In het algemene topic over aflevering 9 vond ik deze bijdrage van Moedermol. Omdat dit op Tim slaat en omdat ik hier iets aan wil toevoegen, quote ik de bijdrage hier.
grapje van Tim? Of toch stille hint? Silhouet ->gezicht mol
Maar gedragen door het witte licht
Stijg ik uit boven mijzelf
Ken ik even geen gewicht
(Kom ik los van wie mij maakte
Knijpt de tijd zijn ogen dicht)
Meer dan een schaduw in het witte licht
Met open ogen in de zon
Ontdek ik mijn gezicht
Nog heel even en de waarheid
Slaat de leugen weer keihard uit mijn handen
Ik heb ergens gelezen dat Sander en Coen op radio 538 een tijdje terug een hint gaven. Nu werd deze hint door meerdere mensen niet serieus genomen, omdat beide heren nogal als grappenmakers bekend staan, maar in combinatie met de bovenstaande tekst zou er misschien (hopelijk!) toch iets in kunnen zitten.
De hint was deze cryptische omschrijving: "Wanneer de zon op half zeven staat, flitst de fotocamera in mineur".
Ik kom er niet helemaal uit, en mogelijk leidt het tot niets, maar ik vond dit nét iets te toevallig allemaal, gezien de foto- en camera-opdrachten uit aflevering 9 en ook de bovenstaande tekst.
Wit licht = flitslicht?
Mineur = (een verlaagde toonsoort ontstaat door het voorteken) mol?
De zon op half zeven = overdag om 06.30, de helft van 06.30 = 03.15 uur? Of de helft van 18.30 = 09.15 uur?
Was er iets speciaals op één van die tijdstippen?
Tim heeft een paar keer in zijn biecht een zes-en-een half toebedeeld aan een opdracht, heeft half zeven (zes uur en een half) daarmee te maken?
Kan iemand hier nog iets mee?