
Dat brengt me op een idee:

Ik ga eens kijken of ik de Kloosterhint zo kan interpreteren dat ie alsnog op Tim of Annemieke past.........

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Tim Hofman
« Reactie #214 Gepost op: 29-02-2016, 19:33:14 »
Dat brengt me op een idee:

Ik ga eens kijken of ik de Kloosterhint zo kan interpreteren dat ie alsnog op Tim of Annemieke past.........

Als dat lukt, dan breekt op dit forum de pleuris uit!   ::rofl::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Tim Hofman
« Reactie #215 Gepost op: 29-02-2016, 19:52:26 »
Serieus ik lig in een deuk  ::rofl::
Tim houdt van puzzelen, hij is misschien wel mede verantwoordelijk voor al dit soort ongein
En als ik luister naar de filmpjes van "elke mol" (ook te zien in "WIDM in de media), dan hoor je alleen bij Tim een ander geluid wanneer #timisdemol in beeld komt, en alleen bij hem staat MOL.

Nu deed hij alleen maar verdachte dingen, bracht weinig geld in de pot...Twijfel slaat toe. Ik eet mijn schoen op echt  ::rofl::
Meer L

Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tim Hofman
« Reactie #216 Gepost op: 29-02-2016, 20:20:46 »
En als ik luister naar de filmpjes van "elke mol" (ook te zien in "WIDM in de media), dan hoor je alleen bij Tim een ander geluid wanneer #timisdemol in beeld komt, en alleen bij hem staat MOL.

Hey dat was me nog niet opgevallen! Ze hebben #timisdemol op timing van de dramatische muziek laten rollen. Bij de anderen niet. Dit kan een hint zijn  ::vergroot::



EDIT: Art zegt in het finale gesprek over Tim "...of wist je vanaf dag 1 al de oplossing en bouwde je juist een puzzel voor de anderen." Doet me denken aan het molgeld dat door de mol via twitter wordt verspreid maar dat jammergenoeg naar Klaas verwijst.  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 29-02-2016, 22:00:01 door kimify »
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Tim Hofman
« Reactie #217 Gepost op: 29-02-2016, 20:46:39 »
Hey dat was me nog niet opgevallen! Ze hebben #timisdemol op timing van de dramatische muziek laten rollen. Bij de anderen niet. Dit kan een hint zijn  ::vergroot::
Als al die hints en molgeld niet zo overduidelijk naar Klaas waren, dan had ik nu zo op Tim gezeten!
Meer L

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Tim Hofman
« Reactie #218 Gepost op: 29-02-2016, 20:53:22 »
Dat brengt me op een idee:

Ik ga eens kijken of ik de Kloosterhint zo kan interpreteren dat ie alsnog op Tim of Annemieke past.........

Voor Annemieke is er al een interpretatie, in het Annemieke-topic  ;)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Tim Hofman
« Reactie #219 Gepost op: 29-02-2016, 21:04:02 »
Serieus ik lig in een deuk  ::rofl::
Tim houdt van puzzelen, hij is misschien wel mede verantwoordelijk voor al dit soort ongein

Hij houdt van puzzels (mogelijk niet alleen sudoku's maar ook cryptogrammen), grappen maken en mensen op het verkeerde been zetten. Daarom denk ik ook dat hij best zelf wel wat raadseltjes kan hebben aangedragen.